Izobraževalni program: TEHNIK OPTIK
Sprejeto na 18. seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 23.7.1998
PRAKTIČNI POUK - izbirno (očesni optik)
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
140 |
140 |
|
2. |
210 |
210 |
|
3. |
210 |
210 |
|
4. |
272 |
272 |
|
skupaj |
|
832 |
832 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Dijak:
Informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Spoznavanje orodja in naprav v optični delavnici |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Pridobi pravilen odnos so dela s stroji in napravami v svojem delovnem okolju. Se nauči delati v skupini. Pridobi pozitiven pogled na skupinsko reševanje problemov. Skrbi za varno delo z vsemi sredstvi in napravami. |
Vaje z orodji in napravami v optični delavnici. |
Uvod v obdelavo kovin in nekovin |
|
|
|
|
|
Razvije sposobnost prenašanja teoretičnega znanja na konkretne naloge. |
Vaje: |
Obdelovanje ravnega stekla |
|
|
|
|
|
Navaja se na ustvarjalno uporabo znanja. |
Vaja: na papirnato šablono si izriše različne oblike z določenimi merami (krog, pravokotnik, kvadrat, ...) In jih izbrusi. |
Brušenje plan stekel in pritrjevanje |
|
|
|
|
|
Razvije občutek odgovornosti pri delu z različnimi materiali. |
Na plan steklo zariše oblike okularjev, jih zbrusi in s pomočjo segrevanja vstavi v plastične materiale okvirja. S pomočjo privijanja vstavi v kovinske materiale okvirja. |
Označevanje optičnih leč |
|
|
|
|
|
Razvije sposobnost povezovanja teorije s prakso. |
Vsak dijak mora narediti pri vajah: |
Oblike, osnovne karakteristike in tovarniške oznake sfernih leč |
|
|
|
|
|
Pridobiva natančnost. |
Vaja: na osnovi merilnih podatkov zariše sferično lečo po dani šabloni. |
Rezanje in lomljenje sferičnega stekla |
|
Pridobi delovno samozavest in iznajdljivost. |
Vsak dijak opravi vajo: |
Ročno brušenje sferičnih stekel |
|
|
|
|
|
Razvije občutek za ročno obdelavo leč iz različnih materialov. |
Dijak mora ročno zbrusiti obliko in rob sferične leče po okularju, |
Prilagoditev kovinskega okvirja |
|
|
|
|
|
Razvije sposobnost prenašanja teoretičnega znanja na konkretne naloge. Razvije predstavo o pravilni prilagoditvi kovinskega okvirja. |
Vsak dijak mora opraviti vajo: sferično steklo z določeno zakrivljenost mora vstaviti in prilagoditi v kovinski okvir. |
Vstavljanje sferičnih stekel v okvirje |
|
|
|
|
|
Navaja se na ustvarjalno uporabo znanja. |
Vsak dijak opravi vajo: zbrušene sferične leče vstavi v okvirje iz različnih materialov s pomočjo sredstev za segrevanje okvirja. |
Kontrola vstavljanja stekel v okvirje |
|
|
|
|
|
Razvije občutek odgovornosti za kakovostno in strokovno delo. |
Vsak dijak mora izvršiti kontrolo izdelanih očal: |
Manjša popravila |
|
Pridobi delovno samozavest in zanesljivost. |
Vsak dijak mora opraviti vajo na okvirju: |
Čiščenje očal |
|
||
Cilindrična stekla |
|
|
|
|
|
Razvije sposobnost prenašanja teoretičnega znanja na konkretne naloge. |
Vsak dijak mora izdelati vajo: |
Zenična razdalja |
|
|
|
|
|
Pridobi delovno samozavest in zanesljivost. |
Vsak dijak na modelu izmeri: |
Centriranje cilindričnih stekel |
|
|
|
|
|
Navaja se na ustvarjalno uporabo znanja. |
Vsak dijak opravi vajo centriranja z vsemi vrstami in postopki. |
Brušenje sferičnih in cilindričnih stekel |
