Izobraževalni program: GOSTINSKI TEHNIK
Sprejeto na 62. seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 17.12. 2002
po oblikah izobraževalnega dela
Oblike izobraževalnega dela |
||
*Teorija (ur) |
*Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
28 |
224 |
252 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo
** V - vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev
Pri predmetu dijak:
Vsebine in informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
|||
RAZVOJ, POMEN IN NALOGE KUHARSTVA |
||||||
Dijak:
|
Dijak:
|
Dijak: - pridobiva pravilen odnos do poklica oziroma občutek pripadnosti; |
||||
HIGIENA DELA V KUHINJI |
||||||
|
|
- se zaveda pomembnosti vzdrževanja primernega higienskega stanja v kuhinji in strogega ločevanja čistih in nečistih delovnih postopkov; - je ekološko usmerjen pri izbiri in uporabi kemičnih čistilnih sredstev; |
||||
VELIKE KUHINJE |
||||||
|
|
- se zaveda pomena funkcionalne razporeditve prostorov; - se zaveda nujnosti primerne tehnične opremljenosti prostorov za boljšo varnost in počutje zaposlenih; |
Ogled sodobno opremljene kuhinje v gostinskem obratu |
|||
MISE EN PLACE |
||||||
|
|
- se zaveda pomena dobro organiziranega dela; |
||||
TEHNOLOGIJA PRIPRAVLJANJA HRANE |
||||||
|
|
- pridobiva pravilen odnos do ravnanja z živili; - razvija sposobnosti za varno delo; - skrbi za ekonomično rabo živil in energije; |
Ogled strojev naprav in pripomočkov v učni kuhinji Priprava enostavnih jedi s poudarkom na mehanski in toplotni obdelavi |
|||
NORMATIVI ŽIVIL |
||||||
|
|
- razvija čut za gospodarno ravnanje z živili in hrano; |
||||
RAVNANJE S KUHANO HRANO |
||||||
|
|
- pridobiva občutek odgovornosti za zdravje ljudi pri pripravi in rokovanju s hrano; |
Ogled (slikovni material) načinov razdeljevanja hrane in transportne posode Uporaba hitrega ohlajevalnika |
|||
RECEPT |
||||||
|
|
- se zaveda pomembnosti strokovne priprave jedi in uporabe vedno iste recepture za jedi v določenem lokalu; |
Iskanje pomanjkljivosti pri recepturah, objavljenih v različnih medijih |
|||
HLADNE ZAČETNE JEDI |
||||||
|
|
- razvija čut za estetsko oblikovanje; - je natančen, ustvarjalen; |
Priprava različnih hladnih začetnih jedi |
|||
TOPLE ZAČETNE JEDI |
||||||
|
|
- razvija ustrezen odnos do ravnanja z napravami in stroji, z vidika ekonomične in ekološke rabe energije; |
Priprava različnih toplih začetnih jedi |
|||
JUHE |
||||||
|
|
- razvija odgovornost za pripravo zdrave hrane; - razvija zaznavne sposobnosti; |
Priprava različnih juh, tudi industrijskih (primerjava okusov in izboljšanje industrijskih juh) |
|||
JUŠNE ZAKUHE IN VLOŽKI |
||||||
|
|
- pri delu je natančen; |
Priprava različnih vložkov in zakuh |
|||
ENOLONČNICE |
||||||
|
|
- pri delu je gospodaren; - se zaveda pomena ohranjanja narodnih jedi; |
Priprava različnih slovenskih narodnih enolončnic in serviranje v narodnih posodah |
|||
OSNOVE ALI FONDI |
||||||
|
|
- se zaveda se pomembnosti natančnega in zanesljivega ravnanja; |
Priprava različnih osnov, primerna ohladitev in shranitev (uporaba hitrega ohlajevalnika) |
|||
OMAKE |
||||||
|
|
- razvija gustatorne lastnosti in se zaveda pomena okusno pripravljene omake; |
Priprava različnih omak |
|||
MESNE JEDI |
||||||
|
|
