Izobraževalni program: ZOBOTEHNIK
Sprejeto na 41.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 14. 7. 2000
TEORETIČNA PROTETIKA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
70 |
70 |
|
3. |
105 |
105 |
|
4. |
68 |
68 |
|
skupaj |
243 |
|
243 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijak:
2. letnik
INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Teoretična protetika – uvodni del |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Se zaveda pomena predmeta kot temeljnega za vse nadaljnje strokovnoteoretične predmete. |
Prosojnice |
Kronska sidra |
|
|
|
|
|
Zave se vpliva materiala, iz katerega so izdelana kronska sidra, na sposobnost upiranja žvečnim obremenitvam. |
Prosojnice Delovni modeli različnih vrst kronskih sider in mostovnih konstrukcij. Video: delovni model. |
Preparacija zoba nosilca, odtiskovanje antagonistov in delovnega področja |
|
|
|
|
|
Skrbi za svoje zdravje tako, da se zaveda pomena dezinfekcije odtisa. Se zaveda, da pravilen izbor oblike marginalne preparacije vpliva na kvaliteto izdelka. Kritično ocenjuje kvaliteto odtisa. Se zaveda pomena dvofaznega izlivanja odtisa. Se zaveda , da je delovni model posnetek stanja v ustih, zato je potrebna natančnost pri njegovi izdelavi. |
Prosojnice Odtisne žlice in elastični odtisni materiali. |
Priprava individualnega delovnega modelčka in modelacija kronskega sidra |
|
|
|
|
|
Se zaveda, da je kvaliteta kronskega sidra odvisna od tesne gingivalne zapore in morfološke modelacije izdelka z upoštevanjem stičnih točk, ekvatorja, interdentalnih prostorov in embrazur. |
|
Artikulatorji |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomena umavčevanja delovnih modelov v artikulator za nemoteno funkcijo žvečenja in strokovno neoporečne zobne nadomestke. Se zaveda napak, ki so posledica neustrezno umavčenih modelov v artikulator. Se zaveda obvezne uporabe artikulatorja za katerokoli snemno ali fiksnoprotetično delo. Je pozoren na izbiro mavca z minimalno ekspanzijo, za umavčevanje modelov. |
Prosojnice V artikulator umavčena delovna modela. Video: umavčevanje delovnih modelov v artikulator. |
Polna kovinska prevleka |
|
|
|
|
|
Se zaveda, da izdela kvaliteten izdelek samo, če sledi postopku. Razvija odgovoren odnos do dela. Se zaveda pomena poznavanja precizijskega litja. |
Prosojnice |
Fasetirana prevleka |
|
|
|
|
|
Dojame pomen barve in oblike zob za končni estetski izdelek. Razvija natančnost pri izbiranju barve. Se usposablja za timsko delo (določanje barve skupaj s stomatologom). |
Prosojnice Barvni ključ |
Akrilatna prevleka |
|
|
|
|
|
Posluša mnenje stomatologa. Se zaveda, da je potrebno vsak nadomestek izdelati kvalitetno, ne glede na čas nošenja. |
Prosojnice |
Kovinsko porcelanske prevleka |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomena natančnega dela in čistoče. Razvija zavest o strokovni odgovornosti in zahtevah kvalitetnega poklicnega dela. |
Prosojnice |
Polna porcelanska prevleka |
|
|
|
|
|
Se zaveda, da se mora izdelek oblikovno in barvno nemoteno vključiti v zobni lok. |
Prosojnice |
Delne prevleke |
|
|
|
|
|
Se zaveda prednosti ohranitve sklenine in dentina pri preparaciji. Se zaveda pomena gladkih in vzporednih sten preparacije za dobro retencijo in nemoteno vstavitev. Dojame pomen dobre ustne higiene. |
Prosojnice |
