Izobraževalni program: ELEKTRIKAR ELEKTRONIK (šs)
Sprejeto na 50. seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 17. 7. 2001
RAČUNALNIŠTVO IN DOKUMENTIRANJE
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
35 |
70 |
105 |
2. |
|
|
|
3. |
|
|
|
skupaj |
35 |
70 |
105 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijak:
° spozna in zna opredeliti pogosto uporabljane pojme, ki se pojavljajo v zvezi z informatiko in računalništvom
° spozna osnovne dele računalnika in njihove funkcije, razlikuje karakteristične podatke sestavnih delov računalnika in perifernih enot
° spozna operacijski sistem Windows in zna pokazati glavne možnosti razširjene programske opreme
° zna osnovna opravila v operacijskem sistemu Windows
° zna uporabiti urejevalnik besedil in se seznani z enim programom za urejanje preglednic
° seznani se z možnostmi elektronskih komunikacij in razširjenih omrežij ter se usposobi za osnovna opravila pri komuniciranju
° razume pomen in vlogo informatike ter možnosti, ki jih nudijo informacijski sistemi
° seznani se z vrstami programskih orodij za svoje strokovno področje in zna nekatera uporabiti
° spozna programsko orodje za obdelavo in izdelavo poročil
° spozna pojem intelektualne lastnine in razvija odnos do intelektualne lastnine
° spozna osnovna pravila tehniškega risanja in se seznani s tehniško dokumentacijo
° zna risati enostavne tehniške risbe
° pozna električne simbole osnovnih elementov v elektrotehniki
° zna brati in risati enostavne električne sheme
° spozna računalniška orodja za risanje tehniških risb
° pozna struktuiran tehniški načrt in pripadajočo dokumentacijo.
INFORMATIVNI CILJI |
INFORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
OSNOVE INFORMATIKE |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Sprejema in ceni pomen informacije v sodobni družbi. Ugotavlja in se zaveda, da je bila učinkovitost in uspešnost vedno odvisna od razpoložljivih informacij; zaveda se, da je človekov vsakdan močno odvisen od urejenih informacij in hitre informacijske tehnologije. |
|
RAČUNALNIŠKA STROJNA OPREMA |
|
|
|
|
|
Razume medsebojno odvisnost in povezavo človek-informacija-tehnika. Sprejema računalnik kot delovni pripomoček za reševanje nalog s področja obdelave informacij in tudi drugih tehniških opravil; nadzora, varovanja, vodenja, zamenjave človeka s strojem. |
Predstavitev sestavnih enot in prikaz v sestavljenem računalniku. |
VAJE |
|
|
|
|
|
Sodeluje pri skupinskem delu s sošolci preko računalnika. Razvija spretnosti za iskanje rešitev in izobraževanje s pomočjo računalnika. Spoznava računalnik kot orodje v svoji stroki. |
Individualno delo na računalniku. |
TEHNIČNA DOKUMENTACIJA |
|
Spoznava različna področja, ki jih pokriva tehnično risanje in dokumentiranje. |
Dijakom pokažemo različne tehniške dokumente za analizo in prepoznavanje. |
VRSTE ČRT IN NJIHOVA UPORABA |
|
|
|
|
|
Razvija delovne navade in natančnost pri delu. Vrednoti možnosti programskega okolja. Ugotavlja nove delovne naloge v izbranem poklicu. |
|
TEHNIŠKA PISAVA |
|
|
|
|
|
|
|
MERILA |
|
|
|
|
|
|
|
PROJEKCIJSKO RISANJE |
|
|
|
|
|
Razvija in občutek prostorske predstave. |
|
|
|
Spozna zahtevo za različne načine ponazoritve različnih materialov v risbah. |
Prikaz primerov šrafur, in določitev pomembnejših kot osnovno znanje o materialih in načinih tehniškega dokumentiranja. |
KOTIRANJE |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost ter preglednost nad delovnim objektom v obliki natančne tehnične predstave, to je z definiranjem minimalnih potrebnih dimenzij. |
Dijakom nazorno ponazorimo vrste kotiranja in jih vodimo skozi primer. |
RISANJE ENOSTAVNE TEHNIŠKE RISBE |
|
|
|
|
|
Poveže znanja tehniškega risanja z elektrotehniko. Oblikuje pregledno predstavo in primerjavo svojega delovnega okolja s sorodnimi. |
Dijake vodimo skozi postopek nastajanja tehniške risbe in jih sproti opozarjamo na možne težave pri risanju. |
ELEKTROTEHNIŠKE RISBE |
|
|
|
|
|
|
|
ELEKTROTEHNIŠKI SIMBOLI ZA ELEKTROTEHNIKO |
|
|
|
|
|
Povezuje strokovna znanja in tehniško risanje. Prepozna novo pridobljena znanja skozi tehniške risbe v strokovnih revijah. |
Analiza načrtov s področja elektrotehnike. |
ELEKTROTEHNIŠKI SIMBOLI ZA ELEKTROENERGETIKO IN ELEKTRONIKO |
|
|
|
|
|
Poveže nova znanja s praktičnimi primeri (npr. Načrt elektronskih vezij in naprav). |
Dijaki dobijo več načrtov s področja elektroenergetike ter jih v skupinah analizirajo. |
IZDELAVA STRUKTURIRANEGA PROJEKTA |
|
Razvija odnos do sošolcev in profesorja. Oblikuje odnos do dokumentacije. Spozna smisel predmeta. Spozna pomen projektne dokumentacije. Oblikuje delovne navade. |
Skupaj z dijaki ponovimo vsebine šolskega leta in jim pomagamo pri izdelavi projekta. Dijakom dodelimo tematiko iz področja elektronike ali elektroenergetike. Kompleksnost naloge priredimo njihovim sposobnostim. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
° pisno (vaje, projektna naloga),
° ustno.
Dijak izdela eno projektno nalogo s področja tehniškega risanja, ki zajema vse vrste tehniške dokumentacije, ki spremljajo izdelek skozi proizvodni proces.
Pri oblikovanju ocene se upošteva:
° poznavanje delovnega okolja in učinkovitost delovnih postopkov
° funkcionalnost in spoštovanje standardov oblikovanja izdelkov
° razumevanje, uporaba in preglednost pri delu z računalnikom
° točnost dela in upoštevanje standardov in dogovorov
° natančnost postopkov tehniškega risanja
° upoštevanje napotkov za delo (izdelava risb in računalniških izdelkov).
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Matematika |
|
|
Elektrotehnika |
|
|
Praktični pouk |
|
|
Tuji jezik |
|