Izobraževalni program: TEHNIK ZDRAVSTVENE NEGE
Sprejeto na 29.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 9. 7. 1999
ZDRAVSTVENA NEGA IN PRVA POMOČ
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
35 |
70 |
105 |
2. |
70 |
105 |
175 |
3. |
105 |
70 |
175 |
4. |
102 |
102 |
|
skupaj |
312 |
245 |
557 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Predmetna področja:
Letnik |
Predmetno področje |
T |
V |
Predmetno področje |
T |
V |
Predmetno področje |
T |
V |
1. letnik |
Zdravstvena nega |
35 |
70 |
||||||
2. letnik |
Zdravstvena nega |
70 |
70 |
Zdravstvena nega otroka |
35 |
||||
3. letnik |
Zdravstvena nega |
35 |
35 |
Prva pomoč |
35 |
35 |
Zdravstvena nega otroka |
35 |
|
4. letnik |
Zdravstvena nega duševnega bolnika |
34 |
Zdravstvena nega infekcijskega bolnika |
34 |
Zdravstvena nega žene |
34 |
Pri predmetu dijak:
Zdravstvena nega
Zdravstvena nega otroka
Prva pomoč
Zdravstvena nega duševnega bolnika
Zdravstvena nega infekcijskega bolnika
Zdravstvena nega žene
1. letnik
ZDRAVSTVENA NEGA
INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Zgodovina nege bolnika |
Dijak |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Za domačo nalogo prebere biografije oseb, ki so vplivale na socialno stanje v družbi in na nego bolnika. |
osnove etike |
|
|
|
|
|
V okviru obveznih izbirnih vsebin obiščejo Bolnišnico Franjo. |
|
proces zdravstvene nege |
|
|
|
|
|
|
|
organizacija zdravstvenega varstva |
|
|
|
|
|
||
|
|
|
Ogled bolnišnice. |
Bolniški oddelek |
|
|
|
|
|
|
Ogled bolniškega oddelka. |
Bolniška soba |
|
|
|
|
|
Ogled bolniške sobe. |
|
zdravstveni delavci in sodelavci |
|
|
|
|
|
|
|
osnove zdravstvene statistike |
|
|
|
|
|
|
|
Dokumentacija v zdravstvu |
|
|
|
|
|
|
|
transport v zdravstvu |
|
|
|
|
|
|
Pri ogledu bolnišnice za domačo nalogo opiše različen transport, ki ga je videl. |
varstvo pri delu |
|
|
|
|
|
|
Pri ogledu bolnišnice se ga posebej opozori na stvari v zvezi z varstvom pri delu npr: transportne poti, gasilni aparati, ograje, znake za nevarnost. |
čiščenje |
|
|
|
|
|
|
|
dezinfekcija |
|
|
|
|
|
||
sterilizacija |
|
|
|
|
|
Zaveda se odgovornosti pri stopnjah čistosti v zdravstvu, kjer so posledice lahko zelo hude, vzroki pa težko dokazljivi. |
Ogled centralne sterilizacije. |
|
|
Zaveda se pomena urejenosti zdravstvenega delavca pri delu z bolniki. Poglablja občutek pripadnost poklicu, ki se kaže tudi preko zunanjega izgleda. |
K pouku pride urejen, kot so se učili. |
|
|
Razvija odgovornost, ki je povezana z umivanjem rok v zdravstveni negi. |
Vaja: - umivanje rok. |
|
|
Razvija sposobnost opazovanja in prilagajanja v določenem okolju gllede na potrebe zdravstvene nege. |
|
urejanje posteljne enote |
|
|
|
|
|
Razume pomembnost urejene posteljne enote za bolnika. Zaveda se pomembnosti pravilno urejene posteljne enote za bolnika. |
|
|
|
||
|
|
Vaja: prestiljanje nezasedene postelje. |
|
|
|
Razvija ročne spretnosti. Razvija sposobnost fizičnega dela s sodelavcem. Razvija občutek za intimnost bolnika. |
Vaja: prestiljanje zasedene postelje. |
|
|
Zaveda se pomena higiene bolniške postelje za bolnika. |
Vaje:
|
|
|
Zaveda se pomena pravilnega postopka pri menjavi posteljnega perila za boljše počutje bolnika. Razvija spretnost pri delu s sodelavcem. Zaveda se pomembnosti pravilnih postopkov pri urejanju bolniške postelje in vzdrževanje higiene. |
|
osebna higiena bolnika |
|
|
|
|
|
Razvija čut odgovornosti za bolnikovo zdravje. Zaveda se pomena vzgoje bolnika za osebno higieno. Razvija prilagajanje različnim situacijam. Zaveda se pomena ustne nege. Razvija odgovornost do uporabljenih pripomoškov in materijala pri izvajanju osebne higijene bolnika. Razvija usklajenost gibov pridelu. Zaveda se pomembnosti nege nog. Zaveda se pomena nege nohtov. Razume pomen nege las in brade. Zaveda se pomena pravilnega pristopa pri pomoči bolniku pri uporabi posteljne posode. Spoštuje bolnikovo intimnost. Zaveda se pomena gibanja za bolnika. Razvija čut odgovornosti pri pomoči bolniku pri vstajanju. |
Vaje:
|
2. letnik
ZDRAVSTVENA NEGA
INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Uvod |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija zavest o strokovni odgovornosti in o zahtevah kvalitetnega poklicnega dela. |
|
Sprejem bolnika v bolnišnico, premestitev in odpust bolnika iz bolnišnice |
|
|
|
|
|
Spozna svojo vlogo in pomen pravilnega pristopa do bolnika upošteva bolnikove osebnostne lastnosti in kodeks etike zdravstvenih delavcev. |
Vaja: sprejem bolnika (igranje vlog). |
Predaja službe |
|
|
|
|
|
