Izobraževalni program: RUDARSKI TEHNIK
Sprejeto na 29.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 9.7.2000
PODJETNIŠTVO
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
|
||
3. |
|
||
4. |
51 |
17 |
68 |
skupaj |
51 |
17 |
68 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijaki:
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
RAZVOJ SKUPINE |
Dijaki |
Dijaki |
|
|
|
Razvijajo delovno okolje, ki je prežeto s podjetniškim"duhom". Navajajo se na spoštovanje, samozaupanje in samozavedanje. Spoznajo, da v dobri skupini (timu) ima vsak član pomembno vlogo. |
Plakat: prikaz delovnega okolja za podjetniško učenje. Shema: prikaz vodstvenih sposobnosti uspešnega vodje. |
PODJETNIŠKO VODENJE |
|
|
|
|
|
Razvijajo občutek pripadnosti skupini. |
Vaja: pogajalec se pogaja za manjkajoči predmet. |
SESTAVA MANAGERSKE PODJETNIŠKE SKUPINE |
|
|
|
|
|
Navajajo se na dosledno spoštovanje elementov, ki omogočajo razvoj medsebojnih odnosov, dela v skupini in zavedanja samega sebe. Razvijajo moralne vrednote. Razvijajo pogajalske sposobnosti. Naučijo se pravilno komunicirati v skupini. |
Vaja: dijaki preberejo scenarij, opisan na delovnem listu in razpravljajo, kaj bi naredili. |
ZAVEDANJE PODJETNIŠTVA |
|
|
|
|
|
Navajajo se na pošteno in etično ravnanje. Dojemajo pomen doslednega upoštevanja zakonov. Prepoznavajo pomen pravilnega in nepravilnega ravnanja. |
Plakat: poglavitni elementi podjetništva in zaželenih lastnosti, ki bi jih naj imela podjetniška oseba. Delavnica v manjših skupinah Izdelava posterja: zakaj so podjetniki pomembni za naš kraj. Vaja: zbiranje idej s pomočjo razgovora z znanci in prijatelji o predmetih, ki jih pogrešajo v vsakodnevnem življenju. |
|
|
Razvijajo osebno mnenje o zbranih zamislih. Razvijajo sposobnosti razpravljanja. Dojemajo pomen ustreznih medsebojnih odnosov. Navajajo se na ohranitev dobrih odnosov do sodelujočih. Razumevajo pomen dobre organizacije. |
Vaja: Ogled video filma. |
OSEBNOSTNI RAZVOJ |
|
|
|
|
|
Razvijajo samozavedanje. Dojemajo pomen zaupanja in razvijanja pozitivne podobe o sebi. Dojemajo pomen tveganja in izziva, zadovoljstva, frustracije in razočaranja. Raziskujejo in razvijajo spretnosti vodenja. |
Igra: dijaki se postavijo pred koš za papir v oddaljenosti, pri kateri še zadenejo vanj - zadetki se ocenjujejo s točkami. Izpolnjevanje vprašalnika: dijaki izpolnjujejo vprašalnik na tri načine. |
ISKANJE IDEJ |
|
|
|
|
|
||
|
|
Razvijajo možnosti izražanja. |
Vaja: |
ISKANJE LASTNIH IDEJ |
|
|
|
|
|
Razvijajo čut odgovornosti, da premagujejo težave in ne da jih prikrivajo. Dojemajo, da je boljše zamisli razvijati, kot pa čakati, da se nam same porodijo. |
Plakat: prikaz najljubših poslovnih zamisli s področja proizvodnje, nabave, prodaje, storitev. Delavnica: izdelava prazničnih okraskov - novost na trgu. |
PREVERJANJE ZAMISLI - IDEJ |
|
|
|
|
|
Dojemajo, da zamisli lahko postanejo resničnost le, če delo načrtujemo. Ugotavljajo, katere koristi ljudje iščejo, ko kupujejo. |
