Izobraževalni program: RUDARSKI TEHNIK
Sprejeto na 29.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 9.7.2000
PRAKTIČNI POUK
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
70 |
70 |
|
2. |
105 |
105 |
|
3. |
105 |
105 |
|
4. |
204 |
204 |
|
skupaj |
|
484 |
484 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijaki:
1. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
1. Uvod v praktični pouk |
Dijak |
Dijak |
Delitev v skupine po 8 dijakov. |
|
|
Razvija čut za prisotnost pri PP, za red, za vrednotenje vloženega dela. Razvija osebno odgovornost za opis dela in kvaliteto izdelka. |
Prikaz poučevanja in ocenjevanja ter opravičevanja izostankov s primeri. Ogled primera opisa in skice na dnevniku. Dijak prejme obrazce delov. Dnevnika in skice. |
|
|
Se zave nalog podjetja in okolja v katerem je podjetje. |
Izpolnjevanje vprašalnika. Shema: prikaz organiziranosti in nalog podjetja. |
|
|
Razvija poklicno odgovornost. |
Ogled diapozitivov. |
|
|
Razvija osebno odgovornost za zadolžena zaščitna sredstva in skrbnost čuvanja. |
Dijak zadolži garderobno omaro in osebna zaščitna sredstva. Vaje: dijak odda delovno obleko na označevanje v pralnico. |
|
|
Razvija poklicno odgovornost za varno delo. |
Shema: prikaz organiziranosti in vloga službe VPD |
|
|
Razvija poklicno odgovornost za požarno varnost. |
Shema: prikaz organiziranosti. Prikaz gašenja požara z aparati za gašenje na terenu zunaj. |
|
|
Razvija osebno odgovornost za varnost v primeru potencialnih nevarnosti (plini, požari, ...). |
Ogled diapozitivov. Vaje: skupine po 8 dijakov nameščajo izolacijske aparate. Trening opravi dijak v začetku vsakega šolskega leta. |
2. Merilne naprave za merjenje plinov in uporaba električne akumulatorske svetilke |
|
|
Delitev v skupine po 8 dijakov. |
|
|
Razvija natančnost pri odčitavanju meritev. |
Vaje: dijak vadi postopek merjenja in odčitavanja s poljubnimi nastavitvami vrednosti v svetilkarni. |
|
|
Se zave zanesljivosti osebne razsvetljave v jami. Se zave dolžnosti evidentiranja vstopa v jamo in prihoda iz jame. |
Vaje: dijak sodeluje pri vzdrževanju električnih akumulatorskih svetilk. |
3. Vzdrževanje in remont električnih in strojnih naprav |
Delitev v skupine po 8 dijakov. |
||
|
|
Razvija čut odgovornosti do električnih strojev in naprav. |
Dijak se seznani z elektro napravami in stroji v remontnih delavnicah. |
|
|
Razvija strokovnost pri takih delih. |
Vaje: dijak opravi vizualni pregled električnih naprav, sestavlja in preizkuša stikala. |
|
|
Se zave nevarnosti in vplivov el. Toka na človeško telo Razvija natančnost pri meritvah |
Vaje: dijak opravi merjenje napetosti toka in upornosti z merilnimi instrumenti. |
|
|
Razvija strokovnost in natančnost. |
Vaje: dijak izdela kabelski končnik. |
|
|
Razvija strokovnost in navade za pravilno ter varno delo.. |
Vaje: zaradi varnosti dijak spremlja montažo in demontažo večjih (težjih) kosov opreme. |
|
|
Razvija strokovnost in zanesljivost. |
Vaje: dijak sodeluje pri vijačenju sestavnih delov in pripravi orodja. |
|
|
Razvija strokovnost. |
Vaje: dijak sodeluje pri razrezu cevi, montaži priključkov na cevi, čiščenju in vzdrževanju hidravličnih delov. |
|
|
Razvija skrbnost. |
Vaje: dijak izdaja orodje in sodeluje pri vizualnih pregledih orodij. |
|
|
Se zave pomena zaščite materialov. Razvija strokovnost. |
