Izobraževalni program: ZOBOTEHNIK
Sprejeto na 41.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 14. 7. 2000
Zdravstvena vzgoja z mikrobiologijo
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
93 |
12 |
105 |
2. |
|
||
3. |
|
||
4. |
68 |
68 |
|
skupaj |
161 |
12 |
173 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijak:
1. letnik - Zdravstvena vzgoja, higiena
INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE |
formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Zdravje |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Oblikuje primeren odnos med teorijo in prakso. | Poskusijo sami v manjši skupini definirati zdravje. |
Higiena |
|
|
|
|
|
Motiviran
je za ustvarjanje zdravju naklonjenih pogojev. Razvija sposobnosti sodelovanja. Razvija odgovoren odnos do svojega zdravja in zdravja drugih.
|
|
Higiena ustne votline |
|
|
|
|
|
Navaja
se na sodelovanje s pacientom. Razvije odgovornost za lastno zdravje.
|
Referat
Diapozitivi |
Zdravje sluha in vida |
|
|
|
|
|
Zave se pomena varovanja vida in sluha. | |
Higiena dihal in poklicne pnevmokonioze |
|
|
|
|
|
Išče
dejavnike okvar pljuč pri svojih starših in v bližnji okolici. Ima odgovoren odnos do agresivnega prahu. |
Nariše pljučne meščičke. |
Higiena prehrane |
|
|
|
|
|
Zaveda
se pomena pravilne, uravnotežene prehrane. Navaja se na pravilne prehranske navade. |
Sestavi pravilni in nepravilni jedilnik. |
Kronične nenalezljive bolezni (CINDI) |
|
|
|
|
|
Zaveda se pomena preventive za kronične nenalezljive bolezni. |
Referati: |
Droge (alkohol, tobak, kanabis in druge ilegalne droge) |
|
|
|
|
|
Zavzame pravilen odnos do uživanja drog. | Referat |
Vzgoja za zdravo spolno življenje |
|
|
|
|
|
Razvije
sposobnost za oblikovanje zdravega partnerskega in starševskega odnosa. Si razvije odgovoren odnos do spolnega življenja. |
|
Spolno prenosljive bolezni |
|
|
|
|
|
Dojame pomen preventivnih družbenih in zdravstvenih ukrepov v boju proti spolno prenosljivim boleznim. | Demonstracija: slike sifilisa. |
Uvod v prvo pomoč |
|
|
|
|
|
Razvije občutek za sočloveka. | Vaje: triaža poškodovanca. |
Obvezilni material |
|
|
|
|
|
Vaje: Obvezovanje s trikotno ruto in povojem. | |
Pet nujnosti za življenje |
|
|
|
|
|
Zave se, kako pomembna je pravilna in hitra prva pomoč. | |
Najpogostejše poškodbe pri delu v laboratoriju (vreznine, vbodnine, opekline, oparine, tujki v telesu, poškodbe kosti in sklepov) |
|
|
|
|
|
Zave se, kako pomembna je pravilna imobilizacija. | Vaje: Oskrbe raznih poškodb in imobilizacija. |
Krvavitve |
|
|
|
|
|
Pozoren je na prekrvavljenost tkiva pri dalj časa trajajoči kompresiji. | Vaje: Urimo zaustavljanje krvavitve s prsti, povoji in Esmarkovo prevezo. |
Šok |
|
|
|
|
|
Zaveda se pomena pravilnega in hitrega ukrepanja. | |
Nezavest - oživjanje |
|
|
|
|
|
Spoštuje in ceni življenje poškodovanca. |
Vaje: |
4. letnik - MIKROBIOLOGIJA
INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE |
formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Mikrobiologija |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Zave se prisotnosti mikroorganizmov v človekovemu življenjskemu okolju. | |
Razkužila in razkuževanje |
|
|
|
|
|
Razvije rahločuten odnos do varovanja okolja. | Higiensko umivanje rok in razkuževanje. |
Sterilizacija |
|
|
|
|
|
