SREDNJE POKLICNO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: CVETLIČAR (šs)

KATALOG ZNANJ

Sprejeto na 44.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 1. 12. 2000

1. IME PREDMETA

ARANŽERSTVO

2. ŠTEVILO UR

Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.

Letnik

Oblike izobraževalnega dela

 

Teorija (ur)

Vaje (ur)

Skupaj (ur)

1.

70

 

70

2.

110

30

140

3.

72

20

102

skupaj

252

50

312

* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;

** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.

3. USMERJEVALNI CILJI

Dijak:

  • spozna estetske in etične vrednote cvetličarskega poklica,

  • spozna značilnosti rezanja, skladiščenja, pakiranja, transportiranja in vzdrževanja rezanega cvetja v skladiščih in cvetličarnah,

  • spozna stile in značilne cvetlične vezave skozi zgodovino,

  • spozna in se naučijo uporabljati osnovna načela; zakone in pravila oblikovanja v cvetličnih vezavah,

  • se seznani z osnovnim in pomožnim materialom v aranžerstvu,

  • spozna uporabnost različnih materialov v cvetličarske namene,

  • spozna ustrezna natikalna sredstva in dopolnilni okrasni material,

  • opazuje in išče različne materiale v naravi, ki jih lahko uporabljajo pri aranžiranju,,

  • pridobi vpogled v psihološki učinek barv,

  • spozna 12-delni barvni krog in barvno zakonitost,

  • dokaže pomembnost svetlobnih učinkov v prostoru in v aranžmajih,

  • se nauči razlikovati posamezne stile ali načine oblikovanja in jih vključevati v posamezne cvetlične vezave in dekoracije,

  • se seznani s sporočilnostjo cvetličnih vezav in dekoracij,

  • zna povezovati področje umetnostnega ustvarjanja s svojim strokovnim delom,

  • spozna pomen poznavanja kulturne dediščine,

  • zna vnašati kulturne vrednote v cvetličarske izdelke,

  • spozna organizacijo in delovanje fleuropa.


  • 4. OPERATIVNI CILJI

    1. letnik

    VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    Socializacijski cilji

    Posebnosti v izvedbi

    ETIKA IN ESTETIKA

    Dijak

    Dijak

     

  • poznajo pojme etike in estetike

  • obvlada zgodovinski pregled etičnih in estetskih vrednot

  • pozna simboliko cvetja in zelenja in njeno pravilno uporabo

  • loči pojma etika in estetika

  • je sposoben povezovati etične in estetske vrednote

  • se nauči etične in estetske vrednote prenašati v cvetličarstvo

  • razlikuje pomen poznavanja simbolike posameznega cvetja in zelenja

  •  

    Vaja: pomen estetske vrednote v cvetličarstvu.

    REZANO CVETJE IN ZELENJE

     

     

     

  • pozna značilnosti rezanja

  • pozna skladiščenje cvetja in zelenja

  • obvlada pakiranje, transportiranje

  • obvlada vzdrževanje rezanega cvetja in zelenja

  • obvlada ohranjanje kakovosti cvetja in zelenja v skladiščih in cvetličarnah

  • pozna vrste rezanega cvetja

  • pozna suha skladišča

  • pozna skladišča suhega cvetja

  • pozna skladišča dopolnilnega okrasnega materiala

  • se nauči pravil pravilnega rezanja cvetja in zelenja

  • se seznani s pogoji skladiščenja rezanega cvetja in zelenja

  • spozna metode pakiranja in transportiranja cvetja in zelenja

  • se nauči ohranjati kakovost rezanega cvetja v skladiščih in cvetličarnah

  • spozna skladišča za suho cvetje, dopolnilni okrasni material in drug material, uporaben v aranžerstvu

  • Razvija natančnost.

    Razvija odnos do cvetja in zelenja kot živega bitja.

    Razvija sposobnost prilagajanja strankam in zahtevam tržišča.

    Razvija sposobnost komuniciranja.

    Razvija sposobnost povezovanja.

    Vaja: ureditev cvetličarne in možni načini skladiščenja rezanega cvetja.

    Ogledi:

  • skladišče rezanega cvetja in zelenja,

  • skladišče suhega cvetja, dopolnilnega materiala in drugega materiala.

  • PRIPOMOČKI V ARANŽERSTVU-OSNOVNI IN POMOŽNI MATERIAL

     

     

     

  • pozna osnovni in pomožni material

  • obvladajo rastline in rastlinske dele

  • pozna posode

  • pozna natikalna sredstva

  • pozna dopolnilni okrasni material

  • pozna veziva

  • pozna papir

  • pozna orodja in naprave

  • se seznani z osnovnim in pomožnim materialom v aranžerstvu

  • spozna uporabo rastlin in rastlinskih delov v cvetličarstvu

  • prepoznava posode glede na vrsto, obliko, izdelavo, lastnost in možnost uporabe

  • razlikuje različna natikalna sredstva med sabo

  • se seznani z dopolnilnim materialom

  • razlikujejo posamezna veziva med sabo

  • Razvija estetski čut.

