Sprejeto na 62. seji Strokovnega sveta RS za poklicno in strokovno izobraževanje, 17. 12. 2002
INFORMATIVNI CILJI
|
FORMATIVNI CILJI
|
SOCIALIZACIJSKI CILJI
|
POSEBNOSTI V IZVEDBI
|
Moda, oblačenje, skladnost:
-
moda in javnost,
-
moda, slog, kič,
-
barvna, tekstilna in krojna skladnost,
-
sorazmerja in usklajenost.
|
Dijaki:
-
se podrobneje seznanijo s kulturo oblačenja določenih oblačilnih delov skozi zgodovino,
-
razlikujejo sloge oblačenja v preteklosti in spremljajo slogovne različice tekočih modnih trendov,
-
poznajo zaokrožen tehnološki proces od ideje do realizacije,
-
pridobijo povečano sposobnost pri skiciranju oblačil in sposobnost uporabe tega znanja v praksi,
-
razumejo osnovne pojme,
-
razlikujejo in uporabljajo nove pojme na področju mode in oblačenja,
-
znajo vizualno presojati,
-
prepoznajo določene modne sloge,
-
znajo usklajevati model s primerno tkanino, barvo in vzorcem,
-
znajo usklajevati različne oblačilne predmete glede kroja, barve, materiala in vzorca,
-
obvladajo združevanje konstrukcije, praktičnega pouka in estetike oblačenja,
|
Dijaki:
-
pridobijo večjo samozavest,
-
razvijejo večjo kritičnost,
-
pridobijo večjo odgovornost,
-
razvijejo občutek glede različnih oblikovnih vrednot,
-
razvijejo boljši občutek za barvno, krojno in tekstilno skladnost,
|
-
Pregled slikovnega gradiva in razprave o oblikah in načinih oblačenja,
-
obisk muzeja.
Vaje:
-
barvni kontrasti,
-
barvna skladnost,
-
valerska skladnost,
-
tekstilna skladnost,
-
krojna skladnost.
|
Oblikovanje oblačil in detajlov
Krila:
-
značilnosti oblikovanja krila v posameznih zgodovinskih obdobjih,
-
oblikovanje modnega krila.
|
-
obnovijo poznavanje posameznih umetnostnozgodovinskih in oblačilnih slogov,
-
spoznajo in razumejo različne estetske vidike in kulture oblačenja skozi zgodovino s poudarkom na krilu,
-
znajo prepoznati umetnostnozgodovinske in oblačilne sloge skozi zgodovino,
-
poznajo zaokrožen tehnološki proces dela od ideje do realizacije,
-
pridobijo povečano sposobnost pri skiciranju krila in sposobnost uporabe tega znanja v praksi,
-
znajo kreativno razmišljati,
-
znajo skicirati ideje, ki so estetsko in funkcionalno logične in možne za uspešno realizacijo,
-
znajo prilagoditi določenemu tipu postave primeren kroj, bravo in vzorec,
-
razvijejo sposobnost modnega usklajevanja glede na tkanino, bravo, kroj in vzorec,
|
-
pridobijo večjo motivacijo,
-
razvijejo večjo kreativnost,
-
razvijejo večjo kritičnost,
-
pridobijo večjo spretnost,
-
večja samozavest,
|
-
Vse vaje morajo vsebovati prezentacijsko in tehnično risbo.
-
Ogled muzeja (narodne noše).
Vaje:
-
oblikovanje kril iz odgovarjajočih materialov,
-
oblikovanje asimetrično krojenih kril,
-
oblikovanje detajlov
(žepi, pasovi, sedla…).
|
Ženske hlače:
-
značilnosti oblikovanja ženskih hlač v 20. stoletju,
-
oblikovanje modnih ženskih hlač.
