SREDNJE POKLICNO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: ELEKTRIKAR ENERGETIK (šs)

KATALOG ZNANJ

Sprejeto na 50. seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 17. 7. 2001

1.   IME PREDMETA

RAČUNALNIŠTVO IN DOKUMENTIRANJE

2.   ŠTEVILO UR

Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.

Letnik

Oblike izobraževalnega dela

 

Teorija (ur)

Vaje (ur)

Skupaj (ur)

1.

35

70

105

2.

 

3.

 

skupaj

35

70

105

* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;

** V - vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.

3.   USMERJEVALNI CILJI

Pri predmetu dijak:


4.   OPERATIVNI CILJI

INFORMATIVNI CILJI

FORMATIVNI CILJI

SOCIALIZACIJSKI CILJI

POSEBNOSTI V IZVEDBI

Osnove informatike

Dijak

Dijak

  • informatika

  • informacija in merjenje informacij (bit, byte)

  • kod, kodiranje
  • razloži vlogo in pomen informacije v sodobni družbi

  • razlikuje in zna razčleniti pojma informacijo in podatek

  • razlikuje zvezni in diskretni svet

  • pozna in zna ponazoriti pomen informacijske tehnologije
  • Sprejema pomen informacije v sodobni družbi.

    Ugotavlja in se zaveda, da je učinkovitost in uspešnost odvisna od razpoložljivih informacij.

    Zaveda se, da je človekov vsak dan močno odvisen od urejenih informacij in hitre informacijske tehnologije.

    Računalniška strojna oprema

     

     

     

  • zgradba računalnika in osnovno delovanje

  • notranja strojna oprema (CPE, matična plošča)

  • pomnilne naprave (ROM, RAM, HDD, FDD, CD-RW)

  • vrste komunikacije (serijska in paralelna)

  • zunanja strojna oprema – periferne enote (prikazovalnik, tiskalnik, zvočnik)

  • programska licenca
  • razlikuje med strojno in programsko opremo

  • zna razložiti delovanje računalnika in princip izvajanja nalog z računalnikom

  • zna našteti strojno opremo (interno in periferno) in medsebojno odvisnost

  • opredeli enote računalnika

  • zna razložiti osnovne funkcije posameznih enot računalnika in načine komunikacije med računalnikom in periferno opremo
  • Razume medsebojno odvisnost in povezavo človek-informacija-tehnika.

    Sprejema računalnik kot delovni pripomoček za reševanje nalog s področja obdelave informacij in tudi drugih tehniških opravil nadzora, varovanja, vodenja, zamenjave človeka s strojem.

    Predstavitev sestavnih enot in prikaz v sestavljenem računalniku.

    Osnove operacijskega sistema WINDOWS

     

     

     

  • orodja v operacijskem sistemu WINDOWS, datotečni sistem (kopiranje, prenašanje, brisanje in preimenovanje datotek in map)

  • urejevalnik besedil – Microsoft Word (shranjevane, odpiranje in oblikovanje besedila, vstavljanje slik v dokument)

  • elektronska preglednica - Microsoft Excel (preprosto računanje, risanje grafov)
  • prepozna osnovne operacije v operacijskem sistemu WINDOWS

  • uporablja orodja v operacijskem sistemu WINDOWS (računalo, slikar, iskanje, pomoč)

  • pozna osnovne operacije za delo z datotekami in mapami

  • zna napisati enostaven dokument (prošnjo, dopis, reklamacijo, poročilo, …)

  • razlikuje različne načine pisanja enačb v Microsoft Excelu

  • iz navedene tabele s podatki nariše graf v Microsoft Excelu
  • Udeležuje se skupinskega dela z ostalimi dijaki preko računalnika.

    Razvija možnosti za iskanje rešitev in samoizobraževanje.

    Prepoznava računalnik kot orodje v svoji stroki.

    Individualno delo na računalniku.

    Tehnična dokumentacija

     

     

     

  • vrste dokumentacije
  • zna našteti vrste dokumentov v tehničnem procesu in dokazati mesto uporabe (tehnološka, delavniška, sestavna risba)

  • razlikuje in formulira tehniške risbe s prikazovanjem, izdelovanjem in vsebino

  • zna razložiti osnovne značilnosti tehnološke, delavniške ter sestavne risbe

  • pozna opremo tehniške risbe
  • Spozna različna področja tehničnega risanja.

    Pokažemo več različnih risb, ki jih prepoznajo in analizirajo.

    Vrste črt in njihova uporaba

     

     

     

  • črte v risbah

  • črte v programskem okolju
  • pozna in razlikuje različne debeline črt in njihovo uporabo

  • samostojno izbira in uporablja različne črte v risbi

  • seznani se z izbiro črt v programskem okolju
  • Razvija delovne navade.

    Ocenjuje različne možnosti programskega okolja.

    Se identificira s svojim bodočim poklicem,

    Osvaja vrednosti predloženih vzorcev tehničnih pisav.

     

    Tehniška pisava

     

     

     

  • vnos besedila v tehniško risbo

  • vnos besedila v programskem okolju
  • zna tehnično pisati

  • zna dopolniti besedilo v tehniško risbo

  • razume pomen dopolnjevanja tehniške risbe
  •    

    Merila

     

     

     

  • merila v risbah

  • merila v programskih okoljih
  • razume uporabo meril za pomanjšanje in povečanje elementov risbe in celote

  • si na primeru ogleda uporabo meril v risbah

  • zna uporabljati povečavo in pomanjšavo v programskem okolju
  •    

    Projekcijsko risanje

     

     

     

  • prikaz projekcijskega risanja

  • projekcijsko risanje v programskem okolju
  • razlikuje različne projekcije in spozna možnosti njihove uporabe

  • zna narisati preproste predmete v izometrični, diametrični in pravokotni projekciji ter si narisane predmete tridimenzionalno predstavljati
  • Razvija občutek za prostorske predmete.

