Izobraževalni program: PROMETNI TEHNIK
Sprejeto na 18.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 23. 7. 1998
PRAKTIČNI POUK
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
105 |
105 |
|
2. |
105 |
105 |
|
3. |
105 |
105 |
|
4. |
136 |
136 |
|
skupaj |
|
451 |
451 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje se izvajajo v okviru praktičnega pouka (individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev).
Praktični pouk se izvaja v vseh štirih letnikih programa in predstavlja koristno podporo k teoretičnemu pouku za vse strokovne predmete. Dijake usmerja v reševanje konkretnih primerov s področja strokovnih in poslovnih sistemov ter jih tako usposablja za samostojno reševanje konkretnih problemov, s katerimi se bodo srečevali na delovnih mestih. Poleg tega je eden izmed temeljnih ciljev praktičnega pouka tudi v tem, da se navadijo moderna teoretična spoznanja prenašati neposredno v praktično delo in da pridobe zavest o nepogrešljivi povezanosti vseh strokovnih vsebin, pa tudi spoznanj, ki jih pridobe pri splošno-izobraževalnih predmetih.
Praktični pouk sestavljajo praktične vsebine različnih strokovnoteoretičnih predmetov, kot je prikazano v naslednji tabeli:
PREDMETI/LETNIK – letno štev. ur |
1. |
2. |
3. |
4. |
Skupaj |
Poznavanje blaga |
35 |
35 |
|||
Ekonomika |
35 |
35 |
|||
Tehnologija prometa |
35 |
70 |
68 |
173 |
|
Tehnika in varnost |
70 |
70 |
34 |
174 |
|
Špedicija |
34 |
34 |
|||
SKUPAJ PRAKTIČNI POUK |
105 |
105 |
105 |
136 |
451 |
1. Letnik
Informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti vizvedbi |
Dijaka/u |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Se zave pomembnosti pravilnega izbora blaga. |
Vaja: prepoznavanje dokumentov, ki spremljajo blago in iskanje standardov po dosegljivi literaturi. |
|
|
Dojame pomembnost izbire ustreznega prehrambenega izdelka, zave se odgovornosti pri izbiri ustreznega načina skladiščenja in transporta tudi z ekološkega vidika. |
Vaja: ugotavljanje prisotnosti posameznih sestavin v prehrambenih izdelkih. |
|
|
Razvija odgovornost in odnos do varčevanja z energijo in do ekološkega varstva okolja s smotrno rabo goriva. |
Vaja: preizkušanje lastnosti goriv (eksplozivnost, gorljivost naftnih derivatov). Proučuje ekološke vplive različnih vrst goriv na okolje (onesnaževanje zraka, vode, ...) teoretično in na terenu. |
|
|
Razvija skrbnost in ekološko odgovornost pri ravnanju s kemijskimi proizvodi med skladiščenjem in transportom. |
Projektno delo: pomen tehnoloških vod v integralnem prometu - ogled ustreznih proizvodnih procesov. |
|
|
Pridobi predstavo o koristnosti premazov in pomembnosti izbire ustreznega premaza. |
Vaja: preizkušanje lastnosti premazov. |
|
|
Razvija odnos do umetnih mas kot elementa, ki ga lahko uporabimo v prometu. Razvija ekološko zavest pri ravnanju z umetnimi masami. |
Vaja: preizkušanje lastnosti umetnih mas (gorljivost, občutljivost na kemikalije ....). |
|
|
Se zave, da je izbor ustreznega gradbenega materiala bistvenega pomena za transportni sistem. |
Projektno delo: ogled transportnih sistemov. |
|
|
Razvija strokovnost pri ravnanju s kovinami in ekološko zavest. |
Vaja: korozija. |
|
|
Razvija natančnost, skrbnost, varčnost, vztrajnost, zanesljivost in delovno odgovornost. |
