Izobraževalni program: GOSTINSKI TEHNIK
Sprejeto na 62. seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 17.12. 2002
po oblikah izobraževalnega dela
Oblike izobraževalnega dela |
||
*Teorija (ur) |
**Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
150 |
18 |
168 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo
** V - vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev
Pri predmetu dijaki:
Vsebine in informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
PREHRANA |
|||
Dijak:
|
Dijak:
|
Dijak: - se zaveda problemov prehrane današnjega časa v svetu in pri nas, - ima odgovoren odnos do hrane; |
|
HRANA IN ČLOVEKOVO TELO |
|||
|
|
- se zaveda vloge hranilnih snovi za gradnjo, delovanje in zaščito telesa; |
|
ENERGIJSKA VREDNOST HRANE |
|||
|
|
- je motiviran za pravilnejše prehranjevanje; |
|
NASTANEK HRANE |
|||
|
|
- se zaveda pomena zelenih rastlin za človeka; |
|
HRANILNE SNOVI |
|||
|
|
- je odgovoren, pravilno ravna z živili, - je gospodaren in iznajdljiv, - se zaveda pomena hranilnih snovi za človeka in to upošteva pri prehranjevanju, - razvija sposobnost povezovanja teoretičnih znanj z izkušnjami pri praktičnem delu; |
Vaja 1: ogljikovi hidrati Vaja 2: maščobe Vaja 3: beljakovine Vaja 4: voda |
NEHRANILNE SNOVI |
|||
|
|
- razvija občutek za organoleptiko, - je odgovoren pri uporabi nehranilnih snovi; |
|
BOLEZNI ZARADI NEPRAVILNE PREHRANE |
|||
|
|
- se zaveda pomena uravnotežene prehrane za človekovo zdravje, - razvija odgovoren odnos do potrošnika ob skrbi za njegovo zdravje in dobro počutje: |
|
PREDELAVA HRANE V TELESU |
|||
|
|
- razvija logično mišljenje ob povezovanju osvojenega znanja; |
|
HRANA KOT GASTRONOMSKA DOBRINA |
|||
|
|
- je kreativen pri pripravi jedi; |
|
TEHNOLOŠKI PROCESI V PROIZVODNJI ŽIVIL |
|||
|
|
- je splošno razgledan; |
|
TEHNOLOŠKI POSTOPKI KONZERVIRANJA ŽIVIL |
|||
|
|
- je gospodaren pri nabavi in shranjevanju živil; |
|
EMBALIRANJE ŽIVIL IN ZAŠČITA OKOLJA |
|||
|
|
- razvija ekološko zavest; |
|
ZASTRUPITVE S HRANO |
|||
|
|
- je dosleden pri preprečevanju okužb s hrano, - je odgovoren za zdravje ljudi, - zaveda se škodljivih posledic zastrupitve za gostinski obrat; |
|
SKLADIŠČENJE ŽIVIL |
|||
|
|
- je dosleden in spontan pri ohranjanju kakovosti, - je gospodaren pri nabavi in uporabi živil, - vzpodbuja timsko delo; |
|
SPREMEMBE NA ŽIVILIH |
|||
|
|
- je dosleden pri pravilnem ravnanju z živili; |
|
ŽIVILSKA ZAKONODAJA |
|||
|
|
- upošteva zakonodajne predpise in z njimi seznanja sodelavce, - je prilagodljiv, odziva se na novosti; |
|
SISTEMATIKA ŽIVIL |
|||
|
|
- je odgovoren do gostov pri sestavljanju jedilnikov, - prilagaja se potrebam in željam gostov in je iznajdljiv pri priporočanju; |
|
ALKOHOLNE PIJAČE |
|||
|
|
- je odgovoren pri ozaveščanju potrošnikov o kulturi pitja in vplivu alkohola na zdravje; |
|
VINO |
|||
|
|
- je splošno razgledan, - je odgovoren za ohranjanje kakovosti in racionalen pri načrtovanju zalog, - upošteva zakonodajo in je odgovoren za pravilno predstavljanje vina, - sledi novostim in se ustrezno prilagaja, - razvija organizacijske sposobnosti, - je komunikativen in sposoben pri usmerjanju potrošnika; |
|
|
|
- je sposoben je poskrbeti za ustrezen izbor slovenskih vin in je prilagodljiv pri uvajanju novosti v obratu, - se zaveda svoje vloge pri promociji slovenskih vin, - razvija sposobnost senzoričnega zaznavanja in primerjanja; |
Vaja1: degustacija slovenskih vin Vaja2: degustacija slovenskih vin (primerjava po deželah) |
BISER, PENEČA, GAZIRANA VINA |
|||
|
|
- je sposoben ustrezno vključevati pijače v ponudbo; |
|
POSEBNA VINA |
|||
|
|
||
VINARSTVO V EVROPI IN SVETU |
|||
|
|
- je širše razgledan, - je prilagodljiv in inovativen; |
Ogled sejma ali vinoteke |
