Izobraževalni program: CVETLIČAR (šs)
Sprejeto na 44.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 1. 12. 2000
PRAKTIČNI POUK
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
210 |
210 |
|
2. |
245 |
245 |
|
3. |
408 |
408 |
|
skupaj |
|
863 |
863 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Dijak:
1. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
VARSTVO PRI DELU |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Se zaveda pomena osebne varnosti pri delu. |
Ogled: učni objekti. |
POZNAVANJE IN IZDELAVA HERBARIJA NAJPOGOSTEJŠIH PLEVELOV, TRAV IN SAMONIKLIH RASTLIN |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomena rastlin v človekovem bivalnem okolju. |
Vaja: izdelava herbarija najpogostejših plevelov, trav in samoniklih rastlin. |
MERILNE NAPRAVE |
|
|
|
|
|
Razvija občutek za natančnost. |
Vaja: delo z merilnimi napravami. |
RASTNI SUBSTRATI |
|
|
|
|
|
Razvija občutek za varčnost pri uporabi substratov. |
Vaja: primerjava uspešnosti razvoja rastline pri uporabi različnih substratov. |
GNOJENJE Z ORGANSKIMI IN MINERALNIMI GNOJILI |
|
|
|
|
|
Se zaveda osebne odgovornosti pri uporabi gnojil. Se zaveda vpliva prekomerne uporabe gnojil na onesnaženost podtalnice ter porušenje ravnotežja v živici. Razvija natančnost pri odmerjanju količine gnojil. |
Ogled: vrtni center. Vaja: izvedba gnojenja in dognojevanja. |
RAZMNOŽEVANJE RASTLIN |
|
|
|
|
|
Razvija čut za živo naravo. Razvije odnos do setvenega in sadilnega materiala. Se zaveda pomena vzgoje zdravih sadik. Razvija sposobnost hitrega prilagajanja sodobnemu trgu. |
Vaje: Ogled: vrtnarija, ki se ukvarja s pridelavo sadik in njihovo grosistično prodajo. |
SILJENJE RASTLIN |
|
|
|
|
|
Razvija smisel za racionalno izkoriščanje časa in prostora |
Vaja: siljenje čebulnic. |
OSKRBA REZANEGA CVETJA, ZELENJA, LONČNIC, BONSAJEV, NASADKOV |
|
|
|
|
|
Razvija ekološko zavest in krepi osebno odgovornost. Se zaveda pomena zdravih in lepih rastlin za človekovo bivalno okolje. |
Vaje: |
UREJANJE DELOVNIH PROSTOROV IN ARANŽERSKIH PRIPOMOČKOV |
|
|
|
|
|
Razvija smisel za urejenost, red in čistočo. Razvija poklicno identiteto. Se zaveda pomena urejene cvetličarne in širše okolje. |
Vaja: ureditev cvetličarske delavnice. |
OBDOBJA UMETNOSTNE ZGODOVINE |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost čutenja stvari od "včeraj za danes". Se zave izrazne moči arhitekta. |
Vaja: ogled značilnih zgradb posameznega umetnostno zgodovinskega obdobja. |
PREDSTAVITVENE TEHNIKE OBLIKOVANJA CVETLIČNIH VEZAV IN DEKORACIJ |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost in strokovnost. Razvija inovativnost. Se zaveda pomena skice pri delu s strankami. |
Vaje: |
SKRB ZA OSEBNO UREJENOST |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomena osebne urejenosti. |
Vaja: igranje vlog. |
2. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
SPOZNAVANJE IN UPORABA STROKOVNIH VIROV |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija vedoželjnost in sposobnost povezovanja različnih strokovnih znanj. |
Vaje: |
CVETLIČARSKI PRIPOMOČKI IN NAPRAVE |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomena vzdrževanja pripomočkov, orodij in naprav za kakovostno opravljanje dela. |
