A. SPLOŠNI DEL
Ime
izobraževalnega programa: GIMNAZIJA
Trajanje
izobraževanja: 4 leta
Cilji
izobraževalnega programa:
Splošni cilji gimnazije so opredeljeni v Zakonu gimnazijah.
Poleg tega so cilji gimnazije še:
Gimnazija je
izobraževalni program, ki pripravlja za nadaljevanje izobraževanja,
spodbuja ustvarjalnost ter razvija znanja, sposobnosti, spretnosti in druge
osebnostne lastnosti, potrebne za kasnejši uspeh v poklicu in življenju.
Gimnazija mora zagotoviti dovolj široko splošno izobrazbo in vzpostaviti
vednost, ki je skupni temelj za vse usmeritve univerzitetnega študija, hkrati
pa omogočati refleksijo o mejah vednosti.
Pri tem se navezuje na znanje,
spretnosti in stališča, pridobljena v osnovni šoli in sistematično razvija
doseženo izobrazbo.
Za gimnazijo je značilen
globalen, celosten pristop v izobraževanju, ki temelji na kompleksnosti
sveta, soodvisnosti in sintezi vednosti z različnih področij ter razvijanju
disciplinarnosti kot pogoja za interdisciplinarno in transdisciplinarno razumevanje
sveta. V gimnaziji si dijaki prisvojijo osnove znanstvenih vzorcev na različnih
področjih.
Gimnazijski program
zagotavlja izbirnost tako na ravni šole (profiliranost gimnazij) kot na ravni
dijaka. Izbirnost mora omogočati višjo raven pouka na določenem področju ob
hkratnem zagotavljanju uravnotežene splošne izobrazbe. Dijaki gimnazij
potrebujejo za splošni kulturni razvoj tudi znanja in izkušnje iz glasbene,
likovne in drugih vrst umetnosti.
Gimnazija zagotavlja
doseganje ustrezne ravni pri vseh treh sestavinah ciljev (znanje, sposobnosti
in spretnosti, nekognitivni vidik) oziroma ravni, ki je potrebna za uspešen
študij na univerzi in za kasnejši uspeh v poklicu in življenju.
Eden od specifičnih ciljev
gimnazije je tudi spodbujanje interesa za teoretična znanja. Gimnazija omogoča
oblikovanje lastnega pogleda na svet.
Gimnazija omogoča seznanjanje s
sodobnimi tehnologijami in razvija inovativnost.
Gimnazija spodbuja razvoj na
vseh področjih osebnosti (uravnoteženost telesnega, spoznavnega,
čustvenega, socialnega, moralnega in estetskega razvoja) ter razvoj osebnosti
kot celote.