Izobraževalni program: PROMETNI TEHNIK
Sprejeto na 18.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 23. 7. 1998
POZNAVANJE BLAGA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
105 |
35** |
105 |
2. |
|
||
3. |
|
||
4. |
|
||
skupaj |
105 |
|
105 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje se izvajajo v okviru praktičnega pouka (individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev).
Pri predmetu poznavanje blaga se dijaki seznanijo z osnovnimi fizikalnimi, kemijskimi in tehnološkimi lastnostmi materialov kot snovi za izdelavo in normalno delovanje transportnih sredstev in naprav kakor tudi blaga kot predmeta ali objekta prevoza. Tako dijaki usvojijo osnovna spoznanja o pridobivanju določenih materialov, njihovih lastnosti, o uporabi, o njihovih značilnostih, pomembnih za skladiščenje in transport ipd.. Na ta način si dijaki oblikujejo pravilen odnos do sodobne tehnike, do modernih tehnologij in razvijajo svojo ekološko osveščenost.
Informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Dijak |
Dijak |
||
Dijak se seznani z osnovami tehnologije, predstavljene so mu fizikalne, kemijske, mehanske in tehnološke lastnosti materialov. |
|
Se zave pomena tehnologije in osvaja strokovnost obdelave materialov. |
Video |
Dijak se seznani z blagom kot sredstvom za zadovoljevanje potreb, spoznava razvrstitev in vrste blaga. |
|
Se zave pomembnosti pravilnega izbora blaga. Razvija ekološko zavest pri ravnanju z blagom (skladiščenje, transport). |
|
Dijaku predstaviti sestavine hrane, seznaniti ga s pomenom posameznih sestavin, pojasniti razlike v skladiščenju in transportnih sposobnostih prehrambenih izdelkov. |
|
Dojame pomembnost izbire ustreznega prehrambenega izdelka. Zave se odgovornosti pri izbiri ustreznega načina skladiščenja in transportiranja, tudi z ekološkega vidika. |
Demonstracijski poskusi. VAJA: Ugotavljanje lastnosti sestavin hrane in ugotavljanje prisotnosti posameznih sestavin v prehrambenih izdelkih. |
Dijaka seznaniti energetiko, z lastnostmi in uporabo goriv, maziv (aditivov) ter mu pojasniti kako uporabiti tehnologiji primerno gorivo. |
|
Razvija odgovornost in odnos do varčevanja z energijo in do ekološkega varstva okolja s smotrno rabo goriv. |
Video: demonstracijski poskusi. VAJA: Preizkušanje lastnosti goriv (eksplozivnost, gorljivost naftnih derivatov in proučevanje ekoloških vplivov različnih vrst goriv na okolje). |
Dijaku predstaviti tehnično ekonomske značilnosti kemijske proizvodnje, ga seznaniti z nevarnimi snovmi, njihovim skladiščenjem in transportom. |
|
Razvija skrbnost in ekološko odgovornost pri ravnanju s kemijskimi proizvodi med skladiščenjem in transportom. |
Video Demonstracijski poskusi. |
Dijaku približati barvila in premazna sredstva za zaščito kovin, pojasniti mu pomen pravilnega izbora premazov. |
|
Pridobi predstavo o koristnosti premazov in pomembnosti izbire ustreznega premaza. |
Demonstracijski poskusi. Vaja: preizkušanje lastnosti premazov in barvil. |
Dijaka seznaniti z agrokemičnimi proizvodi, mu predstaviti pomen agrokemičnih proizvodov in njihov vpliv na okolje ter načine skladiščenja in transportiranja. |
|
Se zave pomena agrokemije za človeštvo. |
|
Dijaku predstaviti pomen gume in umetnih mas, seznaniti ga z možnostmi uporabe le-teh v prometu. |
|
Razvija odnos do umetnih mas kot elementa, ki ga lahko uporabimo v prometu. Razvija ekološko zavest pri ravnanju z umetnimi masami. |
Video, demonstracijski poskusi. Vaja: preizkušanje lastnosti umetnih mas. |
Dijaku pojasniti razliko med posameznimi gradbenimi materiali in podati več primerov uporabe v prometu. Omeniti pomen keramike. |
|
Se zave, da je izbor ustreznega gradbenega materiala bistvenega pomena za transportni sistem. |
Demonstracija proizvodov. |
Dijaku predstaviti kovine, ki se uporabljajo v prometu. |
|
Razvija strokovnost pri ravnanju s kovinami in ekološko zavest. |
Demonstracijski poskus. Vaja: vpliv korozije na kovine. |
Dijaka seznaniti s tekstilijami in tekstilno industrijo, pojasniti mu predvsem pomen tehničnih tekstilij in njihovo uporabnost. |
|
Spozna pomen tehničnih tekstilij in tekstilij, ki se uporabljajo za embalažo. |
Demonstracijski poskus. |
Dijaku podati razliko med posameznimi vrstami stekla in njihovo uporabnostjo. |
|
Se zave pomembnosti pravilne uporabe stekla kot gradbenega ali embalažnega elementa. |
Video |
Predstaviti mu izdelke industrije celuloze in papirja. |
|
Se zave pomembnosti papirja kot embalažnega elementa. |
Video |
Dijaka seznaniti s pomenom tehnoloških vod v integralnem prometu. |
|
Osvaja strokovnost pri ravnanju z tehnološkimi vodami. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
V oceni za predmet poznavanje blaga se upošteva tudi ocena, pridobljena pri praktičnem pouku.
Splošno:
Predmet poznavanje blaga predstavlja »strokovno« nadgradnjo kemije iz 1.letnika in naravoslovnih predmetov iz osnovne šole; posamezne vsebine predmeta se povezujejo praktično z vsemi drugimi strokovnimi predmeti programa, še posebno pa predmeti tehnika in varnost, transportna sredstva, tehnologija prometa ter praktični pouk.
Konkretno:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
Dijaka/u |
||
|
Tehnologija prometa - 2. letnik |
|
|
|
|
|
Transportna sredstva - 3. letnik |
|
|
Tehnika in varnost - 1. letnik |
|
|
|
|
|
|
|
|
Praktični pouk - 1. letnik |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|