    Razvija sposobnost ocenjevanja želja in zmožnosti strank.

    Razvija sposobnost hitrega reagiranja.

    Razvija sposobnost prilagajanja.

    Ogled: skladišče s pripomočki in dopolnilnim materialom.

    Vaja: skladišče suhega cvetja in zelenja.

    Vaja: iskanje modnih trendov pri izbiri dopolnilnega materiala, uporabljenega v cvetličarstvu.

     

  • prepozna vrste papirja in določijo primerno uporabnost posameznih vrst papirja

  • spoznaj orodja in naprave, uporabljene v aranžerstvu

  • se z seznani varnostnimi ukrepi pri delu z orodji in napravami

  • Razvija potrpežljivost pri delu.

    Razvija human odnos s sodelavci.

     

    STILI IN CVETLIČNE VEZAVE SKOZI ZGODOVINO

     

     

     

  • pozna značilnosti posameznih umetnostno-zgodovinskih obdobij

  • pozna egipčansko umetnost

  • pozna grško umetnost

  • pozna rimsko umetnost

  • pozna umetnost srednjega veka do sedanjosti

  • pozna takratne prevladujoče cvetlične vezave in rastlinske okraske

  • pozna zgodovinsko simboliko rastlin, cvetja in zelenja

  • obnovi znanja poznavanja umetnostno-zgodovinskih obdobij

  • razlikuje posamezna umetnostno-zgodovinska obdobja med sabo in povezuje že pridobljena znanja

  • spozna posamezna zgodovinska obdobja v povezavi s cvetličnimi vezavami

  • spozna posamezne cvetlične vezave, ki so se pojavljale v Egiptu, grškem in rimskem obdobju

  • spozna posamezne cvetlične vezave srednjega in novega veka

  • spozna cvetlične vezave 19. in 20. stoletja

  • razume vpliv zgodovinskih dogajanj na oblikovanje s cvetjem

  • prepozna pomen poznavanja simbolike rastlin, cvetja in zelenja skozi umetnostno-zgodovinska obdobja

  • Se zave pomena poznavanja umetnosti s svojim strokovnim področjem.

    Razvija sposobnost primerjanja in povezovanja.

    Razvija in krepi sposobnost opazovanja in razčlenjevanja.

    Se zaveda simbolnega pomena rastlin za razvoj civilizacije.

    Vaja:

  • izdelovanje plakatov s prikazom prevladujočih cvetličnih in rastlinskih okraskov skozi zgodovino,

  • venec skozi zgodovino,

  • pojem in pomen bidermajerja.

  •  

    2. letnik

    VSEBINE INFORMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    Socializacijski cilji

    Posebnosti v izvedbi

    UČINEK ENAKIH IN NEENAKIH VIŠIN, BARV, OBLIK IN STRUKTUR RASTLIN IN RASTLINSKI DELOV V CVETLIČNI VEZAVI

    Dijak

    Dijak

     

  • razume pojme ideja, motiv, skica

  • obvlada pojma tloris in naris

  • pozna likovne lastnosti elementov

  • razume likovne značilnosti elementov

  • pozna likovne lastnosti elementov

  • razume pojem oblika

  • razume pomen poznavanja strukture in teksture rastlin

  • razume pojem oris - konstrukcija

  • razlikuje idejo, motiv in skico

  • razlikuje tloris in naris določenega izdelka

  • spozna pomen oblike z geometrijsko in likovno vsebino

  • razlikuje vpliv različne višine, barve, oblike, strukture in teksture rastlin ter rastlinskih delov na doseganje učinkov

  • razlikuje posamezne strukture cvetja in zelenja

  • se nauči izbirati primerno posodo glede na strukturo cvetja in zelenja

  • se seznani s kompozicijskim razmerjem v cvetlični vezavi: harmonijo, kontrastom , zaporedjem in akcentom

  • Razvija estetske vrednote (urejenost, uglajenost).

    Razvija vztrajnost in natančnost.

    Razvija čut za etiko in estetiko.

