Izobraževalni program: TEHNIK ZDRAVSTVENE NEGE
Sprejeto na 29.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 9. 7. 1999
VZGOJA ZA ZDRAVJE IN SOCIALNA MEDICINA S STATISTIKO
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
70 |
70 |
|
2. |
|
||
3. |
|
||
4. |
68 |
68 |
|
skupaj |
138 |
|
138 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijak:
1. letnik
INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Zdravje |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Sprejme razlago in oblikuje primeren odnos med teorijo in prakso. Je motiviran za ugotavljanje vrednostne orientacije. Kritično ocenjuje svojo lestvico vrednot. motiviran je za primerjavo doživljanja kvalitet v življenju. Pošteno presodi in je pripravljen prevzeti zdravju prijaznejše obnašanje. Je motiviran za ustvarjanje zdravju naklonjenih pogojev. Razvija sposobnosti sodelovanja. |
Izdela osebno lestvico vrednot. V mali skupini primerja vrednote. |
ZDRAVJE JE VREDNOTA |
|
|
|
|
|
Ustvarja in sodeluje pri oblikovanju pozitivnega odnosa do zdravja. Razvija pripravljenost za spremembe. |
V dvojicah se pogovarja o zdravju ter oblikujeta sprejemljivo rešitev. Izdela poster o osebni urejenosti. |
Življenjski slog v mladosti |
|
|
|
|
|
Je motiviran za oblikovanje lepih, prijaznih, poštenih, strpnih, odločnih in stabilnih odnosov. Pri oblikovanju humanih pogojev za življenje je iznajdljiv in ustvarjalen. Razvija sposobnost oblikovanja pozitivne naravnanosti. |
Izdela poster: zdravje in moda. Dosledno si umiva roke pred malico. Pripravi si pogrinjek za zdravo malico. Domača naloga: Hitra hoja 20 min. |
Higiena |
|
|
|
|
|
||
Vzgoja za zdravje |
|
|
|
|
|
Navaja se na moralno etično ravnanje. Razvija sposobnost spremeniti prehranski slog. razvija kritično vedenje o telesni neaktivnosti kot rizičnem dejavniku. Prizadeva si za sprejemljive oblike rekreacije in sprostitve. |
Igranje vlog: pogovor, svetovanje. Pripravi pogovor v skupini. Pripravi referat. |
Duševno zdravje |
|
|
|
|
|
||
Dejavniki, ki vplivajo na zdravje in tveganje za zdravje |
|
|
|
|
|
Je motiviran za oblikovanje humanih medsebojnih odnosov na temelju spoštovanja in osebne odgovornosti. Razvija kritično zavedanje o zlorabi in prekrških. Je pripravljen sodelovati v programih učenja za zdravo življenje. |
|
Okolje kot dejavnik zdravja in tveganje za zdravje |
|
|
|
|
|
Ima razvito sposobnost za ustvarjanje zdravega življenjskega okolja. Razvija in krepi ekološko zavest. Je motiviran za prenašanje- širjenje znanja o varovanju življenjskih pogojev. Prizadeva si za doseganje pozitivno zastavljenih ciljev za vse ljudi. Krepi si vedenje o škodljivostih in spreminja svoj življenjski slog. Oblikuje poklicno identiteto. Je iznajdljiv in pošten. Izraža zavzetost in odgovornost za doseganje rokov. |
Spremlja gibanje vrednosti onesnaženja in nasvete za prebivalce. Zbere in uredi reklamne ilustracije kot poster: zdravo bivalno okolje. Spremlja dogajanja s komunalnimi in drugimi odpadki v svojem domačem kraju. Dogajanje predstavi v skupini. Ovrednotijo dogajanje in predlagajo rešitve. |
Promocija zdravja |
|
|
|
|
|
Je motiviran za osebno in timsko delo pri ustvarjanju promocije zdravja. Razvija delovno storilnost. Prizadeva si delati po moralno etičnih načelih. |
Z likovnimi in literarnimi prispevki sodeluje ob aktivnostih določenih dni (npr: dan zemlje, dan nekadilcev, dan boja proti alkoholizmu, svetovni dan boja proti aids, …). |
4. letnik
INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Promocija zdravja |
Dijak: |
Dijak. |
|
|
|
Razvija osebno odgovornost za promocijo zdravja v družbenem življenju. Izraža pripravljenost in sposobnost sodelovanja pri širjenju in sprejemanju informacij o zdravju. Ustvarja pozitivne medsebojne odnose, je iznajdljiv in prilagodljiv. Razvija osebno odgovornost za kreativne odločitve o načinu prenašanja informacij in vedenja. Je motiviran za timsko delo, izraža vztrajnost, zanesljivost in odločnost. Je zanesljiv, natančen in delaven. Je motiviran za prevzemanje osebne odgovornosti glede kvalitete opravljenega dela. |
