Izobraževalni program: RUDARSKI TEHNIK
Sprejeto na 29.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 9.7.2000
GEOMEHANIKA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
|
||
3. |
70 |
35 |
105 |
4. |
|
||
skupaj |
70 |
35 |
105 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Cilje, naloge in vsebino predmeta povežemo z geologijo. S slikovnim materialom prikažemo težave, ki nastajajo pri vseh posegih v naravno okolje in okvirno določimo rešitve.
Pri predmetu dijak:
Dijaki:
vsebine in informativni cilji |
formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
dijak |
Dijak |
||
uvod v geomehaniko |
|
Povečuje svojo strokovnost pri razpoznavanju in vplivu hribinskih mas, tal in brežin. |
Ogled video gradiva o plazovih. Ogled geomehanskega laboratorija. |
osnovni pojmi |
|
|
|
|
|
Razvija občutek za natančnost in doslednost pri določanju osnovnih pojmov. |
Priprava plakata z geomehanskimi oznakami. Ogled ekološko-kemijskega laboratorija. |
zrnavost in sestava tal |
|
|
|
|
|
Utrdi svojo natančnost pri pripravi podatkov za preračune vzorcev. Dokazuje zanesljivost dela skozi diagrame, ki so posledica predhodnih raziskav. Razvija strokovno in poklicno odgovornost. |
Ogled na terenu in jemanje vzorcev. Izvajanje laboratorijskih vaj in priprava vzorcev. Risanje granulometrijske krivulje. |
gostota tal |
|
|
|
|
|
Povečuje svojo strokovnost s poznavanjem karakteristik tal. |
Določanje gostote tal v laboratoriju. Ogled video gradiva o meritvah v laboratoriju. |
meja plastičnosti |
|
|
|
|
|
Povečuje svojo strokovnost, ker natančno pozna notranje napetosti in sprejemanje tal, krčenje in razgradnjo. |
Določanje kohezije v laboratoriju Delo s programskim paketom SURPAC. |
klasifikacija tal in hribin |
|
|
|
|
|
Povečuje svojo strokovnost, ker natančno pozna kako je treba hribine in tla razvrstiti. |
Preračun in klasifikacije hribin po navedenih metodah. Ogled video gradiva o predorih. |
voda v tleh |
|
|
|
|
|
znavanje temeljnih zakonitosti hidrostatike. Je pripravljen za inovativne pristope pri reševanju problemov tega področja. |
Samostojno spoznavanje tal na terenu. Merjenje prepustnosti tal v laboratoriju. Preračun prepustnosti s programskim paketom HIDRO. |
stisljivost in konsolidacija tal |
|
|
|
|
|
Povečuje svojo strokovnost, ker natančno pozna notranje napetosti tal in hribin obremenjenih na tlak, nateg, torzijo in površinski pritisk. Dviguje svojo ekološko zavest, ker pozna rešitve, ki prihranijo material. |
Jemanje vzorcev na terenu. Priprava vzorcev in uporaba v laboratoriju. Izvedba meritev, risanje diagrama ter uporaba programskega paketa SURFRIL. |
raziskave na terenu |
|
|
|
|
|
Krepi strokovno znanje na geofizikalnem področju v povezavi z geologijo in fiziko. Uri se v pripravi pisnega tehniškega gradiva in poročil. |
Ogled video gradiva o geofizikalnih raziskavah in obisk bližnje geomehanske vrtine. |
geomehanske razmere v premogovniku |
|
Krepi osebno odgovornost, ker pozna obremenitve, ki nastopajo pri vsakdanjem delu na delovišču. |
Spoznanje razmer v velenjskem premogovniku, z obiskom podzemnih rudniških prostorov. Video film o premogovniku Velenje. |
osnovni pojmi o podzemnih pritiskih |
|
|
|
|
|
Razvija občutek za odgovornost pri delovanju naprav, v pogojih podzemskih obremenitev. Gradi svojo strokovnost, ker pozna vlogo napetostnega stanja pri izdelavi podzemskih prostorov rudarstvu. S spoznavanjem napetostnega stanja krepi inovatinost pri reševanju delovnih problemov pri pripravi in izvedbi del in preprečevanju posledic porušitve. |
Uporaba programskega paketa po metodi KONČNIKI ELEMENTOV ZA preračun napetosti pod zemljo. Ogled video gradiva o izdelavi predorov. |
vpliv izdelave jamskih prostorov na hribino |
|
|
|
|
|
S preračunavanjem krepi občutek za natančnost in prenos teorije v inovativno delo. Krepi ekološko zavest s poznavanjem možnih posledic zaradi napak pri postavljanju hidravličnih naprav. S preračunavanjem si razvija zanesljivost in strokovno natančnost. Povečuje svojo strokovnost, ker natančno pozna notranje napetosti strojev in naprav v rudarstvu obremenjenih na upogib. Dviguje svojo ekološko zavest, ker pozna nosilce enake upogibne napetosti, ki prihranijo material. |
Video film o pogrezanju površine. Ogled na terenu in spoznavanje programskega paketa GIS-RLV za določanje premikov površine. |
geomehanika na površini |
|
|
|
|
|
Povečuje svojo poklicno inovativnost. Povečuje občutek za varno delo, ker pozna kritična mesta uklonsko obremenjenih delov. Razvija ekološko zavest z vgrajevanjem naprav z dobrim izkoristkom. S preračunavanjem si krepi občutek za tehniko. |
Video gradivo o največjih plazovih v svetu in o miniranju na površini. Ogled bližnjega kamnoloma in določanje naklona brežine skozi xx elementov. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Matematika |
|
|
Fizika |
|
|
Geologija |
|
|
Rudarstvo |
|
|
Praktični pouk |
|