Izbirajo formate risalnih listov v odvisnosti od velikosti risanega predmeta in merila, učijo se pravilno pripraviti risalni pribor, pripravljajo formate za začetek risanja - narišejo okvir, glavo risbe in kosovnico, vadijo zgibanje formatov in se učijo pripraviti format za vstavljanje v mapo. |
|
|
Razvija natančnost, vztrajnost, skrbnost, osebno in delovno odgovornost. |
Se učijo risati različne vrste črt, vadijo v pisanju tehniške pisave. |
|
|
Razvija natančnost, vztrajnost, skrbnost, sposobnost grafičnega komuniciranja, zanesljivost. |
Vadijo risanje najpomembnejših grafičnih konstrukcij, ob tem pa dodatno utrjujejo poznavanje vrst črt in spretnost dela s klasičnim risalnim priborom. |
|
|
Razvija natančnost, vztrajnost, zanesljivost, strokovnost, sposobnost grafičnega komuniciranja, delovno odgovornost. |
Rišejo projekcije enostavnih predmetov v izometrični in Mongeovi projekciji, pri tem utrjujejo poznavanje vrst črt in pridobivajo spretnost uporabe risalnega pribora. |
|
|
Se učijo meriti s kotomerom in kljunastim merilom. Vadijo kotiranje enostavnih predmetov v mongeovi projekciji. |
2. Letnik
Informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Dijaku |
Dijaki |
Dijaki |
|
|
|
Rišejo enostavne predmete s tehniko prerezov, utrjujejo znanje uporabe različnih črt in vadijo branje zahtevnejših tehniških risb. |
|
|
|
S pomočjo mikroskopa ugotavljajo hrapavost površine in označujejo kvaliteto površine, ter zapisujejo tolerance mer. |
|
|
|
Rišejo in vadijo branje enostavnih delavniških risb. |
|
|
|
Rišejo sestavne risbe enostavnih sklopov. Iz sestavne risbe se učijo risati delavniške risbe posameznih delov sklopa. |
|
|
|
Rišejo enostavni načrt električne instalacije - zapisujejo grafične simbole za posamezne električne aparate v prostoru, ter narišejo električne vode - povezave med simboli z enočrtnim načinom povezovanja. |
|
|
|
Rišejo enostavne tehniške risbe, ki po svoji vsebini sodijo na področje gradbene stroke, učijo se pravilnega kotiranja in zapisovanja mer na gradbenih tehniških risbah. |
|
|
|
Razvijajo natančnost, strokovnost, zanesljivost, vztrajnost, ustvarjalnost, delovno odgovornost, sposobnost komuniciranja in inovativnost. |
Vadijo ukaze računalniškega programa, rišejo enostavne primere delavniških in sestavnih risb, spoznavajo neprecenljiv pomen računalnikov v sodobnih pogojih konstruiranja in projektiranja. |
|
|
Se zave pomembnosti poznavanja transportnih priprav in njihov izračun. |
Vaje: izračun potrebnega števila transportnih priprav in sredstev mehanizacije. |
|
|
Se zave pomembnosti izdelave seminarske naloge. |
Vaja: izdelava seminarske naloge. |
3. Letnik
Informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
|
|
Razvija natančnost in strokovnost. |
Vaje |
|
|
Razvija natančnost, strokovnost in zanesljivost. |
Vaje |
|
|
Razvija natančnost, ustvarjalnost in strokovnost. |
Vaje |
|
|
Osvaja natančnost in strokovnost. |
Vaje |
|
|
Razvija strokovnost, in natančnost. |
Vaje |
|
|
Dojame pomembnost analize voznega parka. |
Vaje: izdelava analize. |
|
|
Se zave pomembnosti pravilnega izpolnjevanja dokumentacije. |
Vaje: izpolnjevanje dokumentov. |
4. Letnik
Informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Dijak/i |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija ustvarjalnost, vztrajnost, sposobnost komuniciranja in se zave osebne odgovornosti pri odločanju. |
Delo v skupini. |
