Izobraževalni program: TEHNIK OPTIK
Sprejeto na 18. seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 23.7.1998
OČALNA OPTIKA – izbirno (očesni optik)
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
|
||
3. |
50 |
20 |
70 |
4. |
97 |
37 |
204 |
skupaj |
147 |
57 |
274 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Dijak:
Informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Korekcijska stekla |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvije čut za odgovorno delo in odgovorno reševanje nalog. |
Vaja: |
Enožariščna sferična stekla |
|
|
|
|
|
Vaja: izračun dioptrije, debeline, volumna in teže sferične leče. |
|
Enožariščna astigmatična stekla |
|
|
|
|
|
Razvije sposobnost prenašanja tepretičnega znanja na konkretne naloge. |
Vaja: |
Enožariščna stekla s prizmatičnim učinkom |
|
|
|
|
|
Razvije delovno samozavest, natančnost in zanesljivost. |
Vaja: izračun prizem po prentice-jevi formuli. |
Decentracija |
|
|
|
|
|
Navaja se na ustvarjalno uporabo znanja. |
|
Večžariščna stekla |
|
|
|
|
|
Razvije občutek odgovornosti za kakovostno in strokovno delo. |
|
Posebne oblike stekel |
|
|
|
|
|
||
Dioptrijska moč leče |
|
|
|
|
|
Razvije sposobnost prenašanja teoretičnega znanja na konkretne naloge. |
Vaje: vsak dijak mora določiti optično moč na vseh vrstah optičnih leč. |
Odslikavanje |
|
|
|
|
|
Zaveda se pomembnosti vida. |
|
Zaščitna stekla |
|
|
|
|
|
||
Sistem očala - oko |
|
|
|
|
|
Razvije pozitiven odnos do uvajanja ukrepov, ki pripomorejo h kvalitetni prilagoditvi očal. |
Vaje: izvede optično prilagoditev različnih vrst okvirjev na modelih. |
Centriranje optičnih leč |
|
|
|
|
|
Razvije si občutek odgovornosti za kakovostno in odgovorno delo. |
Vaje: po danih podatkih centrira monokularno in binokularno pd in višino. |
Statika očal |
|
Razvija natančnost in strokovnost. Povečuje delovno odgovornost inovativnost in pripadnost poklicu. |
|
Konstrukcija okvirjev |
|
|
|
|
|
Postane dojemljiv za novosti. Razvije komunikacijske spretnosti in sposobnosti prenašanja teoretičnih znanjv prakso. |
Vaja: izbira okvirja za konkretne modele. Izdelava pravokotnega sistema okvirja z vsemi merami. |
Kontaktne leče |
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost in pripadnost poklicu. |
Vaja: napotki za pravilno rokovanje s kontaktnimi lečami. |
Likovna teorija |
|
|
|
|
|
Z analitičnim pristopom predstavi stranki lastnosti bodočih očal oziroma Korekcijskega pripomočka. |
|
Oblikovalski stili |
|
|
|
|
|
Zaradi poznavanja tematike je strokovno usposobljen. Razvija zanesljivost v komunikaciji s stranko. |
Vaja: |
Oblikovanje obraza, glave |
|
|
|
|
|
Razvija zanesljivost, natančnost in poštenost do strank. Prevzema osebno odgovornost za opravljen poseg. |
Vaje: z računalniškim programom (npr. Magic Look) proučuje optimalne možnosti izbire primernega okvirja za določeno stranko, glede na obliko glave in obraznih značilnosti. |
Teorija barv |
|
|
|
|
|
Estetske vaje: praktično izdela barvne skice očal za posamezne barvne odnose in kontraste (toplo -hladno, barvno-nebarvno, svetlo temno). |
|
Moda, osebnost in slog |
|
|
|
|
|
Postane strokovno odgovoren pri interpretaciji nasvetov stranki. |
|
Svetovanje strankam |
|
Prevzema osebno odgovornost. |
Vaja: simulacija dela s strankami. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Optika z meritvami |
|
|
Osnove tehnike |
|
|
Tehnologija materialov |
|
|
Anatomija in fiziologija očesa: |
|
|
Osnove poslovanja |
|
|
Praktični pouk |
|