Izobraževalni program: GRADBINEC
TEHNOLOGIJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
70 |
70 |
140 |
2. |
140 |
140 |
|
3. |
171 |
171 |
|
skupaj |
381 |
70 |
451 |
Dijak zna:
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Dijak: |
Dijak: |
||
OSNOVE TEHNIČNEGA RISANJA |
|
|
|
|
|
Razvija občutek za potrebo po uporabi načrtov v gradbeništvu; |
Vaje v skupinah za 50 % pouka tehnologije. |
gradbeništvo kot gospodarska panoga |
|
|
|
|
|
Oblikuje odnos do pomena svojega poklica znotraj gradbeništva. |
|
Vrste gradbenih dejavnosti:
|
|||
Zakoličevanje in profiliranje:
|
|||
Zemeljska dela:
|
|||
Vrste gradenj:
|
|||
Načini gradenj:
|
|||
ELEMENTI ZGRADB |
|
|
|
|
Pridobiva poklicno identifikacijo, spoznava povezavo med različnimi gradbenimi poklici. |
||
|
|
||
|
|
||
Primeri elementov zgradb:
|
|
|
|
Konstrukcijski sistemi:
|
|
|
|
Obremenitve konstrukcij:
|
|
||
ZIDANJE |
|
|
|
Materiali za zidanje. Zidarsko orodje in pripomočki. Delovno mesto, varstvo pri delu. Varstvo okolja. Zidanje z opeko NF:
|
|
Spozna zgodovinski razvoj zidanih konstrukcij in zidarskega poklica. Razume pomen ohranjanja tradicije, pridobi občutek za vrednote stavbne dediščine in njeno ohranjanje. Razvija občutek odgovornosti do spoštovanja pravil poteka delovnega procesa, do gospodarnosti pri izbiri in uporabi materialov. Razvija ekološko zavest; pridobi poklicno identifikacijo. |
Programi, modeli opek, prospekti |
Zidanje z modularnimi bloki:
|
|
||
Zidanje predelnih sten |
|
||
Zidanje zidov iz naravnega kamna
|
|
||
Zidanje mešanih zidov:
|
|
||
Zidanje lokov:
|
|
||
Obnova in rušenje zidanih konstrukcij:
|
|
||
OMETI |
|
||
Vrste ometov. Priprava površine, nosilci ometov. Postopek ometavanja.
Industrijski ometi. Vremenski pogoji za ometavanje. Napake ometanih površin. Obnova ometanih površin. |
|
||
ZAZIDAVA ODPRTIN IN INŠTALACIJ |
|
||
VZIDAVE OKEN IN VRAT |
|
||
Načini vzidav:
|
|
Razvija občutek za povezavo gradbenih in zaključnih poklicev. |
|
Zidarska mera, mizarska mera, modul, modularna mera. Način odpiranja oken in vrat. |
|||
IZOLACIJE |
|
|
|
Hidroizolacija, toplotna, zvočna izolacija:
|
|
Spozna ekološki, energetski ter gospodarski pomen izolacij. |
|
OBLOGE |
|
|
|
|
|
||
BETONSKE IN ARMIRANOBETONSKE KONSTRUKCIJE |
|
|
|
|
|
Spozna povezavo med poklici zidar, tesar, železokrivec in medsebojno odgovornost glede kvalitete dela in rokov. Spozna povezavo med poklici zidar, tesar, železokrivec. |
Armaturni in drugi načrti, prospekti, skice. Ogledi na gradbišču. Vaje v skupinah. Modeli, vzorci. |
TLAKI |
|
|
|
|
|
||
KANALIZACIJA |
|
|
|
|
|
Razvija ekološko zavest. |
Načrti, prospekti. Ogled terena. |
POLAGANJE KERAMIČNIH OBLOG |
|
|
|
|
|
Razvija občutek za estetsko in gospodarno delo; pridobi poklicno identifikacijo. Razvija sposobnost izbire in uporabe materialov; spoznava pomen likovnih vrednosti. Razvija občutek za vrednost stavbne dediščine; razvija ekološko zavest. |
Modeli, vzorci, revije, prospekti, teren, gradbišče, gradbeni center, videokasete. Programi – grafični izdelki. Vaje v skupinah. |
Obdelava ploščic:
|
|
||
Pripravljalna dela:
|
|
||
Polaganje ploščic v malto:
|
|
||
Lepljenje ploščic:
|
|
||
Kopalnica:
|
|
Izdelava makete, programa, obisk Gradbenega centra, prospekti, načrti. |
|
Zunanji tlaki:
|
|
Oblikuje zavest o pomenu varne komunikacijske površine. |
Ogled gradbišča, program, gradbeni center, teren, načrti. |
Nakloni:
|
|
Vaje – riše. Ogled različnih zunanjih tlakov. |
|
Notranji tlaki v posebnih prostorih:
|
|
Ogled različnih prostorov, načrti, prospekti, revije. |
|
Obloga stopnic:
|
|
Vaje, risanje, izračun. |
|
Fasadne obloge s keramiko:
|
|
Ogled določenih fasad v mestu, prospekti, revije, knjige zgodovine arhitekture in umetnosti, izdelava programa ali modela. |
|
Mozaik:
|
|
Razvija občutek za zelo natančno delo in visoke estetske vrednosti. |
|
DELA IZ PODROČJA DRUGIH POLICEV |
|
Zaveda se potrebe po skupinskem delu in povezave gradbenih poklicev. |
Obiski delavnic drugih poklicev. |
tesarka dela:
tehnična dokumentacija – funkcija in vrste projektov, gradbeni dnevnik; |
|
Razvija ekološko zavest (zmanjšana poraba energetskih virov, manjša onesnaženost okolja). Spozna potrebo po dokumentiranju dela. |
Teren, gradbišče, gradbeni center. Prospekti, vzorci. Primeri tehnične dokumentacije. |
OSNOVE VARSTVA PRI DELU |
|
|
|
|
|
Razvija čut odgovornosti. Zaveda se pomembnosti zavarovanja pri delu. Razvija zavest pomembnosti varstva pri delu za sebe in do delovnega okolja. |
Ogled gradbišč, predpisi, prospekti |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
praktični pouk |
|
|
materiali |
|