|
-
obnovijo poznavanje posameznih umetnostnozgodovinskih in oblačilnih slogov,
-
spoznajo in razumejo različne estetske vidike in kulture oblačenja s poudarkom na ženskih hlačah v 20.stoletju,
-
znajo prepoznati umetnostnozgodovinske in oblačilne sloge skozi zgodovino,
-
poznajo zaokrožen tehnološki proces dela od ideje do realizacije,
-
pridobijo povečano sposobnost pri skiciranju ženskih hlač in sposobnost uporabe tega znanja v praksi,
-
znajo kreativno razmišljati,
-
znajo skicirati ideje, ki so estetsko in funkcionalno logične in možne za uspešno realizacijo,
-
znajo prilagoditi določenemu tipu postave primeren kroj, barvo in vzorec,
-
razvijejo sposobnost modnega usklajevanja glede na tkanino, barvo, kroj in vzorec,
|
-
pridobijo večjo motivacijo,
-
razvijejo večjo kreativnost,
-
razvijejo večjo kritičnost,
-
pridobijo večjo spretnost,
-
pridobijo večjo samozavest,
|
Ogled modne fotografske razstave.
Vaje:
-
risanje različnih modelov ženskih hlač,
-
risanje hlačnih detajlov (žepi, pasovi, všitki, gube…),
-
oblikovanje ženskih hlač iz odgovarjajočih tkanin.
|
Ženska bluza:
-
značilnosti oblikovanja ženske bluze v posameznih zgodovinskih obdobjih,
-
oblikovanje modne ženske bluze.
|
-
obnovijo poznavanje posameznih umetnostnozgodovinskih in oblačilnih slogov,
-
spoznajo in razumejo različne estetskevidike in kulture oblačenja s poudarkom na ženski bluzi skozi zgodovino,
-
znajo prepoznati umetnostnozgodovinske in oblačilne sloge skozi zgodovino,
-
poznajo zaokrožen tehnološki proces dela od ideje do realizacije,
-
pridobijo povečano sposobnost pri skiciranju ženske bluze in sposobnost uporabe tega znanja v praksi,
-
znajo kreativno razmišljati,
-
znajo skicirati ideje, ki so estetsko in funkcionalno logične in možne za uspešno realizacijo,
-
znajo prilagoditi določenemu tipu postave primeren kroj, barvo in vzorec,
-
razvijejo sposobnost modnega usklajevanja glede na tkanine, barve, kroje in vzorce,
|
-
pridobijo večjo motivacijo,
-
razvijejo večjo kreativnost,
-
razvijejo večjo kritičnost,
-
pridobijo večjo spretnost,
-
razvijejo večjo samozavest,
|
Vaje:
-
oblikovanje ženskih bluz za različne priložnosti,
-
oblikovanje detajlov
(ovratniki, zapestniki, žepi, rokavi, zapenjanje, naplečnik, gubice, porobčki, bize, naborki…).
|
Ženska obleka:
-
značilnosti oblikovanja ženske obleke v posameznih zgodovinskih obdobjih,
-
oblikovanje modne ženske obleke.
|
-
obnovijo poznavanje posameznih umetnostnozgodovinskih in oblačilnih slogov,
-
spoznajo in razumejo različne estetske vidike in kulture oblačenja s poudarkom na ženski obleki skozi zgodovino,
-
znajo prepoznati umetnostnozgodovinske in oblačilne sloge skozi zgodovino,
-
poznajo zaokrožen tehnološki proces dela od ideje do realizacije,
-
pridobijo povečano sposobnost pri skiciranju obleke in sposobnost uporabe tega znanja v praksi,
-
znajo kreativno razmišljati,
-
znajo skicirati ideje, ki so estetsko in funkcionalno logične in možne za uspešno realizacijo,
-
znajo prilagoditi določenemu tipu postave primeren kroj, barvo in vzorec,
-
razvijejo sposobnost modnega usklajevanja glede na tkanine, barve, kroje in vzorce,
|
-
pridobijo večjo motivacijo,
-
razvijejo večjo kreativnost,
-
razvijejo večjo kritičnost,
-
pridobijo večjo spretnost,
-
razvijejo večjo samozavest,
|
Vaje:
-
oblikovanje ženskih oblek za različne sezone iz odgovarjajočih tkanin,
-
oblikovanje ženskih oblek glede na različice delitvenih šivov, všitkov itd.
