Izobraževalni program: TEHNIK ZDRAVSTVENE NEGE
Sprejeto na 29.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 9. 7. 1999
PATOLOGIJA, PATOLOŠKA FIZIOLOGIJA IN OSNOVE INTERNE MEDICINE
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
|
||
3. |
105 |
105 |
|
4. |
|
||
skupaj |
105 |
|
105 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijak:
INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Opredelitev zdravja in bolezni |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Sprejme zdravje kot vrednoto. Zdrav način življenja posreduje ostalim ljudem. Sodeluje pri ekološkem osveščanju ljudi in preventivi najbolj razširjenih bolezni. |
Urjenje patogeneze bolezni v obliki manjših skupin (delavnic). |
Vplivi dednosti in okolja na nastanek bolezni |
|
|
|
|
|
Razvija odnos zdravstvenega tehnika do bolnikov z dednimi boleznimi. Razume izboljšanje kvalitete življenja bolnikov z dednimi boleznimi z ustrezno nego. Razvija ekološko osveščenost. |
Kratki referati o najpomembnejših povzročiteljih bolezni. |
Poškodbe in smrt celice, tkiv, organov, tanatologija |
|
|
|
|
|
Razvija odnos do umrlega in njegovih svojcev. Spozna etične vidike možganske, cerebralne, klinične in socialne smrti in negovalni pristop. |
Ogled dela in oddelkov instituta za patologijo. |
Vnetje |
|
|
|
|
|
Razvija in utrjuje odgovornost pri preprečevanju okužb. Spoznava pomen dela zdravstvenega tehnika v zdravstvenem teamu. |
|
Načini obnove poškodovanega tkiva in drugi progresivni procesi |
|
Spoznava in razume pomen pravilne nege ran za ugoden izhod bolezni. Je motiviran za preprečevanje zapletov. Razvija zavest o pomenu ekonomičnosti pri ohranjanju zdravja. |
Ogled klinike za splošno kirurgijo in priprava referata o zapletih cepljenja, preležanin in diabetične noge (dva dijaka). |
Imunost in imunsko odvisne bolezni |
|
|
|
|
Razume pomen življenskega stila za razvoj naravne odpornosti. Razvije pravilen pristop k bolniku s probčutljivostjo. |
Referat o alergijah (dva dijaka). |
|
Motnje v obtoku telesnih tekočin |
|
|
|
|
Postane motiviran za način življenja, ki zavira poapnenje žil. Širi načela zdravstvene vzgoje o dejavnikih tveganja za bolezni srca in ožilja. |
Referat in pogovor o dejavnikih tveganja za aterosklerozo, ki jih lahko odpravimo ali spremenimo (dva dijaka). |
|
Motnje dihanja |
|
|
|
|
|
Ozaveščanje o kajenju kot glavnemu povzročitelju najpogostejših bolezni dihal. |
Referat in pogovor o škodljivosti kajenja (dva dijaka). |
Motnje v delovanju sečil |
|
|
|
|
Ozaveščanje o teamskem delu zdravstvenega tehnika. Razume interdisciplinarne povezave pri zdravljenju in negi bolnikov z obolelimi sečili. |
||
Motnje v delovanju osrednjega živčevja |
|
|
|
|
Razvija pravilen pristop in odnos do bolnikov – invalidov zaradi možganske kapi. |
Referat in pogovor o pomenu nege in rehabilitacije hemiplegikov. |
|
Motnje rasti, delitve in dozorevanja ter presnove celic |
|
|
|
|
Motiviran je za izogibanje in opuščanje razvad, ki povzročajo novotvorbe. Razvija empatičen in vzpodbujajoč odnos do rakavih bolnikov. Spozna pomen poklicne skrivnosti. Ozaveščanje o preprečevanju sladkorne bolezni in njenih zapletov. |
Obisk onkološkega instituta in soočenje z rakavimi bolniki. Obisk diabetološkega dispanzerja in spoznavanje z njegovimi dejavnostmi. |
|
Bolezni krvi in krvotvornih organov |
|
|
|
|
|
Razvija odnos do bolnikov z levkemijami. Razume poudarek na uspešnem zdravljenju nekaterih levkemij. Razvija poklicni odnos do hemofilikov. |
Referat o anemiji zaradi pomanjkanja železa pri otrocih, mladostnikih in odraslih. |
Bolezni srca in ožilja |
|
|
|
|
Razvija sposobnost hitrega ukrepanja pri zapletih srčne bolezni. Razvija poklicno identiteto in pomen nege za dober izhod bolezni in rehabilitacijo srčnih bolnikov. |
Strokovna ekskurzija v rehabilitacijski center v Čatežu. |
|
