Izobraževalni program: LESARSKI TEHNIK
Sprejeto na 44.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 1. 12. 2000
KONSTRUKCIJE
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
Vaje z delitvijo*** |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
|
1. |
40 |
100 |
140 |
|
2. |
27 |
78 |
105 |
|
skupaj |
67 |
178 |
245 |
|
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev;
*** delitev dijakov v skupine.
Predmet konstrukcije posreduje temeljno strokovno teoretično znanje, ki je osnova in dopolnilo za izdelavo konstrukcijske dokumentacije. Uporaba računalnika pri risanju, ki je s svojimi programi samo orodje, pa spreminja tudi spretnosti pri risanju; poudarek je na skiciranju in uporabi računalnika.
Pri predmetu dijaki:
° znajo uporabljati risarski pribor in druga sodobna risarska orodja
° znajo uporabljati risarske računalniške programe
° znajo skicirati
° znajo upoštevati lastnosti lesa in tvoriv pri konstruiranju izdelkov
° znajo konstruirati posamezne lesne izdelke
° znajo izdelati konstrukcijsko dokumentacijo
° znajo upoštevati standarde materialov in okovja
° znajo upoštevati tehnološke zahteve in možnosti
° znajo upoštevati načelo ergonomije pri konstruiranju posameznih izdelkov in opremljanju bivalnih prostorov
° razvijajo estetski občutek pri oblikovanju in konstruiranju izdelkov in opremljanju bivalnih prostorov
° upoštevajo ekološke zahteve in razvijajo občutek za ekonomično izrabo materialov
° razvijajo spoštovanje in skrb za ohranjanje naše stavbne in bivalne kulturne dediščine
° razvijajo občutek za obdelavo in uporabo lesa za različne izdelke.
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
|
Dijak |
Dijak |
|
Planimetrijske in opisno- geometrične konstrukcije |
|
Razvija sposobnost prostorske predstave komuniciranja s pomočjo risbe. Razvija natančnost pri delu in strokovnost. Razvija sistematičnost, vztrajnost, urejenost in estetsko usklajenost pri izdelavi izdelkov. Opisuje s pomočjo načrtov risb in skic predmete v okolju. Bere skice, tehniške risbe in načrte. |
Vaje in programi (10 ur): nariše konstrukcijo ovala, krožne prehode, baročni lok, mnogokotnike z dano stranico, pravo dolžino poševne noge, konstrukcijo zlatega reza in razmerja dobljena pri zlatem rezu uporabi pri načrtovanju pohištvenih izdelkov. |
Perspektiva |
|
|
|
|
|
Zave se sposobnosti komuniciranja s stranko s pomočjo risbe. Razvija sposobnost utemeljitve izbire. Razvija sposobnost pisnega izražanja. |
Vaje in programi (8 ur): po danem tlorisu opremljenega stanovanja nariše perspektivo. |
|
|
Razvije sposobnost pisnega izražanja. Nauči se uporabljati debeline črt, oznake prereza, materialov, šrafure in ostale simbole za opisovanje tehnične risbe. Razdeli vrste načrtov po več kriterijih. Razvija natančnost, strokovnost, vztrajnost. Zaveda se odgovornosti izražanja pri pravilnem skiciranju. |
Vaje in programi (10 ur):
|
Uporaba računalnika pri konstruiranju in konstruiranje izbranega izdelka |
|
Pridobi spretnost uporabe računalnika. Razvija natančnost, strokovnost in vztrajnost. |
Vaje in programi (20 ur):
|
Kultura in bivanje, oblikovanje |
|
Razvija sposobnost oblikovanja. Razvije odnos za ohranjanje naše kulturne dediščine. Razvije sposobnost pisnega izražanja. Primerja materiale = predmete, ki so jih uporabljali Egipčani, Grki, Rimljani. |
Vaje in poročila (15 ur):
|
Evropski stili |
|
Spremlja razvoj pohištva in arhitekture od Egipta do danes. Razvija čut za estetiko. |
Vaje in programi (10 ur): nariše načrt stilnega kosa pohištva z dvema ali tremi prerezi ter detajli. Predstavitev razvoja pohištva in arhitekture na razpoložljivem mediju. |
|
|
Srečanje s svetovno znanimi arhitekti. Osvaja nove tehnologije dela in materiale. Spozna, da je les vedno najpomembnejši material za izdelavo pohištva in da se ne da ubraniti prodiranju drugih naravnih materialov in plastičnih mas pri izdelavi lesarskih artiklov. Razvije odnos do lepega in funkcionalnega. Razvija odnos do ergonomije. Razvija sposobnost opazovanja. Razvija sposobnost pisnega izražanja. |