Zaveda se pomena in odgovornosti za ohranjanje svojega zdravja in zdravja drugih. |
Avtoklav
skiciramo na tablo in pojasnimo princip delovanja. Ogled suhega sterilizatorja v zobni ordinaciji. |
Kemoterapevtiki |
|
|
|
|
|
Dojame
pomen kemoterapevtikov za človeka. Zave se nevarnosti razvoja odpornosti bakterij na kemoterapevtike. |
Demonstracija difuzijskega antibiograma z diski. |
Oblika, zgradba in velikost mikroorganizmov |
|
|
|
|
|
||
Prokariontska celica |
|
|
|
|
|
||
Gojišča in gojitev mikroorganizmov |
|
|
|
|
|
Pozoren je na varovanje lastnega zdravja in zdravja drugih. | Demonstracija: gojišča. |
Infekcija |
|
|
|
|
|
Zave
se nevarnosti klicenoštva. Zave se odgovornosti za lastno doživljenjsko (permanentno) izobraževanje. |
|
Uvod v imunologijo |
|
|
|
|
|
Zave
se pomena imunologije kot samostojne vede, saj proučuje in zaščiti naše telo
pred določeno infekcijsko boleznijo. Zave se pomena cepljenja prebivalstva. |
Referat: cepljenje v Sloveniji. |
Preobčutljivostne reakcije |
|
|
|
|
|
Zaveda se nevarnosti alergenov v okolju. | |
Specialna bakteriologija |
|
|
|
|
|
Zave se pomena medicinske in veterinarske bakteriologije za zdravje. | |
Piogeni koki |
|
|
|
|
|
Zaveda
se nevarnosti okužb s piogenimi koki. Zaveda se pomena pravilne komunikacije. |
Slike kožnih bolezni. |
Infekcije v ustih in žrelu |
|
|
|
|
|
Zaveda
se, zakaj je potrebno čiščenje zob po 20 minutah. Nauči se pravilnega čiščenja zob. |
Razgovor o zobni ščetki, uporabi zobnih past, vodi za umivanje zob, uporabi ustnih vod in o potrebi dezinfekcije ustne votline. |
Črevesne bakterije |
|
|
|
|
|
Dojame pomen higienično čiste priprave hrane. | |
Clostridium |
|
|
|
|
|
Zaveda se nevarnosti okužbe zaradi prisotnosti spor v našem življenjskem okolju. | Slikovno gradivo. |
Spirohete |
|
|
|
|
|
Demonstracija: ogled fotografij štadijev sifilisa. | |
Glive |
|
|
|
|
|
Zave
se pomena pravilne terapije.. Zave se pravilne protetične oskrbe - določitve višine griza, za preprečevanje mikoze ustnih kotov. |
|
Virologija |
|
|
|
|
|
Zave se pomena virusov kot posebne življenjske oblike | |
Virusi, ki okvarjajo kožo |
|
|
|
|
|
Zave se, da po infekciji ostane virus prikrit ali latenten. | Demonstracija - ogled slikovnega materiala. |
Virusne infekcije žlez slinavk - PAROTITIS EPIDEMICA |
|
|
|
|
|
Zave se prenosa in komplikacij v obdobju pubertete. |
Demonstracija: Topografska slika gl. Parotix. |
Virusi, ki povzročajo okvare dihal RHINOVIRUSI VIRUS INFLUENZAE |
|
|
|
|
|
Zaveda se pomena preventive. | |
Virusi, ki povzročajo obolenja centralnega živčnega sistema |
|
|
|
|
|
Zaveda
se pravočasnega pomena cepljenja. Zaveda se, da je že razvit encefalitis smrten zaradi ohromitev. |
V zemljevidu Slovenije si ogleda razširjenost klopnega meningoencefalitisa. |
Virusne infekcije jeter - HEPATITIS |
|
|
|
|
|
Zaveda se pomena cepljenja zdravstvenih delavcev. | |
Parazitologija |
|
|
|
|
|
Spoštuje vezan način spolnega življenja. | |
Metljaj |
|
|
|
|
|
Zaveda se gospodarske škode, ki jo povzroča jetrni metljaj v živinoreji (govedo, ovce). | |
Trakulje |
|
|
|
|
|
Zave se pomena higienskega odstranjevanja fekalij. | |
Gliste |
|
|
|
|
|
||
Bolhe |
|
|
|
|
|
Zave se pomena uničevanja bolh pri domačih živalih - psih in mačkah. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
- ustno.
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
|