Izobraževalni program: FARMACEVTSKI TEHNIK
Sprejeto na 1.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 28. 3 1996
FARMACEVTSKA KEMIJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
131 |
34 |
165 |
skupaj |
131 |
34 |
165 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Dijaki:
Vsebine in informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
||||
|
Dijaki |
Dijaki |
|||||
Predstavitev predmeta in kratka zgodovina farmacevtske kemije |
|
||||||
Zdravilne učinkovine |
|
|
|
||||
|
|
Razvijajo čut za natančnost pri delu. |
|||||
Anorganske zdravilne učinkovine |
|
|
|
||||
|
|
||||||
|
Pridobivajo si samozavest in zanesljivost pri interpretaciji rezultatov dela. Pridobivajo si sposobnosti za timsko delo in komuniciranje. |
Vaja: plamenske reakcije. |
|||||
|
Razvijajo čut za varno delo ob upoštevanju predpisov. Razvijajo čut za natančno izpolnjevanje predpisanih postopkov. Razvijajo sposobnost za raziskovalen pristop k reševanju zahtevnejših problemov. Razvijajo skrb za varovanje okolja. |
Vaja: analiza vodovodne in prečiščene vode. |
|||||
|
Vaja: priprava caco3 za farmacevtsko uporabo. |
||||||
|
Vaja: adsorbenti, pufri in indikatorji. |
||||||
|
Vaja: halogeni. |
||||||
|
Vaja: spojine elementov prehoda v farmaciji. |
||||||
Organske zdravilne učinkovine |
|
|
|
||||
|
|
Razvijajo čut za varno delo in za varovanje svojega zdravja. |
|
||||
|
|
||||||
|
Pridobivajo si samozavest in zanesljivost pri interpretaciji rezultatov dela. Pridobivajo si sposobnosti za timsko delo in komuniciranje. |
Vaja: ogljikovodiki. |
|||||
|
Razvijajo čut za varno delo ob upoštevanju predpisov. Razvijajo čut za natančno izpolnjevanje predpisanih postopkov. |
Vaja: alkoholi. |
|||||
|
Razvijajo sposobnost za raziskovalen pristop k reševanju zahtevnejših problemov. |
Vaja: alkilhalidi (priprava etilbromida). |
|||||
|
Razvijajo skrb za varovanje okolja. |
Vaja: aldehidi in ketoni. |
|||||
|
Vaja: alifatske karboksilne kisline. |
||||||
|
Vaja: derivati karboksilnih kislin (sinteza etilacetata). |
||||||
|
Vaja: aromatski ogljikovodiki (priprava nitrobenzena). |
||||||
|
Vaja: čiščenje estra z ekstrakcijo in destilacijo. |
||||||
|
Vaja: ekstrakcija limonena iz pomarančnih lupin. |
||||||
Zdravje, zdravilo, osnove farmacevtske etike |
|
|
|
||||
|
|
Razvijajo čut za odgovornost do svojega dela. |
|||||
Enotna klasifikacija zdravil (EKZ) |
|
|
|
||||
|
|
||||||
Zdravila, ki delujejo na imunološke mehanizme |
|
|
|
||||
|
|
||||||
Zdravila, ki delujejo na infektivne in parazitarne bolezni |
|
|
|
||||
|
|
Razvijajo čut za natančnost pri svojem delu. Pridobivajo čut za samoizobraževanje in stalno strokovno spopolnjevanje. |
|||||
Zdravila za zdravljenje neoplazem |
|
Razvijajo čut za varovanje svojega zdravja. Spremljajo novosti na svojem področju. |
|||||
Zdravila, ki delujejo na endokrine bolezni |
|
|
|
||||
|
|
||||||
Zdravila, ki delujejo na bolezni metabolizma in prehrane |
|
|
|
||||
|
|
||||||
Zdravila, ki delujejo na bolezni krvi in krvotvornih organov |
|
|
|
||||
|
|
||||||
Psihofarmiki |
|
|
|
||||
|
|
Razvijajo svoj odnos do ljudi; |
|||||
Zdravila proti boleznim živčnega sistema in čutil |
|
|
|
||||
|
|
||||||
|
Pridobivajo si samozavest in zanesljivost pri interpretaciji rezultatov dela. Pridobivajo si sposobnosti za timsko delo in komuniciranje. |
Vaja: sinteza acetilsalicilne kisline. |
|||||
|
Razvijajo čut za varno delo ob upoštevanju predpisov. Razvijajo čut za natančno izpolnjevanje predpisanih postopkov. |
Vaja: prekristalizacija acetilsalicilne kisline. |
|||||
|
Razvijajo sposobnost za raziskovalen pristop k reševanju zahtevnejših problemov. Razvijajo skrb za varovanje okolja. |
Vaja: sinteza in čiščenje paracetamola. |
|||||
Zdravila proti boleznim srca in ožilja |
|
|
|
||||
|
|
Pridobivajo čut za samoizobraževanje in stalno strokovno spopolnjevanje. |
|||||
Zdravila proti boleznim dihal |
|
|
|
||||
|
|
||||||
Zdravila proti boleznim prebavil |
|
|
|
||||
|
|
Pridobivajo si samozavest pri svetovanju ob vročanju zdravil. Razvijajo senzibilen odnos do ljudi. |
|||||
Zdravila proti boleznim genitourinarnega sistema |
|
|
|
||||
|
|
||||||
Zdravila proti boleznim kože |
|
|
|
||||
|
|
Pridobivajo si samozavest pri svetovanju ob vročanju zdravil. Razvijajo čut za odgovornost za svoje delo. |
|||||
Zdravila proti boleznim mišično-kostnega in vezivnega sistema |
|
|
|
||||
|
|
Znanje se preverja in ocenjuje:
Dijaki med šolskim letom izdelajo seminarsko nalogo ter opravijo 19 vaj.
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Somatologija |
|
|
Mikrobiologija |
|
|
Zdravstvena vzgoja |
|
|
Latinski jezik |
|
|
Kontrolne in analizne metode v farmaciji |
|
|
Farmakognozija |
|
|
Farmacevtska tehnologija |
|