Delo v dvojicah: ob aktualnem primeru izbere vzgojna načela in postavi cilje. Izvaja metodo ustnega razlaganja. Razgovor. Pripravi lastna učna gradiva: poster, zgibanka, letak. |
Statistika v zdravstvu |
|
|
|
|
|
Je ustvarjalen, delaven in se ravna po načelih vesti in etike. Razvija sposobnost kreativnega sodelovanja. Razvija pozitiven odnos do delovnih obveznosti in rokov Je motiviran za natančno in pošteno delo. Prizadeva si za upoštevanje moralno etičnih načel Je motiviran za sodelovanje. Kritičen pri vrednotenju statističnih pokazateljev. Izraža lasten kritičen pogled na določene vitalne indekse v naši družbi. Išče možnosti za sprejemljivejše rešitve. Je motiviran za seznanjanje z dejstvi. |
Prikaže statistične pokazatelje. |
Socialna medicina |
|
|
|
|
|
Razvija kritično razmišljanje na osnovi strokovno teoretičnega znanja. Razvija kreativnost in iznajdljivost. Izraža pozitivno življenjsko orientacijo. Ima sposobnost razvijanja humanega in ekološkega okolja. Je motiviran za promocijo zdravja. Izraža osebno odgovornost v skladu z moralno etičnimi načeli. |
Individualno ali v malih skupinah se vključuje v šolski model epidemiološkega raziskovanje in v izvajanje promocije zdravja. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
1. letnik
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
Zdravje |
Zdravstvena nega in prva pomoč 1. letnik Patologija, patološka fiziologija 3. letnik |
|
Zdravje je vrednota |
Zdravstvena nega in prva pomoč 1. letnik |
|
Zdravje in kvaliteta življenja |
Zdravstvena nega in prva pomoč 1. letnik |
|
Življenjski slog v mladosti |
Zdravstvena nega in prva pomoč 2. letnik |
|
Higiena |
Zdravstvena nega in prva pomoč 1. letnik |
|
Vzgoja za zdravje |
Zdravstvena nega in prva pomoč 1. letnik |
|
Duševno zdravje |
Zdravstvena nega in prva pomoč 4. letnik |
|
Dejavniki, ki vplivajo ugodno na zdravje in tveganje za zdravje |
||
|
Zdravstvena nega in prva pomoč 1. letnik, 2. letnik in 4. letnik Zdrava prehrana in dietetika Biologija z mikrobiologijo 4. letnik Etika in komunikacija 3. letnik Farmakologija 4. letnik |
|
Okolje kot dejavnik zdravja in tveganja za zdravje |
||
|
Biologija z mikrobiologijo 3. letnik in 4. letnik Zdravstvena nega in prva pomoč 1. letnik |
|
Promocija zdravja |
||
|
Zdravstvena nega in prva pomoč 1. letnik, 2. letnik Biologija z mikrobiologijo 4. letnik |
|
4. letnik
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
Promocija zdravja |
Etika in komunikacija 3. letnik |
|
Izobraževanje in vzgoja za zdravje |
Etika in komunikacija 3. letnik Zdravstvena nega in prva pomoč 4. letnik |
|
Pedagogika in andragogika v vzgoji za zdravje |
Etika in komunikacija 3. letnik |
|
Motivacija |
Zdravstvena nega in prva pomoč 4. letnik |
|
Vzgoja za zdravje |
Zdravstvena nega in prva pomoč 4. letnik Etika in komunikacija 3. letnik |
|
Vzgojne metode dela |
Etika in komunikacija 3. letnik Zdravstvena nega in prva pomoč 4. letnik |
|
Učne metode dela |
Etika in komunikacija 3. letnik |
|
Oblike dela |
Zdravstvena nega in prva pomoč 4. letnik |
|
Pouk, učila in učni pripomočki |
Zdravstvena nega in prva pomoč 4. letnik |
|
Statistika v zdravstvu |
Zdravstvena nega in prva pomoč 1. letnik |
|
Statistične metode |
Osnove kliničnih predmetov Farmakologija 4. letnik |
|
Demografska statistika |
Zdravstvena nega in prva pomoč 4. letnik |
|
Populacijska statistika |
Zdravstvena nega in prva pomoč 4. letnik |
|
Vitalna statistika |
Osnove kliničnih predmetov |
|
Migracijska statistika |
Patologija, patološka fiziologija |
|
Zdravstvena statistika |
Osnove kliničnih predmetov Zdravstvena nega in prva pomoč 4. letnik |
|
Socialna medicina |
Patologija, patološka fiziologija Biologija z mikrobiologijo 4. letnik Zdravstvena nega in prva pomoč 4. letnik |
|