Izobraževalni program: CVETLIČAR (šs)
Sprejeto na 44.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 1. 12. 2000
SPLOŠNO VRTNARSTVO
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
130 |
45 |
175 |
2. |
47 |
23 |
70 |
3. |
47 |
21 |
68 |
skupaj |
224 |
89 |
313 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Predmetna področja:
Letnik |
Predmetno področje |
T |
V |
Predmetno področje |
T |
V |
Predmetno področje |
T |
V |
1. letnik |
kemija |
25 |
5 |
rastlinska proizvodnja |
55 |
25 |
botanika |
55 |
15 |
2. letnik |
varstvo rastlin in okolja |
47 |
23 |
||||||
3. letnik |
varstvo rastlin in okolja |
25 |
10 |
zelenjadarstvo |
24 |
11 |
Dijak:
1. letnik (kemija - 25 ur)
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
SNOVI |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija sposobnost razlikovanja med različnimi snovmi. |
Prikaz: čiste snovi in zmesi. |
KEMIJSKA REAKCIJA |
|
|
|
|
|
Razvija čut za opazovanje. |
Vaja: urejanje osnovnih kemijskih enačb. |
RAZTOPINE |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost. |
Vaja: računanje odstotne koncentracije odmerkov zaščitnih sredstev za varstvo rastlin. |
ELEKTROLITI |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost. |
|
ORGANSKE SPOJINE |
|
|
|
|
|
Rastline obravnava kot živa bitja s svojimi potrebami. |
Samostojno delo: predstavitev najpomembnejših elementov za rast rastlin. |
ORGANSKA KEMIJA NARAVNIH SPOJIN |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost opazovanja in razlikovanja v kemijski sestavi živih bitij. |
Vaja: poimenovanje organskih spojin, ki jih največkrat zaužijemo s hrano. |
1. letnik (rastlinska proizvodnja - 80 ur)
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
DEJAVNIKI RASTI |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija sposobnost opazovanja naravnih pojavov in spreminjanja pojavov v okolju, ki ga obdaja. Razvija zavest o pomenu zdravega in škodljivosti onesnaženega okolja. |
Ogled: vremenska hišica in spremljanje vremena oziroma vremenskih kart. |
TLA |
|
|
|
|
|
Razvija odnos do pravilne izrabe tal. |
Vaja: določitev strukture tal in teksture tal. Vaja: določitev ph vrednosti tal s ph metrom. |
OBDELOVANJE TAL |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost opazovanja. |
|
GNOJENJE |
|
|
|
|
|
Krepi ekološko zavest. |
Vaja: računanje pravilnih odmerkov gnojil za posamezne rastline. Ogled: vrtnarski center, ki prodaja različne vrste gnojil. Vaja: odvzem vzorcev zemlje za analizo tal in analiza. |
SUBSTRATI |
|
|
|
|
|
Krepi čut za opazovanje in razlikovanje. |
Ogled: substrati v vrtnarskem centru. |
KOLOBAR |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost opazovanja. |
|
SEME IN SETEV |
|
|
|
|
|
Razvija občutek za natančnost. Razvija pravilen odnos do semena domačih sort. |
Vaja: določanje nekaterih zunanjih lastnosti semena. Ogled: deklaracijski listi in semenske vrečke. Vaja: uporaba interneta. |
PRIDELOVANJE SADIK |
|
|
|
|
|
Krepi čut za opazovanje. |
Ogled: različne vrste lončkov za pridelovanje sadik. |
1. letnik (botanika - 70 ur)
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
|||
RASTLINSKA CELICA |
Dijak |
Dijak |
|
|||
|
|
Se zave, da so rastline živa bitja in tako ravna z njimi. |
||||
RASTLINSKA TKIVA |
|
|
|
|||
|
|
Razvija sposobnost opazovanja in razlikovanja. |
Delo v skupini: ugotavljanje vrste tkiv v posameznih rastlinskih organih |
|||
RASTLINSKI ORGANI |
|
|
|
|||
|
|
Razvija čut za opazovanje rastlin in njihovo lepoto. Razvija pozitiven odnos do rastlin. |
Vaja: oblike rastlinskih organov. Vaja: razlikovanje rastlinskih organov in določanje njihove oblike na posameznih okrasnih rastlinah. |
|||
RAZMNOŽEVANJE RASTLIN |
|
|
|
|||
|
|
Razvija pravilen odnos do sadilnega materiala. |
Prikaz: posamezni načini razmnoževanja. Vaja: ugotavljanje primernega načina razmnoževanja za posamezne okrasne rastline. |
|||
SISTEMATIKA RASTLIN |
|
|
|
|||
|
|
Razvija natančnost in zanesljivost. Razvija sposobnost opazovanja rastlin. |
Ogled: rastline v šolskem parku in rastlinjaku. Vaja: razvrstitev rastlin v posamezne razrede, družine. Vaja: prepoznavanje in razvrščanje najpomembnejših okrasnih rastlin. Vaja: uporaba interneta. |
|||
EKOSISTEM |
|
|
|
|||
|
|
Se zave pomena odgovornega odnosa do narave in ljudi. Se zave vloge človeka pri ohranjanju biotske raznovrstnosti okolja. |
Vaja: spoznavanje izbranega ekosistema (terensko delo). Vaja: opazovanje odnosov med živo in neživo naravo (terensko delo). |