    Prerezi in šrafure

     

     

     

  • risanje prerezov in šrafur v risbah

  • prerezi v programskem okolju

  • vrste šrafur v programskem okolju
  • pozna pravila risanja in označevanja prerezov ter različne vrste šrafur

  • zna narisati prereze na enostavnih risbah

  • seznani se z postopkom izdelave prereza v programskem okolju

  • spozna različne vrste in načine izbire šrafur
  • Uvidi možnosti ponazoritve različnih materialov v risbah.

    Pokažemo več primerov šrafur, od katerih jih morajo osvojiti le nekaj.

    Kotiranje

     

     

     

  • kotiranje preprostih risb

  • kotiranje preprostih risb v računalniškem okolju
  • pozna elemente in pravila kotiranja

  • implementira pravila kotiranja na preprosti risbi

  • zna dopolniti tehniško risbo v računalniškem okolju
  • Razvija potrebo po natančnosti v tehniki.

    Nazorno ponazorimo vrste kotiranja in jih vodimo skozi primer.

    Elektrotehniške risbe

     

     

     

  • risanje enostavne tehniške risbe

  • risanje enostavne tehniške risbe v programskem okolju

  • risanje elektrotehniške risbe

  • risanje elektrotehniške risbe v programskem okolju

  • risanje elektrotehniških simbolov za elektroniko

  • simboli in knjižnice v programskem okolju

  • elektrotehniški simboli za elektroenergetiko

  • risanje elektroenergetskih simbolov

  • simboli in knjižnice v programskem okolju
  • zna razložiti narisano tehniško risbo

  • pozna namen in uporabo različnih vrst diagramov

  • zna risati in brati diagrame; zna narisati tehniško risbo v računalniškem okolju

  • spozna vrste in značilnosti risb, ki se uporabljajo v elektrotehniki

  • spozna elektrotehniške simbole v elektroniki

  • pozna najpogostejše elektrotehniške grafične simbole in jih zna uporabljati na preprostem primeru

  • v programskem okolju nariše elektrotehniško risbo

  • spozna uporabo elektrotehniških simbolov v programskem okolju in se seznani z vstavljanjem grafičnih simbolov iz knjižnice elementov

  • pozna najpogostejše elektroenergetske grafične simbole in jih zna uporabljati na preprostem primeru

  • spozna uporabo elektroenergetskih simbolov v programskem okolju in se seznani z vstavljanjem grafičnih simbolov iz knjižnice elementov

  • zna narisati preprosto elektrotehniško risbo s področja elektroenergetike

  • zna razložiti že narisano elektrotehniško risbo

  • zna narisati in brati preproste vezalne, blokovne in tokovne sheme
  • Poveže znanja tehniškega risanja z elektrotehniko.

    Razvija odnos do svojega poklica.

    Povezuje strokovna znanja in tehniško risanje.

    Prepozna novo pridobljena znanja v tehniških risbah v strokovnih revijah.

    Poveže nova znanja s praktičnimi primeri (npr. Načrtom električnih inštalacij za svojo sobo).

    Dijake vodimo skozi postopek nastajanja tehniške risbe in jih sproti opozarjamo na možne težave pri risanju.

    Analiza elektrotehniških načrtov.

    Dijaki dobijo več načrtov s področja elektroenergetike ter jih v skupinah analizirajo.

    Izdelava strukturiranega projekta

  • seznani se z zahtevami projekta (nalogami in cilji)

  • zna opredeliti problem in ga razdeliti na posamezne naloge

  • zna izdelati potrebne tehniške risbe

  • zna izdelati potrebne tehniške risbe v računalniškem okolju

  • seznani se z možnostjo predstavitve svojih rezultatov (tiskanje dokumentov, risb)

  • zna združiti izdelane dokumente in risbe v dogovorjeno obliko
  • Razvija odnos do skupinskega dela.

    Oblikuje odnos do dokumentacije.

    Spozna pomen projektne dokumentacije.

    Pridobi in si izoblikuje delovne navade.

    Dijakom določimo tematiko iz elektronike ali elektroenergetike in jim pomagamo pri izdelavi projekta.

    Kompleksnost in zahtevnost naloge priredimo njihovim sposobnostim.


    5.   OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA

    V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:

    Dijak izdela eno projektno nalogo pri tehniškem risanju, ki zajema vse vrste tehniške dokumentacije, ki spremljajo izdelek ali opravilo med procesom.

    Pri oblikovanju ocene se upošteva:

    6.   POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI

    Znanja

    Povezava s predmetom

     

    Predmet

    Znanja

  • projekcijsko risanje
  • Matematika

  • geometrija in računske operacije
  • izdelava projekta
  • Elektrotehnika

  • osnovna vezja v elektrotehniki
  • projektne naloge
  • Praktični pouk

  • vrste in uporaba tehnične dokumentacije
  • osnove operacijskega sistema WINDOWS

  • orodja v operacijskem sistemu
  • Tuji jezik

  • strokovna terminologija v tujem jeziku