Zaveda se, da le zanesljivi in natančni podatki pripomorejo h končnemu cilju - ozdraviti bolnika. |
|
Pomoč pri diagnostičnih in terapevtskih storitvah |
|
|
|
Vitalne funkcije |
|
|
|
|
|
Razvija čut odgovornosti za zdravstveno-vzgojno svetovanje in individualne meritve. Zaveda se pomena pravilnega reagiranja v kritičnih situacijah. Zaveda se pomena kvalitetne komunikacije med meritvami. |
|
Druga opazovanja |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost in zanesljivost pri opazovanju bolnikovih sprememb. |
Vaja:
|
Vzdrževanje telesne temperature |
|
|
|
|
|
Zaveda se odgovornosti za natančno delo in opazovanje bolnikov pri izvedbi postopkov ogrevanja in ohlajanja. |
|
Pomen hrane za bolnika |
|
|
|
|
|
Razvija odgovornost za natančno delo. Razvija strpnost in odločnost pri zdravstveno-vzgojnem delu. Zaveda se pomena opazovanja bolnika med hranjenjem. |
Ekskurzija in ogled bolnišnične kuhinje in bolniškega oddelka. |
Hranjenje bolnika per os in hranjenje bolnika po nazogastrični sondi |
|
|
|
|
|
Razvija strpnost in odločnost pri sodelovanju v zdravstveno vzgojnem delu. Razvija kulturo hranjenja. |
Vaja:
|
Izločanje |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zaveda se pomena varnostnih ukrepov pri rokovanju s sondo. |
|
|
|
Razvija čut odgovornosti ter kulturne in osebnostne lastnosti v odnosu do bolnika pri defekaciji in mikciji. |
Vaja: na lutki izvede čistilno klizmo. |
Kateterizacija sečnega mehurja |
|
|
|
|
|
Zaveda se pomena odvajanja blata za bolnika. Razvija čut odgovornosti in podpore bolnika. |
Spremlja pripravo, izvedbo in zaključek posega na lutki, tako da se nauči asistence pri kateterizaciji ženske in moškega. |
Inkontinenca |
|
|
|
|
|
Zaveda se, da je bolnik ob nedoslednem upoštevanju aseptične tehnike neposredno izpostavljen infekciji sečil. Razvija občutek za pravilno reagiranje ob pojavu inkontinence. |
|
Bruhanje |
|
|
|
|
|
Razvija odločnost in strpnost v odnosu do bolnika, ki bruha. |
|
Znojenje |
|
|
|
|
|
Zaveda se pomena pravilnega pristopa do bolnika, ki se znoji in potrebuje našo pomoč. |
|
Kašelj in izkašljevanje |
|
|
|
|
|
· Zaveda se, da proste dihalne poti zagotavljajo nemoteno oskrbo tkiv s kisikom. |
|
Bilanca tekočin |
|
|
|
|
|
Zaveda se pomena doslednosti in natančnosti pri merjenju in beleženju vnešene in izločene tekočine. |
|
Preležanine |
|
|
|
|
|
Prepozna pomen strokovne in zanesljive zdravstvene nege pri preprečevanju preležanin. |
Vaja: preizkuša uporabo različnih negovalnih listov, izdelanih na osnovi bolnikovih potreb. |
Zdravila |
|
|
|
|
|
Zaveda se pomena opazovanja bolnika po danem zdravilu, možnih posledic do katerih lahko pride ob nedoslednem izpolnjevanju načel in takojšnjega reagiranja ob pojavu stranskih učinkov. Razvija poklicno in osebno odgovornost pri dajanju zdravil v človeško telo. Razvija čut odgovornosti za zdravstveno vzgojno svetovanje v zvezi z jemanjem zdravil. |
Vaja:
|
Priprava bolnika na operativni poseg |
|
|
|
|
|
Prizadeva si za humane odnose, je kreativen in izkazuje osebno odgovornost v timskem sodelovanju. |
Vaja: priprava operativnega polja. |
Zdravstvena nega bolnika po operativnem posegu |
|
|
|
|
|
Prizadeva si za odgovorno sodelovanje v delovni skupini in za oblikovanje poklicne identitete. Sooblikuje humane odnose. Je motiviran za upoštevanje predpisov bolnišnične komisije za preprečevanje bolnišničnih okužb. |
Vaja:
|
Gerontologija |
|
|
|
|
|
Zaveda se pomena pravilnega negovalnega in komunikacijskega pristopa k starejšim ljudem. |
|
Zdravstvena nega ob smrti |
|
Razvije spoštovanje do umrlrga, njegovih svojcevi in je prilagodljiv v izražanju pietete. |
Vaja: pogovor s svojci umrlega (igranje vlog). |
zdravstvena nega otroka
INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Zdravstvena dejavnost |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Zna vspostaviti kontakt z otrokom. |
|
Telesni, duševni in socialni razvoj otroka |
|
|
|
|
|
Spodbuja sodelovanje otroka in staršev. Razvije sposobnost dobre komunikacije z otrokom. |
|
Zdravstvena nega in razvojna obdobja otroka |
|
|
|
|
|
Vzpostavi pravilni kontakt z otrokom. Svoje delo ovrednoti z dobrim počutjem otroka. |
Vaje:
|
zdravstvena nega in razvoj predšolskega troka |
|
|
Vaje: opravi antropološke meritve. |
|
|
Zaveda se pomembnosti dobre strokovne usposobljenosti. |
|
Igra in igrače |
|
|
|
|
|
Zaveda se kako pomembna je prava igrača pri razvoju otroka. |
|
Prehrana otroka |
|
|
|
|
|
Zaveda se pomena pravilne prehrane. Zaveda se odgovornosti stalnega stika otrok-mati. Zaveda se pomena vloge zdravstvenega tehnika pri hranjenju otroka |
