SREDNJE POKLICNO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: IZDELOVALEC OBUTVE (šs)

KATALOG ZNANJ

Sprejeto na 36.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 21. 1. 2000

1. IME PREDMETA

RAČUNALNIŠTVO

2. ŠTEVILO UR

Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.

Letnik

Oblike izobraževalnega dela

 

Teorija (ur)

Vaje (ur)

Skupaj (ur)

1.

26

79

105

2.

   

 

3.

   

 

skupaj

26

79

105

* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;

** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.

Pouk predmeta poteka v dveh oblikah:

  • teoretične ure nedeljenega oddelka v klasični učilnici,

  • vaje deljenega oddelka v računalniški učilnici.

    3. USMERJEVALNI CILJI

    Pri predmetu dijaki in dijakinje:

  • spoznavajo osnove računalništva in informatike ter vlogo in pomen računalnika in druge informacijske tehnologije v sodobni družbi,

  • spremljajo razvoj informacijske tehnologije in se seznanjajo s spremembami, ki jih le-ta povzroča v družbi,

  • pridobivajo temeljna znanja, spretnosti in navade za učinkovito in uspešno uporabo sodobne informacijske tehnologije za zadovoljevanje svojih in družbenih informacijskih potreb,

  • na praktičnih primerih spoznavajo vlogo informacijske tehnologije pri delu v svojem poklicu,

  • razvijajo komunikacijske zmožnosti,

  • razvijajo potrebo po nenehnem spopolnjevanju in pridobivajo navade, potrebne za samoizobraževanje,

  • iščejo informacije v različnih virih, zaznajo in razumejo različnost pogledov ter prepoznajo dejstva,

  • bogatijo svoj besedni zaklad in skrbijo za knjižno izražanje.


  • 4. OPERATIVNI CILJI

    Teorija - 26 ur

    Informativni cilji

    Formativni cilji

    Socializacijski cilji

    Posebnosti v izvedbi

    INFORMATIKA

    Dijaki

    Dijaki

     

  • računalnik nekoč in danes - osnovni pojmi

  • spoznajo razvoj računskih strojev skozi zgodovino,

  • spoznajo razvoj računalnikov skozi posamezne generacije računalnikov,

  • spoznajo uporabo računalnika v vsakdanjem življenju,

  • spoznajo prednosti računalnika pri shranjevanju podatkov in prenosu informacij,

  • spoznajo prisotnost informacijske družbe v vsakdanjem življenju,

  • spoznajo pojma informacija in informatika,

  • spoznajo pojma programska in strojna oprema,

  • Spoznavajo vpliv razvoja tehnologije na način našega življenja.

    Uporabljajo ustrezno izrazoslovje.

    Spoznavajo vpliv računalniške tehnologije na humanost dela, na varnost in večjo učinkovitost pri delu, na večjo kvaliteto.

    Spoznavajo nujnost stalnega pridobivanja novih znanj.

    Spoznavajo sociološki vidik avtomatizacije in robotizacije proizvodnje ter vpliv na reorganizacijo.

    Se navajajo na uporabo različnih informacijskih virov.

    Predstavitev osnovnih sestavnih delov računalnika (elektronke, releji, čipi, …) in slikovnega gradiva.

    RAČUNALNIŠKA STROJNA OPREMA

     

     

     

  • zgradba in delovanje računalnika

  • spoznajo notranjo zgradbo računalnika (krmilna enota, obdelovalna enota, procesorji pri PC),

  •  

    Demonstracija s pomočjo elektronskih prosojnic.

    PROGRAMSKA OPREMA

     

     

     

  • sistemska in uporabniška programska oprema

  • programi za zaščito pred računalniškimi virusi

  • spoznajo programsko opremo,

  • se seznanijo s pomenom avtorske zaščite programov,

  • spoznajo posamezne zvrsti programov,

  • spoznajo program za prevzem in izdajo ter blagajno,

  • spoznajo nevarnost okužbe programov in podatkov z računalniškimi virusi,

  • se naučijo uporabljati programe za zaščito,

  • Se naučijo ceniti avtorsko delo in spoznajo nevarnosti pri zlorabi avtorskih pravic,

     

    INFORMACIJSKA TEHNOLOGIJA PRI IZDELOVANJU OBUTVE

     

     

     

  • pomen krmiljenja strojev in naprav v proizvodnji

  • programiranje avtomatskih in polavtomatskih strojev

  • spoznajo informacijsko tehnologijo pri delu v svojem poklicu,

  • spoznajo prednosti polavtomatskih in avtomatskih strojev in naprav,

  • se naučijo osnovnih operacij pri vnosu podatkov in pri programiranju strojev,

  • spoznajo vpliv posameznih programskih korakov na delovanje stroja,

  • Spoznavajo sociološki vidik avtomatizacije in robotizacije proizvodnje.