Vaje: dijak površinsko zaščiti materiale in izvede ročno barvanje. |
|
|
Razvija odnos do strojev in naprav. Se zave pomena ispravnosti. |
Vaje: dijak sodeluje pri razstavljanju in sestavljanju dvižnih naprav. |
|
|
Razvija strokovnost |
Vaje: dijak sodeluje pri remontih in popravilih pnevmatskih naprav. |
|
|
Razvija natančnost. |
Vaje: dijak izvede meritve različnih izdelkov. |
4. Priprava pepelnih in betonskih mešanic |
|
|
Delitev v skupine po 8 dijakov. |
|
|
Razvija strokovnost in ekološko zavest. |
Vaje: dijak spremlja tehnološki proces in sodeluje pri pakiranju vreč z malto ter naklada vreče v vozne enote. |
|
|
Razvija strokovnost in ekološko zavest. |
Vaje: dijak spremlja pripravo in način transporta emulgata v jamo. |
|
|
Razvija strokovnost. |
Vaje: dijak dodaja aditive in polni vozne enote z betonskimi mešanicami. |
5. Enostavna rudarska dela, odvodnjevanje in razstreljevanje |
|
|
Delitev v skupine po 4 dijake. |
|
|
Razvija navade za pravilno in varno delo. |
Vaje: dijak pravilno stoji in dviguje breme. Nosi material v paru in ga odlagajo. |
|
|
Razvija strokovnost. |
Vaje: dijak izkoplje premog in vgradi loke po vrstnem redu. |
|
|
Razvija strokovnost in navade za varno delo. |
Dijak si primere izdelkov ogleda. |
|
|
Razvija strokovnost. |
Vaje: dijak izdela priročno skladišče za razstrelivo in upošteva predpisane dimenzije. |
|
|
Razvija strokovnost. |
Vaje: dijak izkoplje premog in zatesari zbiralnik za vodo z določitvijo ustrezne lokacije. |
|
|
Razvija strokovnost in zanesljivost. |
Zaradi omejitev, ki izhajajo iz predpisov je polnjenje vrtin in vezava s šolskimi patronami ter detonatorji na varnem mestu. |
6. Sanacija jamskih prostorov in izdelava zračilnih objektov |
|
|
Delitev v skupine po 4 dijake. |
|
|
Razvija strokovnost. |
Vaje: dijak žaga sanacijske deske in jih pribija z zabijalnim aparatom. |
|
|
Razvija strokovnost. |
Vaje: dijaki izdelajo zadelko. |
|
|
Razvija strokovnost in natančnost. Razvija poklicno odgovornost. |
Vaje: dijak izmeri in odčita prisotne jamske pline z različnimi napravami za merjenje. |
|
|
Razvija strokovnost. |
Vaje: dijaki izdelajo lesena lahka vrata. Ostale zračilne objekte si dijaki ogledajo. |
2. LETNIK
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
7. Ročna pretesarba in ropanje ločnega podporja |
|
|
Delitev v skupine po 4 dijake. |
|
|
Razvija strokovnost. |
Vaje: dijaki zaščitijo električne kable z dvodelno kovinsko cevjo |
|
|
Razvija strokovnost. |
Vaje: dijaki vgradijo stropne, bočne in vmesne loke in jih založijo. Občasno vgrajujejo tudi talne loke. Dijaki se ne zadržujejo pod nezavarovanim stropom. |
|
|
Razvija strokovnost. |
Vaje: dijaki postavijo delovni oder. |
|
|
Razvija strokovno delo. |
Vaje: dijak pikira premog. |
|
|
Razvija strokovnost. Razvija preudarno in varno delo. |
Vaje: dijaki ropajo talne, bočne in stropne loke. Zaradi varnosti dijaki ne odvijajo matic pod napetostjo pritiskov. |
|
|
Razvija strokovnost |
Primeri podgrajevanja z lesenimi podboji so le občasni. |
|
|
Razvija strokovnost. |
Vaje: dijaki rokujejo s hidravlično napravo, nameščajo povratno kolo in prestavljajo hidravlični agregat in cilinder. |
8. Površinsko pridobivanje v kamnolomu |
|
|
Delitev v skupine po 4 dijake. |
|
|
Razvija poklicno odgovornost za delo v varnem delovnem okolju. |
Pred razporeditvijo dijaka na etažo mora biti ta zavarovana. Dijak ugotovi, kaj je namen izdelane zaščite za rob etaže. |