Vaja: uporaba posameznega cvetličarskega pripomočka, orodja in naprave. Demonstracija: osnovna vzdrževalna dela. |
VARNO DELO S CVETLIČARSKIMI PRIPOMOČKI, ORODJI IN NAPRAVAMI |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomena varnega dela in osebne odgovornosti. |
Ogled: učni objekti stroji, orodja in naprave. Demonstracija: varno delo s cvetličarskimi pripomočki, orodji in napravami. |
POZNAVANJE OKRASNIH ENOLETNIC, DVOLETNIC IN TRAJNIC |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomena rastlin v človekovem bivalnem okolju. |
Vaje: |
ARANŽERSKI MATERIALI |
|
|
|
|
|
Razvija občutek za uporabnost različnih materialov. Se zaveda pomena spremljanja modnih trendov. Krepi natančnost, ustvarjalnost in odgovornost. Razvija primeren odnos do stranke, upoštevajoč njene želje. Razvija ustvarjalnost ob uporabi različnih aranžerskih materialov. |
Ogled: trgovina ali šolsko skladišče z rezanim cvetjem, zelenjem in aranžerskimi materiali. Vaje: uporaba aranžerskih materialov v praksi. |
OBLIKA |
|
|
|
|
|
Razvija čut za estetiko. Razvija ustvarjalnost. |
Vaja: združevanje ploskovnih in telesnih oblik v kompozicije. |
BARVE |
|
|
|
|
|
Razvija čut za estetiko. Krepi barvne zaznave. Se zaveda psihološkega učinka barv. |
Vaje: |
STRUKTURA |
|
|
|
|
|
Se zave sporočilnosti cvetličnega izdelka. Razvija strokovnost, natančnost in izvirnost. |
Vaja: primerjava struktur med seboj. |
PRAVILO ZLATEGA REZA |
|
|
|
|
|
Razvija občutke za razmerje in skladnost. Se zaveda pomena in učinka pri odstopanju od pravil. |
Vaje: |
MOŽNOSTI OBLIKOVANJA CVETLIČNIH VEZAV IN DEKORACIJ |
|
|
|
|
|
Razvija čut za oblikovanje. Krepi sposobnost prilagajanja modnim trendom. Razvija ustvarjalnost. Se zave učinka določene cvetlične dekoracije v prostorih različnih umetnostnih obdobij. |
Demonstracija: načini razporejanja aranžerskih in rastlinskih materialov v cvetlični vezavi. Ogled: naravna krajina in primerjava z osnovnimi načeli oblikovanja. |
SKRB ZA OSEBNO UREJENOST |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomena osebne urejenosti. |
Vaja: igranje vlog. |
3. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
SKRB ZA DNEVNO UREJENOST DELOVNEGA OKOLJA |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Se zaveda pomena urejene cvetličarne. |
Vaja: popestritev pouka z vnašanjem glasbe, svetlobnih učinkov. |
VARSTVO OKRASNIH RASTLIN PRED BOLEZNIMI IN ŠKODLJIVCI |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomena uporabe okolju manj škodljivih preparatov. Razvija natančnost pri delu s fitofarmacevtskimi sredstvi in skrb za osebno zaščito. |
Vaja: ogled in prepoznavanje najpogostejših bolezni in škodljivcev v zaščitenih prostorih in na prostem. |
POZNAVANJE LESNATIH RASTLIN, VRTNIN, DIŠAVNIC, ZELIŠČ |
|
|
|
|
|
Razvija ustvarjalnost. |
Vaja: izdelava herbarija lesnatih rastlin, vrtnin, dišavnic, zelišč. |
CVETLIČARSKI IZDELKI IN STORITVE |
|
|
|
|
|
Se zave pomena skice pri trženju. Razvija sposobnost komuniciranja s strankami. |
Vaje: |
CVETLIČNE VEZAVE |
|
|
|
|
|
Razvija samostojnost, ustvarjalnost, strokovnost in zanesljivost. Razvija komunikativnost. Razvija smisel za oblikovanje. Razvija izvirnost z iskanjem novih idej s pomočjo revij, interneta in razstav. |
Ogled: cvetličarsko tekmovanje. Vaje: |
