Izobraževalni program: TURISTIČNI TEHNIK
Sprejeto na 35. seji Strokovnega sveta za poklicno izobraževanje, dne 14. 1. 2000
PRAKTIČNI POUK
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| 
   Letnik  | 
  
   Oblike izobraževalnega dela  | 
 ||
| 
   
  | 
  
   Teorija (ur)  | 
  
   Vaje (ur)  | 
  
           Skupaj (ur)  | 
 
| 
   1.  | 
  
   70  | 
  
   70  | 
 |
| 
   2.  | 
  
   70  | 
  
   70  | 
 |
| 
   3.  | 
  
   175  | 
  
   175  | 
 |
| 
   4.  | 
  
   170  | 
  
   170  | 
 |
| 
   skupaj  | 
  
   
  | 
  
   485  | 
  
   485  | 
 
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijaki:
1. letnik
| 
    Vsebine in informativni cilji  | 
   
    Formativni cilji  | 
   
    Socializacijski cilji  | 
   
    Posebnosti v izvedbi  | 
  
| 
           POSLOVNO KOMUNICIRANJE  | 
  
   Dijak  | 
  
   Dijak  | 
  |
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija odgovornost do ljudi in samokritičnost. Zave se pomembnosti bontona in se zna obnašati po merilih evropske družbe.  | 
  
   Spremljanje poslovnih nastopov preko medijev ter njihovo analiziranje. Snemanje poslovnega pogovora ter njihova analiza in ocena.  | 
 
| 
           GEOGRAFSKE ZNAČILNOSTI SLOVENIJE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvije sposobnost dojemanja in opazovanja. Razvije čut za logično sklepanje. Razvije sposobnost kompleksnega razmišljanja in komuniciranja.  | 
  
   Uporabi zemljevide in zbira informacije v publikacijah in na internetu.  | 
 
    2. letnik
| 
    Vsebine in informativni cilji  | 
   
    Formativni cilji  | 
   
    Socializacijski cilji  | 
   
    Posebnosti v izvedbi  | 
  
| 
           ZNAČILNOSTI DOMAČE REGIJE IN SLOVENIJE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razume vzročno povezanost med naravno geografskimi značilnostmi in razvojem infrastrukture v domači regiji. Sposoben je razložiti pomen kulturnozgodovinskega razvoja na razvoj turizma v domači regiji. Zaveda se pomena tradicije v turistični ponudbi.  | 
  
   Predstavi značilnosti domače regije pred skupino po mikrofonu. Na terenu s fotoaparatom/z video kamero posname značilnosti domače regije. Izdela enostaven turistični zemljevid.  | 
 
| 
           TURISTIČNA OBMOČJA EVROPE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Sposoben je logično povezovati posamezne pojme. Razvije sposobnost komparativnega razmišljanja. Razvije sposobnost aplikacije znanja v turističnih območjih v Evropi na slovenski prostor.  | 
  
   Poišče s pomočjo interneta različne informacije o Evropi. V razredu s pomočjo plakata predstavi različne turistične kraje v Evropi. Izdela enostaven turistični zemljevid.  | 
 
3. letnik
| 
    Vsebine in informativni cilji  | 
   
    Formativni cilji  | 
   
    Socializacijski cilji  | 
   
    Posebnosti v izvedbi  | 
  
| 
   VRSTE POSLOV V TURISTIČNIH AGENCIJAH  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zave se, kako pomembno je biti fleksibilen pri posameznih vrstah poslov. Zna pripraviti konkretno pavšalno potovanje.  | 
  
   Uporaba specializiranih računalniških programov. Uporaba interneta.  | 
 
| 
   ALOTMAJSKA POGODBA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvije natančnost in doslednost potrebno za sklenitev alotmajske pogodbe. Zave se odgovornosti sklepanja alotmajske pogodbe.  | 
  
   Uporaba računalnika.  | 
 
| 
   LETALSKI PROMET  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Spoznava in ceni delo na drugih delovnih področjih povezanih s turističnim poslovanjem. Razvija toleranco, doslednost, vestnost in natančnost potrebno pri letalskem poslovanju v sklopu priprave turističnih aranžmajev.  | 
  
   Uporaba specializiranih računalniških programov.  | 
 
| 
   POSLOVANJE PRENOČITVENI IN PREHRAMBENI OBRATI  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija sposobnost komunikacije, poslovnega obnašanja v prehrambenih in prenočitvenih obratih.  | 
  
