NIŽJE POKLICNO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: LIČAR

KATALOG ZNANJ

1. IME PREDMETA

PRAKTIČNI POUK

2. ŠTEVILO UR

Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela

Letnik

Oblike izobraževalnega dela

 

Teorija (ur)

Vaje (ur)

Skupaj (ur)

1.

 

560

560

2.

 

560

560

3.

 

272

272

skupaj

 

1392

1392


3. USMERJEVALNI CILJI

Dijaki naj:

  • v praksi preverijo in uporabijo teoretično znanje, ki so ga dobili pri strokovnih predmetih,

  • obvladajo in razumejo splošne principe v ličarski stroki,

  • so sposobni so oceniti vrste in posledice korozije na posameznih izdelkih,

  • znali bodo načrtovati in pripraviti ustrezno zaščito površine glede na funkcijo in uporabo izdelka,

  • so usposobljeni za določitev postopka popravila na osnovi delovnih navodil,

  • znali bodo organizirati lastno delo tako, da bi ga opravili s čim manj stroški,

  • so usposobljeni so za sistematično iskanje in lokaliziranje napak na površini obdelovanca,

  • poznajo in obvladajo različne postopke ročne in strojne obdelave ter delo z ličarskimi orodji,

  • znajo ugotavljati, zakaj in kako nastajajo različne napake,

  • razvijajo sposobnost za samostojno odpravo napak,

  • pridobijo in razširijo si znanje o gradivih oziroma materialih iz avtoličarske stroke,

  • spoznajo vlogo in pomen materialov in protikorozijske zaščite z vidika družbene ekonomije, razvoja in varstva okolja,

  • poznajo lastnosti premaznih sredstev in njihovo uporabo za sistematično in smotrno delo,

  • poznajo zakonitosti procesov v naravi ter nujnost tehnološke discipline pri posameznih postopkih dela,

  • znajo pravilno vzdrževati lakirane površine,

  • privzgojijo si občutek za harmonijo barv,

  • pridobijo sposobnosti za odgovorno ravnanje na delovnem področju,

  • poznajo tehnološke postopke predobdelave površine ter posledice nenatančnega dela,

  • poznajo različne tehnike nanašanja premaznih sredstev,

  • znajo uporabiti različno strokovno literaturo.


  • 4. OPERATIVNI CILJI

    1.Letnik

    INFORMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    SOCIALIZACIJSKI CILJI

    POSEBNOSTI V IZVEDBI

    Uvod:

  • hišni red,

  • varstvo pri delu,

  • delavno mesto in delavne priprave.

  • Dijak spozna osnovno delavno mesto.

    Zna hišni red.

    Upošteva in izpolnjuje merila za varno delo.

    Spozna škodljive in nevarne vplive pri delu z laki in topili.

    Namen je da mlademu človeku ki ga izobražujemo za kvalitetni in strokovno opravljanje svojega poklica prikažemo delavne postopke tako da dobi motivacijo in veselje do opravljanja poklica.

    Individualni pristop k spoznavanju delavnega mesta.

    Spoznanje ročnega orodja:

    Žična ščetka, strugala, lopatice z ročajem.

    Spozna osnovna orodja, pridobiva potrebne spretnosti za kasnejše delo, pozna načine čiščenja in shranjevanja.

    Nauči se pravilno naostriti strugalo, spozna pomen varnega shranjevanja tako naostrenih orodij.

    Cilj praktičnega pouka je, da se seznanijo z orodjem in napravami ter z učenjem in urjenjem pridobijo znanje, ki ga uporabijo pri delavnem procesu. Upošteva navodila za varnost in jih pravilno razume.

    Vsak dijak si uredi svoje orodje.

    Demontaža.

    Zna pravilno izbrati orodje, spozna da mora biti pazljiv pri delu da predmeta ne poškoduje.

    Pridobi osnovne spretnosti in samozaupanje pri delu.

    Posamezne vaje in delo na konkretnih nalogah.

    Razmaščevanje pločevine

    Zna pravilno izbrati vrsto topil.