|||
EKOLOGIJA |
|
|
|
|||
|
|
Se zave pomena zdravega in škodljivosti onesnaženega okolja. Se zave svoje vloge pri varstvu okolja. |
Seminarska naloga: povzročitelji onesnaževanja v okolju. |
2. letnik (varstvo rastlin in okolja – 70 ur)
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
|||
GOSPODARSKI POMEN VARSTVA RASTLIN |
Dijak |
Dijak: |
|
|||
|
|
|||||
POVZROČITELJI BOLEZNI IN POŠKODB NA RASTLINAH |
|
|
|
|||
|
|
Razvija sposobnost opazovanja narave. Krepi ekološko zavest. |
Vaja: prepoznavanje simptomov obolelosti rastlin. Vaja: razvojne stopnje bolezni. |
|||
NAČINI ZATIRANJA BOLEZNI IN ŠKODLJIVCEV |
|
|
|
|||
|
|
Razvija odnos do okolju prijaznih načinov varstva rastlin. |
||||
PRIPRAVKI |
|
|
|
|||
|
|
Razvija natančnost. Se zaveda odgovornosti in posledic svojega dela. Razvija sposobnost opazovanja in ocenjevanja. Razvija odnos do varnosti pri delu. |
Ogled: embalaža in oblike pripravkov. Vaja: prepoznavanje oznak. Vaja: izračun koncentracije in dozacije. |
|||
PREGLED BOLEZNI IN PRIPRAVKOV ZA NJIHOVO ZATIRANJE |
|
|
|
|||
|
|
Razvija sposobnost za opazovanje narave. Se zaveda posledic kemičnega varstva na okolje. Razvija čut za natančnost. |
Ogled: značilna bolezenska znamenja na okrasnih rastlinah. Ogled: pripravki oziroma embalaža in reklamni material. |
3. letnik (varstvo rastlin in okolja – 35 ur)
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
|||
PREGLED ŠKODLJIVCEV IN PRIPRAVKOV ZA NJIHOVO ZATIRANJE |
Dijaki |
Dijaki |
|
|||
|
|
Razvija sposobnost opazovanja in primerjanja pojavov v naravi. Se zave pomena izbire okolju prijaznejših kemičnih pripravkov. Razvija čut za natančno in varno delo s škropivi. |
Ogled: značilni škodljivci in poškodbe, ki jih povzročajo na okrasnih rastlinah. Ogled: pripravki oziroma embalaža in reklamni material. Vaja: uporaba interneta. |
|||
ZATIRANJE PLEVELA |
|
|
|
|||
|
|
Razvija zavest o odgovornosti za svoja dejanja. Krepi pravilen odnos do varstva rastlin. |
Ogled: pripravki oziroma embalaža in reklamni material. |
|||
RAZKUŽEVANJE |
|
|
|
|||
|
|
Se zaveda pomena natančnosti in pravočasnosti pri delu. |
||||
POSLEDICE KEMIČNEGA ZATIRANJA BOLEZNI IN ŠKODLJIVCEV |
|
|
|
|||
|
|
Se zaveda posledic kemičnega varstva rastlin. |
Seminarska naloga: posledice kemičnega varstva rastlin. |
3. letnik (zelenjadarstvo - 35 ur)
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
|||
ZNAČILNOSTI ZELENJADARSTVA |
Dijak |
Dijak |
|
|||
|
|
Razvija odnos do poklica. |
||||
GOSPODARSKI POMEN PRIDELOVANJA VRTNIN |
|
|
|
|||
|
|
Razvija komunikativnost. |
Ogled: ponudba vrtnin na tržnici. |
|||
POMEN ZELENJADNIC V SODOBNIH VEZAVAH IN DEKORACIJAH |
|
|
|
|||
|
|
Razvija komunikativnost. Razvija ustvarjalne sposobnosti in krepi domišljijo |
Skupinsko delo: ponudba vrtnin v domačem kraju. Vaja: iskanje slik s cvetlično zelenjavnimi dekoracijami v revijah. |
|||
IZBIRA PROSTORA ZA PRIDELOVANJE VRTNIN |
|
|
|
|||
|
|
Razvija komunikativnost, odločnost, strpnost in sposobnost za reševanje konfliktov. Se osebnostno razvija. |
||||
PRIDELOVANJE POSAMEZNIH VRTNIN |
|
|
|
|||
°kapusnice °korenovke °čebulnice
°špinačnice °trajne vrtnine |
|
Razvija sposobnost opazovanja in razlikovanja. Se osebnostno razvija. Krepi poklicno socializacijo. Razvija ustvarjalnost. Razvija odgovornost do dela. Razvija pravilen odnos do okolja in rastlin kot živih bitij. Razvija ekonomičnost. Razvija komunikativnost, strpnost |
Ogled: vrtnine v različnih razvojnih fazah. Vaja: uporaba različne literature in katalogov. Ogled: zbirka semen in slik. Vaja: iskanje slik cvetlično- zelenjavnih dekoracij. Vaja: uporaba interneta. |
|||
dišavnice |
|
|
|
|||
|
|
Razvija odnos do dišavnic kot zdravilnih in okrasnih rastlin. |
Ogled: dišavnice v šolskem parku |
|||
gobe |
|
|
|
|||
|
|
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
Kemija |
|
|
|
Matematika Stroji in naprave Praktični pouk |
|
rastlinska proizvodnja |
|
|
|
Okrasne zelnate rastline Dendrologija Stroji in naprave Praktični pouk |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
botanika |
|
|
|
Okrasne zelnate rastline Dendrologija Praktični pouk |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
varstvo rastlin in okolja |
|
|
|
Matematika Okrasne zelnate rastline Dendrologija Stroji in naprave Praktični pouk |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
zelenjadarstvo |
|
|
|
Gospodarsko poslovanje Aranžerstvo Stroji in naprave Praktični pouk |
|
|
|
|
|
|
|
|
|