Izobraževalni program: FARMACEVTSKI PROCESNIČAR
MIKROBIOLOGIJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
46 |
24 |
70 |
3. |
|
||
skupaj |
46 |
24 |
70 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Dijaki se delijo v skupine pri 12 urah.
Pri predmetu dijaki:
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
|||
MIKROBIOLOGIJA |
Dijaki |
Dijaki |
||||
|
|
Zavedo se prisotnosti mikroorganizmov v okolju in telesu. Zavedo se, da jim bo znanje iz mikrobiologije in epidemiologije v pomoč pri opravljanju poklica. Dojamejo dvojno vlogo mikroorganizmov v naravi: nevarnosti,ki jih predstavljajo za človeka in hkratno nujno povezanost z življenjem na zemlji. |
Demonstracija:
|
|||
OSNOVNE ZNAČILNOSTI MIKROORGANIZMOV |
|
|
||||
|
|
Povežejo mikrobiologijo s splošno biologijo in se zavedo multidisciplinarnega pristopa pri študiju žive narave. |
Vaje:
|
|||
VIRUSI |
|
|
|
|||
|
|
Demonstracija:
|
||||
BAKTERIJE |
|
|
|
|||
|
|
Razvijajo natančnost in vztrajnost pri opisovanju. Razvijajo zavest o strokovni odgovornosti. Zavedajo se nevarnosti, ki jo prinašajo spore v okolje. |
Demonstracija:
|
|||
GLIVE |
|
|
|
|||
|
|
Demonstracija:
|
||||
PARAZITSKE ŽIVALI |
|
|
|
|||
|
|
Demonstracija:
|
||||
GOJIŠČA IN GOJITEV MIKROORGANIZMOV |
|
|
|
|||
|
|
Razvijajo odgovornost za kvalitetno poklicno delo. Zavedajo se odgovornega dela z aparati in materiali. Pozorni so na varovanje lastnega zdravja in zdravja drugih. Zavedajo se nevarnosti dela s plinom, kemikalijami in kužnim materialom. |
Demonstracija:
Vaja:
|
|||
GOSPODARSKO POMEMBNI MIKROORGANIZMI |
|
|
||||
|
|
|||||
PREPREČEVANJE RASTI IN UNIČEVANJE MIKROORGANIZMOV |
|
|
||||
|
|
Si oblikujejo senzibilen odnos do zaščite človekovega zdravja. Razvijajo delovno disciplino ter odgovornost za svoje zdravje in zdravje drugih. |
||||
ČIŠČENJE IN RAZKUŽEVANJE |
|
|
|
|||
|
|
Razvijajo senzibilen odnos do varovanja okolja. Razvijajo čut odgovornosti do sebe in do drugih. Dojamejo pomembnost natančnega dela in odgovornost za delo za človeka. |
Vaja:
|
|||
STERILIZACIJA |
|
|
|
|||
|
|
Demonstracija:
|
||||
KEMOTERAPEVTIKI |
|
|
|
|||
|
|
Dojamejo pomen kemoterapevtikov za človeka. |
Vaja:
|
|||
Okužba ali infekcija |
|
|
|
|||
|
|
Razvijajo čut za varno delo, upoštevajo predpise, posebej so pozorni na preprečevanje prenosa okužbe. |
Vaja:
|
|||
NARAVNA IN PRIDOBLJENA ODPORNOST PROTI MIKROORGANIZMOM |
|
|
||||
|
|
Zavedajo se pomena naravne odpornosti za zdravje. |
||||
PREOBČUTLJIVOST |
|
|
|
|||
|
|
|||||
ZATIRANJE NALEZLJIVIH BOLEZNI |
|
|
|
|||
|
|
Razvijajo čut za odgovorno opravljanje nalog. zavedo se pomena natančnega, varnega in odgovornega dela. Sprejemajo kodeks etike zdravstvenih delavcev kot vodilo v poklicnem in vsakdanjem življenju. |
Demonstracija:
|
|||
SPECIALNA MIKROBIOLOGIJA - BAKTERIOLOGIJA |
|
|
||||
|
|
Zavedo se pomena medicinske bakteriologije za človekovo zdravje. Zavedajo se nevarnosti in pogostnosti klicenoštva. Dojamejo nevarnost okužb s črevesnimi bakterijami. Dojamejo pomen higiene in namen preprečevanja rasti mikrobov v živilih in vodi. |
Demonstracija:
|
|||
MIKOLOGIJA |
|
|
|
|||
|
|
Zavedajo se pomena pravilne kemoterapije. Zavedajo se pomena pravilne nege telesa in primerne obutve pri preprečevanju mikoziroma |
Demonstracija:
|
|||
VIROLOGIJA |
|
|
|
|||
|
|
Se zavedo pomena virusov kot posebne življenjske oblike. |
Demonstracija:
|
|||
PARAZITOLOGIJA |
|
|
|
|||
|
|
Voden pogovor o simbiozi, komenzalizmu in parazitizmu in vlogi zajedalcev pri človeku v svetovnem merilu. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Farmacevtska kemija z analizo zdravil |
|
|
Farmacevtska tehnologija |
|
|
Praktični pouk |
|