Izobraževalni program: FARMACEVTSKI PROCESNIČAR
BIOLOGIJA S SOMATOLOGIJO
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
57 |
13 |
70 |
2. |
|
||
3. |
|
||
skupaj |
57 |
13 |
70 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
V 1. letniku se dijaki pri 10 urah vaj delijo v skupine.
Pri predmetu dijaki:
BIOLOGIJA (22 ur)
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Biologija kot naravoslovna veda |
Dijaki |
Dijaki |
|
|
|
Dojame pojem interdisciplinarnost in razvija pravilen odnos do znanstvenega raziskovanja žive narave. |
|
Načrtovanje biološkega poskusa |
|
|
|
|
|
Vaja: |
|
Značilnosti živega |
|
|
|
|
|
Upošteva etična načela pri delu z organizmi in pri poseganju v naravo. |
|
Mikroskopiranje |
|
|
|
|
|
Urjenje ročnih spretnosti. Razvijanje natančnosti. Sprejemanje doslednosti pri upoštevanju navodil pri delu. |
Vaja: |
Celica - osnovna življenjska enota |
|
|
|
|
|
Se zave raznolikosti sveta okoli sebe. Razume pomen razvoja tehnologije za preučevanje žive narave. |
Vaja: |
Zgradba in vloga celične membrane |
|
|
|
|
|
Dojame neprecenljivo vrednost ohranjanja naravnega okolja - ekološko ozaveščanje. |
Vaja: |
Celična stena |
|
|
|
|
|
Razvija ročne spretnosti. Razvija odgovoren odnos do raziskovanja žive narave Razume ogroženost okolja in pomen njegove zaščite. |
Vaja: |
Citoplazma |
|
|
|
|
|
Se zave pomena vode za življenje in zaščite naravnih vodnih virov. |
Vaja: |
Celični organeli |
|
|
|
|
|
Vaja: |
|
Nukleinske kisline |
|
|
|
|
|
Obsodi nekontrolirano uporabo pesticidov, insekticidov in drugih mutagenih dejavnikov v industriji in kmetijstvu. Dojame pomen raziskav na področju humane genetike. |
Vaja: |
Celični cikel |
|
|
|
|
|
Dojame vlogo spolnega in nespolnega razmnoževanja živih bitij v naravi. |
Vaja: |
Osnovni življenjski procesi |
|
|
|
|
|
Se zave energetske soodvisnosti med živimi organizmi in okoljem. |
|
Encimi |
|
|
|
|
|
Vaja: |
|
Vrenje |
|
|
|
|
|
Razvija pravilen odnos do anaerobnih procesov v ekosistemu. Se zave uporabe anaerobnih procesov v prehrambeni industriji. |
Vaja: |
Fotosinteza |
|
|
|
|
|
Dojame pomen fotosinteze za obstoj življenja na zemlji. Spozna in dojame pomen kroženja snovi in energije v naravi. |
Vaja: Vaja: |
Celično dihanje |
|
|
|
|
|
Se zave škodljivosti onesnaženega ozračja. |
Vaja: |
SOMATOLOGIJA (35 ur)
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Medicinska terminologija in topografija |
Dijaki |
Dijaki |
|
|
|
Razvijajo komunikacijske spretnosti. |
|
Skelet |
|
|
|
|
|
Spontano popravijo svojo držo med sedenjem v razredu. Razvijajo pozitivni odnos do zdravega načina življenja. |
|
Muskulatura |
|
|
|
|
|
Dojamejo pomen mišične moči in dobre fizične pripravljenosti za uspešno delo v poklicu. Razvijanje komunikacijskih spretnosti. |
Demonstracija: |
Živčevje |
|
|
|
Somatsko živčevje |
|
|
|
|
|
Razvijajo natančnosti, telesno koordinacijo, ročne spretnosti in komunikativnost. |
Demonstracija: refleksi. |
Vegetativno živčevje |
|
|
|
|
|
||
Receptorji |
|
|
|
Oko |
|
|
|
|
|
Se zavedo pomena varovanja svojega vida in sluha. Razvijajo strpnost, komunikativnosti. |
Demonstracija: |
Uho |
|
|
|
|
|
Se zavedo pomena škodljivosti hrupa. Dojamejo pomen varstva pri delu. Dojamejo posebno ogroženost sluha pri mladih zaradi »zasvojenosti« s hrupom. |
|
Drobovni organi |
|
|
|
|
|
Razvijanjo ročne spretnosti. Razvijajo humanega odnosa do ljudi. |
|
Prebavila |
|
|
|
|
|
Razvijajo zdrave prehrambene navade. Ekološko ozaveščanje v zvezi s pridelavo, predelavo distribucijo in pripravo hrane. Dojamejo škodljivost nezdravih prehrambenih razvad in uživanja alkohola. |
Demonstracija: tabela idealne telesne teže. |
Dihala |
|
|
|
|
|
Dojamejo pomen varovanja naravnega okolja. V diskusiji razvijajo komunikacijske sposobnosti, potrpežljivost, vztrajnost in strpnost. Dojamejo škodljivost kajenja. |
|
Sečila |
|
|
|
|
|
Dojamejo pomen zadostnega pitja vode za telo. Ekološko ozaveščanje - varstvo naravnih virov pitne vode. |
|
Obtočila |
|
|
|
Krvni obtok |
|
|
|
|
|
Razvijajo motivacijo za samoopazovanje in zdravo življenje. Razvijajo ročne spretnosti in komunikativnosti. |
Demonstracija: merjenje krvnega pritiska in štetje pulza. |
Limfni obtok |
|
|
|
|
|
||
Endokrini sistem |
|
|
|
|
|
||
Reprodukcijski sistem |
|
|
|
|
|
Dojamejo pomen dobre poučenosti in skrbi za zdravje pri načrtovanju družine. Dijakinje se usposobijo za samoopazovanje in aktivno spremljanje delovanja rodil. |
Demonstracija: koledarček bazalne telesne temperature. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Farmacevtska kemija z analizo zdravil |
|
|
Mikrobiologija |
|
|
Praktični pouk |
|