Izobraževalni program: RUDARSKI TEHNIK
Sprejeto na 29.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 9.7.2000
MEHANIKA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
70 |
35 |
105 |
3. |
|
||
4. |
|
||
skupaj |
70 |
35 |
105 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijaki:
vsebine in informativni cilji |
formativni cilji |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
osnovni pojmi |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija natančnost in doslednost pri določanju osnovnih pojmov. |
Delo s programskim paketom Mehano v računalniški učilnici. Poudarek je na računalniških simulacijah, ki ponazorijo prostor in posledice delovanja sile. |
sile s skupnim prijemališčem |
|
|
|
|
|
Razvija odgovornost pri delovanju naprav, ker pozna sile, ki delujejo pri tem. |
Praktične računske vaje. Uporaba učil in programskega paketa Mehano. |
sile nimajo skupnega prijemališča |
|
|
|
|
|
Razvija odgovornost pri delovanju naprav, ker pozna sile brez skupnega prijemališča, momente in dvojice sil, ki delujejo pri tem. |
Praktične računske vaje. Uporaba učil in programskega paketa Mehano. Poudarek je na grafičnih metodah. |
težišče |
|
|
|
|
|
Gradi svojo strokovnost, ker pozna vlogo težiščne točke pri strojih in napravah v rudarstvu. |
Določevanje težišča kompliciranega sestavljenega lika s pomočjo vrvice in s pomočjo programskega paketa Mehano. |
ravnotežje togega telesa in nosilci |
|
|
|
|
|
Utrdi svojo natančnost in zanesljivost, ko preračunava nosilce in reakcijske sile. |
Demonstracija primerov ravnotežja z učilom. Praktično računanje reakcijskih sil. Demonstracija primerov nosilcev in reakcijskih sil s pomočjo programskega paketa Mehano. |
stroji |
|
|
|
|
|
S spoznavanjem enostavnih strojev krepi inovativnost pri reševanju delovnih problemov pri pripravi in izvedbi del. |
Skiciranje enostavnih strojev, ki so v pogosti uporabi v jamskih deloviščih. |
osnove trdnosti |
|
|
|
|
|
Krepi osebno odgovornost, ker pozna obremenitve, ki nastopajo v vsakdanjem delu na delovišču. |
Izvedba poskusa s porušitvijo epruvete na trgalnem stroju Simulacija preizkusa s pomočjo programskega paketa Hook. Analiziranje preizkusa s pomočjo programskega paketa Hook. Demonstracija napetosti s pomočjo učil. |
nateg |
|
|
|
|
|
Povečuje svojo strokovnost, ker natančno pozna notranje napetosti pri strojnih elementih obremenjenih na nateg. |
Analiziranje nateznega preizkusa s pomočjo programskega paketa Hook. Demonstracija napetosti s pomočjo učil. |
tlak |
|
|
|
|
|
Povečuje svojo strokovnost, ker natančno pozna notranje napetosti strojev in naprav obremenjenih na tlak, temperaturno napetost in površinski pritisk. Dviguje svojo ekološko zavest, ker pozna nosilce enake tlačne napetosti, ki prihranijo material. |
Prikaz simulacij s pomočjo programskega paketa Euler. Izračun tlačnih napetosti za primere iz rudarske prakse. Demonstracija napetosti s pomočjo učil. |
upogib |
|
|
|
|
|
Povečuje svojo strokovnost, ker natančno pozna notranje napetosti strojev in naprav v rudarstvu obremenjenih na upogib. Dviguje svojo ekološko zavest, ker pozna nosilce enake upogibne napetosti, ki prihranijo material. |
Prikaz simulacij s pomočjo programskega paketa Euler. Izračun upogibnih napetosti za primere iz rudarske prakse. |
strig |
|
|
|
|
|
Dviguje in utrdi poklicno usposobljenost, ker prepoznava nevarna mesta pri strojih in napravah, ki so strižno obremenjena. |
Prikaz simulacij s pomočjo programskega paketa Euler. Izračun strižnih napetosti za primere iz rudarske prakse. Demonstracije striga z učilom. |
torzija |
|
|
|
|
|
Povečuje svojo poklicno inovativnost |
Prikaz simulacij s pomočjo programskega paketa Euler. Demonstracije torzije z učilom. |
uklon |
|
|
|
|
|
Povečuje občutek za varno delo, ker pozna kritična mesta uklonsko obremenjenih delov. |
Prikaz simulacij s pomočjo programskega paketa Euler. Demonstracije uklonsko obremenjenih naprav z učilom. |
kinematika točke |
|
|
|
|
|
S preračunavanjem krepi občutek za natančnost in prenos teorije v inovativno delo. |
Preračun gibanj klasično in s pomočjo programskega paketa Newton. Reševanje nalog, ki so na internetu. |
kinetika |
|
|
|
|
|
Razvija ekološko zavest z vgrajevanjem naprav z dobrim izkoristkom. S preračunavanjem si krepi občutek za tehniko. |
Preračun moči klasično in s pomočjo programskega paketa Newton. Reševanje nalog, ki so na internetu. |
hidrostatika |
|
|
|
|
|
S poznavanjem temeljnih zakonitosti hidrostatike je pripravljen za inovativne pristope pri reševanju problemov tega področja. |
Preračun nalog klasično in s pomočjo programskega paketa Arhimed. Demonstracija simulacij s pomočjo programskega paketa Arhimed. Reševanje nalog, ki so na internetu. |
hidrodinamika |
|
|
|
|
|
Krepi ekološko zavest s poznavanjem možnih posledic zaradi napak pri postavljanju hidravličnih naprav. S preračunavanjem si razvija zanesljivost in strokovno natančnost. |
Preračun nalog klasično in s pomočjo programskega paketa Arhimed. Demonstracija simulacij s pomočjo programskega paketa Arhimed. Reševanje nalog, ki so na internetu. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanje predmeta Mehanika je povezano s strokovnimi predmeti: stroji in naprave, rudarstvo, geologija, geomehanika in praktični pouk.
Pri podajanju temeljnih vsebin mehanike izhajamo iz konkretnih vsebin, ki jih navedeni predmeti obravnavajo.
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
|