Izobraževalni program: TEHNIK OPTIK
Sprejeto na 18. seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 23.7.1998
OPTIKA Z MERITVAMI
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
55 |
15 |
70 |
2. |
110 |
30 |
140 |
3. |
110 |
30 |
140 |
4. |
53 |
15 |
68 |
skupaj |
330 |
90 |
418 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Dijak:
Informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Nihanje |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Se seznani s strokovnimi znanji in delovnimi postopki do take mere, da je sposoben kvalitetno in strokovno opravljati poklic, za katerega se je izobraževal. |
Vaja: valovanje vzmeti. |
Valovanje |
|
|
|
|
|
||
Elektromagnetno valovanje |
|
|
|
|
|
||
Svetloba |
|
|
|
|
|
Z znanjem razvija strokovnost. |
Vaja: uklon rdeče in modre svetlobe na mreži. |
Odboj in lom svetlobe |
|
|
|
|
|
Razume pomen pravilnega in točnega dela za dosego ciljev. |
Vaja: |
Popolni odboj svetlobe |
|
|
|
|
|
Z znanjem pridobiva samozavest. |
Vaja: merjenje mejnega kota loma s pomočjo popolnega odboj v stekleni prizmi. |
Barva teles |
|
|
|
|
|
||
Disperzija |
|
|
|
|
|
Navaja se na ustvarjalno uporabo znanja. |
|
Polarizacija |
|
|
|
|
|
||
Interferenca |
|
|
|
|
|
Zaveda se pomena samoizobraževanja in nenehnega strokovnega izpopolnjevanja. |
|
Uklon svetlobe |
|
|
|
|
|
||
Sipanje svetlobe |
|
||
Pojem in namen optičnih meritev |
|
|
|
|
|
Privzgoji odgovornost do kvalitetno opravljenega dela. |
Vaja: ugotavljanje napake pri merjenju. |
Merila za merjenje debeline |
|
|
|
|
|
Razvije sposobnost prenašanja teoretičnega znanja na praktični nivo. Navaja se na ustvarjalno uporabo znanja. |
|
Merila za merjenje kotov |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomena točnosti opravljenih meritev. |
Vaja: merjenje s kotomeri. |
Optični sistemi |
|
|
|
|
|
Zna povezati teoretični del in ga prenesti na praktični nivo znanja. |
Vaja: preslikavanje lečij s pomočjo laserja in optične klopi. |
Dioptrijska vrednost leče |
|
|
|
|
|
Razvije občutek odgovornosti za kakovostno in strokovno delo. |
Vaje na optični klopi: |
Decentracija |
|
|
|
|
|
Razvije sposobnost prenašanja teoretičnega znanja na konkretne naloge. |
Vaja: preračuna decentracijo. |
Prikaz prizmatičnega delovanja pri centriranju korekcijskih leč |
|
|
|
|
|
Razvije čut za odgovorno delo in odgovorno reševanje nalog Navaja se na ustvarjalno uporabo znanja. |
Vaja: |
Osnove refrakcije |
|
|
|
|
|
Razvija pripadnost poklicu. |
|
Geometrijska optika |
|
|
|
|
|
Razvije občutek odgovornosti za kakovostno in strokovno delo. |
Vaja: na formatu a3 dijak izriše nastanek slike v očesu. |
Planvzporedna plošča |
|
|
|
|
|
||
Optična prizma |
|
|
|
|
|
Razvije sposobnost prenašanja teoretičnega znanja na konkretne naloge. |
Vaje: na optični prizmi izriše potek loma svetlobnih žarkov. |
Zrcala |
|
|
|
|
|
Pridobi čut za samoizobraževanje in strokovno izpopolnjevanje. |
Vaje z zrcali: |
Leče |
|
|
|
|
|
Razvije sposobnost prenašanja teoretičnega znanja na konkretne naloge. |
Vaje z lečami: |
Merjenje sfernih in sferotoričnih leč |
|
|
|
|
|
Vaja: merjenje s sferometrom. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Osnove tehnike |
|
|
Fizika |
|
|
Očalna optika |
|
|
Praktični pouk |
|
|
Optični instrumenti |
|