Vaje:
|
3. letnik
zdravstvena nega otroka
INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Vloga zdravstvene nege pri razvoju otroka |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Se zaveda ogroženosti mladih in deluje preventivno. Posluša mnenje staršev in jih zna vzpodbujati. Vzpodbuja starše pri vključevanju odprtosti bolnišnice. Upošteva moralno-etične vrednote. Razvija human odnos do bolnega otroka. |
Zbira članke iz dnevnega časopisja o ogroženosti otrok. Prebere članek M. Avčin: Ninica. Igra vlog: zdravstveni delavec – otrok – starši. |
Zdravstvena nega otroka z obolenji prebavil |
|
|
|
|
|
Posebno pozornost nameni bolnemu otroku in staršem. Na svetovati staršem, kako se izvaja zdravstvena nega. Staršem svetuje upoštevanje higienskih ukrepov. |
Zna urediti položaj pri bruhanju. Zna negovati otroka. Zna registrirati blato v dokumentacijo. Zna pravilno odvzeti blato in bris rektuma. |
Zdravstvena nega otroka z obolenji dihal in ušes |
|
|
|
|
|
Zna svetovati staršem,kako naj skrbijo za bolnega otroka. Skrbi za čistočo okolja, umivanju rok daje največji pomen. Skrbi za ukrepe preprečevanja širjenja infekcij. Počuti se odgovorno za delo z otrokom. Posebno pozornost nameni otroku, zaveda se etične odgovornosti in načina komuniciranja. Pozna preventivne ukrepe in jih upošteva pri svojem delu. Vzpostavi dober kontakt z otrokom. |
Zna urediti pravilen položaj. Zna izmeriti temperaturo. Pripravi in vodi dnevnik astmatika. Zna opraviti suho gretje ušes. |
Zdravstvena nega otroka z obolenji sečil |
|
|
|
|
|
Zna presoditi za kateri način odvzema se odloči. |
Demonstrira odvzem urina. |
Zdravstvena nega otroka z obolenji srca |
|
|
|
|
|
Vzpodbuja sodelovanje s starši in jim svetuje. |
|
Zdravstvena nega otroka z obolenji krvnega sistema |
|
|
|
|
|
Sodeluje pri vključevanju staršev v zdravstveno nego otroka. |
|
Zdravstvena nega otroka s sladkorno boleznijo |
|
|
|
|
|
Sodeluje pri vključevanju otroka v diabetično šolo. |
|
Zdravstvena nega otroka z motnjami v razvoju |
|
|
|
|
|
Upošteva moralne vrednote pri delu z motenimi otroki. Razvija human pristop do otrok z motnjami v razvoju. Vključuje se v timsko delo, počuti se odgovorno. Razvija human odnos do drugačnih. |
|
Zdravstvena nega otroka z obolenji živčevja |
|
|
|
|
|
Sodeluje pri vključevanju staršev v zdravstveno nego. |
ZDRAVSTVENA NEGA
INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Sodelovanje pri preiskovanju bolnika |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija spoštljiv in strpen odnos do bolnika. Zaveda se pomena natančnosti in razvija si odgovornost pri delu. |
Vaja : igranje vlog: pomiritev razburjenega bolnika, pojasnjevanje poteka preiskave. |
|
|
Krepi si motiviranost za prevzemanje osebne odgovornosti in sodelovanje v timu. |
Vaja: kapilarni odvzem, določanje merjenje glukoze. |
|
|
Skrbi za vzdrževanje pozitivnih delovnih in medosebnih odnosov. |
Vaja: merjenje vika, asistenca pri spirometriji. |
|
|
Razvija si sposobnost prepoznavati bolnikove potrebe. |
|
|
|
Je motiviran za odgovorno in natančno izvedbo delovne naloge. Razvija etični odnos do bolnika in sodelavcev v zdravstvenem timu, Zagotavlja zaščito za bolnika in zase. Razvija ekološko zavest |
Ekskurzija v endoskopski center. Ogled priprave materiala. |
|
|
Je iznajdljiv in spoštljiv v timskem sodelovanju. Razvija sposobnost razumevanja bolnikovih potreb Krepi si osebno zavedanje upoštevanja varnosti bolnika. |
|
|
|
Motiviran je za upoštevanje varnosti za bolnika in izvajanje osebne zaščite. Izraža etičen odnos do bolnika in sodelavcev v zdravstvenem timu, Izkazuje delavnost natančnost in zanesljivost. |
Vaja: priprava seta in ostalega materiala za izvajanje lumbalne punkcije. |
Zdravstvena nega bolnika, ki ima aplicirano transfuzijo |
|
|
|
|
|
Izraža natančnost in zanesljivost. V timu si prizadeva za pozitivne odnose. S svojim delom doprinese k delovni uspešnosti tima. |
|
Zdravstvena nega bolnika, ki je zdravljen s kisikom |
|
|
|
|
|
Vaja:
|
|
Zdravstvena nega bolnika, ki ima vstavljen dren/sondo ali vzpostavljeno sukcijo |
|
|
|
|
|
Izkazuje moralno etično vedenje in odgovorno sodeluje v timu. Ima razvito zavest za zagotavljanje varnosti za bolnika in upošteva splošne varstvene predpise. |
Menjava sukcijske plastenke. Opazovanje in vzdrževanje srka. Priprava materiala za izpiranje želodca. |
Zdravstvena nega bolnika z izločalno stomo |
|
|
|
|
|
