Določil SSRSSI na 16. seji, 18. 6. 1998
VSEBINA
2. USMERJEVALNI CILJI PREDMETA
4. OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA
5. POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI
Z matematičnim znanjem lahko opišemo ter numerično, grafično ali drugače predstavimo veliko pojavov in stvari.To je posebej pomembno pri izmenjavanju idej in informacij ter njihovi interpretaciji.
Pri pouku matematike dijaki/dijakinje oblikujejo številne temeljne pojme in znanja (naravna števila in druga števila, operacije med števili, proporcionalnost itd.). Te pojme in znanja kasneje v takšni ali drugačni obliki oziroma kontekstu uporabljajo v številnih šolskih aktivnostih, v vsakdanjem in poklicnem življenju.
Pri pouku matematike se učimo specifičnih načinov mišljenja in specifičnih interpretacij doživljanja sveta. Interpretacije, ki si jih pridobimo pri pouku matematike, se odlikujejo po dokajšnji univerzalnosti in stabilnosti, kar za dijake/dijakinje, ki se oblikujejo v hitro spreminjajočem svetu, ni zanemarljivo.
Pri učenju matematike pa nismo pozorni le na matematične vsebine in njihovo povezanost z drugimi znanji, temveč tudi na miselne procese, ki omogočajo obravnavo matematičnih vsebin.
Z vsebinami predmeta ter ustreznimi metodami in oblikami vzgojno izobraževalnega dela dijaki/dijakinje:
1. razvijajo matematične strategije in matematične predstave, ki vključujejo:
2. razvijajo metode mišljenja in učenja, tako da:
3. se naučijo:
1. Dijaki/dijakinje se učijo komunikacijskih znanj in spretnosti, kar vključuje:
2. Dijaki/dijakinje se učijo opravljati dela in reševati probleme samostojno in sodelovalno.
3. Dijaki/dijakinje se ob učenju matematike učijo: odgovornosti, prizadevnosti, ustvarjalnosti, doslednosti in poštenosti.
1. letnik - 70 ur
VSEBINE:
Tema: Naravna in cela števila (20ur) |
||
Informativni cilji |
Formativni cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Naravna in cela števila. |
|
Osnovne računske operacije naj dijak/dijakinja obvlada pisno, ustno in z uporabo žepnega računala. |
Urejenost naravnih števil. |
|
|
Potence s celimi eksponenti. |
|
Največji skupni delitelj naj dijak/dijakinja računa brez uporabe Evklidovega algoritma (oziromakot presodi učitelj/učiteljica). |
Izrazi. Kvadrat dvočlenika, produkt vsote in razlike dveh istih členov, Vietovo pravilo. |
|
|
Deljivost naravnih števil. |
|
|
Osnovni izrek o deljenju. |
|
|
Tema: Racionalna števila (20ur) |
||
Informativni cilji |
Formativni cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Racionalna števila. |
|
Ponoviti je potrebno znanje o ulomkih iz osnovne šole. Ponoviti in utrditi je potrebno decimalne ulomke in decimalna števila. Znati je potrebno računat z decimalnimi števili in z določeno natančnostjo. |
Ulomki. |
|
|
Urejenosti, enakosti, neenakosti. |
|
|
Razmerja, deleži, procenti. |
|
Dijak/dijakinja naj računske operacije obvlada ustno, pisno in z žepnim računalom. Pridobiti je potrebno spretnosti pri reševanju nalog v zvezi s procentnim računom. |
Tema:Realna števila (10 ur) |
||
Informativni cilji |
Formativni cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Številska premica. |
Ponoviti in dopolniti je potrebno znanje o številski premici (realna os). |
|
Iracionalna števila. |
|
Znati je potrebno računati z decimalnimi števili in s koreni. |
Kvadratni in kubični koren. |
|
Računati je potrebno z določeno natančnostjo. |
Tema: Linearna funkcija in linearna enačba (15 ur) |
||
Informativni cilji |
Formativni cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Pravokotni koordinatni sistem v ravnini. |
|
|
Razdalja med dvema točkama. |
|
|
Realna funkcija. |
|
|
Linearna funkcija. |
|
Določiti je potrebno lastnosti funkcije iz grafa linearne funkcije. Usvojiti je potrebno pomen konstant k in n, naraščanje in padanje funkcije, pomen ničle in začetne vrednosti. |
Enačba premice. |
|
|
Linearna enačba |
|
Pri sklepnem računu je potrebno poudariti predvsem premosorazmerje. Problem je potrebno izraziti z enačbo. |
2. letnik - 70 ur
VSEBINA:
Tema: Ponovitev linearne enačbe (10ur) |
||
Informativni cilji |
Formativni cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Sistem linearnih enačb. |
|
Utrditi in ponoviti je potrebno znanje o linearni funkciji. Znati je potrebno reševati linearne enačbe, ki so v obliki sorazmerij, enačbe, kjer nastopajo tudi ulomki in oklepaji
Zadostuje rešiti sistem vsaj s pomočjo enega od treh klasičnih načinov. |
Tema: Osnove statistike (10 ur) |
||
Informativni cilji |
Formativni cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Osnovni statistični pojmi. |
|
Spoznati je potrebno osnovne statistične pojme in se naučiti prebrati podatke ter jih interpretirati - predvsem za diskretne spremenljivke. |
Grupiranje in prikazovanje podatkov. |
|
