VSEBINE IN INFORMA. CILJI
|
FORMATIVNI CILJI
|
SOCIALIZACIJSKI CILJI
|
POSEBNOSTI V IZVEDBI
|
PISARNIŠKO POSLOVANJE
Dijak:
- razume, katera opravila sodijo pod pojem pis. poslovanja
- pozna predpise, ki urejajo pisarniško poslovanje
|
Dijak:
- je sposoben predstavljati si pisarniško poslovanje kot podporo temeljni dejavnosti in ažurni del informacijskega sistema
- spozna predpise, ki urejajo pisarniško poslovanje v državni upravi in podjetjih
|
Dijak:
- razvija delovno odgovornost
- razvija natančnost
- razvija samoizobraževanje
|
|
TEMELJNI POJMI PISARNIŠKEGA POSLOVANJA
Dijak:
- spozna osnovne pojme ravnanja z zapisi
|
- razloži osnovne pojme: dokument, priloga, zadeva, dosje, fascikel, rednik, zbirka dok. gradiva
- zlasti razlikuje med izrazi pečat, žig, štampiljka ter fascikel in rednik
- zaveda se, da se vhodna enota za delo s pošto v različno organiziranih delovnih sredinah različno imenuje
|
- razvija strokovno odgovornost
- zaveda se pomena urejene dokumentacije
|
- Demonstracija: prikaz dokumenta, zadeve, priloge, personalnega dosjeja, fascikla
- Demonstracija: odtis štampiljke in pečata v zvezek
|
UREDITEV DELOVNIH PROSTOROV
Dijak:
- spozna pomen napisne table na poslovni in upravni zgradbi
- spozna pomen orientacijske table znotraj zgradbe
- razume pomen velikosti in razporeditve pisarniških prostorov (individualne pisarne, skupne pisarne, šalterske službe)
- spozna sobni inventar
- spozna vpliv ergonomije na ureditev delovnega mesta
- spozna pomen osvetljenosti, barvnih učinkov in klimatskih pogojev na delovnem mestu
|
- opazuje in opiše urejeno delovno okolje od vhoda v poslovno oziroma upravno zgradbo do delovnega mesta
- primerja ter ugotavlja prednosti ter slabosti različno organiziranih pisarniških prostorov
- pozna pogoje, ki vplivajo na počutje zaposlenih v pisarni
- razlikuje osnovna sredstva in drobni inventar v pisarni
- opazuje in razloži funkcionalnost pisarniške opreme v skladu z ergonomskimi priporočili
|
- razvija praktičnost
- prilagaja se novim delovnim pogojem
- razvija natančnost
- razvija ustvarjalnost
- razvija občutek za urejenost in preglednost
- razvija samoiniciativnost
|
- Vaja: pisni izdelek – opis urejenosti delovnih prostorov po opravljenem ogledu po lastni izbiri
- Ogled: obisk pohištvenega oziroma pisarniškega sejma ali ogled prospektov in katalogov s pisarniško opremo
|
POKLICNE IN OSEBNOSTNE LASTNOSTI ZAPOSLENIH
Dijak:
- spozna značajske in poklicne poteze zaposlenih, ki vplivajo na uspešno delo
|
- opiše vrednote (pomen znanja, stalnega izobraževanja, delovnih izkušenj, poštenosti, dojemljivosti, logičnega mišljenja, dobrega spomina, vljudnosti, sposobnosti poslušanja, pojasnjevanja in vodenja pogovorov, občutka za red, zanesljivosti, molčečnosti, delovne discipline), ki vplivajo na uspešno delo
|
- razvija poklicno identiteto
- razvija poklicno etiko
- razvija odnos do poklicnih skrivnosti
- zaveda se pomena kakovostne storitve
|
- Vaja: izdelava plakatov (skupinsko delo) – po lastni presoji oblikujejo lik idealnega pisarniškega delavca
- Ogled videokasete na temo profesionalnega pristopa do strank
|
PRAVILA VEDENJA IN OSNOVE USTNEGA KOMUNICIRANJA V DELOVNEM OKOLJU
Dijak:
- spozna sestavine kulture dela