Je motiviran za odgovorno in natančno izvedbo delovne naloge. Razvija etični odnos do bolnika in sodelavcev v zdravstvenem timu. Odgovorno izvaja ukrepe za preprečevanje prenašanja bolnišničnih infekcij. V timskem sodelovanju izraža delovno storilnost, natančnost in zanesljivost. Prizadeva si za strpnost in tolerantnost. Izraža pozitivno življenjsko naravnanost do bolnikov, njegovih svojcev in sodelavcev. |
Vaja:
|
Zdravstvena nega bolnika s traheostomo |
|
|
|
|
|
Trudi se izboljševati komuniciranje z bolnikom,pri tem izraža pozitivno življenjsko naravnanost, iznajdljivost, strpnost in spoštovanje. Zaveda se svoje strokovne kompetence pri izvajanju dela. |
Vaja:
|
Zdravstvena nega onkološkega bolnika |
|
|
|
|
|
Razvija pozitiven odnos do zdravega načina življenja. Zaveda se pomembnosti zgodnje detekcije in zdravljenja rakavih obolenj. |
|
|
|
Izoblikuje si ustrezen, etičen odnos do onkološkega bolnika, razmišlja, se izpopolnjuje, dograjuje svoje znanje. Pri izvajanju zdravstvene nege onkološkega bolnika je vesten, natančen, odgovoren. |
|
Zdravstvena nega obsevanega onkološkega bolnika |
|
|
|
|
|
Zaveda se pomembnosti izvajanja pravilne zdravstvene nege pri reakciji kože in sluznic na obsevanje. Razvija ekološko zavest, čut odgovornosti za lastno varnost in varnost bolnika. Razvija si sposobnost prepoznavati bolnikove potrebe. |
|
Zdravstvena nega onkološkega bolnika z bolečino |
|
|
|
|
|
Razvija čut in sposobnost za zaznavanje ter opazovanje pojava in trajanja bolečine pri bolniku. Zaveda se pomena kontinuirane aplikacije analgetične terapije. Zaveda se pomena pravilnega in vestnega dokumentiranja. |
|
SPECIFIČNE NEGOVALNE INTERVENCIJE |
|
|
|
|
Z referati oziroma s seminarsko nalogo predstavi principe zdravstvene nege pri določenih bolezenskih stanjih. |
||
|
|||
|
PRVA POMOČ
INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Uvod |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Se zaveda pomena ustrezne presoje na kraju nezgode in pravilnega ukrepanja. |
|
Prva pomoč in nujna medicinska pomoč |
|
|
|
|
|
Se zaveda osebne in poklicne odgovornosti nudenja prve pomoči na kraju nezgode. Se zaveda smiselnosti učenja in urjenja prve pomoči. |
|
Nujnosti oziroma neposredne nevarnosti za življenje |
|
|
|
|
|
Zaveda se, da le sistematično in natančno opazovanje poškodovancev na kraju nezgode pripomoreta k pravilni presoji (oceni ) stanja poškodovancev in s tem k pravilni prvi pomoči. |
|
Reševanje ponesrečencev in pravilni položaji poškodovancev |
|
|
|
|
|
Razvije ustvarjalnost pri izbiri ustreznih improviziranih metodah prenosa in reševanja poškodovancev na kraju nezgode. Zaveda se pomembnosti izbire pravilnega položaja poškodovancev pri preprečevanju komplikacij in zmanjševanju bolečin poškodovancem. |
Delo v dvojicah urjenje rautkovega prijema in ustreznega položaja ob različnih poškodbah. Delo v manjših skupinah urjenje različnih načinov prenosa in transporta poškodovancev. |
Nezavest |
|
|
|
|
|
Se zaveda nevarnosti nezavesti za človeka in smiselnost pravilnega prepoznavanja in ukrepanja v prvi pomoči. |
Urjenje nameščanja nezavestnega poškodovanca v bočni položaj (delo v dvojicah). |
Kardiopulmonalno oživljanje |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost ugotavljanja odsotnosti dihanja in delovanja srca pri poškodovancu. Zaveda se poklicne in osebne odgovornosti nudenja prve pomoči najhuje prizadetim. |
Slikovna ponazoritev oživljanja. Video kaseta o oživljanju. Urjenje umetnega dihanja in srčne masaže na lutki za oživljanje. |
Krvavitve in hemostaza |
|
|
|
|
|
Se zaveda nevarnosti krvavitve za življenje. Zaveda se odgovornosti hitrega in nujnega ukrepanja prve pomoči pri hudih krvavitvah. |
Urjenje kompresijske obveze in digitalnega pritiska žile ob kost. |
Šok |
|
|
|
|
|
Se zaveda posledic nepravilnega ukrepanja v prvi pomoči. |
Urjenje nameščanja poškodovanca v položaj in izvajanje avtotransfuzije. |
Akutne zastrupitve |
|
|
|
|
|
Se zaveda skrbnosti iskanja podatkov in dokazil o viru zastrupitve. Razvije sposobnost varovanja lastnega zdravja pri reševanju poškodovancev s strupenimi plini. |
Priprava in izvedba izpiranja želodca. |
Poškodbe |
|
|
|
|
|
Se zaveda možnih komplikacij ran zaradi nesterilnega obvezovanja ran. Razvija vztrajnost urjenja obvezovanja ran na različnih predelih telesa. |
Urjenje obvezovanja ran na različnih področjih telesa z različnimi obvezilnimi materiali. |
Poškodbe kosti |
|
|
|
|
|
Se zaveda pravilne in natančne imobilizacije poškodovanega uda. |
Izdelovanje opornic. Urjenje imobilizacij z različnimi sredstvi. |
Poškodbe glave |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomena natančnega opazovanja poškodovanca in hitrega strokovnega ukrepanja prve pomoči. |