- se zaveda pomembnosti mesa kot vira beljakovin v naši prehrani; - se zaveda pomena racionalne rabe mesa z vidika zdrave prehrane in ekonomične rabe; - s pridobljenim znanjem si krepi samozavest in zanesljivost pri delu; - se zaveda pomembnosti upoštevanja higienskih predpisov, še posebno pri delu z občutljivimi in hitro pokvarljivimi živili; |
Ogled razkosavanja večjih kosov klavne živine v mesnici in ogled ribarnice Uporaba parnega konvektomata kot sodobne toplotne naprave Priprava različnih mesnih jedi |
|||
PRILOGE |
||||||
|
|
- se zaveda pomena priloge kot vira ogljikovih hidratov v obroku; |
Priprava različnih vrst prilog |
|||
ZELENJAVNE JEDI |
||||||
|
|
- se zaveda pomena zelenjave kot vira zaščitnih snovi v prehrani; |
Priprava različnih zelenjavnih jedi |
|||
SOLATE |
||||||
|
|
- razvija čut odgovornosti za svoje delo in strokovno opravljanje nalog; |
Priprava solatnega bifeja |
|||
SADJE |
||||||
|
|
- se zaveda, da je sadje vir zaščitnih snovi in zato pomembno v vsakodnevni prehrani; |
||||
SLADICE |
||||||
|
|
- se zaveda nujnosti natančnega dela; - razvija čut za estetsko oblikovanje; - se zaveda nujnosti upoštevanja higienskih predpisov, posebno pri delu z občutljivimi živili; |
Priprava različnih vrst testa in različnih sladic Uporaba primernih strojev, naprav in pripomočkov |
|||
SESTAVA MENUJEV |
||||||
|
|
- razvija sposobnosti uporabljanja in povezovanja že pridobljenega znanja; - je odgovoren; - upošteva novosti in prehranjevalne navade gostov; |
Priprava celodnevnega jedilnika |
|||
NARODNE JEDI |
||||||
|
|
- razvije pozitiven odnos do narodove kulture in ohranjanja ljudskega izročila; |
Priprava slovenske narodne jedi iz različnih regij |
|||
OSNOVE VAROVALNE PREHRANE |
||||||
|
|
- se zaveda vpliva prehranjevanja na zdravje in počutje ljudi; |
Priprava jedilnika varovalne prehrane |
|||
OSNOVE ALTERNATIVNIH OBLIK PREHRANE |
||||||
|
|
- je strpen do ljudi, ki imajo drugačne prehranjevalne navade; - je sprejemljiv za novosti; |
Priprava jedi, primernih za alternativno prehrano |
|||
NAČRTOVANJE PREHRANE |
||||||
|
za hladni, hladno-topli bife, bife parti, koktajl, parti, banket, piknik;
|
- se zaveda pomena uravnotežene prehrane; - ima pozitiven odnos do ohranjanja ljudskega izročila in kulturne dediščine; - se zaveda pomembnosti timskega dela; - pridobiva organizacijske sposobnosti; - se zaveda odgovornosti za lastno delo in za delo v skupini; - se zaveda pomena zagotavljanja stalne kakovosti; - se zaveda, da je kakovost storitve rezultat aktivnosti vseh sodelujočih; - racionalno ravna z živili, energijo in ostalimi delovnimi sredstvi; - razvija sposobnosti in spretnosti vodenja skupine, motivira sodelavce, rešuje probleme; - razvija sposobnosti za kritično presojanje in odgovorno ravnanje na svojem delovnem področju. |
Izdelava seminarske naloge, povezane s predmeti strežba, prehrana in organizacija in ekonomika v gostinstvu Praktična izvedba različnih, tudi zahtevnih obrokov Uporaba sodobne tehnologije v kuhinji. Uporaba sodobne računalniške tehnologije v povezavi s prehrano, strežbo, organizacijo in ekonomiko v gostinstvu |
Ocenjevanje vključuje tudi dijakov odnos do dela, inventarja, do sošolcev in druge lastnosti, ki so nujne za delo v gostinstvu. Seminarska naloga vključuje znanja iz strokovnoteoretičnih predmetov, povezanih z znanji praktičnega pouka.
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
Predmet |
Znanja |
|
|
Strežba |
|
|
Prehrana |
|
|
Organizacija in ekonomika v gostinstvu |
|
|
Zdravstvena vzgoja s higienskim minimumom |
|