Izobraževalni program: TEHNIK OPTIK
Sprejeto na 18. seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 23.7.1998
Osnove elektronike – izbirno (instrumentalni optik)
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
|
||
3. |
55 |
15 |
70 |
4. |
53 |
15 |
68 |
skupaj |
108 |
30 |
138 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Dijaki:
informativni cilji |
formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
osnovni zakoni električnega tokokroga |
Dijaki |
Dijaki |
|
|
|
Razvijajo sposobnost uporabe teoretičnega znanja v reševanju konkretnih delovnih problemov. |
Vaja: |
toplotni učinki toka |
|
|
|
|
|
Razvijajo identifikacijo z vrednotami kvalitetnega opravljanja poklica. |
Vaja: merjenje električne energije in moči. |
svetlobni učinki toka |
|
|
|
|
|
Oblikujejo sposobnosti za tehnično mišljenje in ustvarjalnost. |
Vaja: merjenje osvetljenosti. |
magnetni učinki toka |
|
|
|
|
|
Razvijajo strokovnost, varčnost in ekonomičnost. |
Vaja: nastanek inducirane napetosti. |
tokokrog z izmeničnim tokom |
|
|
|
|
|
Razvijajo občutek za zanesljivost in sposobnost reševanja problemov. |
|
električni stroji |
|
|
|
|
|
Vaja: obratovalni primeri in meritve. |
|
informacije in električni signali |
|
|
|
|
|
Osvajajo strokovnost, natančnost, zanesljivost in druge lastnosti, vezane na poklicne zahteve. |
|
elementi in vezja v elektroniki |
|
|
|
|
|
Pridobivajo spoznanja o povezanosti življenja in tehnike in možnosti za poklicno uspešnost. |
Vaja: sestava elektronskega vezja. |
električni upori |
|
|
|
|
|
Vaja: merjenje uporov. |
|
električni kondenzator |
|
|
|
|
|
Razvijajo moralno etične kvalitete in motivacijo za samoizobraževanje. |
Vaja: delovanje kondenzatorjev. |
polprevodniška dioda |
|
|
|
|
|
Razvijajo strokovnost in sposobnost za reševanje problemov. |
Vaja: delovanje diode. |
tranzistorji |
|
|
|
|
|
Razvijajo moralno etične kvalitete in motivacijo za samoizobraževanje. |
Vaja: |
osnovna analogna vezja |
|
|
|
|
|
||
osnovna digitalna vezja |
|
|
|
|
|
Razvijajo strokovnost, natančnost in zanesljivost. |
|
osnove digitalne tehnike |
|
|
|
|
|
Upoštevajo grafične simbole, kateri so standardizirani po EN, ISO. Do izraza prideta natančnost in medsebojno sodelovanje. |
Dijaki izdelajo različna preprosta vezja. |
sekvenčna vezja |
|
|
|
|
|
Teoretično znanje nadgradijo s praktičnimi izkušnjami; so samostojni in kreativni. |
Vaje: meritve na različnih integrirnih vezjih. |
analogno digitalni pretvorniki in digitalno analogni pretvorniki |
|
|
|
|
|
S pomočjo katalogov pregledajo različna digitalna vezja. |
Vaje na simulacijskem računalniškem programu. |
obdelava podatkov (informacij): |
|
|
|
|
|
Spoznavajo različne metode reševanja praktičnih problemov. |
Vaje: različni računski primeri. |
merilni pretvorniki in tipala |
|
|
|
|
|
Zavedajo se pomena tehniških strok Navajajo se na skupinsko delo strokovnjakov različnih strokovnih področij. Dobijo občutek o pomembnosti tehniške dokumentacije. Spoznajo potrebo po stalnembizobraževanju. |
Vaje z različnimi merilnimi pretvorniki in tipali. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Informatika |
|
|
Osnove tehnike |
|
|
Praktični pouk |
|