Nameščanje poškodovanca s poškodbo glave v ustrezen položaj. |
Poškodbe hrbtenice |
|
|
|
|
|
Se zaveda resnosti in nevarnosti poškodbe hrbtenice. Osvoji natančnost in odgovornost pri presojanju vrste poškodb na kraju nezgode. |
Delo v manjših skupinah imobilizacija , prenašanje in dvigovanje poškodovanca s poškodbo hrbtenice. |
Poškodbe prsnega koša |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomena pravilnega opazovanja poškodovancev ter zmanjševanja bolečin z ustreznim položajem. |
Delo v dvojicah povijanje prsnega koša in nameščanje poškodovanca v ustrezen položaj. |
Poškodbe trebuha |
|
|
|
|
|
Se zaveda nevarnosti hudih krvavitev iz parenhimskih organov In nujnosti takojšnega klicanja reševalne postaje. |
Ponovitev anatomije in fiziologije trebušne votline. Nameščanje poškodovanca v ustrezen položaj (delo v manjših skupinah). |
Politravma |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomembnosti že osvojenega znanja prve pomoči. |
|
Tujki |
|
|
|
|
|
Zaveda se nevarnosti nestrokovnega ukrepanja prve pomoči pri tujkih. Se zaveda nevarnosti zadušitve s tujki pri otrocih in preprečevanja teh poškodb s poučevanjem in vzgojo. |
Urjenje odstranjevanja tujka iz dihalnih poti. |
Utopitev in obešenje |
|
|
|
|
|
Se zaveda ogroženosti lastnega zdravja pri nepoznavanju metod reševanja utopljenca. |
|
Toplotne poškodbe |
|
|
|
|
|
||
Opekline |
|
|
|
|
|
Se zaveda , da je pogostnost opeklinskih nesreč večkrat vzrok nepoučenost in malomarnost in je smiselna preventiva. |
Urjenje povijanja opeklinskih ran. |
Sončarica |
|
|
|
|
|
Se zaveda smiselnosti izogibanja direktnih sončnih žarkov. |
|
Vročinska kap |
|
|
|
|
|
Se zaveda nevarnosti vročinske kapi za človeka in nujnost prepoznavanja znakov takega stanja. |
|
Snežna slepota |
|
|
|
|
|
Se zaveda nevarnosti vzroka nastanka snežne slepote in osvoji način izogibanja. |
|
Podhladitev telesa |
|
|
|
|
|
Se zaveda nevarnosti podhladitve telesa in smiselnega ukrepanj. |
Urjenje ogrevanja telesa po Hiblerju. |
Omrzline |
|
|
|
|
|
Se zaveda nevarnosti hitrega ogrevanja omrzlin. |
|
Poškodbe z električnim tokom |
|
|
|
|
|
Se zaveda pravilnega reševanja ponesrečenca iz nevarnega območja, da pri tem ne ogroža lastnega zdravja. |
|
Triaža |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomena poznavanja in prepoznavanja nevarnosti, ki ogrožajo življenje za pravilno ukrepanje ob množičnih nesrečah. |
Vaje razvrščanja poškodovancev v pravilni vrstni red oskrbe in vrstni red prevoza, ob danim primerih množičnih poškodb. |
Nenadna nagla obolenja |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomena poznavanja prve pomoči ob nenadnih naglih obolenjih. |
4. LETNIK
ZDRAVSTVENA NEGA DUŠEVNEGA BOLNIKA
INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Uvod, zgodovina zdravstvene nege duševnega bolnika |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija odnos do ljudi z duševnimi težavami. Zave se, da je bila vloga zt v zgodovini drugačna kot je danes. |
|
Sedanjost in perspektive |
|
|
|
|
|
Zave se, da je delo ZT na psihiatričnih oddelkih odvisno tudi od sodelovanja v timu. Razvija smisel za timsko delo. |
Vaja: igra vlog v zdravstvenem timu. |
Zdravstvena nega in duševni bolnik |
|
|
|
|
|
Upošteva demokratičnost in človekove pravice. Zave se, da ima tudi v psihiatriji bolnik možnost odločanja o zdravljenju. |
|
Model zdravstvene nege glede na duševno zdravje, bolezen |
|
|
|
|
|
Zave se pomena duševnega zdravja. Razvija smisel (širok pogled) na različnost drugačnost in spoštovanje le te pri ljudeh. |
|
Komunikacija kot del terapije |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost aktivnega poslušanja. |
Vaja: ativno poslušanje in poročanje o slišanem. |
Pravice duševnega bolnika |
|
|
|
|
|
Oblikuje moralno etični odnos do bolnika. |
|
Krizne intervencije |
|
|
|
|
|
Zaveda se, da so krize sestavni del življenja, a posamezniki v teh krizah včasih potrebujejo pomoč. |
Vaja: komunikacija s človekom v krizi. |
Anksioznost in ZN |
|
|
|
|
|
Razvija občutek za zaznavanje stisk in kako ravnati s tem bolnikom. |
|
Psihosomatske bolezni in zdravstvena nega |
|
|
|
|
|
Razvija celostni pogled na zdravje. Razvija odnos do zavednega in nezavednega. |
|
Motnje zaznavanja, zdravstvena nega |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost sprejemanja stvari, ki so povsem nerazumljive. |
|
Spremenjeno doživljanje sebe in zdravstvena nega |
|
|
|
|
|
Razvija toleranco do bolnikove drugačnosti, ki je včasih čisto nerazumljiva. |