    Pozna pravilen tehnološki postopek.

    Razume pomen kvalitetno pripravljene podlage za nadaljno obdelavo.

    Enaka zahteva za vse dijake.

    Brušenje.

    Suho ročno brušenje.

    Suho strojno brušenje.

    Spozna vrste brusnega sredstva, navaja se na tehniko brušenja zna dosegati gladkost površin.

    Pridobi potrebno znanje za presojo smotrnosti uporabe posameznih vrst električnih ročnih brusilnih strojčkov.

    Zna izbrati pravilno granulacijo brusnega sredstva in osvoji osnovne spretnosti pri brušenju s posameznimi vrstami teh orodij.

    Obvlada tehnike ročnega brušenja ravnih in upognjenih ploskev in robov.

    Pri konkretno določenih delih pridobiva potrebno znanje za kvalitetno, natančno in racionalno uporabo brusilnih sredstev in ročnih električnih brusilnih strojčkov.

    Spozna način zagotavljanja varnega in racionalnega dela.

    Uporaba brusilnih strojčkov na konkretnih delih.

    Odstranjevanje starega naliča kemično.

    Odstranjevanje starega naliča ročno.

    Odstranjevanje starega naliča strojno.

    Dijak se nauči pravilnega in varnega dela s kemičnimi sredstvi in pri tem strogo upošteva predpise o varstvu pri delu.

    Pri opravljanju ličarskega poklica se srečujemo z ekološko nevarnimi materiali, zato moramo dijaka vzgajati da upošteva ekološka pravila, katera vplivajo na zdravo življenje bitij v naravi.

    Vaje se izvedejo individualno.

    Izpihovanje in brisanje površin po brušenju.

    Spozna da je pogoj za kvalitetno nadaljnjo obdelavo čista in suha površina.

    Razume pomen točnega dela za dosego kvalitetnega izdelka.

    Posamezne vaje in delo na konkretnih nalogah.

     

    2. Letnik

    INFORMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    SOCIALIZACIJSKI CILJI

    POSEBNOSTI V IZVEDBI

    Kitanje poliesterskega kita za lopatico.

    Kitanje ravnih, upognjenih ploskev in robov z dvokomponentnim kitom.

    Dijak se nauči pravilno in v pravem vrstnem redu uporabljati poliesterski kit.

    Zna uporabiti različne vrste lopatic za kitanje, dobi občutek za pravilno količino nanosa, uporablja pravilne gibe, pridobiva občutek za oblikovanje robov.

    Pridobi si občutek za kvalitetno in ekonomično delo in spozna pomen dobre priprave za izgled izdelka.

    Demonstracija s skupino analiza dela in kvalitete izdelka.

    Suho ročni in strojno brušenje dvokomponentnega kita.

    Zna pravilno izbrati blok za brušenje in brusni papir, osvoji občutek za ravnino in gladkost površine.

    Nauči se pravilnega ravnanja z brusilnim strojem in upošteva varnostne ukrepe.

    Spozna osnovne vrste električnih strojčkov.

    Pravilno in varno se privaja na tehniko dela s tem orodjem.

    Spozna pomen vzdrževanja in pravilne uporabe za varno delo in pridobi osnovna znanja na tem področju.

    S pravilno uporabo dijak pridobi smisel za točno in racionalno delo, sposoben je odločiti o načinu in tehniki dela in razvija občutek za kvalitetno delo.

    Posamične vaje pri pripravi strojčka izbiri brusnega papirja.

    Čiščenje podvozja pred brizganjem zaščitnega sredstva.

    Brizganje zaščitnega sredstva.

    Čiščenje po brizganju zaščitnega sredstva.

    Pozna delovanje stroja za visokotlačno pranje.

    Zna se pravilno zaščititi, izbrati pravilno brizgalko in brizgalno šobo, pozna več vrst zaščitnih materialov, čistilna in polirna sredstva.

    Pri delu in vajah z visokotlačnim pralnim strojem dijak pridobiva potreben občutek za te vrste dela in spoznava pomen natančnosti in možnosti odprave napak med delom.