Koreninska sidra |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomena ohranitve zoba in zobne korenine v ustni votlini. |
Prosojnice |
Sile |
|
|
|
|
|
Se zaveda, da s pravilnim načrtovanjem zobnih nadomestkov zmanjša škodljiv vpliv sil. |
Prosojnice |
Mostovne konstrukcije |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomena nadomestitve vsakega manjkajočega zoba. Se zaveda pomena parodontalnega prenosa žvečnih sil. |
Prosojnice |
3. letnik
INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Anatomske osnove |
Dijak-inja |
|
|
|
|
Se zave pomembnosti ohranitve razmerij obraza za ohranitev zunanjega izgleda pacienta. Upošteva pomembne anatomske strukture pri načrtovanju totalne proteze. Zna preprečiti, da aktivnost mimičnih in žvečnih mišic ne destabilizira proteze. Posluša mnenje stomatologa. |
Slikovno gradivo. Okostje glave. Odtisi in modeli brezzobe zg. in sp. totalne proteze. Modeli zg. in sp. brezzobe čeljusti. |
Statika totalne proteze |
|
|
|
|
|
Zaveda se, da je od vseh naštetih faktorjev odvisno dobro nošenje totalne proteze. Spontano se odzove na pravilo postavitve zob na alveolarni greben. |
Modeli in folije. Mavčni modeli zg. in sp. čeljusti. |
Klinične in laboratorijske faze izdelave totalne proteze |
|
|
|
|
|
Razvija pozitiven odnos do ohranitve zdravja. Je pozoren na varovanje okolja. Je pazljiv, da se ne opeče. Skrbi za dezinfekcijo funkcijskega odtisa. Je natančen pri izlivanju funkcijskega odtisa. Analizira anatomski in funkcijski delovni model. Ob morebitni nesreči pravilno ukrepa in si nudi samopomoč. Se zaveda, da svojevoljno ne spreminja registrirane višine griza. |
Sodelovanje s stomatologom. Anatomska odtisna žlica. Pri vseh fazah izdelave totalne proteze se zaveda odgovornega odnosa do pacienta. |
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
Zobe postavi estetsko in s tem ne spremeni fizionomije pacienta. |
|
|
|
||
|
|
Pridobi spoštljiv odnos do starejših metod postavitve zob in zna spoštovati vse, kar mu danes služi za izdelavo totalne proteze. |
Demonstracija kompletov zob. |
|
|
Izoblikuje odgovoren odnos do pacienta |
Demonstracija postavitve zob v ustih pacienta. |
|
|
Se zaveda škodljivosti hrupa in prahu pri delu - ekološko osveščanje in varstvo pri delu. Razvije odgovoren odnos do pacienta. |
|
Kirurški posegi za stabilizacijo totalne proteze |
|
|
|
|
|
Pridobi znanja in zna ukrepati v posebnih situacijah. Skrb za pravilno oskrbo pacienta. |
|
Podložitev in reparatura totalne proteze |
|||
|
|
Vzpodbudimo ga k še bolj natančnemu in odgovornemu delu. |
|
Intraoralna registracija griza |
|
||
Usklajevanje okluzije z brušenjem zob |
|
||
Imediatna proteza |
|
||
Izdelava totalne proteze v SR - IVOCAP sistemu |
|
Se navduši za uporabo novih načinov polimerizacije, da so njegovi izdelki najboljši za pacienta. |
|
|
|
Se zaveda, da je parodoncij sposoben prenosa žvečnih sil na kost in receptorjev v kosti, Loči gingivalno in parodontalno podprto totalno protezo. |
4. letnik
Informativni cilji in vsebine |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Fiksno protetična priprava - Paraleliziranje |
Dijak-inja |
Dijak-inja |
|
|
|
Se zaveda pomena paralelnih sten za nemoteno vstavitev delne preteze. Se zaveda pomena pravilno oblikovanega utora za prenos žvečnih sil. |
|
Attachment |
|
|
|
|
|
Se zaveda, da morajo imeti dobri sidrni elementi poleg svoje funkcije tudi estetsko obliko. |
