Izobraževalni program: LESARSKI TEHNIK
Sprejeto na 44.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 1. 12. 2000
STROJI IN NAPRAVE
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
Vaje z delitvijo*** |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
|
1. |
70 |
|
70 |
|
2. |
70 |
|
70 |
|
skupaj |
140 |
|
140 |
|
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev;
*** delitev dijakov v skupine.
Pri predmetu dijaki:
° usvojijo temeljna znanja o zgradbi, delovanju, vzdrževanju in uporabnosti strojev in naprav v lesni obrti in industriji
° usvojijo temeljna znanja za razumevanje tehnike in razvoja industrije
° pridobijo znanja za določanje tehničnih podatkov (lastnosti) strojev in naprav, podprta z osnovnimi izračuni
° znajo presoditi uporabnost osnovnih strojev in naprav za uporabo
° se navajajo na reševanje problemov, povezovanje in uporabo znanja iz različnih predmetov (področij) za aplikacijo v praktičnih situacijah
° razvijajo osebne lastnosti, ki so pomembne za delo in osebnostni razvoj: odgovornost, natančnost, vztrajnost, ustvarjalnost, varčnost, ekološko zavest, doslednost, tolerantnost, solidarnost, komunikativnost, vedoželjnost in pripadnost stroki.
1. letnik
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
|
Dijak |
Dijak |
|
Uvod v predmet |
|
Uzavešča relacijo človek - tehnika - delo. |
|
Strojni elementi |
|
|
|
Tolerance in ujemi |
|
Navaja se na komuniciranje v tehnični stroki (skice, risbe). |
|
Osnove za preračun strojnih elementov: |
|
Navaja se na reševanje računskih nalog in problemov, na doslednost (enote), pravilnost izračuna (rezultat). |
Demonstracija nateznega preizkusa na trgalnem stroju. |
Primeri preračuna strojnih elementov: |
|
Razvija čut za ekonomičnost. Navaja se na upoštevanje predpisov in standardov. Gradi odnos do natančnosti pri risanju in delu. |
Izdelava tehnične risbe določenega elementa in preračun. |
Lesnoobdelovalni stroji |
|
Razvija zavest o pomenu obdelovalnih strojev |
|
Mehanizmi za spremembo gibanja: |
|
Razvija sposobnost predstave delovanja |
Prepoznavanje delov strojev na obdelovalnih strojih |
Pogon delovne gredi |
|
Navaja se na upoštevanje podatkov za nastavitev stroja. |
|
Tehnični podatki, kapaciteta strojev |
|
Sklepa o značilnostih stroja, ki so pomembni za uporabnika. |
|
Osnovno o odrezovanju |
|
Pravilno vrednoti osnovne parametre obdelave. |
Izdelava skice določenega stroja in izračun parametrov obdelave. |
Sile pri rezanju |
|
Razvija ekološko zavest glede porabe energije pri strojih. |
|
Moč pri rezanju, izkoristek, moč pogonskega stroja |
|
Navaja se na vrednotenje podatkov in rezultatov. |
|
Računske naloge za tračno in krožno žaganje, skobljanje in rezkanje |
|
Navaja se na natančnost in doslednost. |
|
Krmiljenje, krmiljenje brez povratne zveze, krmiljenje s povratno zvezo (regulacija) Kopiranje Numerično krmiljenje |
|
Razvija odnos do kvalitete dela. |
|
Numeričnokrmiljeni stroji |
|
Uzavešča se na relaciji človek -znanost - tehnika - delo. |
|
Numerično krmiljen stroj ( NC in CNC): |
|
Razvija odnos do natančnosti in kvalitete dela. |
Spoznavanje didaktičnega cnc stroja. |
Pregled NC in CNC strojev |
|
Navaja se na uvajanje razvoja (novosti) tehnike v stroko. |
|
CNC lesnoobdelovalni center (večstopenjski CNC stroj) |
|
|
Ogled videokaset o CNC strojih in ogled stroja v proizvodnji. |
2. letnik
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
|
Dijak |
Dijak |
|
Stroji za primarno obdelavo lesa |
|
|
|
Polnojarmenik, sestavni deli, delovanje |
|
Povezuje vzroke in posledice. |
|
Pritrditev in napenjanje žaginih listov Žaganje, previs |
|
|
Ekskurzija v žagarski obrat. |
Vertikalna tračna hlodarka, sestavni deli, delovanje |
|
Zaveda se pomena varnosti v delovnem procesu. |
Izdelava skice stroja za primarno obdelavo in izračun parametrov obdelave. |
Tračni žagalni stroj za cepljenje Horizontalna tračna hlodarka |
|
|
|
Dvojni profilni rezkalnik Dvostranski večlistni robilnik Čelilnik Sekalnik |
|
|
|
Pnevmatične in hidravlične naprave |
|
|
|
Pnevmatične naprave |
|
|
|
Pridobivanje komprimiranega zraka Kompresorji: batni in vijačni |
|
|
Ogled kompresorja in napeljave - prepoznavanje delov. |
Pnevmatična stiskalnica |
|
|
Ogled pnevmatične stiskalnice. |
Hidravlične naprave |
|
|
|
Hidravlična dvigala |
|
|
|
Hidravlična stiskalnica |
|
|
Ogled hidravlične stiskalnice. |
Energetske naprave |
|
|
|
Termodinamične osnove |
|
|
|
Prenos toplote |
|
Gradi pozitiven odnos do varčevanja z energijo. |
|
Ogrevanje in prezračevanje Zračno ogrevanje prostorov, vlaženje zraka, klimatizacija Izkoriščanje odpadne toplote |
|
Razvija pozitiven odnos do inovacij pri izkoriščanju možnih virov energije in do izkoriščanja odpadne toplote. |
|
Črpalke Ventilatorji |
|
|
Spoznavanje modelov (učnih pripomočkov) energetskih naprav. |
Parni kotel Parna postrojenja |
|
Razvija skrben odnos do lesnih ostankov kot vira energije. |
|
Energija v lesni industriji |
|
Vzgaja si ekološko ozaveščenost. |
|
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
° pisno (vaje - grafični izdelki)
° ustno.
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Tehnologija |
|
|
Organizacija in ekonomika |
|
|
Konstrukcije |
|
|
Praktični pouk |
|