    Vaje:

  • iskanje učinkov višine, barve in oblike ter strukture rastlin in rastlinskih delov s pomočjo revij in katalogov,

  • tloris in naris določenega izdelka,

  • skica določenega izdelka z upoštevanjem razvrstitve,

  • razume kompozicijska razmerja

  • razume pojma simetrija in asimetrija

  • pozna harmonijo in kontrast

  • pozna zaporedje

  • razume pojem stopnjevanja

  • pozna akcent ali poudarek

  • razume pojem razvrstitve

  • razume pojem ravnotežje

  • razume pojem zlati rez

  • razlikuje in povezuje pojma simetrija in asimetrija

  • razlikuje vrste kontrastov

  • se nauči uporabljati pravilo zlatega reza in vsa možna odstopanja od pravil

  • prenaša pridobljena poznanja pravil v cvetlične vezave

  •  

  • simetrije in asimetrije,

  • skica določenega izdelka z uporabo pravil zlatega reza.

  • PSIHOLOŠKI UČINEK BARV IN SVETLOBE

     

     

     

  • razume barvo kot optični pojav

  • pozna pomen barve v cvetličarstvu

  • pozna zgradbo barvnega kroga

  • pozna barvno ureditev

  • pozna barvno zakonitost

  • pozna barvni aspekt

  • pozna barvne trende

  • obvlada svetlobne učinke v prostoru

  • obvladajo svetlobne učinke v cvetličnih vezavah

  • razlikuje barve med seboj

  • se nauči uporabljati barve

  • se nauči uporabljati barvni krog

  • se nauči barvne lestvice

  • spozna barvne aspekte

  • spozna lastnosti barv in barvnih kombinacij

  • ustvarja kreativne barvne kombinacije

  • razloži učinek barve

  • spozna osnovne barvne sestave

  • spozna pomen barvnih trendov

  • uporablja moč svetlobe v prostoru

  • se nauči vključevati svetlobne učinke v cvetličnih vezavah

  • Razvija sposobnost oblikovanja.

    Razvija sposobnost razločevanja.

    Razvija discipliniranost.

    Razvija zmožnost povezovanja.

    Razvija ustvarjalnost in osebni razvoj.

    Demonstracija: svetlobni učinki v prostoru in v cvetličnih vezavah.

    Vaje:

  • iskanje in določanje barvne harmonije in barvnih kontrastov s pomočjo barvnega kroga,

  • tradicija in barvne kombinacije povezane s preteklostjo,

  • naklonjenost, izražena v barvah,

  • poslovnost, izražena v barvah,

  • eleganca, izražena v barvah.

  • NAČINI OZIROMA STILI OBLIKOVANJA

     

     

     

  • pozna posamezne stile oblikovanja: dekorativni, vegetativni, paralelni in formalno-linearni

  • razlikuje posamezne stile oblikovanja med sabo

  • spozna značilnosti dekorativnega oblikovanja

  • razlikuje likovne in oblikovne elemente dekorativnega oblikovanja

  • spozna značilnosti vegetativnega oblikovanja

  • razlikuje likovne in oblikovne elemente vegetativnega oblikovanja

  • spozna značilnosti paralelnega oblikovanja

  • razlikuje likovne in oblikovne elemente paralelnega oblikovanja

  • Razvija doslednost.

    Razvija natančnost pri delu.

    Razvija sposobnost hitrega reagiranja in sledenja modnim trendom.

    Vaje:

  • iskanje posameznih stilov oblikovanja s pomočjo strokovne literature,

  • likovno izražanje v cvetličnih vezavah,

  • dekorativna cvetlična vezava,

  • vegetativna cvetlična vezava,

  • paralelna cvetlična vezava,

  •  

  • spozna značilnosti formalno linearnega oblikovanja

  • azlikuje likovne in oblikovne elemente formalno-linearnega oblikovanja

  • povezuje predhodna znanja in jih vključujejo v znanja o oblikovanju s poudarkom na modnih trendih

  •  

  • formalno-linearna cvetlična vezava.

  •  

    3. letnik

    VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    Socializacijski cilji

    Posebnosti v izvedbi

    SPOROČILNOST CVETLIČNIH VEZAV

    Dijak

    Dijak

     


  • pozna cvetlično vezavo šopek

  • pozna cvetlično vezavo – aranžma in ikebano

  • pozna pojem nasadek

  • pozna pojem girlanda oziroma pletenica

  • pozna krasitve za advent in božič

  • pozna formalno linearne in prostorske določitve aranžmajev

  • razume pojem darilo

  • razlikuje posamezne cvetlične vezave in njihovo sporočilnost

  • se seznani s šopkom

  • razlikuje šopke glede na vrsto tehniko izdelave

  • izbere primerno vazo in namestitev šopka v prostoru

  • razlikuje šopek od aranžmaja

  • razlikuje aranžmaje glede na vrsto tehniko izdelave

  • izbere primerno posodo glede na stil in primeren prostor namestitve

  • razlikuje pojem aranžma in ikebana

  • spozna nasadek in poveže predhodna znanja

  • izdela nasadek kot darilo, kot okrasek prostora in kot zunanji okras

  • prepozna girlando in se jo nauči izdelovati ter uporabljati

  • se seznani z adventnim in božičnim časom in simboliko v tem času

  • razlikuje adventne vence od drugih

  • razume pomen poznavanja prostorske postavitve cvetličnih vezav

  • spozna možne načine zavijanja daril v povezavi s cvetjem in drugim okrasnim materialom

  • Razvija ustvarjalnost, naravni talent in čutila.

