Izobraževalni program: LESARSKI TEHNIK
Sprejeto na 44.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 1. 12. 2000
PRAKTIČNI POUK
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
Vaje z delitvijo*** |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
|
1. |
|
105 |
105 |
|
2. |
|
105 |
105 |
|
skupaj |
|
210 |
210 |
|
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev;
*** delitev dijakov v skupine.
Pri predmetu dijaki:
° dopolnijo svoja znanja pri izdelavi ploskovnega in stavbnega pohištva
° uporabijo svoja znanja, pridobljena pri teoretičnih vsebinah za izdelavo izdelkov
° nadgradijo svoja znanja na področju uporabe in vzdrževanja lesarskih strojev in naprav
° seznanijo se s specialnimi in starimi obrtnimi tehnikami obdelave lesa
° spoznajo načine in zahteve postopkov pri restavriranju lesarskih izdelkov
° spoznajo uporabo CNC profesionalnih tehnologij obdelave
° seznanijo se z načini in tehniko dela brušenja in vzdrževanja rezil
° poglobijo in dopolnijo svoja znanja na področju varne uporabe strojev in naprav
° spoznavajo pomen in probleme pri upoštevanju ekologije med procesom izdelave pohištva
° oblikujejo in izdelajo avtorsko samostojen izdelek kot del projektne naloge.
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Izdelava in uporaba šablon pri strojni obdelavi lesa |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Pri delu sodeluje v skupini, se privaja odločanja o postopkih in načinu dela. |
Dijak načrtuje in izdela vsaj dve uporabni šabloni za delo z rezkalnimi stroji ali šablono primerljive zahtevnosti. |
Izdelava pomožnih varovalnih pripomočkov za strojno obdelavo lesa |
|
|
|
|
|
Izdelani in pravilno uporabljani pripomočki mu krepijo samozavest in pomen odgovornosti za varno delo vseh sodelujočih. |
Sprotna obnova pomožnih varovalnih pripomočkov, dopolnjevanje in posodobitve delavniške opreme s temi pripomočki. |
Brušenje orodij za obdelavo lesa |
|
|
|
|
|
Glede na odgovornost pri pripravi strojev in naprav za brušenje pridobiva občutek za točnost in natančnost pri delu. |
Nastavitve in uporaba posameznih strojev in naprav za brušenje rezil. Spojitev lista tračne žage, nastavitve in merjenja otopitve. |
Rezbarjenje |
|
|
|
|
|
S privajanjem tehniki rezbarjenja razvija smisel za oblikovanje lesa in krepi samozavest na področju zahtevnejših oblikovanj. |
Vsak dijak izrezbari najmanj en izdelek po izbiri (reliefno ali prostorsko skulpturo). |
Restavriranje |
|
|
|
Restavriranje etnoloških izdelkov |
|
|
|
|
|
Z organiziranim skupinskim delom posamezni dijaki krepijo zavest o pomenu kolektivnega dela pri restavriranju. |
Obnova etnoloških in stilnih izdelkov poteka skupinsko, postopki dela se delijo med več dijakov, vsi pa spremljajo način in pravilnost dela. |
Restavriranje stilnega pohištva |
|
|
|
|
|
Pridobiva znanja o stilnem pohištvu in s tem o vrednotenju izdelkov kulturne dediščine. Razume odgovornost restavratorja za ohranitev vrednosti izdelka. |
Dijak obnovi razpoložljiv del stilnega pohištva ali njegov del. |
Uporaba numeričnokrmiljenih strojev v lesarstvu |
|
|
|
|
|
Razvija višjo stopnjo osebne odgovornosti pri uporabi in upravljanju CNC tehnologije |
Skupinske vaje pri programiranju in uporabi CNC produkcijskega stroja. |
Projektna naloga |
|
|
|
|
|
Izdelek dijak pripravi in izdela samostojno, razvija smisel za samodisciplino in organiziranost pri delu. |
Vsak dijak izdela svoj izdelek projektne naloge, oblikovno avtorski, z uporabo čim večjega števila različnih tehnik obdelave. |
Zagovor izdelave izdelka projektne naloge |
|
|
|
|
|
Zagovor pred za to formirano komisijo naj služi predvsem razsvetlitvi različnih pogledov na možnosti pri izdelavi izdelka. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
° pisno (delovna poročila, vaje, seminarske oziroma projektne naloge)
° izdelki oziroma storitve z zagovorom
° dnevnik praktičnega pouka
° ustno.
Ocenjevanje izdelave in obdelave izdelkov, dosežene stopnje upoštevanja ekoloških in varnostnih zahtev. Posebej se oceni zagovor izdelka projektne naloge kot končni cilj praktičnega pouka v programu.
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Tehnologija |
|
|
Stroji in naprave |
|
|
Projektiranje |
|
|
Konstrukcije |
|
|
Organizacija in ekonomika |
|