|
Gred |
|
|
|
|
|
Zaveda se pomena gredi v smislu povezave prevlek ali koreninskih kapic. |
|
Konusna in teleskopska prevleka |
|
|
|
|
|
Zaveda se, da je za dobro retencijo pomembna maksimaslna natančnost pri izdelavi konusnih oziroma teleskopskih prevlek. |
|
Delna proteza – oblike defektnih zobnih lokov |
|
|
|
|
|
Zaveda se, da poznavanje klasifikacije po Wildu in Kennedy-ju olajša sporazumevanje med stomatologom in zobotehnikom. |
|
Načrtovanje |
|
|
|
|
|
Dojame pomen retencije, stabilizacije in prenosa žvečnih sil tako, da pravilno načrtuje elemente retencije, stabilizacije in naslonke. |
|
Gingivalni deli delne proteze |
|
|
|
|
|
Dojame prednosti delne proteze z ulito bazo v primerjavi z akrilatno delno protezo. |
|
Dentalni del delne proteze-zapona |
|
|
|
|
|
Zave se prednosti ulite zapone v primerjavi z žično. Dojame, zakaj se žične zapone načrtujejo samo pri začasnih protezah. |
|
Statika delne proteze |
|
|
|
|
|
Zaveda se, da so statično najmanj ugodne krilne proteze. Se zave posledic, ki nastanejo ob nepravilnem načrtovanju oporil. |
|
Postopek izdelave akrilatne proteze |
|
|
|
|
|
Zaveda se, da mora biti proteza kvalitetno izdelana, čeprav je začasna. |
|
Zgotovitev delne proteze z ulito bazo |
|
|
|
|
|
Dojame razliko v kvaliteti in hitrosti med obema postopkoma. |
|
Reparature |
|
|
|
|
|
Zaveda se, da mora biti reparatura izdelana tako, da je popravek neopazen. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
- ustno.
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
Kronska sidra |
Anatomija glave 2. letnik |
|
Preparacije nosilca, odtiskovanje antagonistov in delovnega področja |
Zdravstvena vzgoja z mikrobiologijo 2. letnik Praktična protetika 2.letnik |
|
Priprava idm in modelacija kronskega sidra |
Morfologija in agnatologija 1. letnik Praktična protetika 2. letnik |
|
Artikulatorji |
Morfologija in agnatologija 1. letnik Anatomija glave 2. letnik Praktična protetika 2. letnik |
|
Polna kovinska prevleka |
|
|
Fasetirana prevleka |
Praktična protetika 2. letnik |
|
Akrilatna prevleka |
|
|
Delne prevleke |
Anatomija glave 2. letnik Praktična protetika 2. letnik |
|
Koreninska sidra |
Morfologija in agnatologija 1. letnik Praktična protetika 2. letnik |
|
Sile |
Morfologija in agnatologija 1. letnik |
|
Mostovne konstrukcije |
Morfologija in agnatologija 1. letnik Praktična protetika 2. letnik |
|
Anatomske osnove |
Anatomija glave 2. letnik |
|
Klinične in laboratorijske faze izdelave totalne proteze |
Zdravstvena vzgoja z mikrobiologijo 3. letnik Praktična protetika 3. letnik |
|
Statika totalne proteze |
Anatomija glave 2. letnik Praktična protetika 3. letnik |
|
Kirurški posegi za stabilizacijo totalne proteze |
Anatomija glave 2. letnik |
|
Podložitev in reparatura totalne proteze |
Zdravstvena vzgoja z mikrobiologijo 3. Letnik |
|
Intraoralna registracija |
Praktična protetika 3. letnik |
|
Parodontalno podprta totalna proteza |
Teoretična protetika 2. letnik Praktična protetika 2. letnik |
|
Attachment |
Praktična protetika 4. letnik |
|
Gred |
|
|
Delna proteza – oblike defektnih zobnih lokov |
Teoretična protetika 3. letnik |
|
Gingivalni deli delne proteze |
|
|
Dentalni del delne proteze-zapona |
|
|
Postopek izdelave akrilatne proteze |
Praktična protetika 4. letnik |
|
Zgotovitev delne proteze z ulito bazo |
|
|
Popravila (reparature) |
|