Preproste statistične podatke je potrebno prikazati v tabeli, prikazati frekvenčno porazdelitev, narisati histogram in frekvenčni kolač. Poudariti je potrebno razumevanje grafičnih prikazov Zgled: Stranke A, B, C so se pomerile na volitvah.V vasi je 200 volilcev, od tega jih je 100 volilo stranko A, 40 stranko B, ostali stranko C. Podatke je potrebno znati urediti v tabeli, izračunati relativne deleže glasov posameznih strank in jih izraziti v odstotkih. Rezultate je potrebno znati predstaviti v obliki histograma ter frekvenčnega kolača. Narisane grafe je potrebno znati interpretirati. |
Tema: Geometrija v ravnini (25 ur) |
||
Informativni cilji |
Formativni cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Merjenje in pretvarjanje enot. |
Ponoviti je potrebno osnovnošolsko znanje o merskih enotah ter utrditi pretvarjanje (po presoji učitelja/učiteljice). |
|
Osnovni geometrijski pojmi. |
|
|
Razdalja, daljica, nosilka daljice, poltrak, kot, simetrala. |
|
|
Trikotnik, krog, večkotnik. |
|
Potrebno je znati načrtati trikotnik in štirikotnik. Znati je potrebno izračunati ploščino nekaterih ravninskih likov. |
Pitagorov izrek. |
|
|
Skladnost. |
|
|
Podobnost. |
|
|
Kotne funkcije ostrih kotov. |
|
Ostale ure so namenjene še dodatnemu utrjevanju, preverjanju in ocenjevanju ali pa specifičnim potrebam programa
3.letnik - 70 ur
OBVEZNE VSEBINE (50 ur)
IZBIRNE VSEBINE (20 ur)
Tema : Geometrijska telesa ( 20 ur ) |
||
Informativni cilji |
Formativni cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Prizma, valj, piramida, stožec, krogla. |
|
Znati je potrebno povezati znanje iz geometrije in trigonometrije (kotne funkcije) in si pridobiti prostorsko predstavo ter znati to uporabiti v praksi. |
Površina in prostornina. |
|
Znati je potrebno izdelati modele teles. Večji poudarek je na spoznavanju lastnosti teles kot na računanju. |
Tema: Potence in koreni (10 ur) |
||
Informativni cilji |
Formativni cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Potence s celimi eksponenti. |
|
|
Kvadratni in kubični koren. |
|
Tema: Kvadratna funkcija in kvadratna enačba (20 ur) |
||
Informativni cilji |
Formativni cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Kvadratna funkcija: f(x)= ax2+ bx + c f(x) = a( x - x 1)( x - x 2) f(x) = a (x - r ) 2 + d. |
|
Iz grafa kvadratne funkcije je potrebno razbrati njene lastnosti. Graf pa je potrebno interpretirati. Iz grafa je potrebno znati razbrati ničli, teme, naraščanje, padanje. |
Teme, ničli, graf. |
|
|
Kvadratna enačba. |
||
Uporaba kvadratne funkcije in enačbe. |
|
IZBIRNE VSEBINE ( 20 UR )
20 ur je ostalo nerazporejenih in so namenjene izbirnim vsebinam.Izbira je odvisna od potrebe stroke po matematičnih vsebinah.
Tema Obrestno - obrestni račun |
||
Informativni cilji |
Formativni cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Obrestno - obrestni račun. |
|
Za preproste primere je potrebno znati napraviti tudi amortizacijski načrt. |
Tema Eksponentna in logaritemska funkcija |
||
Informativni cilji |
Formativni cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Eksponentna funkcija f(x) = a x , a > 0, a ą 1. |
|
Naloge naj bodo dovolj preproste. |
Lastnosti in graf eksponentne funkcije. |
|
|
Eksponentna enačba. |
||
Logaritem. |
|
|
Prehod k novi osnovi. |
||
Lastnosti in graf logaritemske funkcije. |
|
|
Logaritemska enačba. |
Tema: Vektorji |
||
Informativni cilji |
Formativni cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Vektorji. |
|
|
Kolinearnost, komplanarnost, baza. |
|
|
Skalarni produkt. |
|
|
Pravokotnost. |
|
|
Kosinusni izrek. |
|
Tema Kotne funkcije |
||
Informativni cilji |
Formativni cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Definicija kotnih funkcij: f(x) = sinx, f(x) = cosx, f(x) = tgx. |
|
Poudariti je potrebno uporabnost kotnih funkcij pri drugih vedah. Ustvariti je potrebno nazorno predstavo o posameznih funkcijah. |
Lastnosti kotnih funkcij. |
|
|
Adicijski izreki. |
|
|
Grafi kotnih funkcij. |
|
|
Znanje preverjamo in ocenjujemo ustno in pisno
Priporočamo, da učitelj/učiteljica redno preverja in ocenjuje na oba načina in tako zagotovi čim kompleksnejšo oceno.
Preverjanje
Ustno lahko preverjamo razumevanje, znanje definicij, interpretacijo in analizo problema ter reševanje kratkih nalog. Dijakom/dijakinjam lahko pomagamo s krajšimi usmerjevalnimi vprašanji.
Ocenjevanje
Učitelj/učiteljica mora v vsakem trimestru izpeljati šolsko (pisno) nalogo in jo oceniti.
Vsebine v učnem načrtu so urejene po temah in odražajo tudi njihovo predlagano časovno razporeditev. Vendar pa kljub temu priporočamo, da se učitelji matematike v okviru možnosti prilagodijo potrebam drugih predmetov. Priporočamo tudi več timskega dela in povezovanja med učitelji strokovnih predmetov in matematike.
Novost učnega načrta je njegova ciljna naravnanost. Vendar poudarek ni le na usvojitvi končnih ciljev, temveč tudi na procesnih ciljih.
Poleg vsebin so pri posameznem tematskem sklopu navedeni tudi informativni in formativni cilji in didaktična priporočila, ki se vežejo na sklop. Z vsebinami so zapisana tista znanja, preko katerih naj bi dijaki usvojili načrtovane cilje.