    Skupinske vaje, analiza posameznih del in sklopov.

    Nanašanje temeljne barve s čopičem.

    Zna pravilno izbrati različne temeljne barve in čopiče.

    Spozna pravilno viskoznost za nanašanje s čopičem.

    Dijaku privzgojimo odgovornost do delavnih sredstev, do opravljenega dela.

    Vaje za vsakega dijaka posamezno.

    Mokro ročno in strojno brušenje dvokomponentnega kita.

    Zna pravilno izbrati brusilni blok in številko vodobrusnega papirja.

    Zna pravilno pripraviti in nastaviti pnevmatski brusilni stroj.

    Z pravilno uporabo si krepi občutek za kvalitetno in natančno delo.

    Razume nujnost uporabe kvalitetnih materialov.

    Dijaki strojček uporabljajo posamezno.

    Priprava površin za brizganje kita in predlaka.

    Nanašanje temeljne barve z brizgalko.

    Brizganje kita in predlaka.

    Zna pripraviti material, zna pravilno izbrati šobo za brizganje.

    Spozna različne vrste brizgalk, pridobi osnovne spretnosti pri brizganju, zna pravilno razredčiti temeljno barvo.

    Razume nastanek možnih napak in jih zna odpraviti, upošteva varnostne predpise.

    Pridobi si sposobnost presoje o pravilnem in varnem delu.

    Dijak se mora zavedati sankcij, če varnostnih predpisov ne upošteva

    Posamezne vaje na konkretnih nalogah v brizgalni kabini

    Kontrolno kitanje kita za lopatico po razah neravninah na predlaku.

    Zna več načinov kontrole površine, uporabi pravilno zaporedje dela glede na tehnologijo dela.

    Pridobi osnovne spretnosti za kvalitetno in racionalno delo.

    Dijak razume pomen točnega dela za dosego kvalitetnega izdelka. Pridobi spoznanja o nujnosti točnega dela in racionalne izrabe materialov.

    Enaka vaja za vso skupino.

    Ročno mokro brušenje kita za lopatico.

    Zna pravilno izbrati velikost brusnega bloka in pozna granulacijo vodobrusnega papirja.

    Spozna se z pomenom povezave že znanih tehnik dela v ročni obdelavi.

    Enake zahteve ta vse dijake.

    Čiščenje in sušenje površin po mokrem brušenju.

    Spozna pomen upoštevanja vrstnega reda postopka.

    Nauči se praktično uporabiti znanje.

    Z urjenjem dijaku utrdimo delavne spretnosti, da zna vedno uporabljati pravilne postopke.

    Enaka vaja za vso skupino.

    Zaščita posameznih delov površin z lepljenjem.

    Pozna pomen pravilnega in natančnega lepljenja, ki je pogoj za estetski končni videz izdelka.

    Dijak pri zahtevnem izdelku razvija svojo sposobnost razumeti pomen pravilnosti in točnosti dela za dosego cilja.

    Skupinska demonstracija, analiza dela in storitve.

    Redčenje raznih lakov z redčili

    Spozna pomen pravilno razredčenega laka za brizganje, zna redčiti lak s pomočjo viskozimetra in po občutku

    Z uporabo pridobiva potrebno samozavest za varno in točno delo, privaja se na racionalnost in smoternost posameznih postopkov.

    Vaje za vsakega dijaka posamezno.

    Popravilo izdelkov iz plastične mase.

    Spozna, da je uspeh dela odvisen od dobre priprave.

    Zna poškodovane dele poševno obdelati, da bo mogoče zagotoviti dobro sprijemanje, lepe prehode in gladke površine.

    Z pravilno uporabo si krepi občutek za kvalitetno in natančno delo.

    Razume nujnost uporabe kvalitetnih materialov.

    Vaje za vsakega dijaka posamezno.

     

    3. Letnik

    INFORMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    SOCIALIZACIJSKI CILJI

    POSEBNOSTI V IZVEDBI

    Brizganje v lakirnih kabinah.

    Spozna delovanje lakirne kabine.

