Izobraževalni program: CVETLIČAR (šs)
Sprejeto na 44.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 1. 12. 2000
OKRASNE ZELNATE RASTLINE
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
55 |
15 |
70 |
3. |
58 |
10 |
68 |
skupaj |
113 |
25 |
138 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Dijak:
2. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
POMEN OKRASNIH RASTLIN V CVETLIČARSTVU |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvije human odnos do rastlin. |
Vaje: |
DELITEV OKRASNIH RASTLIN PO RASTNI DOBI |
|
|
|
|
|
Vaja: iskanje posameznih označb po literaturi. |
|
ENOLETNICE |
|
|
|
|
|
Razvije zavest o odgovornosti za svoje delo. Razvije sposobnost strokovne komunikacije s strankami. Razvije ekološko osveščenost pri uporabi okolju prijaznih zaščitnih sredstev. Zna vrednotiti delo cvetličarja. |
Vaja: iskanje posameznih primerov rodov, vrst in sort po katalogu. Demonstracije: |
PREPOZNAVANJE IN RAZLOČEVANJE POSAMEZNIH RODOV, VRST IN SORT ENOLETNIC |
|
|
|
|
|
Razvije čut za opazovanje in razlikovanje. Razvije natančnost in doslednost. Razvije pravilen odnos do sadilnega materiala vzgojenega v naših vrtnarijah. Odgovornost do dela. Razvije vztrajnost in iznajdljivost Razvije ekonomičnost. |
Strokovna ekskurzija. Vaje: Ogledi: diapozitivi - posamezni rodovi, vrste in sorte enoletnic v cvetličarni. |
DVOLETNICE: PREPOZNAVANJE IN RAZLOČEVANJE POSAMEZNIH RODOV IN VRST DVOLETNIC |
|
|
|
|
|
Razvije pravilen odnos do sadilnega materiala. |
Ogled: diapozitivi - dvoletnice v vrtu. Ogled: dvoletnice v vrtu in na prodajnem mestu v cvetličarni. |
PREPOZNAVANJE IN RAZLOČEVANJE TRAJNIH RASTLIN |
|
|
|
|
|
Se nauči racionalnosti. Pridobijo odnos do slovenske kakovosti Zna vrednotiti in ceniti delo cvetličarja. Razvije osebno odgovornost do dela. Razvije natančnost, vzdržljivost in zanesljivost. Razvije skrb za varovanje okolja. |
Vaje: Ekskurzija: ogled trajnic pri posameznih vrtnarjih. |
3. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
LONČNICE |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija sposobnost hitrega reagiranja in vnašanja novosti. Razvije osebnostne lastnosti, kot so natančnost, vzdržljivost, zanesljivost in doslednost. Razvije težnjo po znanju. Razvije ekološko osveščenost. Razvije občutek za delo s strankami. Razvije strokovno komunikacijo s strankami. Razvije zavest o strokovni odgovornosti. |
Ogledi: Diapozitivi: lončnice. Vaje: |
ZELNATE TRAJNICE S ČEBULO, GOMOLJEM IN KORENIKO |
|
|
|
|
|
Razvije sposobnost opazovanja, razlikovanja. Razvije pravilen odnos do dela. Razvije sposobnost hitrega reagiranja v določeni situaciji. Razvije inovativnost. Razvije vztrajnost. |
Demonstracija: prikaz posameznih podzemnih delov čebule, gomolja in korenike. Ogledi: diapozitivi - gomoljnice in čebulnice v vrtu. Vaja: spoznavanje načinov uporabe čebulnic in gomoljnic v aranžerstvu. |
VODNE IN OBVODNE RASTLINE |
|
|
|
|
|
Razvije čut za estetiko. Razvije splošno iznajdljivost. |
Ogled: obvodni vrt. Vaja: določanje primernosti posameznega rodu in vrste glede na globino sajenja. Ogled: diapozitivi - vodne in obvodne rastline. |
TRAVE |
|
|
|
|
|
Razvije zavest o strokovni odgovornosti. |
Vaja: iskanje najpogostejših trav uporabnih v cvetličarstvu in aranžerstvu. Ogled: diapozitivi - nizke in visoke trave. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Dendrologija |
|
|
Splošno vrtnarstvo Praktični pouk |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|