Izobraževalni program: PREDŠOLSKA VZGOJA
PRAKTIČNI POUK - PRAKTIČNO PEDAGOŠKO DELO
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
|
|
Ustanove v katerih se izvaja praktični pouk |
Skupaj/Praksa |
4. |
Vrtci |
204 |
SKUPAJ |
|
204 |
Dijaki:
4. letnik
Področje dela |
Dela in naloge |
SPREJEM DIJAKOV IN PREDSTAVITEV VRTCA |
Mentor dijake seznani: Mentor predstavi dijakom: |
HOSPITACIJE V ODDELKU IN PRAKTIČNO PEDAGOŠKO DELO |
Dijaki na začetku prakse hospitirajo v oddelku, pri čemer se seznanijo z vzgojnim delom v skupini, se vključijo v igro otrok in pomagajo vzgojiteljici/vzgojitelju oziroma pomočnici/pomočniku vzgojitelja. Ostali del prakse pa izvajajo naloge, ki jih bodo opravljali kot pomočniki/pomočnice vzgojitelja, pri tem pa upoštevajo navodila mentorja. |
PRIHOD OTROK IN ODHOD OTROK |
Dijaki (pomagajo vzgojitelju in izvajajo): |
NEGA IN OSEBNA HIGIENA OTROK |
Dijaki pomagajo: |
PREHRANJEVANJE |
Uredijo prostor pred in po hranjenju otrok. Samostojno organizirajo in izvedejo hranjenje otrok. |
POČITEK |
Pripravijo prostor za počitek. Pripravijo otroke na počitek, organizirajo dejavnosti za otroke, ki ne počivajo. Uredijo otroke po počitku in jim pripravijo igre po želji ter poskrbijo za prijetno vzdušje v času pred odhodom otrok. |
DEJAVNOSTI OTROK V NOTRANJIH PROSTORIH IN NA PROSTEM |
Dijaki sodelujejo pri vseh dejavnostih, ki potekajo v vrtcu in opravljajo naloge pomočnice /pomočnika vzgojitelja. Mentor dijake seznani s pedagoško dokumentacijo vrtca, ter načrtovanjem vzgojnega dela. Dijaki samostojno pripravijo: Sodelujejo pri vseh dejavnostih otrok. Med dejavnostmi sodelujejo z otroki, jih spodbujajo, jim po potrebi pomagajo, na koncu dejavnosti pa pomagajo pospraviti. Skupaj z vzgojiteljico načrtujejo bivanje na prostem, pripravljajo in izvedejo igre na igrišču in se vključijo v igro otrok na igrišču. Pripravijo otroke na bivanje na prostem. Spremljajo otroke pri dejavnostih zunaj. Vsakodnevno pripravijo skupaj z mentorjem analizo opravljenega dela. Pišejo dnevnik. Opravljajo še druge naloge po navodilih mentorja. Zapažanja o otrocih: |
IGRAČE IN DRUGA VZGOJNA SREDSTVA |
Seznanijo se z igračami v skupini in drugimi vzgojnimi sredstvi v oddelku in v didaktičnem kabinetu in jih znajo uporabljati. Seznanijo se z knjižnico in jo tudi uporabljajo. Pomagajo pri vzdrževanju igrač in drugih vzgojnih sredstev. Izdelajo igračo ali drugo vzgojno sredstvo. Sodelujejo pri estetskem in funkcionalnem urejanju prostora. |
SODELOVANJE VRTCA S STARŠI IN OKOLJEM |
Dijaki naj bodo navzoči na roditeljskem sestanku ali drugih skupinskih oblikah sodelovanja vrtca s starši. Dijaki naj sodelujejo pri pripravljanju raznih oblik sodelovanja vrtca s starši ali drugimi institucijami v okolju. Sodelujejo pri pripravi in izvedbi praznovanj, prireditev, tekmovanj, športnih dani, izletov v naravo itd. Seznanijo se s sodelovanjem vrtca z osnovno šolo in z drugimi dejavniki v okolju in sodeluje z vzgojiteljico pri teh dejavnostih. Dijaki naj se udeležijo tudi vseh oblik strokovnega spopolnjevanja. Opomba: Ta del prakse bo možno uresničiti le v primeru, če bodo take dejavnosti potekale v času prakse. |
Dijaki praviloma opravljajo praktično pedagoško delo v vrtcu, ki si ga izberejo glede na lastne želje (bližina kraja bivanja), starostno skupino pa določi vodstvo vrtca.
Splošna navodila
1. Dijaki delajo na delovnem mestu 6 ur, preostali čas pa je namenjen pisanju poročila, pripravam na delo, izdelavi igrač in drugim aktivnostim, ki potekajo v času prakse.
2. Dijaki pred začetkom praktičnega pedagoškega dela s potrdilom dokažejo da izpolnjujejo z zakonom predpisane higienske pogoje za stik z otroki in prehrano (zdravniško potrdilo).
3. Dijaki morajo biti nezgodno zavarovani.
4. Dijaki morajo na praktičnem pedagoškem delu upoštevati dnevni red, hišni red in druge z zakonom predpisane dokumente o delovni disciplini in varstvu pri delu.
5. Dijaki se oblačijo in obuvajo v skladu z zahtevami, določenimi v dokumentih vrtca.
6. Dijaki se za praktično pedagoško delo pisno pripravljajo, in sicer po navodilih, ki so jih dobili v šoli in navodilih, ki jim jih posreduje mentorica v vrtcu.
7. Dijaki vodijo o svojem delu dnevnik, praktično pedagoško delo zaključijo s pisnim poročilom.
8. Profesorji pedagogike, psihologije, zdravstvene vzgoje, higiene z gospodinjstvom, slovenskega jezika in književnosti in metodik glasbene, likovne, plesne in športne vzgoje pripravijo dijake na praktično pedagoško delo, pripravijo program dela in dajo dijakom pred začetkom prakse ustrezna navodila.
Praktično pedagoško delo se ocenjuje z opisnimi ocenami
manj uspešno |
uspešno |
zelo uspešno |
1. Praktično pedagoško delo se ocenjuje po končanem praktičnem pedagoškem delu. Ocena se vpiše v spričevalo.
2. Praktično pedagoško delo oceni mentor v vrtcu, pri tem pa upošteva: strokovnost, odnos dijaka do otrok, odnos do delavcev vrtca, odnos do dela oziroma pripravljenost za delo, samostojnost pri delu, discipliniranost, odgovornost, izvirnost, ustvarjalnost in fleksibilnost.
3. Končno oceno praktičnega pedagoškega dela poda učitelj, ki prakso organizira. Skupna ocena pa vključuje oceno mentorja in oceno učitelja, ki oceni dijakov dnevnik in poročilo.
Specifičnost praktičnega pedagoškega dela je v njeni integrativnosti, saj omogoča sintezo spoznanj z različnih področij in uresničevanje - teh pri vzgojnem delu v vrtcu.