|
|
Se zave osebne odgovornosti za uporabo zaščitnih sredstev. Razvija natančnost pri razporeditvi in vrtanju vrtin (naklon, razdalja in dolžina vrtine). |
Vaje: dijak dodaja vrtalne cevi, zavaruje izvrtane vrtine in premešča vrtalno napravo. |
|
|
Pridobljeno znanje v šoli primerja in prenaša v prakso. Razvija strokovnost varno delo in urejeno delovno mesto. |
Vaje: dijak se nauči pravilno vklopiti, izklopiti naprave, nadzira tehnološki proces sejanja in ugotovi granulacije presejanega peska. |
|
|
Razvija poklicno odgovornost ter zanesljivost pri razstreljevanju. |
Vaje: dijak zaznamuje področje polnjenja vrtin, odkoplje lesene čepe, raznaša material za razstreljevanje in zaradi varnosti lahko opazuje polnjenje ob strokovni razlagi. |
9. Sestavljanje transportnih naprav in transportiranje |
|
|
Delitev v skupine po 4 dijake. |
|
|
Osvaja povezavo teoretičnih spoznanj v šoli s potrjevanjem v praksi. |
Obsežnejše predstavimo ranžirni vlak in podajalnik ločnega podporja, ostale stroje in naprave si dijak ogleda. |
|
|
Razvija strokovnost, poklicno odgovornost pri daljšanju in utrjujejo zavest o zanesljivem izklopu naprav ter da je daljšanje v času podgrajevanja. |
Vaje: dijaki pripravljajo material za izdelavo sklada za montažo pogona in podaljšajo transporter za potrebno dolžino. |
|
|
Se zave pravočasnega daljšanja in lažje dostave materiala do delovišča. |
Vaje: dijaki pripravijo tračne segmente za dolžino daljšanja in pomagajo pri daljšanju. |
|
|
Se zave pravočasnega daljšanja za odplinjevanje in zagotavljanje svežega zraka za normalno delo. |
Dijak ugotovi ali je daljšanje zračilne cevi potrebno in jo po potrebi podaljša. |
|
|
Se zave, da je priprava materiala od deponije naprej sestavni del tehnološkega procesa izdelave jamskih prog. Se zave, da mora biti material pravočasno na delovišču |
Vaje: dijaki pripenjajo breme, ga dvigajo in transportirajo z ranžirnim vlakom in skrbijo za čuvanje napajalnega voda. Dijaki nalagajo ločno podporje in opaž na podajalnik. |
|
|
Razvija strokovnost. |
Vaje: dijak opravi pregled, spozna signalne znake, preizkusi signalne naprave in odgovori ter pokaže, kako bi ukrepal v primeru danega signala ali nevarnosti. |
3. LETNIK
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
10. Strojna izdelava jamskih prostorov |
Dijak |
Dijak |
Delitev v skupine po 4 dijake |
|
|
Razvija strokovnost in poklicno odgovornost v delovnem okolju in se zave potencialnih nevarnosti ter razvija čut za opazovanje. |
Vaje: dijak izmeri prisotnost plinov, obtrka strop in steno delovišča, preizkusi obratovanje strojev in obhodijo pot umika. |
|
|
Osvaja povezavo teoretičnih spoznanj v šoli s potrjevanjem v praksi. |
Preverjamo teoretično znanje in ga utrdimo tako, da navedeno pokažemo. |
|
|
Razvija poklicno odgovornost za kolektivno varnost in nadaljevanje varnega dela. |
Šolska delovišča niso v območjih predvidenih za predvrtavanje, zato dijaku pokažemo in pojasnimo obe shemi predvrtavanja. |
|
|
Razvija strokovnost in natančno oblikovanje izreza. |
Vaje: dijak v navzočnosti kombajnista oceni smer rezanja in opravlja rezanje s strojem. |
|
|
Razvija strokovnost in navade za varno in skupinsko delo. |
Vaje: dijaki pripravijo material za podpiranje in na desni strani napredka vgrajujejo bočne, vmesne in talne loke ter zalagajo z opažem. |