   Uporaba specializiranih računalniških programov. Uporaba interneta.  | 
 
| 
   PRIPRAVA NAČRTA IN PROGRAMA POTOVANJA, POČITNIC, IZLETOV  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Pridobi sposobnost oblikovanja pavšalnih poslov. Razume vzročno povezanost med kalkulacijo in obračunom. Razume pomen minimalnega števila udeležencev pri uspešni izvedbi potovanja.  | 
  
   Uporaba specializiranih računalniških programov. Uporaba interneta.  | 
 
| 
           TURIZEM IN OKOLJE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zaveda se pomena okolja na razvoj turizma.  | 
  
   Obisk slovenskega turističnega kraja.  | 
 
| 
           ORGANIZIRANOST TURIZMA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvije občutek varnosti, saj pozna ustanove, ki mu v danih situacijah lahko ponudijo rešitev.  | 
  
   Uporaba računalnika.  | 
 
    4. letnik
| 
    Vsebine in informativni cilji  | 
   
    Formativni cilji  | 
   
    Socializacijski cilji  | 
   
    Posebnosti v izvedbi  | 
  
| 
           ANIMACIJA  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zave se bogate kulturne dediščine kot osnove animacije.  | 
  
   Obiski raznih prireditev in dogodkov. Simulacije animacije v razredu.  | 
 
| 
   SOCIALNI VZORCI TURISTIČNIH SKUPIN  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razume vzročno povezanost med socialnimi strukturami in turizmom. Zave se pomena vedenjskih navad turistov v naraščajočem turističnem povpraševanju.  | 
  
   Ankete s tega področja. Uporaba testov različnih vedenjskih vzorcev.  | 
 
| 
   TURISTIČNE RAZISKAVE IN TRŽENJE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Pridobi sposobnost iskanja informacij in njihovo uporabo pri izdelavi poslovnega načrta.  | 
  
   Viri turističnih informacij.  | 
 
| 
   TURISTIČNO VODENJE  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zave se pomena dela in nalog turističnega vodnika. Zna rokovati z materiali za potovanje. Sposoben se je znajti v nekaterih izrednih situacijah.  | 
  
   Kamera in mikrofon.  | 
 
| 
   OSNOVE STREŽBE IN GASTROKULTURA V TURIZMU  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   INVENTAR V STREŽBI  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Delo v učilnici strežbe.  | 
 |
| 
   PISNE OBLIKE PONUDBE HRANE IN PIJAČ  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zna upoštevati posebnosti v prehranjevanju.  | 
  
   Delo v učilnici strežbe in uporaba interneta.  | 
 
| 
   POGRINJKI  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Spozna pravila bontona pri jedi.  | 
  
   Delo v učilnici strežbe.  | 
 
| 
   REDNI OBROKI V GOSTINSTVU  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zavedo se odgovornosti do turista Se zavedo odnosa gost-gostitelj  | 
  
   Delo v učilnici strežbe.  | 
 
| 
   IZREDNI OBROKI V GOSTINSTVU  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zna komunicirati z gostinskim delavcem (organizacija obroka za skupino turistov)  | 
  
   Delo v učilnici strežbe.  | 
 
| 
   SLOVENSKE NARODNE JEDI  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija čut pripadnosti do slovenske gastroenološke tradicije;  | 
  
   Obisk slovenske narodne restavracije.  | 
 
| 
   POZNAVANJE PIJAČ  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija odgovornost za osveščanje gosta. Teoretična znanja uporablja v vsakdanjem življenju.  | 
  
   Ogled vinske kleti z degustacijo.  | 
 
| 
   POSTREŽBA JEDI  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Je iznajdljiv pri iskanju rešitev upoštevajoč vrsto in namen obroka ter strukturo gostov.  | 
  
   Delo v učilnici strežbe.  | 
 
| 
   POSTREŽBA PIJAČ  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Pozna pravila bontona. Upošteva kulturo pitja. Inovativen in spremlja trende.  | 
  
   Delo v učilnici strežbe.  | 
 
| 
   REZERVACIJA OBROKOV  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Vpliva na dobro počutje gostov. Razvija inovativnost, na področju tradicije.  | 
  
   Delo v učilnici strežbe.  | 
 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
| 
    Znanja  | 
   
    Povezava s predmetom  | 
  |
| 
    
  | 
   
    Predmet  | 
   
    Znanja  | 
  
| 
   | 
  
   Turistično poslovanje  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Geografijo  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Matematika  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Ekonomija  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Angleški jezik  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Nemški jezik  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Italijanski jezik  | 
  
   |