Izobraževalni program: GOZDAR
Sprejeto na 39.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 19. 5. 2000
DENDROLOGIJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
47 |
23 |
70 |
2. |
23 |
17 |
35 |
3. |
|
||
skupaj |
70 |
35 |
105 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Dendrologija posreduje temeljna strokovna teoretična in praktična znanja iz poznavanja dreves in grmov, ekoloških in gojitvenih lastnosti vrst ter lastnosti in uporabnosti lesa.
Pri predmetu dijaki:
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
|
Dijak |
Dijak |
|
DENDROLOGIJA |
|
Spozna povezanost človeka z drevesom. |
|
Drevo |
|
Razvija strokovnost pri razlikovanju življenjskih oblik rastlin. |
|
Organi olesenelih rastlin |
|
Razvija zanesljivost prepoznavanja organov olesenelih rastlin. Pri risanju in opazovanju uri natančnost in razvija estetska menila. |
1. vaja (3 ure): rastlinski organ. |
Razmnoževanje lesnatih rastlin |
|
Razvija strokovnost. |
|
Sistematika |
|
|
|
Najpomembnejših domačih lesnatih rastlin in nekaterih tujih lesnatih rastlin |
|
Razvija: |
2. vaja (13 ur): prepoznavanje vrst, nabiranje in izdelava herbarija. |
Les |
|
Razvija skrbnost in strokovnost pri delu z naravnim materialom lesom. |
3. vaja (4 ure): mikroskopiranje lesa. |
Lastnosti lesa |
|
||
Napake lesa |
|
Razvija skrbnost pri ocenjevanju kvalitete lesa. |
|
Spoznavanje in uporaba lesa |
|
Razume povezanost gozdarske z lesarsko stroko. |
|
GOZD — razširjenost |
|
Razvija ekološko zavest in osebno odgovornost poklica gozdarja. |
|
Ekofiziološke lastnosti dreves in grmov |
|
Spozna mnogovrstnost odnosov med okoljem in lesnatimi rastlinami. |
|
Sezonski in življenjski ciklus drevesa |
|
Razvija sposobnost analiziranja in povezovanja. |
|
Gojitveno pomembne domače lesnate rastline in nekatere tuje lesnate rastline |
|
Razume pomembnost posameznih vrst za gojenje gozdov. Razvija natančnost razlikovanja posameznih vrst. Razvija natančnost, ustvarjalnost in inovativnost. |
5. vaja (7 ur): prepoznavanje drevesnih in grmovnih vrst po morfo1oških, eko1oških in gojitvenih lastnostih glede na gojitveno vlogo v slovenskem prostoru. 6. vaja (5 ur): nabiranje poganjkov s popki in izdelava zbirke. |
Drevo izven gozda pozna in razloži vlogo drevesa |
|
Razvija ekološko zavest in osebno odgovornost ter toleranco v odnosu do drugi uporabnikov prostora. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Obvezna je izdelava herbarija vrst in zbirke poganjkov s popki ter prepoznavanje vrst.
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Biologija z ekologijo |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Biologija z ekologijo |
|
|
|
|
|
Gojenje in varstvo gozdov |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Praktični pouk |
|
|
|