|
|
Razvija strokovnost in zanesljivost pri označbi mesta zruška in naročilu za vpis v knjigo. |
Vaje: dijak oceni intenzivnost sidranja v odvisnosti od stopnje razrušenosti, vrtanja vrtine in vstavljanja sidra. Ker dijaki zaradi varnosti ne smejo zalagati zruška, to operacijo pojasnimo. |
|
|
Razvija strokovnost. |
Ker izdelava križišč ni pogosta, pokažemo različno izdelana križišča. |
|
|
Razvija strokovnost in navade za varno in skupinsko delo. |
Vaje: enako kot pri strojnem vgrajevanju ločnih okvirjev. |
|
|
Razvija natančnost in zanesljivost kontrole. |
Vaje: dijak vizira preko grezil na poligonsko točko. Pri odstopanju prestavi smerni žebljiček. |
|
|
Razvija natančnost in sposobnost komuniciranja. |
Vaje: dijak vizira preko grezil, drugi pa ob pokrivanju tretjega potegne ris, povleče smerne črte in ugotovi odstopanje proge iz smeri. |
|
|
Vaje: dijak odmeri razdaljo od »R« v tleh do višinske črte (V.Č.). |
|
|
|
Razvija natančnost in razvija navade na skupinsko delo. |
Vaje: dijaki prenesejo višino od zadnje točke na novo vgrajeni odsek. |
|
|
Osvaja tehnološki proces za izdelavo jamskih objektov. Se zave delitve dela v skupini in pomena skupinskega dela. |
Dijaku pokažemo izdelek z zaključeno celoto delovnih operacij in predstavimo naloge in kvalifikacije delavcev. Dijak ugotovi, kdo se še vključuje v redno delo in kdo je koordinator del na delovišču ter koliko je napredek na izmeno. |
11. Postavljanje in prestavljanje mehanizacije |
|
|
Delitev v skupine po 4 dijake. |
|
|
Razvija poklicno odgovornost in strokovnost. |
Vaje: dijaki transportirajo sestavne dele do montažnega jaška in zaradi varnosti lahko opazujejo sestavljanje podporja ob strokovni razlagi. |
|
|
Razvija poklicno odgovornost za preudarno in strokovno pravilno ter varno delo. |
Z vsemi dijaki 3. Letnika opravimo ogled sestavljanja mehaniziranega odkopnega podporja v montažnem jašku in vgrajevanje sekcij v montažni komori iz varne razdalje in ob strokovni razlagi. |
|
|
Razvija strokovnost in razvija navade za varno in skupinsko delo. |
Vaje: dijaki pod zavarovanim stropom pod podvleke vgrajujejo stojke in zalagajo steno demontažne komore. |
|
|
Razvija poklicno odgovornost in strokovnost ter razvija ročne delovne spretnosti ob uporabi rudarskega orodja. |
Vaje: dijaki pod zavarovanim stropom podpirajo mesto demontirane sekcije in opazujejo demontažo ob strokovni razlagi. Z vsemi dijaki 3. Letnika opravimo ogled demontaže. |
12. Pridobivanje premoga na mehaniziranem odkopu |
Delitev v skupine po 4 dijake. |
||
|
|
Razvija strokovnost in poklicno odgovornost v delovnem okolju in se zave potencialnih nevarnosti ter razvija čut za opazovanje. |
Vaje: dijak izmeri prisotnost plinov, ugotovi vrstni red nadaljevanja dela, pregleda prehodnost ustja odkopa, nasedenost sekcij in steno podkopa. Preizkusi obratovanje strojev in obhodijo pot umika. |
|
|
Osvaja povezavo teoretičnih spoznanj v šoli s potrjevanjem v praksi. |
Preverjamo teoretično znanje in ga utrdimo tako, da navedeno pokažemo. |
|
|
Razvija strokovnost in pridobiva izkušnje natančnega rezanja po višini in smeri. |
Zaradi varnosti v primerni oddaljenosti pokažemo in pojasnimo tehnološki postopek rezanja. |
|
|
Razvija strokovnost in razvija navade za varno in skupinsko delo. Se zave, da morajo pomagati sodelavcu in odgovorno ter skrbno ravnati z napravami. |