|
Motnje razpoloženja in zdravstvena nega |
|
|
|
|
|
Zave se običajnega nihanja razpoloženja in ga loči od nenormalnega. |
Vaja: igra vlog manični bolnik. |
Samodestruktivno obnašanje in zdravstvena nega |
|
|
|
|
|
Zavzame stališče do tega vedenja. Razmišlja o tem, da je normalno, da imajo ljudje včasih samomorilne misli. |
|
Vrste zdravljenja duševnih bolezni in zdravstvena nega |
|
|
|
|
|
Zave se, da s pravilnim pristopom do bolnika lahko uporabo prisile zmanjšamo na minimum. Zave se pomena usklajenega zdravljenja. Zave se,da brez usklajenega zdravljenja nobena terapija ni uspešna. |
|
Duševni bolnik v bolnici |
|
|
|
|
|
Razvija obbčutek odgovornosti za delo na oddelku. |
|
Posebnosti pri psihiatrični zdravstveni negi |
|
|
|
|
|
Pripravljen je sprejemati različnost v posameznih življenskih obdobjih, četudi odstopa od normale. |
ZDRAVSTVENA NEGA INFEKCIJSKEGA BOLNIKA
INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Značilnosti nalezljivih bolezni (otroških in ostalih) |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvije osebno odgovornost pri delu z infekcijskimi bolniki. Razvije human odnos do bolikov in sodelavcev. Zaveda se odgovornosti za prenos okužbe. Razvija natančnost pri delu. |
S kratkimi referati predstavi načela triaže infekcijskega bolnika ob pregledu, sprejemu in zdravljenju doma in v bolnišnici. |
Bolezni, ki se prenašajo s kapljično infekcijo |
|
|
|
|
|
Izpostavi tesen stik z bolnikom razvija odgovornost pri ravnanju s kužninami. Posreduje svoja opažanja odgovornemu članu delovne skupine. |
S kratkimi referati predstavi poti prenosa pri: prehladu, gripi, pljučnici, driski, hepatitisu b,c, aids-u, noricah, rdečkah. |
Bolezni, ki se prenašajo preko prebavil (tifus, paratifus, otroške driske, griža, hepatitis A, akutni infekciozni gastroenteritis) |
|||
|
|
Vzpostavi tesen stik z bolnikom; razvija odgovornost pri ravnanju s kužninami. Posreduje svoja opažanja in spremembe bolnikovega stanja odgovornemu članu delovne skupine. |
S kratkimi referati predstavi črevesne infekcije, otroške driske. |
Bolezni, ki se prenašajo s krvjo in telesnimi izločki (HBV, HBC, AIDS) |
|||
|
|
Razvije sposobnost koncentracije ob delu z bolniki in kužninami. Razvija odgovornost za lastno varnost in varnost drugih. Razvija natančnost pri delu. Oblikuje strokovno komunikacijo z bolnikom in svojci. |
Igranje vlog: npr. Hiv + partner in zdrav partner, hiv + bolnik in tehnik zdravstvene nege bolnik z aids-om in svojec (negovalec). |
Bolezni, ki se prenašajo preko okuženih živali |
|
|
|
|
|
Oblikuje strokovno komunikacijo z bolnikom. Odgovorno posreduje spremembe bolnikovega stanja zdravniku. |
S kratkimi referati predstavi pomen cepljenja proti klopovemu meningitisu in značilnosti ter pomen zgodnjega odkrivanja lymske borelioze. |
Zdravstvena nega bolnika v izolaciji |
|
|
|
|
|
Razvija odgovornost za urejenost bolnikovega okolja in delovnih prostorov. Skrbi za urejenost zdravstvenega delavca. Razvija natančnost pri delu. Razvija komunikacijske sposobnosti za delo bolnika v izolaciji ter njegovimi svojci. |
Igranje vlog: s kratkimi referati dijaki naštejejo infekcijske bolezni kjer izvajamo respiratorno, kontaktno, in strogo izolacijo-demonstrirajo zaščitna sredstva. Naštejejo nekaj primerov bolezni kjer lahko uporabimo kohortno izolacijo. Demonstrirajo zaščitna sredstva. |
Zdravstvena nega bolnika z vročinskim stanjem |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost poročanja ustno in pismeno. Razvija sposobnost sodelovanja s člani delovne skupine. Razvija občutek odgovornosti za bolnikovo varnost. |
S kratkimi referati dijaki predstavijo:
|
Zdravstvena nega bolnika z drisko |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost pri delu. Razvija občutek odgovornosti. Za lastno varnost ter varnost drugih. Razvija sposobnost ustnega in pismenega sporočanja. |
|
Ogled regionalnega infekcijskega oddelka-klinike |
|
|
|
|
|
Razvije občutek odgovornosti za preprečevanje hospitalnih infektov. |
Ekskurzija na regionalni infekcijski oddelek. |
ZDRAVSTVENA NEGA ŽENE
INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Zgodovina porodništva in zdravstvenega varstva žena |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Zaveda se, kako pomembna je vloga tehnika zdravstvene nege na vseh področjih zdravstvenega varstva žena in da je za to potrebna dobra strokovna usposobljenost, tako je motiviran za nadaljnje izobraževanje. |
|
Anatomija in fiziologija ženskih spolnih organov |
|
|
|
|
|