CVETLIČNE DEKORACIJE |
|
|
|
|
|
Krepi smisel za oblikovanje. Se zaveda pomena varnosti pri delu ter skrbi za lastno varnost in varnost drugih. Razvija izvirnost pri iskanju novih idej s pomočjo strokovne periodike, razstav, … Razvija spretnost komunikacije s strankami. Se zaveda pomena šeg in tradicije. |
Ogled: demonstracija znanih cvetličarskih mojstrov. Vaje: |
NASADEK - SOBNA, OKENSKA, BALKONSKA IN TERASNA UREDITEV |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost prilagajanja postavitve cvetličnega korita izbranemu okolju. |
Vaje: |
UREDITEV IN OSKRBA EPIFITNEGA DEBLA, CVETLIČNEGA OKNA IN BONSAJA |
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost, ustvarjalnost, natančnost, ekološko zavest in osebno odgovornost. |
Demonstracija: ureditev zimskega vrta. |
OSNOVNA NAČELA TRŽENJA |
|
|
|
|
|
Razvija smisel za skupinsko delo. Razvija uglajenost in čut za poštenost ter pravičnost. Razvija tržne sposobnosti. Razvija občutek za zdravo konkurenco. Razvija sposobnost trženja in komuniciranja s poslovnimi partnerji. Razvija odgovornost do materialnih dobrin. |
Ogledi: Vaje: |
SKRB ZA OSEBNO UREJENOST |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomena osebne urejenosti. |
Vaja: igranje vlog. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Splošno vrtnarstvo Stroji in naprave Aranžerstvo |
|
|
Splošno vrtnarstvo Okrasne zelnate rastline Dendrologija |
|
|
Splošno vrtnarstvo Stroji in naprave Okrasne zelnate rastline |
|
|
Splošno vrtnarstvo Okrasne zelnate rastline |
|
|
Splošno vrtnarstvo Stroji in naprave Okrasne zelnate rastline |
|
|
Splošno vrtnarstvo Okrasne zelnate rastline Dendrologija |
|
|
Splošno vrtnarstvo Okrasne zelnate rastline |
|
|
Okrasne zelnate rastline Dendrologija Aranžerstvo |
|
|
Splošno vrtnarstvo Okrasne zelnate rastline Dendrologija Aranžerstvo |
|
|
Stroji in naprave Aranžerstvo Poslovno komuniciranje |
|
|
Umetnost Aranžerstvo |
|
|
Splošno vrtnarstvo Stroji in naprave Aranžerstvo |
|
|
Okrasne zelnate rastline Aranžerstvo Stroji in naprave |
|
|
Aranžerstvo |
|
|
Slovenščina Tuj jezik Računalništvo |
|
|
Računalništvo |
|
|
Okrasne zelnate rastline Dendrologija Gospodarsko poslovanje Poslovno komuniciranje Aranžerstvo |
|
|
Splošno vrtnarstvo Dendrologija Okrasne zelnate rastline |
|
|
Splošno vrtnarstvo Okrasne zelnate rastline |
|
|
Umetnost Aranžerstvo |
|
|
Aranžerstvo Stroji in naprave |
|
|
Umetnost Aranžerstvo Dendrologija |
|
|
Aranžerstvo |
|
|
Aranžerstvo Umetnost |
|
|
Splošno vrtnarstvo Dendrologija Okrasne zelnate rastline Stroji in naprave |
|
|
Splošno vrtnarstvo Dendrologija Aranžerstvo |
|
|
Gospodarsko poslovanje Aranžerstvo Poslovno komuniciranje |
|
|
Splošno vrtnarstvo Okrasne zelnate rastline |
|
|
Splošno vrtnarstvo Okrasne zelnate rastline Dendrologija |
|
|
Splošno vrtnarstvo Dendrologija Okrasne zelnate rastline Aranžerstvo |
|
|
Okrasne zelnate rastline Dendrologija Aranžerstvo Stroji in naprave Splošno vrtnarstvo |
|
|
Splošno vrtnarstvo Okrasne zelnate rastline Dendrologija Stroji in naprave |
|
|
Gospodarsko poslovanje Poslovno komuniciranje |
|
|
Matematika Računalništvo Gospodarsko poslovanje Poslovno komuniciranje |
|
|
Stroji in naprave Dendrologija Gospodarsko poslovanje |
|
|
Poslovno komuniciranje |
|