PIVO |
|||
|
|
- se zaveda svoje vloge kot člena v verigi kvalitetne ponudbe; |
|
ŽGANE PIJAČE |
|||
|
|
- razvija logično mišljenje, - je odgovoren za ozaveščanje potrošnika, - ima privzgojen čut za sprejemanje novosti in jih pravilno uvaja v ponudbo, - je gospodaren in odgovoren pri ohranjanju kakovosti pijač; |
|
BREZALKOHOLNE PIJAČE |
|||
|
|
- se zaveda pomena vključevanja brezalkoholnih pijač v prehrano, - je fleksibilen in inovativen, - je odgovoren za informiranje svojih sodelavcev; |
|
MESO |
|||
|
|
- je sposoben primerjati, povezovati, logično razmišljati in tako pravilno izbrati, - je sposoben svetovati gostom in pri tem upoštevati načela zdrave prehrane, - je iznajdljiv, razgledan in sposoben odločati, - je sposoben timskega dela, - je pripravljen prisluhniti sodelavcem in gostom, - razvija sposobnost senzoričnega zaznavanja in primerjanja, - je sposoben beležiti opažanja, - je spontan pri upoštevanju higienskih načel; |
|
JAJCA |
|||
|
|
- je sposoben strokovno svetovati v zvezi s prehrano in pripravo jedi; |
|
MLEKO |
|||
|
|
- je prilagodljiv ponudbi na tržišču, - je motiviran za samoizobraževanje, - spontano izbira boljše in ozavešča gosta, - je splošno razgledan, - razvija senzorične sposobnosti; |
|
PROIZVODI IZ MAŠČOB |
|||
|
|
- je odgovoren za ohranjanje kakovosti živil, - je sposoben strokovno usmerjati in svetovati, - spremlja novosti in z njimi seznanja sodelavce; |
|
ŽITA |
|||
|
|
- izbira primerne izdelke in ozavešča potrošnike, - je prilagodljiv, spremlja novosti, - je gospodaren, - razvija senzorične sposobnosti; |
Vaja 3: pokušnja ali degustacija brezalkoholnih pijač |
VRTNINE |
|||
|
|
- je gospodaren in ustvarjalen, - je odgovoren za ohranjanje kakovosti živil, - razvija senzorične sposobnosti, - je odgovoren za zdravo prehrano in dobro počutje gostov; |
VAJA 4: degustacija mesnih izdelkov |
SADJE |
|||
|
|
- je gospodaren, - vzpodbuja novosti v prehrani, - je inovativen, prenaša znanje na sodelavce, - razvija senzorične sposobnosti; |
|
DODATKI |
|||
|
|
- je kritičen v izboru, - je razgledan, - ozavešča potrošnika o vrstah poživljajočih napitkov in skrbi za primerno ponudbo, - je prilagodljiv željam gostov; |
Vaja 5: degustacija fermentiranih izdelkov Vaja 6: degustacija sirov |
PLANIRANJE PREHRANE |
|||
|
|
- oblikuje pozitivne prehrambene navade, - je kritičen pri analiziranju prehrane, - je odgovoren in se zaveda, da z nudenjem ustrezne hrane vpliva na zdravje in počutje ljudi, - je prilagodljiv in izviren pri reševanju posebnih želja gostov, - je preudaren pri sestavljanju jedilnikov, - razvija spoštovanje do drugačnosti, - s poudarjanjem gastronomskih posebnosti dežele spoštuje tradicijo in se zaveda svoje vloge v turizmu; |
Vaja 1: degustacija kruha Vaja 2: degustacija slaščičarskih proizvodov Vaja 3: degustacija vrtnin in izdelkov Vaja 4: degustacija sadja in izdelkov Vaja 5: degustacija sladil Vaja 6: senzorika dišav in začimb Ogled 2-3 večjih živilskih obratov |
EKSKURZIJA |
|
- je motiviran za uvrščanje proizvodov v ponudbo, - je komunikativen in vzpodbuja sodelovanje; |
|
SEMINARSKA NALOGA |
|
- je kritičen in motiviran pri iskanju boljših rešitev, - razvija zavest o strokovni odgovornosti. |
Seminarska naloga |
Splošno:
Predmet se povezuje z naslednjimi predmeti: kemija, biologija, zdravstvena vzgoja in higienski minimum, kuharstvo in strežba.
Konkretno:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
Predmet |
Znanja |
|
|
Biologija |
|
|
Kemija |
|
|
Biologija |
|
|
Kemija |
|
|
Kemija in biologija |
|
|
Biologija |
|
|
Zdravstvena vzgoja s higienskim minimumom |
|
|
Zdravstvena vzgoja s higienskim minimumom |
|
|
Kuharstvo |
|
|
Strežba |
|
|
Kuharstvo Strežba |
|
|
Kuharstvo Strežba |
|