    Strokovna ekskurzija – avtomatizacija dela v proizvodnji obutve.

    RAČUNALNIŠKE MREŽE

     

     

     

  • Internet

  • elektronska pošta

  • iskanje informacij po internetu

  • spoznajo računalniške mreže,

  • spoznajo način vključevanja v internet,

  • spoznajo pomen elektronske pošte v sodobnem svetu,

  • na praktičnem primeru spoznajo, kako pošiljamo in sprejemamo elektronsko pošto (delo z banko - plačevanje računov),

  • se naučijo iskati informacije po internetu.

  • Se navajajo na uporabo različnih informacijskih virov.

    Spoznajo kulturno komunikacijo.

    Demonstracija na računalniku in prikazovalniku.

     

    Vaje - 79 ur

    Informativni cilji

    Formativni cilji

    Socializacijski cilji

    Posebnosti v izvedbi

    OPERACIJSKI SISTEM - OKNA WINDOWS

    Dijaki

    Dijaki

     

  • delo z meniji, ukazi in pogovornimi okni

  • program Slikar

  • datoteke in mape

  • delo z datotekami

  • spoznajo izgled zaslona v oknih,

  • se naučijo pognati programe preko bližnjic in preko menijev,

  • spoznajo različne menije in pogovorna okna,

  • spoznajo izgled programov, pisanih za okna,

  • se naučijo uporabiti nekaj osnovnih ukazov,

  • se naučijo shranjevati in odpirati programe,

  • se naučijo, kaj so datoteke in kaj mape,

  • se naučijo uporabljati program raziskovalec,

  • izdelajo in brišejo mape,

  • se naučijo prenašati, kopirati in brisati datoteke,

  • Se navajajo na uporabo modernih informacijskih tehnologij.

    Povezujejo teorijo s praktičnim delom na računalniku.

    Pridobivajo izkušnje s prostorsko predstavo.

    Razvijajo natančnost pri delu.

    Se privajajo na samostojno delo.

    Razvijajo odnos do urejenosti delovnega mesta.

    Razvijajo abstraktno razmišljanje.

    Razvijajo grafično izražanje.

    Vaje potekajo v računalniški učilnici.

    Dijaki narišejo enostavno risbo z uporabo vseh orodij in barv.

    UREJEVALNIK BESEDILA – WORD

     

     

     

  • izgled okna Word, vnos besedila

  • premikanje po besedilu v datoteki

  • popravljanje besedila in delo z bloki

  • oblikovanje besedila, izgleda strani, izpis besedila s tiskalnikom

  • tabele, grafi in slike

  • spoznajo izgled okna pri Wordu,

  • se naučijo vnašati besedilo,

  • spoznajo različne možnosti premikanja po besedilu,

  • se naučijo popravljati dele že napisanega besedila,

  • se naučijo dela z bloki,

  • se naučijo kopirati dele besedil in uporabljati oglasno desko,

  • spoznajo možnosti, ki nam jih nudi Word pri delu s pisavami,

  • se naučijo pripraviti izgled strani in jo izpisati s tiskalnikom,

  • se naučijo uporabljati že pripravljene predloge tabel,

  • izdelajo lastno tabelo in graf,

  • se naučijo narisati sliko z orodji Worda,

  • Razvijajo ročne spretnosti.

    Razvijajo natančnost pri delu.

    Se navajajo na zahteve kakovosti pri delu.

    Razvijajo grafično izražanje.

    Dijaki vnašajo besedilo, ki vsebuje strokovne izraze (npr. Delavniški dnevnik).

    Dijaki popravljajo napake v več strani dolgem strokovnem besedilu.

    Dijaki oblikujejo besedilo po določeni predlogi.

    Dijaki izdelajo tabelo, ki je del tehnične ali poslovne dokumentacije.