Vaje: dijaki zamikajo odkopni transporter, uporabijo visečo stojko za vpetje na odkopni transporter ter izravnajo odkopni transporter po smeri. Vaje: dijaki čistijo in zamikajo sekcije, dvigujejo osnove ali stropnike in jih uravnavajo na delovno višino. |
|
|
Razvija strokovnost in ustvarjalnost pri proizvodnji premoga. Se zave varčnosti pri pridobivanju kvalitete premoga. |
Razložimo skico: polnjenje dolgih vrtin na odkopu. Vaje: dijak toči premog iz stropa in se nauči pravočasno dvigniti gibljivi stropnik. |
|
|
Razvija in pridobiva izkušnje za usklajevanje dela. |
Dijaki si ogledajo ustja križišč ter ugotavljajo medsebojne razlike med navadnimi in križiščnimi sekcijami. |
|
|
Se zave, da je potrebno zagotoviti nemoten in zanesljiv odvoz premoga. |
Preverjamo teoretično znanje, ki so ga dijaki pridobili v šoli in ga utrdimo z ogledom in razlago |
|
|
Osvaja tehnološki proces za pridobivanje premoga na odkopih. Se zave dobre organizacije dela s polno angažiranostjo delavcev in polno izkoriščenostjo strojev. |
Dijaku predstavimo naloge in kvalifikacije delavcev. Vaje: dijak ugotovi koliko izmenski je ciklus, dolžino odkopa, število rezov na izmeno, planirano in doseženo proizvodnjo na izmeno. |
4. LETNIK
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
13. Praktično jamomerstvo |
Dijak |
Dijak |
Delitev v skupine po 4 dijake. |
|
|
||
|
|
||
|
Razvija strokovnost in natančnost. |
Vaje: dijak sodeluje pri merjenju poligonov. |
|
|
|
Razvija poklicne posebnosti rudarskih merjenj. |
Vaje: dijak nivelira v jami in na površini. |
|
|
Razvija poklicno odgovornost. |
|
|
|
Vaje: dijak sodeluje pri usmerjanju pripravskih delovišč. |
|
|
|
Vaje: dijak izdela skico jamskih prostorov in profilov ipd. |
|
14. Rudarska priprava dela |
|
|
Delitev v skupine po 8 dijakov. |
|
|
||
|
|
Razvija strokovnost. Razvija poklicno odgovornost. |
Vaje: dijak riše jamske profile podgrajevanja prog z uporabo različnih tipov ločnega podporja. |
|
|
Razvija sposobnost komuniciranja. |
Vaje: dijak sodeluje pri izdelavi planov:
|
|
|
||
|
|
Vaje: dijak pri izdelavi risb upošteva pravila tehniškega risanja. |
|
15. Projektiranje |
|
|
Delitev v skupine po 8 dijakov. |
|
|
||
|
|
Razvija strokovnost in natančnost. Razvija čut za predstavo v prostoru. |
|
|
|
Razvija kreativne sposobnosti. Razvija vztrajnost pri iskanju najboljše rešitve. |
Vaje: dijak zlaga pisno dokumentacijo po vrstnem redu in pomembnosti. Zlaga tudi grafične priloge v ustrezne formate. |
|
|
Vaje: dijak izdela risbo s presekom objekta in z vključitvijo v tlorisno situacijo. |
|
|
|
||
16. Nadziranje in organizacija dela |
|
|
Delitev v skupine po 4 dijake. |
|
|
Vaje: dijak izpolnjuje razne obrazce. |
|
|
|
Se zave svojih dolžnosti. Razvija strokovnost in skrbnost. |
Vaje: dijak sodeluje pri usklajevanju in povezovanju dela. |
|
|
Razvija poklicno in osebno odgovornost. Razvija sposobnost komuniciranja. |
Vaje: dijak izmeri prisotnost plinov na delovišču. Vaje: dijak v primeru nesreče sodeluje pri izpolnitvi obrazca nesreče in napiše izjavo. |
|
|
Vaje: dijak sodeluje pri ugotavljanju kvalitete in dajanju navodil za delo. |
|
|
|
||
17. Razstreljevalna dela |
|
|
Delitev v skupine po 8 dijakov. |
|
|
Vaje: dijak izdela skico iz razstreljevanja. |
|
|
|
Razvija strokovnost in zanesljivost. Razvija poklicne posebnosti. |