|
|
Razvija natančnost, ustvarjalnost, osebno odgovornost in sposobnost komuniciranja. |
Delo v skupini in medsebojna tekmovalnost med skupinami. |
|
|
Znajo opisati primere. |
Vaja: izdelava primerov. |
|
|
Dobijo čut odgovornosti za opravljene naloge. |
Vaja: izpolnitev dveh obrazcev. |
|
|
Razvijejo čut odgovornosti za pravilno in pravočasno izpolnjevanje. |
Vaja: individualno izpolnjevanje posameznih dokumentov. |
|
|
Skrb za shranjevanje mape in dokumentov. |
Vaja: izpolnjevanje mape. |
|
|
Se zavedajo posledic nepoznavanja tarif. |
Vaja: izračunavanje stroškov. |
|
|
Se zavedajo nepoznavanja. |
|
|
|
Natančnost branja in razumevanja. |
Vaja: izpolnjevanje police. |
|
|
Uveljavljanje pravic zavarovanca. |
Vaja: priprava ustreznih dokumentov. |
|
|
Dojemajo pogoje. |
Vaja: natančno preberejo pogoje. |
|
|
Zavedajo se neplačevanja carinskih dajatev. |
Vaja: izračunavanje carinske stopnje in drugih dajatev. |
|
|
Dobijo občutek za natančno in pravilno izpolnjevanje. |
Vaja: izpolnjevanje ecl. |
|
|
Si pridobi predstavo o silah, ki se pojavijo pri gibanju. |
Vaja: izračun uporov vožnje, zavorne sile, zavorne poti in vleče sile. |
|
|
Dojame vpliv hitrosti pri vožnji skozi horizontalno krivino. |
Vaja: določanje parametrov pri vožnji skozi horizontalno krivino (največjo hitrost, najmanjšo polmer horizontalne krivine, koeficient trenja. |
|
|
Dojame pomen samopretvorbe rezultata naloge z uporabo dveh različnih metod. |
Vaja: določanje lege težišča sestavljenih geometrijskih likov in teles. |
|
|
Dojame pomen uvedbe svetlobne signalizacije v cestnem prometu. |
Vaja: praktični primeri dimenzioniranja delovanja semaforja. |
|
|
Dojame možnosti uporabe tehniške literature. |
Vaje: praktični primeri pretvorbe osnovnih merskih enot. |
|
|
Oblikujejo delovne navade za sprotno in pravilno opravljeno nalogom. |
Vaja: napišejo poročilo. |
|
|
Odgovornost za estetiko in strokovnost nalog. |
Vaja: primer naloge. |
|
|
Pridobi občutek za oblikovanje ceste v tlorisu. |
Vaje: praktični primeri izračuna in konstrukcije simetrične krožne krivine in kontra krivine. |
|
|
Si pridobi predstavo o poteku ceste v vzdolžni smeri. |
|
|
|
Si pridobi predstavo o poteku ceste v prečni smeri. |
|
|
|
Dojame pomembnost pravilnega pristopa k projektiranju ceste. |
Vaja: seminarska naloga – izdelava idejnega projekta ceste (brez ploskovnega in mastnega profila). |
|
|
Dojame pomen pravilne organizacije mirujočega prometa. |
Vaja: dimenzioniranje in izračun števila parkirnih mest. |
|
|
Si pridobi predstavo o prometni obremenitvi. |
Vaja: seminarska naloga – štetje prometa, obdelava podatkov, prikaz prometne obremenitve. |
|
|
Se zave pomembnosti ugotavljanja tokov potnikov. |
Vaje: izdelava analize tokov potnikov. |
|
|
Dojame pomembnost poznavanja elementov in njihov izračun za izdelavo voznega reda. |
Vaje |
|
|
Se zave pomembnosti pravilne izdelave voznega reda v prometu. |
Vaje: izdelava voznega reda. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Oceno pridobljeno pri posameznem segmentu praktičnega pouka, upoštevamo tudi pri zaključni oceni za posamezen strokovno-teoretični predmet v letniku.
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
Dijak |
Dijaku |
|
|
Poznavanje blaga |
|
|
Tehnika in varnost |
|
|
Ekonomika |
|
|
Špedicija |
|
|
Tehnologija |
|
|
Tehnika in varnost |
|