Izobraževalni program: TURISTIČNI TEHNIK
Sprejeto na 59. seji Strokovnega sveta za poklicno izobraževanje, dne 2.7.2002
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| Oblike izobraževalnega dela | ||
| *Teorija (ur) | **Vaje (ur) | Skupaj (ur) | 
| 252 | 252 | |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijaki:
| Vsebine in informativni cilji | Formativni cilji | Socializacijski cilji | Posebnosti v izvedbi | 
| Dijak | Dijak | ||
| 
 | 
 | Razvija odgovornost do ljudi in samokritičnost. Zave se pomembnosti bontona in se zna obnašati po merilih evropske družbe. | Spremljanje poslovnih nastopov preko medijev ter njihovo analiziranje. Snemanje poslovnega pogovora ter njihova analiza in ocena. | 
| GEOGRAFSKE ZNAČILNOSTI SLOVENIJE< | |||
| 
 | 
 | Razvije sposobnost dojemanja in opazovanja. Razvije čut za logično sklepanje. Razvije sposobnost kompleksnega razmišljanja in komuniciranja. | Uporabi zemljevide in zbira informacije v publikacijah in na internetu. | 
| ZNAČILNOSTI DOMAČE REGIJE IN SLOVENIJE | |||
| 
 | 
 | Razume vzročno povezanost med naravno geografskimi značilnostmi in razvojem infrastrukture v domači regiji. Sposoben je razložiti pomen kulturnozgodovinskega razvoja na razvoj turizma v domači regiji. Zaveda se pomena tradicije v turistični ponudbi. | Predstavi značilnosti domače regije pred skupino po mikrofonu. Na terenu s fotoaparatom/z video kamero posname značilnosti domače regije. Izdela enostaven turistični zemljevid. | 
| TURISTIČNA OBMOČJA EVROPE | |||
| 
 | 
 | Sposoben je logično povezovati posamezne pojme. Razvije sposobnost komparativnega razmišljanja. Razvije sposobnost aplikacije znanja v turističnih območjih v Evropi na slovenski prostor. | Poišče s pomočjo interneta različne informacije o Evropi. V razredu s pomočjo plakata predstavi različne turistične kraje v Evropi. Izdela enostaven turistični zemljevid. | 
| VRSTE POSLOV V TURISTIČNIH AGENCIJAH | |||
| 
 | 
 | Zave se, kako pomembno je biti fleksibilen pri posameznih vrstah poslov. Zna pripraviti konkretno pavšalno potovanje. | Uporaba specializiranih računalniških programov. Uporaba interneta. | 
| ALOTMAJSKA POGODBA | |||
| 
 | 
 | Razvije natančnost in doslednost potrebno za sklenitev alotmajske pogodbe. Zave se odgovornosti sklepanja alotmajske pogodbe. | Uporaba računalnika. | 
| LETALSKI PROMET | |||
| 
 | 
 | Spoznava in ceni delo na drugih delovnih področjih povezanih s turističnim poslovanjem. Razvija toleranco, doslednost, vestnost in natančnost potrebno pri letalskem poslovanju v sklopu priprave turističnih aranžmajev. | Uporaba specializiranih računalniških programov. | 
| POSLOVANJE PRENOČITVENI IN PREHRAMBENI OBRATI | |||
| 
 | 
 | Razvija sposobnost komunikacije, poslovnega obnašanja v prehrambenih in prenočitvenih obratih. | Uporaba specializiranih računalniških programov. Uporaba interneta. | 
| PRIPRAVA NAČRTA IN PROGRAMA POTOVANJA, POČITNIC, IZLETOV | |||
| 
 | 
 | Pridobi sposobnost oblikovanja pavšalnih poslov. Razume vzročno povezanost med kalkulacijo in obračunom. Razume pomen minimalnega števila udeležencev pri uspešni izvedbi potovanja. | Uporaba specializiranih računalniških programov. Uporaba interneta. | 
| TURIZEM IN OKOLJE | |||
| 
 | 
 | Zaveda se pomena okolja na razvoj turizma. | Obisk slovenskega turističnega kraja. | 
| ORGANIZIRANOST TURIZMA | |||
| 
 | 
 | Razvije občutek varnosti, saj pozna ustanove, ki mu v danih situacijah lahko ponudijo rešitev. | Uporaba računalnika. | 
| ANIMACIJA | |||
| 
 | 
 | Zave se bogate kulturne dediščine kot osnove animacije. | Obiski raznih prireditev in dogodkov. Simulacije animacije v razredu. | 
| SOCIALNI VZORCI TURISTIČNIH SKUPIN | |||
| 
 | 
 | Razume vzročno povezanost med socialnimi strukturami in turizmom. Zave se pomena vedenjskih navad turistov v naraščajočem turističnem povpraševanju. | Ankete s tega področja. Uporaba testov različnih vedenjskih vzorcev. | 
| TURISTIČNE RAZISKAVE IN TRŽENJE | |||
| 
 | 
 | Pridobi sposobnost iskanja informacij in njihovo uporabo pri izdelavi poslovnega načrta. | Viri turističnih informacij. | 
| TURISTIČNO VODENJE | |||
| 
 | 
 | Zave se pomena dela in nalog turističnega vodnika. Zna rokovati z materiali za potovanje. Sposoben se je znajti v nekaterih izrednih situacijah. | Kamera in mikrofon. | 
| GASTROKULTURA V TURIZMU | |||
| SLOVENSKE NARODNE JEDI | |||
| 
 | 
 | Razvija čut pripadnosti do slovenske gastroenološke tradicije; | Obisk slovenske narodne restavracije. | 
| POZNAVANJE PIJAČ | |||
| 
 | 
 | Razvija odgovornost za osveščanje gosta. Teoretična znanja uporablja v vsakdanjem življenju. | Ogled vinske kleti z degustacijo. | 
| REZERVACIJA OBROKOV | |||
| 
 | 
 | Vpliva na dobro počutje gostov. Razvija inovativnost, na področju tradicije. | Delo v učilnici strežbe. | 
| Znanja | Povezava s predmetom | |
| Predmet | Znanja | |
| 
 | Turistično poslovanje | 
 | 
| 
 | Geografija | 
 | 
| 
 | Matematika | 
 | 
| 
 | Ekonomija | 
 | 
| 
 | Tuji jezik II in tuji jezik 3 | 
 |