-
Oblikovanje ženskih oblek z raglan in kimono rokavi.
|
Moška srajca:
-
značilnosti oblikovanja moške srajce v posameznih zgodovinskih obdobjih,
-
oblikovanje modne moške srajce.
|
-
obnovijo poznavanje posameznih umetnostnozgodovinskih in oblačilnih slogov,
-
spoznajo in razumejo različne estetske vidike in kulture oblačenja s poudarkom na moški srajci skozi zgodovino,
-
znajo prepoznati umetnostnozgodovinske in oblačilne sloge skozi zgodovino,
-
poznajo zaokrožen tehnološki proces dela od ideje do realizacije,
-
pridobijo povečano sposobnost pri skiciranju moške srajce in sposobnost uporabe tega znanja v praksi,
-
znajo kreativno razmišljati,
-
znajo skicirati ideje, ki so estetsko in funkcionalno logične in možne za uspešno realizacijo,
-
znajo prilagoditi določenemu tipu postave primeren kroj, bravo in vzorec,
-
razvijejo sposobnost modnega usklajevanja glede na tkanine, barve, kroje in vzorce,
|
-
pridobijo večjo motivacijo,
-
razvijejo večjo kreativnost,
-
razvijejo večjo kritičnost,
-
pridobijo večjo spretnost,
-
razvijejo večjo samozavest,
|
Vaje:
-
oblikovanje moških srajc za različne sezone in priložnosti iz odgovarjajočih tkanin,
-
oblikovanje srajčnih detajlov (ovratniki, rokavi z zapestniki, zapenjanja, žepi, epolete, naplečniki).
|
Ženska jopica:
-
značilnosti oblikovanja ženske jopice v preteklosti,
-
oblikovanje modne ženske jopice.
|
-
obnovijo poznavanje posameznih umetnostnozgodovinskih in oblačilnih slogov,
-
spoznajo in razumejo različne estetske vidike in kulture oblačenja s poudarkom na ženski jopici skozi zgodovino,
-
znajo prepoznti umetnostnozgodovinske in oblačilne sloge skozi zgodovino,
-
poznajo zaokrožen tehnološki proces dela od ideje do realizacije,
-
pridobijo povečano sposobnost pri skiciranju ženske jopice in sposobnost uporabe tega znanja v praksi,
-
znajo kreativno razmišljati,
-
znajo skicirati ideje, ki so estetsko in funkcionalno logične in možne za uspešno realizacijo,
-
znajo prilagoditi določenemu tipu postave primeren kroj, bravo in vzorec,
-
razvijejo sposobnost modnega usklajevanja glede na tkanine, barve, kroje in vzorce,
|
-
pridobijo večjo motivacijo,
-
razvijejo večjo kreativnost,
-
razvijejo večjo kritičnost,
-
pridobijo večjo spretnost,
-
pridobijo večjo samozavest,
|
Vaje:
-
oblikovanje ženskih jopic za različne sezone in namene iz odgovarjajočih tkanin,
-
oblikovanje detajlov (ovratniki, žepi, zapenjanje).
|
Moška vetrovka:
-
značilnosti oblikovanja moške vetrovke v preteklosti,
-
oblikovanje modne moške vetrovke.
|
-
obnovijo poznavanje posameznih umetnostnozgodovinskih in oblačilnih slogov,
-
poznajo zaokrožen tehnološki proces dela od ideje do realizacije,
-
pridobijo povečano sposobnost pri skiciranju moške vetrovke in sposobnost uporabe tega znanja v praksi,
-
znajo kreativno razmišljat,i
-
znajo skicirati ideje, ki so estetsko in funkcionalno logične in možne za uspešno realizacijo,
-
znajo prilagoditi določenemu tipu postave primeren kroj, bravo in vzorec,
-
razvijejo sposobnost modnega usklajevanja glede na tkanine, barve, kroje in vzorce.
|
-
pridobijo večjo motivacijo,
-
razvijejo večjo kreativnost,
-
razvijejo večjo kritičnost,
-
pridobijo večjo spretnost,
-
razvijejo večjo samozavest.
|
Vaje:
-
oblikovanje moških vetrovk za različne sezone in namene iz odgovarjajočih tkanin,
-
oblikovanje detajlov (ovratniki, rokavi, žepi, kapuce, zapenjanje).
|