Vaje: dijak sodeluje pri obhodu objektov za skladiščenje razstrelilnih sredstev. |
|
|
Strokovnega dela pri razstreljevanju. Razvija natančnost in poklicno odgovornost. |
Vaje: dijak si ogleda delo strelca, ki manipulira z razstrelilnimi sredstvi in vodi evidenco. |
|
|
Dijak se seznani s knjigami za vodenje evidence. |
|
|
|
||
18. Organizacija jamske reševalne službe |
|
|
Delitev v skupine po 8 dijakov |
|
|
Dijak si ogleda prostore za shranjevanje reševalne opreme in sredstev ter prostore za vaje članov jamske reševalne čete. |
|
|
|
Razvija strokovnost in zanesljivost. Razvija poklicno in delovno odgovornost. |
|
|
|
Vaje: dijak sodeluje pri čiščenju, pranju, pregledu in preizkusu aparatov. |
|
|
|
||
19. Varstvo pri delu |
|
|
Delitev v skupine po 8 dijakov. |
|
|
Razvija strokovnost. |
|
|
|
Razvija poklicno odgovornost in skrb za varno delo ter delovno okolje. Razvija sposobnost komuniciranja. |
|
|
|
Vaje: dijak sodeluje pri kontroli. |
|
|
|
Dijak si ogleda lokacijo hrambe načrta obrambe in reševanja. |
|
20. Hidrogeološka dela |
|
|
Delitev v skupine po 4 dijake. |
|
|
||
|
|
Razvija strokovnost in natančnost. |
Vaje: dijak odvzame vzorce v jami in na površini. |
|
|
Razvija ekološko zavest. Razvija poklicno in delovno odgovornost. |
Vaje: dijak sodeluje pri popisu jedra iz vrtine v jami. |
|
|
Vaje: dijak izvede meritev piezometričnih nivojev vode. |
|
|
|
Vaje: dijak izdela diagram nihanja nivojev vode. |
|
|
|
||
|
|
Vaje: dijak ažurira baze podatkov |
|
21. Delo v študijskem oddelku |
|
|
Delitev v skupine po 8 dijakov. |
|
|
Razvija miselne in inovativne sposobnosti. |
Dijak pregleda primere inovacijskih predlogov in strokovne članke |
|
|
Razvija natančnost določanja dolžine delovnega časa. |
Vaje: dijak vnaša podatke v računalniško bazo in izdela analizo. |
|
|
Razvija strokovne in ustvarjalne sposobnosti. |
Vaje: dijak izdela skico novejšega podporja na strojni pripravi ali na mehaniziranem odkopu. Dijak si ogleda mešalnico za pripravo paste za zapolnjevanje jamskih prostorov. |
|
|
Razvija vztrajnost in sposobnost komuniciranja |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanje dijakov in uspešnost praktičnega dela preverjamo in ocenjujemo vzporedno s poučevanjem učnih podtem in po predelani učni temi.
Oceno praktičnega pouka sestavlja:
Pred zaključitvijo ocene za zadnji letnik morajo dijaki opraviti vse predpisane vaje oziroma izdelke ter oddati vse delavniške dnevnike. V primeru preusmeritev iz drugih poklicev ali, da dijak zaradi izostankov ni opravil praktičnega pouka v rednem roku, mora to nadoknaditi v izrednih rokih, ki jih odobri in zagotovi šola, v dogovoru z obratom praktičnega izobraževanja.
Praktični pouk je strokovni predmet in je povezan s strokovno teoretičnimi predmeti v šoli: geologija, stroji in naprave, rudarska merjenja.
Povezava s strokovno teoretičnimi predmeti naj bi dijakom že v času šolanja zagotovila, da se teoretična spoznanja ujemajo oziroma potrjujejo v praksi.
Vzporedno s spreminjanjem in posodabljanjem tehnološkega procesa pridobivanja premoga je to povezanost med predmeti potrebno dograjevati in usklajevati. Samo tako bo zagotovljeno, da se bodo dijaki v čim večji meri seznanili in usposobili za opravljanje dela in nalog, ki ga bodo kot rudarski tehniki opravljali v delovnem okolju.
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
|