Zaveda se, da je za razumevanje porodništva potrebno poznati anatomske in fiziološke značilnosti ženske, zlasti medenice, spolnih organov in dojke. |
|
Prenatalno obdobje |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost dobrega vodenja prenatalnega obdobja. Razvija sposobnost dobrega komuniciranja. |
|
Bolezni v nosečnosti |
|
|
|
|
|
Zaveda se pomena zgodnjega prepoznavanja težav in obolenj v nosečnosti ter pravilnega ukrepanja. |
|
Potek normalnega poroda |
|
|
|
|
|
Zaveda se odgovornosti pri vodenju porodnih dob. |
|
Poporodna doba |
|
|
|
|
|
Svoje delo ovrednoti z dobrim počutjem in zadovoljstvom otročnice in je tako motiviran za nadaljnje delo. Zaveda se prednosti dojenja in vpliva le tega na duševni in telesni razvoj otroka. Zaveda se pomembnosti stalnega stika mati-otrok. Razvija sposobnost za timsko delo. |
|
Operativno dokončanje poroda |
|
|
|
|
|
Zaveda se, da je potrebno nameniti več pozornosti ženi po operaciji, zaradi njenega specifičnega psihofizičnega stanja. Razvija delovno odgovornost. |
|
Ginekologija |
|
|
|
|
|
Zaveda se pomembnosti dobre strokovne usposobljenosti. Izoblikuje ustrezno stališče do splava in poklicnih skrivnosti. |
|
Kontracepcija |
|
|
|
|
|
Zaveda se pomena kontracepcije za preprečevanje nosečnosti in pri načrtovanju družine. Razvija sposobnost komuniciranja. |
Okrogla miza na temo kontracepcije. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
1. letnik
ZDRAVSTVENA NEGA
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Vzgoja za zdravje in socialna medicina s statistiko 1. letnik |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč |
|
|
Vzgoja za zdravje in socialna medicina s statistiko 4. letnik |
|
|
Etika in komunikacija 4. letnik Zdravstvena nega in prva pomoč |
|
|
Etika in komunikacija 4. letnik |
|
|
Etika in komunikacija 4. letnik Zdravstvena nega in prva pomoč |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč |
|
|
Biologija z mikrobiologijo 2. letnik |
|
|
Biologija z mikrobiologijo 3. letnik |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč – zdravstvena nega otrok 2. letnik |
|
2. letnik
ZDRAVSTVENA NEGA
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Zdravstvena nega in prva pomoč – zdravstvena nega otrok 3. letnik Etika in komunikacija 4. letnik |
|
|
Etika in komunikacija 4.letnik Zdravstvena nega in prva pomoč – nega otrok 3. letnik |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč – zdravstvena nega otrok 3. letnik Zdrava prehrana in dietetika 3. letnik Vzgoja za zdravje in socialna medicina s statistiko |
|
|
Etika in komunikacija 4. letnik Zdravstvena nega in prva pomoč – zdravstvena nega duševnega bolnika
Etika in komunikacija 4. letnik Zdrava prehrana in dietetika 3. letnik |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč Zdravstvena nega in prva pomoč – npt - 3. letnik Zdravstvena nega in prva pomoč – zdravstvena nega duševnega bolnika 4. letnik |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč – zdravstvena nega otrok 3. letnik Farmakologija 4. letnik |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč – zdravstvena nega infekcijskega bolnika 4.letnik Zdravstvena nega in prva pomoč – zdravstvena nega otrok 3. letnik Anatomija in fiziologija 2. letnik Osnove kliničnih predmetov 4.letnik Vzgoja za zdravje in socialna medicina s statistiko - 1. letnik Zdravstvena nega in prva pomoč – prva pomoč - 3. letnik Osnove kliničnih predmetov 4. letnik |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč Anatomija in fiziologija 1. in 2. letnik Zdravstvena nega in prva pomoč – zdravstvena nega otrok 3. letnik |
|
|
Biologija z mikrobiologijo 3.letnik Zdravstvena nega in prva pomoč – zdravstvena nega otrok 3.letnik Osnove kliničnih predmetov - kirurgija 4. letnik |
|
|
Biologija z mikrobiologijo 3. letnik |
|
2. in 3. letnik
ZDRAVSTVENA NEGA OTROKA
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Vzgoja za zdravje in socialna medicina s statistiko 1. letnik |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč |
|
|
Etika in komunikacije 1. letnik |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč Etika in komunikacija 4. letnik |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč Zdrava prehrana in dietetika 3. letnik |
|
|
Farmakologija 4. letnik Zdravstvena nega in prva pomoč |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč Osnove kliničnih predmetov 4. letnik (ped) |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč |
|
|
Biologija z mikrobiologijo 2.letnik |
|
|
Osnove kliničnih predmetov - 4.letnik(PED) |
|
|
