Izobraževalni program: ZOBOTEHNIK
Sprejeto na 41.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 14. 7. 2000
MORFOLOGIJA Z GNATOLOGIJO
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
70 |
70 |
|
2. |
|
||
3. |
|
||
4. |
|
||
skupaj |
70 |
|
70 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijak:
Informativni cilji in vsebine |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Morfologija z gnatologijo |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Se zave pomena predmeta kot temeljnega za vse nadaljnje strokovno teoretične predmete in praktični pouk. Zaveda se pomena morfologije in gnatologije za funkcijo žvečnega sistema. |
|
Nomenklatura zob |
|
|
|
|
|
Zaveda se pomena strokovnega izrazja za medsebojno sporazumevanje v stroki. |
Folije |
Značilnosti zobne krone in griznih ploskev zoba |
|
|
|
|
|
Spozna pomen značilnosti zobne krone in jih upošteva pri oblikovanju zobnih nadomestkov. |
Model kočnika. |
Zgornji in spodnji zobni lok |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost natančnega opazovanja in ločevanja zob zgornje in spodnje čeljusti. |
Model zob zgornje in spodnje čeljusti. |
Anatomija zoba in obzobnih tkiv |
|
|
|
|
|
Spozna pomen obzobnih tkiv pri oblikovanju protetičnih nadomestkov. |
Folije |
Označevanje zob |
|
|
|
|
|
Spozna pomen znanja zobnih formul za branje delovnih nalogov. |
|
Morfologija stalnih zob |
|
|
|
|
|
Upošteva topografsko – anatomske značilnosti zob pri identifikaciji posameznega zoba. |
|
Zgornji zobni lok |
|
|
|
|
|
Zaveda se pomena različnih skupin in oblik zob v funkciji žvečnega sistema. |
Folije Risanje posameznih zob in skupin zob. Modeli posameznih zob. Morfološki atlas človeškega zobovja. |
Spodnji zobni lok |
|
|
|
|
|
Dojame pomen različnih morfoloških oblik zob za pravilno okluzijo. |
Risanje posameznih zob in skupin zob. Morfološki atlas človeškega zobovja. |
Razredi zobnih oblik |
|
|
|
|
|
||
Mlečni in stalni zobje |
|
|
|
|
|
Zaveda se pomena fiziološkega izpada mlečnega zobovja za pravilno izraščanje in funkcijo stalnega zobovja. |
Model s prikazom izraščenih mlečnih zob in zametki stalnih zob. |
Zobna oblika in njen vpliv na parodoncij |
|
|
|
|
|
Zaveda se pomena različnih oblik zobne krone za zdravje obzobnih tkiv in jih upošteva pri oblikovanju zobnih nadomestkov. |
Folije |
Okluzijski stiki v interkuspidacijskem položaju |
|
|
|
|
|
Sposoben je ugotoviti in razumeti pomen pravilnih okluzijskih stikov za nemoteno funkcijo žvečenja. |
Model zob zgornjega in spodnjega transkaninega področja z označenimi okluzijskimi stiki. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
Nomenklatura zob |
Praktična protetika 1.letnik |
|
Značilnosti zobne krone in griznih ploskev |
Zdravstvena vzgoja z mikrobiologijo 1.letnik Praktična protetika 1. letnik |
|
Zgornji in spodnji zobni lok |
Praktična protetika 1. letnik |
|
Anatomija zoba in obzobnih tkiv |
Zdravstvena vzgoja z mikrobiologijo 1.letnik |
|
Označevanje zob |
|
|
Morfologija stalnih zob |
|
|
Zgornji zobni lok |
Praktična protetika 1. letnik |
|
Spodnji zobni lok |
|
|
Razredi zobnih oblik |
|
|
Mlečni in stalni zobje |
Zdravstvena vzgoja z mikrobiologijo 1.letnik |
|
Oblika zoba in njen vpliv na parodoncij |
Praktična protetika 1. letnik |
|
Okluzijski stiki v interkuspidacijskem položaju |
|