Izobraževalni program: ZOBOTEHNIK
Sprejeto na 41.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 14. 7. 2000
ANATOMIJA GLAVE
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
70 |
70 |
|
3. |
|
||
4. |
|
||
skupaj |
70 |
|
70 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijak:
INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Medicinska terminologija in topografija struktur glave |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Pravilno uporablja anatomsko terminologijo in anatomski atlas. |
Slike Anatomski atlas Folije Riše s kredo na tablo |
Skelet glave po skupinah |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost dobrega opazovanja in grafičnega ponazarjanja. Motivira se za branje strokovne literature. Išče medsebojne povezave - stike kosti s kostnimi šivi. |
Demonstracija: Rtg slika glave. Referat Prva pomoč pri poškodbah obraznih kosti (maxillae in mandibulae). |
1. kosti lobanjske baze: |
|||
2. kosti lobanjskega svoda: |
|||
3. kosti nosnega dela: |
|||
4. Kosti ličnega dela: |
|||
Mišice glave |
|
|
|
|
|
Vzpodbudimo ga k razlaganju povezav. |
Demonstracija: mimika obraza – pantomimik. |
Krvne in limfne žile glave |
|
|
|
|
|
Seznani se z nevšečnimi krvavitvami po ekstrakciji zob. |
|
Ustna votlina |
|
|
|
|
|
Svojim pacientom zna svetovati, kako pomembno je dobro žvečenje hrane. Obvlada preventivne ukrepe zoper zobno gnilobo. Svojim pacientom priporoča pravilno ustno nego za preprečevanje zobne gnilobe. |
Demonstracija: prikaz modela - zob v zobiščni jamici. |
Nosna votlina |
|
|
|
|
|
Razloži pomen nosne votline. |
|
Slinavke in sestava sline |
|
|
|
|
|
Primerja količino izločene sline z dejavnostjo žvekalne muskulature. |
|
Čeljustni sklep |
|
|
|
|
|
Zave se pomena ohranitve višine griza pri brezzobem pacientu. Razume atrofične spremembe sklepne jamice in sklepne izbokline. |
Demonstracija: čeljustnega sklepa na modelu in prikaz umavčenih delovnih modelov v artikulatorju. |
Položaj mandibule in medčeljustni odnosi |
|
|
|
|
|
Natančna znanja osnovnih položajev mandibulae upošteva v klinični praksi. |
Folije |
Gibi mandibule |
|
|
|
|
|
Razvrsti sposobnosti za prepoznavanje položaja mandibule in medčeljustnih odnosov. |
Folije |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
Medicinska terminologija in topografija struktur glave |
Morfologija in gnatologija 1. letnik Teoretična protetika 4. letnik |
|
Skelet glave po skupinah |
Praktična protetika 3. letnik |
|
Mišice glave |
Teoretična protetika 3. letnik Praktična protetika 3. letnik |
|
Krvne in limfne žile glave |
Zdravstvena vzgoja z mikrobiologijo 1. letnik Zdravstvena vzgoja z mikrobiologijo 4. letnik |
|
Ustna votlina |
Zdravstvena vzgoja z mikrobiologijo 1. letnik Praktična protetika 4. letnik Anatomija glave 2. letnik Zdravstvena vzgoja z mikrobiologijo 4. letnik |
|
Nosna votlina |
Zdravstvena vzgoja z mikrobiologijo 1. letnik |
|
Slinavke in sestava sline |
Zdravstvena vzgoja z mikrobiologijo 1. letnik |
|
Čeljustni sklep |
Teoretična protetika 2. letnik Praktična protetika 3. letnik Teoretična protetika 4. letnik |
|
Položaj mandibule in medčeljustni odnosi |
Teoretična protetika 3. letnik Praktična protetika 3. letnik |
|
Gibi mangibule |
Teoretična protetika 3. letnik |
|