Bolezni dihal |
|
|
|
|
|
Razvija poklicne odgovornosti zdravstvenega tehnika pri preprečevanju kajenja. |
Referat o pljučnem raku (dva dijaka). |
Bolezni prebavil |
|
|
|
|
|
Razvija etični odnos do cirotičnih bolnikov. Posreduje strokovne doktrine pri preprečevanju bolezni prebavil z načeli zdravstvene vzgoje. |
Obisk gastroenterološke klinike in spoznavanje področij delovanja gastroenterologije. |
Bolezni ledvic |
|
|
|
|
|
Utrjuje odgovornost zdravstvenega tehnika pri preprečevanju okužb. Spozna etične vidike presajanja organov. |
Referat o pogostnosti okužb sečil pri ženskah in otrocih, pogovor o presajanju organov (dva dijaka). |
Bolezni žlez z notranjim izločanjem |
|
|
|
|
Razvija poklicno etiko do bolnikov z boleznimi žlez z notranjim izločanjem. Razvija toleranco do sprememb v zunanjem izgledu bolnikov. |
Referat o odkrivanju in preprečevanju prirojene hipotiroze (dva dijaka). |
|
Revmatične bolezni |
|
|
|
|
|
Razvija motivacijo za pozitivno komunikacijo s kroničnimi bolniki. Razvija strpnost in vztrajnost pri negi kroničnih in invalidnih bolnikov. |
Strokovna ekskurzija v rehabilitacijsko ustanovo. Razgovori z bolniki na rehabilitaciji. Pogovori z mladimi bolniki. |
Zastrupitve |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost delovanja v nujnih primerih. Razvija odgovornost do osebne zaščite in pomoči zastrupljencu, odnos do poklicne skrivnosti. Razvija odločen pristop k reševanju življenjske ogroženosti. |
Obisk centra za zastrupitve in detoksikacijo. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
Opredelitev zdravja in bolezni |
Vzgoja za zdravje in socialna medicina s statistiko 1.letnik |
|
Vplivi okolja na bolezen |
Vzgoja za zdravje in socialna medicina s statistiko 1.letnik |
|
Urgentna stanja |
Zdravstvena nega in prva pomoč – zdravstvena nega otrok 3.letnik zdravstvena nega in prva pomoč 2.letnik |
|
Diagnostični postopki pri internističnih boleznih |
Zdravstvena nega in prva pomoč 3.letnik |
|
Bolezni krvi in hemostaze |
Zdravstvena nega in prva pomoč 3.letnik osnove kliničnih predmetov 4.letnik |
|
Zastrupitve |
Zdravstvena nega in prva pomoč 3.letnik Zdrava prehrana in dietetika 2.letnik Farmakologija 4.letnik Biologija z mikrobiologijo 3.letnik |
|
Tanatologija Poškodbe s toploto |
Zdravstvena nega in prva pomoč 3.letnik Zdravstvena nega in prva pomoč 3.letnik |
|
Vnetje |
Osnove kliničnih predmetov 4.letnik |
|
Regeneracija, reparacija |
Osnove kliničnih predmetov 4.letnik |
|
Tumorji |
Zdravstvena nega in prva pomoč 3.letnik |
|
Motnje dihanja |
Biologija z mikrobiologija 1.letnik |
|
Poškodba in smrt celice |
Anatomija in fiziologija 1.letnik |
|
Motnje v delovanju osrednjega živčevja |
Anatomija in fiziologija 1.letnik Farmakologija 4.letnik Biologija z mikrobiologijo 3.letnik |
|
Bolezni prebavil |
Anatomija in fiziologija 2.letnik Farmakologija 4.letnik Biologija z mikrobiologija 3.letnik Osnove kliničnih predmetov – pediatrija 4.letnik |
|
Bolezni srca in ožilja |
Osnove kliničnih predmetov – pediatrija 4.letnik Anatomija in fiziologija 2.letnik 3.letnik Farmakologija 4.letnik |
|
Bolezni dihal |
Osnove kliničnih predmetov – pediatrija 4.letnik Anatomija in fiziologija 2.letnik Farmakologija 4.letnik Osnove kliničnih predmetov – kirurgija 4.letnik |
|
Bolezni ledvic |
Anatomija in fiziologija 2.letnik Farmakologija 4.letnik Osnove kliničnih predmetov – pediatrija 4.letnik Biologija z mikrobiologija 3.letnik Osnove kliničnih predmetov – kirurgija 4.letnik |
|
Bolezni žlez z notranjim izločanjem |
Anatomija in fiziologija 2.letnik Osnove kliničnih predmetov – pediatrija 4.letnik Osnove kliničnih predmetov – kirurgija 4.letnik Biologija z mikrobiologija 3.letnik |
|
Vpliv dednosti in okolja na nastanek bolezni |
Osnove kliničnih predmetov – pediatrija 4.letnik Biologija in mikrobiologija 3. In 4.letnik |
|