Patologija in patološka fiziologija z osnovami interne medicine 3.letnik |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč Etika in komunikacija 4. letnik |
|
|
Vzgoja za zdravje in socialna medicina s statistiko 1. letnik Zdravstvena nega in prva pomoč - zdravstvena nega duševnega bolnika 4. letnik |
|
|
Vzgoja za zdravje in socialna medicina s statistiko 1. letnik |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč |
|
|
Osnove kliničnih predmetov 4. letnik (PED) |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč |
|
|
Osnove kliničnih predmetov 4. letnik (PED) |
|
3. letnik
ZDRAVSTVENA NEGA
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Anatomija in fiziologija 2. letnik Patologija in patološka fiziologija z osnovami interne medicine 3. letnik |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč Etika in momunikacije 2. letnik |
|
|
Anatomija in fiziologija 2. letnik Zdravstvena nega in prva pomoč Patologija in patološka fiziologija z osnovami interne medicine 3. letnik Eika in komunikacija 2. letnik |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč Patologija in patološka fiziologija z osnovami interne medicine 3. letnik Etika in momunikacije 2. letnik |
|
|
Osnove kliničnih predmetov 4. letnik Zdravstvena nega in prva pomoč |
|
|
Anatomija in fiziologija 2. letnik Zdravstvena nega in prva pomoč |
|
|
Zdrava prehrana in dietetika 3. letnik Etika in momunikacije 2. letnik Anatomija in fiziologija 2. letnik Osnove kliničnih predmetov 4. letnik Patologija in patološka fiziologija z osnovami interne medicine 3. letnik Vzgoja za zdravje in socialna medicina s statistiko 1. in 4. letnik Farmakologija 4. letnik Zdravstvena nega in prva pomoč 1. in 4. letnik |
PRVA POMOČ
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Etika in momunikacije 1. in 4. letnik |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč Osnove kliničnih predmetov 4.letnik |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč osnove kliničnih predmetov 4. letnik |
|
|
Anatomija in fiziologija 2.letnik Patologija in patološka fiziologija z osnovami interne medicine 3. letnik |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč Osnove kliničnih predmetov 4. letnik |
|
|
Patologija in patološka fiziologija z osnovami interne medicine 3. letnik Zdrava prehrana in dietetika 2. letnik |
|
|
Osnove kliničnih predmetov 4. letnik Biologija z mikrobiologijo 3. letnik |
|
|
Anatomija in fiziologija 2. letnik Osnove kliničnih predmetov 4. letnik |
|
|
Osnove kliničnih predmetov 4. letnik |
|
|
Anatomija in fiziologija 1. in 2.letnik |
|
|
Patologija in patološka fiziologija z osnovami interne medicine 3. letnik |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč 2. letnik Osnove kliničnih predmetov 4. letnik Patologija in patološka fiziologija z osnovami interne medicine 3. letnik |
|
|
Vzgoja za zdravje in socialna medicina s statistiko 1. letnik |
|
|
Patologija in patološka fiziologija z Osnovami interne medicine 3. letnik |
|
|
Osnove kliničnih predmetov 4. letnik |
|
4. LETNIK
ZDRAVSTVENA NEGA DUŠEVNEGA BOLNIKA
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Zdravstvena nega in prva pomoč |
|
|
Vzgoja za zdravje in socialna medicina s statistiko 1. letnik |
|
|
Etika in momunikacija 4. letnik |
|
|
Etika in momunikacija 4. letnik Vzgoja za zdravje in socialna medicina s statistiko 1. letnik |
|
|
Farmakologija 4. letnik |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč – zdravstvenega nega otrok 3. letnik Zdravstvena nega in prva pomoč |
|
ZDRAVSTVENA NEGA INFEKCIJSKEGA BOLNIKA
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Zdravstvena nega in prva pomoč Osnove kliničnih predmetov 4. letnik |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč – zdravstvena nega otrok 2. letnik |
|
|
Biologija z mikrobiologijo 3. letnik Zdravstvena nega in prva pomoč |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč |
|
|
Biologija z mikrobiologijo 3. letnik Zdrava prehrana in dietetika 3. letnik |
|
ZDRAVSTVENA NEGA ŽENA
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Zdravstvena nega in prva pomoč |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč Osnove kliničnih predmetov – kirurgija 4. letnik |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč – zdravstvena nega otrok 2. letnik |
|
|
Osnove kliničnih predmetov 4.letnik (PED) |
|
|
Anatomija in fiziologija 1.letnik |
|
|
Biologija z mikrobiologijo 3.letnik Osnove kliničnih predmetov – kirurgija 4. letnik Zdravstvena nega in prva pomoč |
|
|
Eika in komunikacije 4. letnik |
|
|
Vzgoja za zdravje in socialna medicina s statistiko 1. letnik |
|