Vaje in poročila (7 ur):
Ogled laboratorija za testiranje pohištva. |
Projektiranje izdelkov v delovnih organizacijah |
|
|
|
|
|
Spozna metodologijo projektiranja izdelkov. Pozna značilnosti gradnje in opremljenosti hiš in stanovanj v časovnih obdobjih pri nas. Pozna ustrezno pohištvo za bivalne prostore. Pozna ergonomsko opremljanje bivalnih prostorov. S pomočjo katalogov in prospektov izbere pohištvo za idealno opremo stanovanja. |
Vaje in programi (10 ur): izriše tloris stanovanja, opremi stanovanje z izbranim pohištvom z vsemi prostori in stanovanjsko opremo. Seminarska naloga s predstavitvijo. |
Lesene gradbene konstrukcije |
|
Spozna metodologijo projektiranja izdelkov. Pozna značilnosti gradnje in opremljenosti hiš in stanovanj v časovnih obdobjih pri nas. Pozna ergonomsko opremljanje bivalnih prostorov. S pomočjo katalogov in prospektov izbere pohištvo za idealno opremo stanovanja. |
Vaje in programi (12 ur):
|
Stavbno pohištvo |
|
|
|
Vrata |
|
|
|
° modularna ° zidarska ° mizarska ° svetla
° mokro in suhomontažni, ° okvirni, lamelirani podboji
° okvirna konstrukcija ° votle plošče ° lamelirana konstrukcija ° vezano vratno krilo ° detajli zasteklitev in polnil
|
|
Razvija čut za sistematičnost pri delu. Spozna pomen standardizacije za sodelovanje med različnimi gospodarskimi panogami na objektu. Razvija čut za gospodarno rabo in varčevanje energije. |
Skicira in nariše detajle stavbnega pohištva z različnimi vrstami tesnil. Program (8 ur): nariše motiv vrat, vertikalni in horizontalni prerez z detajli in vsemi oznakami, ki so potrebne za razumevanje načrta. |
Okna |
|
|
|
° enojno okno ° dvojno okno ° vezano okno ° senčilo
|
|
Razvija čut za sistematičnost pri delu. Spozna pomen standardizacije za sodelovanje med različnimi gospodarskimi panogami na objektu. Razvija čut za gospodarno rabo in varčevanje energije. |
Programi (10 ur):
|
|
|
|
Z računalnikom izriše in kotira elemente zvez in okovja ter si pripravi knjižnico. |
Druga stavbna oprema |
|
|
|
Sistemi izračunov zavitih stopnic |
|
Razvija čut za sistematičnost pri delu. Spozna pomen standardizacije za sodelovanje med različnimi gospodarskimi panogami na objektu. |
Programi (10 ur):
|
Bivalno pohištvo |
|
Razvija natančnost, strokovnost in zanesljivost. Razvija sposobnost povezovanja strokovnih znanj. Mere pohištva prilagaja človeškemu telesu, uporablja ekološke materiale, pri čemer pa ne sme trpeti kvaliteta pohištva, njegova funkcionalnost in oblika. Konstrukcijo prilagaja modi in trendom tržišča. Razvija natančnost, strokovnost in zanesljivost. Razvija sposobnost povezovanja različnih znanj. |
Vaje in programi (20 ur):
|
Razvoj sedežnega pohištva |
|
Uporablja ergonomske mere za sedežno pohištvo. Konstrukcijo prilagaja klasičnim vezem in modernemu veznemu okovju. |
Vaje in programi (10 ur): nariše sestavni načrt stola v pravokotni projekciji z ustreznimi prerezi, kotiranimi detajli v merilu 1:1 in skico stola v izometriji. |
Pohištvo iz drugih materialov |
|
|
|
|
|
Razvija samostojno konstruiranje izdelka ob pomoči katalogov pohištvenega in stavbnega okovja. Razvija sposobnost odločanja o konceptu načrta, odloča o postavitvi sestavne risbe in izbiri prerezov in detajlov. |
Vaje in programi (10 ur):
|
Konstrukcijska kvaliteta pohištva v povezavi z oblikovanjem in konstruiranjem |
|
Razvija samostojnost, ekonomičnost in estetski čut pri oblikovanju in konstruiranju izdelka. Razvija sposobnost vrednotenja kvalitete izdelka. |
Program (10 ur):
|
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
° pisno (vaje, programi z zagovorom, poročila, seminarske naloge)
° ustno.
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Tehnologija |
|
|
Praktični pouk |
|
|
Organizacija in ekonomika |
|
|
Projektiranje |
|
|
Umetnost |
|