- spozna pravila ustnega komuniciranja (osebno in po telefonu)
|
- zaveda se vpliva medosebnih odnosov med zaposlenimi, pravilnega odnosa do dela in do strank, pripadnosti, usposobljenosti za opravljanje dela, urejenosti delovnega okolja
- nauči se voditi poslovni razgovor (ustno – po telefonu in osebno)
|
- razvija moralne vrednosti
- razvija medosebne odnose, spodbuja sodelovanje
- krepi pripadnost delovni sredini
- krepi sposobnost komuniciranja
|
- Vaja: pisni izdelek– izdelava lastnega kodeksa na podlagi Kodeksa tajnic in poslovnih sekretarjev oziroma Kodeksa javnih uslužbencev
- Vaja: vodenje razgovora v dvojicah
|
DELO S POŠTO
Dijak:
- spozna oblike prejete pošte (papirna oblika, faksirana sporočila, elektronska pošta)
- spozna postopke, pravila in pooblastila pri sprejemanju, odpiranju in pregledovanju pošiljk, ki prispejo v organizacijo na različne načine (poštni predal, pismonoša, neposredno od poslovnih partnerjev in strank, kurirske službe, faksirana sporočila, elektronska pošta, interni dokumenti)
- spozna vrste prejetih pošiljk
- zna odpraviti pošiljke
|
- razlikuje klasične pošiljke in pošiljke, ki prispejo po sodobnih komunikacijskih sredstvih
- nauči se voditi postopke pri sprejemanju, odpiranju in pregledovanju različnih vrst in oblik pošiljk, zlasti pomanjkljivih vlog, poškodovanih pošiljk, vrednostnih pošiljk in pošiljk za javne natečaje oziroma razpise
- pozna postopke in pravila za odpravo pošiljk
- upošteva poštna navodila pri odpravi pošiljk
- sposoben je smiselno povezati postopek od sprejema do odprave pošiljk
|
- razvija natančnost
- razvija delovno odgovornost
- razvija osebno odgovornost
- razvija ekonomičnost
- krepi sposobnost komuniciranja
|
- Vaja: izpolnjevanje poštnih obrazcev in ovojnic za razne vrste pošiljk
|
PREJEMNA ŠTAMPILJKA
Dijak:
- razume pomen prejemne štampiljke
- zna vpisati podatke v prejemno štampiljko
|
- predstavlja si uporabnost prejemne štampiljke
- nauči se vpisovati podatke v rubrike prejemne štampiljke
|
- razvija osebno odgovornost
- razvija natančnost
|
- Vaja: odtis prejemne štampiljke v zvezek in vpisovanje podatkov
|
RAZPOREJANJE (SIGNIRANJE) DOKUMENTOV oziroma ZADEV
Dijak:
- obvlada razporejanje dokumentov oziroma zadev v reševanje zaposlenim delavcem
|
- predstavlja si delitev dela in notranjo organiziranost na podlagi organizacijske sheme
- uporabi signirni načrt za razporeditev dokumentov oziroma zadev v reševanje
|
|
- Demonstracija: razdelitev organizacijske sheme podjetja, zavoda ali organa, na podlagi katere se sestavi signirni načrt
|
RAZVRŠČANJE DOKUMENTARNEGA GRADIVA
Dijak:
- spozna osnovne in kombinirane načine razvrščanja dokumentov oziroma zadev: abecedno, vsebinsko, številčno, geografsko, kronološko
|
- prepozna primernost načina razvrščanja v različnih delovnih sredinah
- zaveda se, da na ustreznem načinu razvrščanja temelji evidentiranje dokumentov oziroma zadev
- pozna pravila temeljnih sistemov razvrščanja
|
- razvija natančnost
- razvija samoiniciativnost
- krepi smisel za urejeno dokumentacijo
|
|
EVIDENTIRANJE DOKUMENTOV oziroma ZADEV
Dijak:
- spozna evidenčno in neevidenčno gradivo
- razume bistvo evidentiranja dokumentov oziroma zadev
