Izobraževalni program: PREDŠOLSKA VZGOJA
Sprejeto na 18.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 23. 7 1998
PLES Z METODIKO
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
70 |
70 |
|
2. |
35 |
35 |
|
3. |
35 |
35 |
|
4. |
15 |
19 |
34 |
skupaj |
15 |
159 |
174 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijaki:
1. letnik
Informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Dijaki |
Dijaki |
||
Ples kot način človekovega izražanja z gibi Ples kot osnovna človekova potreba po gibanju |
|
Sproščanje in obvladovanje psihofizičnih napetosti. Samopotrjevanje, prilagajanje skupini, premagovanje treme. |
Zaradi narave dela ,ki je bolj primerna za manjše skupine, je primerno v prvem letniku, deliti razred v dve skupini. |
Osnove plesnih prvin, sodobnega plesa, ljudskega in delno družabnega plesa |
|
Prilagajanje interesom skupine in posameznika v skupini. |
Ob različnih priložnostih priredimo šolski ples (pust) |
Ples kot način izražanja z gibi,način komunikacije in način ustvarjanja, sporočanja |
|
Razvijajo pozitiven odnos do dela, pridobivajo samozavest, se sproščajo in osebnostno bogatijo. |
Delo sproti preverjamo pred gledalci – učiteljem in součenci in jih skupno analiziramo in včasih posnamemo na video. |
2. Letnik
Informativni cilji |
formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Dijaki |
Dijaki |
||
Ples in gib, osnove sodobne plesne tehnike, improvizacija , kompozicija, skupina - posameznik |
|
Samopotrjevanje, pozitiven odnos do ustvarjalnega fizičnega dela, duševno in telesno sproščanje. |
Veliko tem lahko izvedemo v naravi, ogledamo si plesno predstavo. |
Sproščenost- napetost, ritem, melodija Linije in oblike v prostoru in telesu |
|
Razvijajo pozitiven odnos do dela s posameznikom, skupino ali učiteljem, upoštevanje različnih idej, kritičnost in samokritičnost do ustvarjalnega dela. |
|
Glasba , doživetje, gib, ples |
|
Z ogledom in svojo stvaritvijo, si ostrijo okus in vrednotijo svoje in tuje delo. |
Predstavimo se na odru ali z video posnetkom. |
3. Letnik
Informativni cilji |
formaTivni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Dijaki |
Dijaki |
||
Ples kot umetniška zvrst, ples in druge umetnosti, ples in druge sorodne zvrsti |
|
Spremljajo in vrednotijo ustvarjalne dosežke sošolcev. |
Samostojnost, iznajdljivost pri izbiri prizorišč |
Plesno – glasbena dramatizacija, z likovno in tehnično opremo |
|
Razvijajo pozitiven odnos do, skupinskega dela, spoštovanje, premagovanje treme, odnos do otrok. |
Obiskovanje vrtcev in drugih ustanov za otroke. |
Predmet, likovni izdelek glasbeni instrument in druga sredstva kot spodbuda za plesno ustvarjanje |
|
Razvijajo iznajdljivost, v kreativnem delu, samostojnost, izvirnost. |
Kreacije posnamemo na video |
4. Letnik
Informativni cilji |
formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Dijaki |
Dijaki |
||
Izvor plesa, elementarni gib, ljudsko izročilo, otroškega plesa |
|
Spoznajo ples, kot univerzalen način komunikacije. |
Ogled filmskega in televizijskega gradiva, gledališke predstave. |
Ples, gibalni izraz, igra, kot pomembni dejavniki za vzgojo predšolskega otroka, povezava z glasbo, likovno, literarno, filmsko, gledališko umetnostjo, oblike iz narave in okolja |
|
Pridobivajo smisel za delo z otroki, pozitiven odnos do otrok, do dela z otroki, prilagodljivost, delavnost, terapevtska vrednost plesa. |
Pomoč na prireditvah za otroke (teden otroka, igralne urice, itd.) |
Metodika dela z otroki |
|
Na osnovi lastnega ustvarjalnega procesa – tekom šolanja, nadaljujejo delo z otroki. |
Hospitacije, razredni nastopi z otroki ali sošolci,delovna pedagoška praksa., |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Splošno
Ples je del estetske vzgoje, zato se povezuje predvsem z ostalimi umetniškimi predmeti. Nikakor pa ne moremo zanemariti tudi ostala vzgojna področja (psihologija, pedagogika, naravoslovje), saj izhajamo iz otroškega doživljanja sebe in svojega okolja. Plesna vzgoja je kompleksna, vključuje razum in čustva, ki so pomembna za razvoj človeka.
Konkretno
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
GLASBA Z METODIKO |
|
|
LIKOVNA KULTURA Z METODIKO |
|
|
PLES Z METODIKO (gledališče - pantomima – lutke) |
|
|
SLOVENŠČINA (književnost) |
|
|
PEDAGOGIKA PSIHOLOGIJA |
|
|
ŠPORTNA VZGOJA |
|