Izobraževalni program: RUDARSKI TEHNIK
Sprejeto na 29.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 9.7.2000
stroji in naprave
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
70 |
35 |
105 |
2. |
105 |
105 |
|
3. |
88 |
17 |
105 |
4. |
51 |
17 |
68 |
skupaj |
314 |
59 |
383 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijaki:
1. letnik
VSEBINA - INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
TEHNIČNA DOKUMENTACIJA |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Se zaveda pomena natančnega vodenja dokumentacije. Razvije racionalen odnos do vodenja dokumentacije pri svojem delu. |
Vaje: |
STANDARDIZACIJA IN TIPIZACIJA |
|
|
|
|
|
Se zaveda ekonomskih učinkov poenotenja opreme, rezervnih delov in naprav. |
Vaje: |
TEHNIŠKO RISANJE |
|
|
|
|
|
Razvija navade: Odgovornosti in specifične komunikacije. Pri delu v računalniški učilnici se stalno opozarja dijake na pomembnost izdelave varnostnih kopij in na shranjevanje med delom. |
Vaje: |
|
|||
Tehnična pisava |
|
Razvija natančnost, vztrajnost in doslednost. |
Vaje: |
Planimetrija |
|||
|
|
Pridobiva smisel za natančnost, preglednost in snažnost. Smisel za razdelitev prostora na risbi in uravnoteženje risbe. |
Vaje: |
Kotiranje |
|
|
|
|
|
Se zaveda razlik, ki nastanejo pri izdelavi predmeta, ki je kotiran na različne načine. |
Vaje: kotiranje risb. |
Vrste projekcij |
|
|
|
|
|
Pridobiva sposobnost predstavitve predmeta iz njegove risbe v poljubni projekciji. Razvija notranji nadzor. |
Vaje Pri delu v računalniški učilnici dijaki narišejo skico v eni projekciji (ortogonalni ali izometrični) in jo prenesejo na računalnik, ki jo po potrebi tudi pretvori v drugo projekcijo. |
Šrafure in prerezi |
|
|
|
|
|
Razvija predstavljivost. |
Vaje: |
Tolerance in prilegi |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost in kritično odgovornost do odstopanj in zahtevane kvalitete obdelave. |
Vaje: prikazovanje lege tolerančnega polja. |
Označevanje stanja površin |
|
|
|
|
|
Razvija skrbnost gospodarnost in odgovornost pri določanju kvalitete obdelave. |
Vaje: označevanje stanja površin na risbi. |
2. letnik
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
MEHANIKA |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija delovne navade, vztrajnost in natančnost pri delu. |
|
GRADIVA |
|
|
|
|
|
Se zaveda vpliva različnih snovi na okolje. Se zaveda pomembnosti ravnanje z odpadki. |
|
STROJNI ELEMENTI |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomembnosti vzdrževanja strojev in naprav. |
Narišejo prostoročno skico strojnega elementa in jo prenesejo v računalnik. |
|
Dijaki narišejo elemente in jih dajo v knjižnice, ki se prenašajo med uporabniki. Razvija se zavest o delitvi dela. |
||
Elementi za nerazstavljiva zveze |
|
|
|
|
|
Zna izbrati ustrezno povezavo. |
|
Elementi za razstavljive zveze |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomembnosti pravilne izbire ustreznega elementa. |
Narišejo prostoročno skico strojnega elementa in jo prenesejo v računalnik. |
Elementi krožnega gibanja |
|
|
|
|
|
Postane dojemljiv za novosti. Spozna, da lahko pridemo do podobnih rezultatov tudi po različnih poteh. |
Pri delu z računalnikom uporablja ustrezne knjižnice. Dodaja svoje elemente v ustrezne knjižnice. |
Elementi za prevod tekočin in plinov |
|
|
|
|
|
Se zaveda ekoloških nevarnosti. Zna presoditi rizike pri prevodu nevarnih tekočin in plinov. Zavedajo se pomembnosti ravnanja z odpadki. |
Pri delu z računalnikom uporablja ustrezne knjižnice. Dodaja svoje elemente v ustrezne knjižnice. |
3. letnik
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
SPOZNAVANJE ENERGETSKIH VIROV |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Se zaveda varčevanja z energijo. Razvija ekološko zavest. Se zaveda osebne in poklicne odgovornosti. |
|
SPOZNAVANJE ENERGETSKIH STROJEV |
|
|
|
|
|
Osvoji znanja ki so potrebna za osebnostni razvoj in nadaljnji študij. |
Ogled - elektro-energetskega objekta. |
SPOZNAVANJE OSNOV ELEKTROTEHNIKE TER ELEKTRIČNIH STROJEV IN NAPRAV |
|
|
|
|
|
Osvaja znanja, ki mu omogočajo da razvije: |
Vaje: risanje shem električnih strojev in naprav. |
NAPRAVE ZA PRENOS ELEKTRIČNE ENERGIJE IN SIGNALOV |
|
|
|
|
|
Pridobi znanje in razvija: |
|
SPOZNAVANJE OSNOVNIH VRST ČRPALK |
|
|
|
|
|
Osvaja znanje in razvija: |
Vaje: |
SPOZNAVANJE STROJEV ZA STISKANJE ZRAKA IN OSNOVE PNEVMATIKE |
|
|
|
|
|
Osvaja znanje in razvija: |
Vaje v laboratoriju po skupinah (razred se razdeli v dve skupini): |
SPOZNAVANJE VENTILATORJEV |
|
|
|
|
|
Pridobi znanje in razvija: |
Vaja: izbira ventilatorja. |
4. letnik
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
SPOZNAVANJE OSNOV TRANSPORTA V RUDARSTVU |
|
|
|
a. kontinuirani transport |
|
|
|
|
|
Osvaja znanje in razvija: |
|
b. diskontinuirani transport |
|||
|
Odgovornost, pripadnost, zanesljivost. |
||
SPOZNAVANJE NAPRAV V IZVAŽALNIH JAŠKIH |
|
|
|
|
|
Pridobi znanje in razvija: |
|
SPOZNAVAJO OSNOVE HIDRAVLIKE |
|
|
|
|
|
Osvaja znanje in razvija: |
Laboratorijske vaje po skupinah: |
|
|
||
SPOZNAVANJE NAPREDOVALNIH STROJEV NAKLADALNIKOV IN VRTALNIH GARNITUR |
|
|
|
|
|
Spozna različne vrste napredovalnih strojev in razvija: |
|
SPOZNAVANJE PRIDOBIVALNO-NAKLADALNIH STROJEV |
|
|
|
|
|
Pridobi znanje za praktično varno delo in razvija: |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
Geologija |
|
|
Fizika |
|
|
Kemija |
|
|
Mehanika |
|
|
Informatika |
|
|
Rudarstvo |
|
|
Praktični pouk |
|