|
|
|
|
|
Pridobi čut za natančnost, zanesljivost in doslednost pri delu. |
Vaja: |
Vstavljanje sferičnih in cilindričnih stekel v okvirje |
|
|
|
|
|
Razvije predstavo o pravilno izdelanih očalih. |
Vsak dijak vstavi zbrušene sferične in cilindrične leče v okvirje iz kovine in ostalih plastičnih materialov. |
Kontrola izdelanih očal |
|
|
|
|
|
Odgovoren odnos do dela. |
Vsak dijak opravi kontrolo optičnega stekla, optičnih merilnih točk in prilagoditve okvirja. |
Spajkanje okvirja |
|
|
|
|
|
Vsak dijak spoji posamezne dele okvirja v celoto. |
|
Izdelava utora |
|
|
|
|
|
Navaja se na natančno in dosledno delo. |
Vsak dijak izdela: |
Popravila očal |
|
|
|
|
|
Na različnih okvirjih in materialih opravi vsa možna popravila. |
|
Adicija pri bifokalnih steklih |
|
|
|
|
|
Pridobi občutek za kakovostno delo in zanesljivost. |
Vsak dijak optično prilagodi bifokalna stekla ter preračuna adicijo (90% zanesljivost pri preračunavanju). |
Ročno in strojno brušenje |
|
|
|
|
|
Vsak dijak na bifokalnih in trifokalnih steklih ročno in strojno zbrusi različne oblike. |
|
Izdelava ravnega roba |
|
|
|
|
|
Vsak dijak ročno izdela ravni rob na različnih optičnih steklih. |
|
Izdelava vodenega kraljevskega roba |
|
|
|
|
|
Navaja se na ustvarjalno uporabo znanja. |
Vaja: izdelava vodenega kraljevskega roba na različnih optičnih steklih. |
Izdelava plastičnega okvirja |
Vsak dijak po predloženem načrtu iz acetatne ploščice izdela okvir. |
||
Preoblikovanje stekel |
|
|
|
|
|
Vsak dijak izdela vsaj 10 različnih stekel in jih preoblikuje po danem okvirju. |
|
Trdo spajanje |
|
|
|
|
|
Vsak dijak trdo spoji različne dele okvirja. |
|
Izdelava utora |
|
|
|
|
|
Razvije sposobnost prenašanja teoretičnega znanja na konkretne naloge. |
Vsak dijak izdela utor v mineralno in organsko steklo različnih debelin. |
Večžariščna stekla |
|
|
|
|
|
Pridobi pozitiven pogled na samostojno in skupinsko delo. Pridobi izkušnje za samostojno in skupinsko reševanje problemov. |
Vsak dijak izmeri, zariše in označi vse optične podatke na večžariščnem steklu. |
Prizmatična stekla |
|
|
|
|
|
Postane dovzeten za novosti na strokovnem in delovnem področju. |
Vsak dijak izmeri, zariše in označi prizmatična stekla, ter določi bazo prizmatičnega stekla. |
Brušenje vseh vrst stekel |
|
|
|
|
|
Se nauči z delovnimi sredstvi in napravami pravilno ravnati. |
Vsak dijak ročno in strojno izdela več vrst optičnega stekla za določene okvirje. |
Ročna izdelava kraljevskega roba na steklu |
|
Vsak dijak izdela kraljevski rob na različnih vrstah in debelinah optičnega stekla. |
|
Izdelava vseh vrst očal |
|
Pridobi znanje, ki mu na delovnem mestu omogoča hitro integracijo. |
Vsak dijak strojno in ročno izdela več vrst očal za vnaprej določene namene. |
Prilagajanje očal |
|
Razvije občutek odgovornosti za kakovostno in strokovno delo. |
Vsak dijak na različnih modelih izvede prilagajanje očal za različne namene. |
Preverjanje točnosti izdelanih očal |
|
Je usposobljen za odgovorno ravnanje ob upoštevanju navodil in predpisov. |
Vsak dijak preveri točnost izdelanih očal na več primerih. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Očalna optika |
|
|
Optika z meritvami |
|
|
Optični instrumenti |
|
|
Tehnologija materialov |
|
|
Osnove tehnike |
|