Izobraževalni program: PROMETNI TEHNIK
Sprejeto na 18.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 23. 7. 1998
ŠPEDICIJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
|
||
3. |
70 |
70 |
|
4. |
68 |
34** |
68 |
skupaj |
138 |
|
138 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje se izvajajo v okviru praktičnega pouka (individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev).
Pri predmetu pridobijo splošni vpogled v špedicijo, zavarovanje transporta in carinski postopek. Je povezava z ostalimi splošnimi in strokovnimi predmeti. Spoznajo pomen špedicije, zavarovanja, in carinjenja, kakor tudi potrebe po tem znanju v transportnem delu. Oblikujejo si delovne navade, občutek za sprotno in natančno opravljeno delo in dokazujejo sposobnost povezovanja teoretičnih spoznanj in praktičnih izkušenj pri reševanju konkretnega primera.
3. Letnik
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Dijaki |
Dijaki |
Dijaki |
|
|
|
Razvijejo čut odgovornosti za pripomočke in naloge, ki jih morajo pravilno in pravočasno opraviti. |
|
|
|
Razvijajo odnos do špedicije. |
|
|
|
Pridobijo predstavo o sestavi in funkciji špedicije. |
Vaja: primerjava z drugimi podjetji. |
|
|
Občutijo pomembnost pravil, običajev in navad. |
|
|
|
Razvijejo sposobnost opravljanja nalog špediterja. |
Vaja: ugotavljajo stroške z iskanjem najprimernejše prevozne poti in sredstva |
|
|
Dojamejo pomembnost vrstnega reda dela in pomembnost posameznih dokumentov. |
Vaja: izpolnjevanje špediterskih dokumentov. |
|
|
Se zavedajo prednosti mednarodnih prevozov cestnega prometa. |
Vaja: pregled priročnika TIR karneta in pojasnila ATA karneta. |
|
|
Se zavedajo posledic neopravljenih posebnih del. |
|
|
|
Se zavedajo posledic spremljanja tarif in tečajev. |
Vaja: iz posameznih tarif izračunajo stroške. |
|
|
Se zave pomena uporabe modernih informacijskih sredstev in računalnikov. |
Vaja: sestavljanje faktur, pozicij in ugotavljanje dobička. |
|
|
Se zavejo pomembnosti povezav v mednarodnih odnosih. |
Vaja: izbirajo posamezne paritete. |
|
|
Razvijanje odgovornosti. |
|
|
|
Razvijanje komunikacije. |
Vaje: izpolnjevanje zavarovalne police. |
|
|
Se zavedo posameznih rizikov. |
|
|
|
Dojamejo ugodnosti zavarovanca in zavarovalnice. |
|
|
|
Dojamejo dolžnosti in dokaze za povračilo škode. |
Vaja: priprava potrebnih dokumentov. |
4. Letnik
Informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Dijaki |
Dijaki |
Dijaki |
|
|
|
Zavedajo se pomena znanja za nadaljnjo delo. |
|
|
|
Pridobijo predstavo o prednosti po generalni polici. |
|
|
|
Zavedajo se, da obstojajo tudi izjeme. |
|
|
|
Zavedajo se odgovornosti zavarovanca. |
|
|
|
Se zavedajo pomena pogojev zavarovalnice. |
Vaja: pregledajo zavarovalno polico s pogoji. |
|
|
Dojamejo pomen pojmov , ki so potrebni za carinske postopke. |
|
|
|
Zavedajo se pomena carinske tarife |
Vaja: naredijo primere iz carinske tarife. |
|
|
Razvijajo občutek za natančno, pravilno in pravočasno izpolnjevanje. |
Vaje: izpolnjujejo posamezne ECL. |
|
|
Primerna komunikacija pri izvajanju carinskega nadzora. |
|
|
|
Navajanje na doslednost in upoštevanje pravil. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
V oceni za predmet špedicija se upošteva tudi ocena, pridobljena pri praktičnem pouku.
Splošno
Vsebine predmeta se navezujejo na vse strokovno-teoretične predmete in tudi tuji jezik, še posebej pa na tehnologijo prometa, ekonomiko in praktični pouk, v okviru katerega se dijaki usposabljajo za samostojno delo pri izpolnjevanju in pripravi raznih dokumentov, tako ročno kakor tudi z uporabo računalnika in ustrezne namenske programske opreme.
Konkretno
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
3. letnik |
|
|
|
|
|
4. letnik |
|
|
|
|
|