Igra: dijaki v skupinah po pet ugotovijo, zakaj ljudje kupujejo nekatere reči - na osnovi kart z besedilom in sliko. Vaja: |
PODJETJE |
|
|
|
|
|
Občutijo pomen delitve dela, vlog in odgovornosti. Zavedajo se, da ima podjetnik obveznosti do ožje in širše družbene skupnosti. Gojijo pozitiven odnos do uzakonjenih odgovornosti. |
Shema: prikaz odgovornosti podjetja do ožje in širše družbene skupnosti. Vaja: |
|
|
||
PROIZVODNJA |
|
|
|
|
|
Shema: proizvodni proces. Vaja: izdelava proizvodnega načrta; dijaki odgovorijo na določena vprašanja, ki zadevajo proizvodnjo izdelka. Shema: prikaz kroga obvladovanja kakovosti. |
|
STROŠKOVNI VIDIK PROIZVODNJE |
|
|
|
|
|
Pridobijo občutek, da je potrebno pretehtati odločitev tudi z vidika stroškov. |
Shema: stroški v proizvodnji. Prikaz: sestava prodajne cene. |
FINANCE |
|
|
|
|
|
Zavedajo se pomena finančnih institucij v okolju. Razvijajo občutek za natančnost in doslednost. Razvijajo občutek za denar. Spoznajo pomen strpnosti. Navajajo se na skromnost. Zavedajo se pomena izvirnosti in originalnosti. |
Vaja: prikaz odplačila bančnega posojila. Igranje vlog: dijaki organizirajo šolsko razstavo in pripravijo finančno poročilo o prejemkih in izdatkih. Delavnica: dijaki simulirajo proizvodnjo račk. |
OBLIKOVANJE IZDELKOV (DESIGN) |
|
|
|
|
|
Razvijajo občutek za lepo. Prepoznavajo, da je le dobro oblikovan izdelek ustrezen in izvedljiv. |
Prikaz zgledov dobro oblikovanih izdelkov. Vaja: izdelava preglednice za zapisovanje informacij pri oblikovanju. Prikaz: razvojne oblike izdelka (npr. čevlji). |
ZDRAVJE IN VARNOST |
|
|
|
|
|
Razvijajo disciplino in natančnost pri preverjanju, ali so izpolnjeni varstveni in zdravstveni pogoji dela. |
K pouku povabimo strokovnjaka za varnost pri delu v podjetju. |
TRG IN POTREBE KUPCEV |
|
|
|
|
|
Razvijajo občutek za primerno oblikovanje vprašalnika. Prepoznavajo, kako pomembno je lepo vedenje pri doseganju ciljev. |
Shema: Prikaz prednosti in slabosti konkurence. Vaja: |
PROMOCIJA IN OGLAŠEVANJE |
|
|
|
|
|
Dojemajo pomen biti boljši od konkurence. Ustvarjati pozitiven odnos do kupca. Pridobijo sposobnost komunikacije. Dojemajo pomen natančnosti in doslednosti pri delu. Razvijajo lastno kreativnost in elastičnost. Razvijajo doslednost pri upoštevanju kodeksa oglaševalske etike. Razvijajo pozitiven odnos do uzakonjenih zahtev oglaševanja. Razvijajo občutek za estetiko. Pridobijo občutek za verodostojnost podatkov. |
Plakat: prikaz načinov promocije in oglaševanja. Delavnica: Igranje vlog: načrtovanje oglaševalske akcije. Vaja: |
POSLOVNI NAČRT PODJETJA |
|
|
|
|
|
Občutijo povezanost okolja s podjetjem. Zavedajo se obveznosti podjetja do skupnosti. Razvijajo lastno samozavest, odločnost, izvirnost, taktnost. |
Shema: sestavine poslovnega načrta. Vaja: po skupinah pripravijo predstavitev naše ideje o bodoči proizvodnji izdelka/storitve potencialnemu vlagatelju denarja. Delavnica: dijaki izdelajo oceno poslovnega uspeha. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Poslovna komunikacija |
|
|
Računalništvo |
|
|
Matematika - statistika |
|
|
Tehnični pouk |
|
|
Tehnologija |
|