Izobraževalni program: ZOBOTEHNIK
Sprejeto na 41.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 14. 7. 2000
ZOBOTEHNIČNI MATERIALI IN TEHNOLOGIJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
|
||
3. |
70 |
70 |
|
4. |
|
||
skupaj |
70 |
|
70 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijak:
INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Modelni materiali |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Se zaveda, da pravilno razmerje destilirane vode in mavčnega prahu ohrani kvaliteto mavca. Dojame pomen pravilne izbire ustreznega materiala za izlivanje različnih vrst odtisov. | Demonstracija mešanja mavca. |
Voski |
|
|
|
|
|
Zaveda se pomena prave izbire voska za določeno fazo dela. Zaveda se pomena toplotne obdelave voščene konstrukcije za sproščanje latentnih napetosti. | Demonstracija vzorcev voskov, ki se uporabljajo za izdelavo dentalnih voskov. |
Odtisni materiali |
|
|
|
|
|
Primerja različne odtisne materiale med seboj. | Demonstracija špiritnega gorilnika Kerr masem. Dijak opazuje alginatni odtis v vodi in na zraku. Ugotavlja tehnološke lastnosti odtisnih materialov. |
Izolacijski material |
|
|
|
|
|
Demonstracija izolatorjev: smukca, milnice, lizoforma, lakov. | |
Vložna masa |
|
|
|
|
|
Dojame pomen upoštevanja navodil proizvajalca. Zaveda se posledic, ki nastanejo, če ne uporabi keramičnega traku pri vlaganju voščenih konstrukcij v vložno maso. | |
Sintetične smole |
|
|
|
|
|
Dojame pomen postopne polimerizacije. Zaveda se posledic napačne izbire akrilata ter postopkov dela na končno kvalieto izdelka. |
Demonstracija:
polimerni prah, tekočina (monomera) in posoda z lopatico za mešanje akrilata.
|
Kovine in nekovine |
|
|
|
|
|
Seznani se z zaščito zdravja dihal pri obdelavi kovinskih protetičnih nadomestkov. Zbira in shranjuje opilke kovin. Pozna galvanski člen v ustni votlini kot vir enosmerne napetosti. | Prikaz kristalne strukture ulite kovine. Ogled Aurodentovega laboratorija za izdelavo dentalnih zlitin. Prikaz lotanja in zaščite kovine pred oksidacijo. Priprava gorilnika, Cu pločevine, boraksa, pincete. |
Naravna in umetna brusila |
|
|
|
|
|
Pozoren je na varovanje zdravja in okolja. Seznani se z zaščito pred prašnimi obolenji. | Demonstracija: zelo droben prah (okside) zamešamo z vazelino ali lojem. |
Keramika |
|
|
|
|
|
Primerja uporabo kremenjaka v zobozdravstvu (vložna masa - keramika - poliranje). Zaveda se nevarnosti silicijevega prahu za kronično obolenje pljuč. Se zna zaščititi pred prahom. | |
Novi materiali |
|
|
|
|
|
Pozna lastnosti polimerov in jih poveže z uporabo v laboratoriju. Pozna vplive polimerov na okolje. | Demonstracije: sodelovanje z zobnim tehnikom iz Aurodenta. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
Modelni materiali |
|
|
Voski |
Teoretična protetika 2. letnik Teoretična protetika 3. letnik |
|
Odtisni materiali |
|
|
Izolacijski materiali |
Praktična protetika 2. letnik Praktična protetika 3. letnik |
|
Vložna masa |
Praktična protetika 2. letnik |
|
Sintetične smole |
Praktična protetika |
|
Kovine in nekovine |
Praktična protetika Teoretična protetika 4. letnik |
|
Naravna in umetna brusila |
Zdravstvena vzgoja z mikrobiologijo 1. letnik Praktična protetika Teoretična protetika 3. letnik |
|
Keramika |
Praktična protetika 2. letnik Teoretična protetika 3. letnik |
|
Novi materiali |
Praktična protetika 2. letnik Teoretična protetika 3. letnik |
|