    Zna pravilno nastaviti temperaturo brizganja, pozna varnostne predpise in potrebna zaščitna sredstva.

    Pri delu brizganju pridobiva občutek za estetiko in kvaliteto dela.

    Posamične vaje, analize na različnih primerih.

    Priprava lakov in mešanje osnovnih tonov.

    Zna izbrati pravilne barvne kombinacije, pozna material in način preizkusa.

    Pri vaji pridobiva občutek za barvno harmonijo, ki si jo je pridobil pri teoretičnem pouku.

    Diskusija, vaje po barvnem vzorcu.

    Priprava orodja in nitro laka za brizganje.

    Pozna predpripravo površine pred nanašanjem nitro laka.

    Zna izbrati pravilno brizgalko in šobo.

    Spozna da je potrebna samo gladka, suha in čista površina za kvalitetno ličanje.

    Na primerih raznih del pridobi občutek za racionalnost dela, pomen izkoristka pri uporabi materiala.

    Posamezne vaje in delo na konkretnih nalogah.

    Brizganje nitro laka.

    Zna pravilno držati brizgalko, nastaviti primeren tlak komprimiranega zraka.

    Pozna varnostne predpise in potrebna osebna zaščitna sredstva.

    Z pravilno uporabo si krepi občutek za kvalitetno in natančno delo.

    Demonstracija s skupino, analiza dela in kvalitete izdelka.

    Priprava lakov in mešanje lakov v mešalnici.

    Spozna pomembnost doslednega in natančnega dela.

    Zna brati recepture na mikrofilmu.

    Pridobi osnovne potrebne spretnosti in samozaupanje pri delu

    Demonstracija, vaje se izvedejo posamezno.

    Brizganje različnih vrst lakov.

    Zna pravilno izbrati brizgalko, šobo za brizganje, nastaviti pravilen tlak brizganja.

    Pozna varnostne predpise in se pozna osebna zaščitna sredstva.

    Pri konkretno določenih delih pridobiva potrebno znanje za kvalitetno, natančno delo

    Vaje vsakega dijaka posamezno.

    Čiščenje novega naličja po montaži in popravilo poškodb.

    Zna pravilno izbrati čistilna in polirna sredstva, popravilo laka s šolskim čopičem.

    Pridobi si potrebno znanje za oceno kdaj je potrebno uporabiti katero od tehnik dela za popravilo napak.

    Razvija sposobnost kritične presoje za popravilo napak, razume pomen kvalitetnega popravila za končni izgled izdelka.

    Posamične vaje, analiza na različnih primerih.

    Priprava končnega izdelka za odpremo.

    Spozna da je vse odvisno od končnega videza izdelka oziroma storitve, izdelek ne sme imeti napak.

    Pridobi si občutek za kvalitetno in ekonomično delo in spozna pomen dobre priprave za izgled izdelka.

    Enake zahteve za vse dijake.


    5. OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA

    V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:

  • delavniške dnevnike,

  • izdelke oziroma storitve z zagovorom.

    6. POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI

    Znanja

    Povezava s predmetom

     

    Predmet

    Znanja

    Priprava površin pred nanosom.

    Tehniško in strokovno risanje

    Osnove ličarske stroke

    Branje tehniških risb.

    Teoretične osnove o postopkih obdelave in o materialih za obdelavo.

    Priprava premaznih sredstev.

    Tehniško in strokovno risanje

    Osnove ličarske stroke

    Branje tehnične dokumentacije.

    Uporaba računalniškega programa za izbiro in pripravo nanosa.

    Uporaba teorije o gradivih in premaznih sredstvih.

    Nanos premaznih sredstev.

    Tehniško in strokovno risanje

    Osnove ličarske stroke

    Branje tehniških risb.

    Teoretične osnove o postopkih nanašanja.

    Priprava izdelkov oziroma storitve za odpremo ali prevzem.

    Tehniško in strokovno risanje

    Osnove ličarske stroke

    Branje tehnične dokumentacije.

    Uporaba teorije o gradivih.