- spozna postopek oblikovanja zadeve
- spozna ročne in računalniške evidenčne sisteme v državni upravi in podjetjih (kartotečno kazalo, poročilo o prejeti in odposlani pošti, evidenčni karton, popis zadev, sodobni delovodnik in delovodnik za zaupne zadeve)
- razume pomen pisarniške odredbe
- nauči se voditi rokovnik
|
- razlikuje evidenčno in neevidenčno gradivo
- predstavlja si namen oziroma cilj evidenčnega sistema
- zna tehnično oblikovati (ovoj) in sestaviti zadevo (nova ali že obstoječa zadeva)
- usposobi se za vodenje klasičnih evidenčnih sistemov in spozna možnosti sodobnih evidenčnih sistemov v državni upravi in podjetjih
- sposoben je klasificirati vsebino dokumenta na podlagi klasifikacijskega načrta
- zna izvršiti naloge, zapisane v obliki pisarniške odredbe
- razume pomen vodenja rokovnika
|
- razvija strokovno odgovornost
- razvija natančnost
- razvija poklicno odgovornost, zaveda se prilagoditve novim delovnim pogojem
|
- Praktične vaje: vpisovanje podatkov v različne evidenčne sisteme
- Prikaz vodenja evidence z računalnikom za potrebe podjetja
- Ogled: obisk državnega organa, kjer se vodi računalniška evidenca
|
PISARNIŠKO-TEHNIČNO DELO Z DOKUMENTI
Dijak:
- obvlada pravila pisnega komuniciranja
- spozna sestavne dele poslovnega in uradnega dopisa ter uradnega zaznamka
- spozna pravila za podpisovanje dokumentov
|
- uporabi pravila pisnega komuniciranja pri oblikovanju in sestavljanju korespondenčnih izdelkov
- oblikuje poslovno pismo ter uradni dopis
- sposoben je sestaviti uradni zaznamek in krajši, enostaven dopis
- zna pripraviti dokumente za podpis ter razlikuje posebnosti pri oblikovanju podpisa (funkcija ter ime in priimek, l.r., v. d., dva podpisnika, nadomestno podpisovanje, strokovni in znanstveni nazivi, faksimile, elektronski podpis)
|
Dijak razvija strokovno odgovornost, urejenost, natančnost, praktičnost, ekonomičnost, samoiniciativnost, zaveda se pomembnosti kulture pisnega sporočanja, razvija odnos do estetskega izdelka.
|
- Vaja: oblikovanje in sestavljanje uradne in poslovne korespondence
|
TEHNIČNO ZLAGANJE ZADEV V ZBIRKAH DOK. GRADIVA
Dijak:
- spozna načine zlaganja map: vodoravno, pokončno knjižno, stoječe kartotečno, viseče zlaganje v predalnikih in viseče bočno zlaganje v omarah
|
- izbere v konkretnem primeru najustreznejši način tehnične ureditve dokumentarnega gradiva
|
|
|
SHRANJEVANJE DOKUMENTARNEGA GRADIVA
Dijak:
- spozna vrste zbirk dokumentarnega gradiva
- obvlada hranjenje dokumentarnega gradiva na klasičen in sodoben način
- obvlada urejanje rešenih zadev v tekoči in stalni zbirki
- spozna kategorije dokumentarnega gradiva
- spozna predpise o varstvu arhivskega gradiva
|
- razlikuje vrste zbirk dokumentarnega gradiva
- je sposoben hraniti dokumentarno gradivo na klasičen in sodoben način
- sposoben je urediti zadeve v tekoči in stalni zbirki
- razlikuje kategorije dokumentarnega gradiva
- upošteva predpise pri varstvu arhivskega gradiva
|
- razvija strokovno odgovornost
- razvija poklicno odgovornost za ohranjanje informacij
- razvija socialno povezanost z delovnim okoljem
- razvija delovno odgovornost
- zaveda se varčnosti s prostorom
|
- Obisk: ogled arhiva lastne šole, podjetja ali ustanove (npr. Arhiv RS)
|