    Razvija splošno razgledanost in osveščenost.

    Razvija sposobnost komuniciranja s strankami.

    Se zave pomena estetskega izražanja pri svojem delu

    Razvija odnos do poklicne skrivnosti.

    Demonstracija: posamezne cvetlične vezave.

    Ogled: diafilm - nasadki, izložbe, adventni venčki.

    Vaja: iskanje novih trendov, barv in stilov po internetu.

    SPOROČILNOST CVETLIČNIH DEKORACIJ

     

     

     

  • pozna pogrebno dekoracijo

  • pozna namizne dekoracije

  • pozna poročno dekoracijo

  • pozna cvetlične dekoracije primerne za krasitev izložb

  • spozna značilnosti pogrebne dekoracije: krasitev grobov, mrliške veže, žare, krste in sarkofaga

  • spozna namizne dekoracije, načine in možnosti dekoriranja miz z uporabo pogrinjka ali brez pogrinjka

  • spozna značilnosti poročne floristike

  • Razvija sposobnost prostorske orientiranosti.

    Razvija natančnost in ustvarjalnost.

    Vaje:

  • izložbeno okno,

  • krasitev poroke,

  • krasitev v protokolarne namene.

  • pozna krasitev prostora na prireditvah

  • pozna krasitve za posebne priložnosti

  • se seznani z možnostjo krasitve izložbe in prireditvenega prostora

  • izbere najprimernejše krasitve za posebne priložnosti kot so poroka, cerkvene svečanosti, praznovanja

  •    

    SEZONSKE DEKORACIJE

     

     

     

  • pozna zimsko dekoracijo

  • pozna pomladansko dekoracijo

  • pozna poletno dekoracijo

  • pozna jesensko dekoracijo

  • izbere primerne rastline,barve in materiale za zimsko dekoracijo

  • določi primerno posodo in izberejo primeren prostor za postavitev

  • izbere primerne rastline, barve in materiale za pomladansko dekoracijo

  • določi primerno posodo in izberejo primeren prostor za postavitev

  • izbere primerne rastline, barve in materiale za poletno dekoracijo

  • določi primerno posodo

  • izbere primerne rastline, barve in materiale za jesensko dekoracijo

  • določi primerno posodo in izberejo primeren prostor za postavitev

  • Razvija svoj odnos do umetnostnega ustvarjanja.

    Se zave varovanja okolja in prostora.

    Razvija human odnos do posameznih elementov iz narave.

    Vaje:

  • zimska krasitev,

  • pomladanska krasitev,

  • poletna krasitev,

  • jesenska krasitev.

  • FLEUROP

     

     

     

  • pozna delovanje organizacije fleuropa

  • spozna možnosti pošiljanja cvetja, zelenja, daril preko fleuropa

  • Razvija sposobnost povezovanja med ljudmi.

    Razvija humanost.

     

    5. OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA

    V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:

  • ustno.

    6. POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI

    Znanja

    Povezava s predmetom

     

    Predmet

    Znanja

  • rezano cvetje in zelenje

  • Praktični pouk

    Okrasne zelnate rastline

  • rezano cvetje in zelenje, skladiščenje rezanega cvetja

  • spoznavanje posameznih rodov in vrst rezanega cvetja in zelenja

  • likovno snovanje

  • pripomočki v aranžerstvu - osnovni in pomožni material

  • Praktični pouk

  • osnovni in pomožni materiali v aranžerstvu

  • stili in cvetlične vezave skozi zgodovino

  • Umetnost

  • likovno snovanje

  • načela oblikovanja - zakoni in pravila oblikovanja

  • učinek enakih in neenakih višin, barv, oblik in struktur rastlin in rastlinski delov v cvetlični povezavi

  • psihološki učinek barv, svetlobe

  • Praktični pouk

    Umetnost

  • znanja o etiki

  • stili v arhitekturi

  • znanje o barvah

  • načini oziroma stili oblikovanja

  • sporočilnost cvetličnih vezav in dekoracij

  • sezonska dekoracija

  • Praktični pouk

  • stili oblikovanja

  • cvetlične vezave (šopek, aranžma, nasadek, girlanda, venec, …)

  • sezonsko dekoriranje