    OBLIKOVANJE POSLOVNE DOKUMENTACIJE

     

     

     

  • oblikovanje poslovnih dopisov

  • oblikovanje krajših in enostavnejših oblik poslovne dokumentacije

  • pogodbe

  • oblikovanje različnih vrst zapisnikov

  • spoznajo oblike poslovnih dopisov: moderna A oblika, moderna B oblika, klasična oblika, uradna oblika,

  • spoznajo oblike obvestil, potrdil, reverzov,

  • izpolnjujejo standardizirano dokumentacijo,

  • spoznajo obliko pogodbe (obvezni sestavni deli, načini pisanja oziroma oblikovanja),

  • se naučijo oblikovati zapisnik o količinskem in kakovostnem prevzemu blaga ter reklamacijski zapisnik,

  • se naučijo oblikovati poročila, kataloge, popisne obrazce,

  • Spoznajo uporabnost informacijske tehnologije na praktičnih primerih.

    Dijaki oblikujejo dokumentacijo, ki je potrebna pri poslovanju in delu v obratu.

    PREGLEDNICE EXCEL

     

     

     

  • vloga programov za delo s preglednicami

  • vnos podatkov v preglednico

  • predstavitev podatkov v grafikonu

  • funkcije nad elementi preglednice

  • spoznajo pomen preglednic,

  • spoznajo programe za delo s preglednicami,

  • spoznajo organizacijo preglednice v Excelu,

  • se naučijo vnašati podatke,

  • se naučijo določati vrste podatkov,

  • se naučijo predstaviti podatke z grafikonom,

  • se naučijo uporabljati funkcije na polji preglednice in prikazati njihove rezultate,

  • Razvijajo grafično izražanje.

    Dijaki izdelajo enostavne izračune iz prakse.

    POSLOVNI IZRAČUNI

     

     

     

  • nabava

  • proizvodnja

  • prodaja

  • finančno poslovanje

  • spoznajo načine izračuna ob povpraševanju in naročanju,

  • se naučijo izračunati stroške in lastno ceno izdelka, spoznajo izračune v zvezi s prihranki materiala, energije, časa,

  • spoznajo stroje, ki so podprti z moderno informacijsko tehnologijo,

  • spoznajo kalkulacije pri podražitvah ali znižanju cen, pri izračunu zamudnih obresti,

  • spoznajo izračune blagajne, davka, dohodnine,

  • Spoznajo uporabnost informacijske tehnologije na praktičnih primerih.

    Ekskurzija v podjetje – uporaba informacijske tehnologije v praksi.

    INTERNET

     

     

     

  • iskanje podatkov, elektronska pošta

  • se naučijo poiskati nekaj najpomembnejših strežnikov,

  • se naučijo pošiljati in sprejemati elektronsko pošto,

  • spoznajo kulturno komunikacijo prek elektronske pošte,

  • Se navajajo na uporabo različnih informacijskih virov.

    Spoznajo kulturno komunikacijo.

    Dijaki iščejo predvsem strokovne informacije.


    5. OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA

    V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:

  • pisno (vaje - naloge),

  • ustno.

    Pri ustnem preverjanju ocenjujemo uporabo znanja in razumevanje osnovnih zakonitosti ter uspešnost vrednotenja in razlaganja uporabljenih postopkov pri izdelavi naloge. To ocenjevanje izvedemo v razgovoru neposredno med izdelavo naloge.

    Sestavini ocene izdelka sta:

  • kakovost izvedene naloge,

  • uspešnost predstavitve naloge.

    6. POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI

    Znanja

    Povezava s predmetom

     

    Predmet

    Znanja

  • informacijska tehnologija v stroki

  • oblikovanje poslovne dokumentacije v Wordu

  • Tehnologija

  • spoznavanje računalniško podprtih naprav

  • oblikovanje poslovne dokumentacije

  • program za prevzem in izdajo blaga

  • informacijska tehnologija v stroki

  • Praktični pouk

  • prevzem in izdaja blaga

  • blagajna

  • delo na računalniško podprtih napravah

  • poslovni izračuni v Excelu

  • elektronska pošta

  • Ekonomika

  • poslovni izračuni

  • poslovanje po elektronski pošti

  • delo v omrežju Internet

  • Tehnologija

    Materiali

  • iskanje novih materialov in postopkov

  • poslovni izračuni v Excelu

  • Matematika

  • uporaba aritmetičnih izrazov in grafov