Izobraževalni program: KMETIJSKI MEHANIK
Sprejeto na 44. seji Strokovnega sveta RS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 1. 12. 2000.
MATERIALI
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
|
1. |
163 |
12 |
175 |
2. |
70 |
70 |
|
3. |
|||
skupaj |
233 |
12 |
245 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijaki:
1. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
STANDARDI IN TEHNIČNI PREDPISI |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Krepi odnos do strokovne odgovornosti. |
Ogled: standarda kot dokumenta. |
UVOD V TEHNIŠKO RISANJE |
|||
|
|
Razvija občutek za red in urejenost ter pedantnost. |
|
|
|
Razvija občutek za natančnost in estetiko. Razvija risarske spretnosti, natančnost, potrpežljivost. |
Vaje: konstrukcija krivulj. |
|
|
Vaja: kotiranje in branje mer iz risb. |
|
PROJEKCIJE |
|||
|
|
Razvija intelektualne sposobnosti. Sposobnosti za prostorsko predstavo. Razvija natančnost, učinkovitost, doslednost in sistematičnost. |
Vaje: risanje projekcij, geometrijskih teles, risanje v ip na osnovi pp, risanje v pp na osnovi ip. |
RISANJE V PREREZIH |
|||
|
|
Razvija natančnost, učinkovitost, doslednost in sistematičnost. |
Vaja: risanje v prerezu, branje risb. |
|
|
Razvija natančnost, učinkovitost, doslednost in sistematičnost. |
Vaja: risanje in branje risb. |
OZNAČEVANJE STANJA POVRŠIN |
|||
|
|
Krepi odnos do kvalitete. Zaveda se vpliva kvalitete na gospodarnost. |
Vaja: označevanje stanja površin. |
TOLERANCE IN UJEMI |
|||
|
|
Razvija natančnost. Krepi odnos do kvalitete. Zaveda se možnih negativnih posledic, ki lahko nastanejo, če izdelek nima zahtevane tolerance. |
Vaje:
|
DELAVNIŠKA IN SESTAVNA RISBA |
|||
|
|
Razvija doslednost in sistematičnost. |
Vaje: izdelava delavniške risbe, branje delavniških risb. |
OSNOVE KEMIJE |
|||
|
|
Pridobiva si sposobnost za reševanje tehnoloških problemov Navaja se na samostojnost in samoiniciativnost pri delu Razvija si pozitivni odnos do materialnih dobrin Navaja se na uporabo različnih informacijskih virov Razvija ekološko zavest |
Laboratorijske vaje:
|
LASTNOSTI GRADIV |
|||
|
|
Razvija natančnost opazovanja in zaznavanja. Razvija miselne zveze. Razvija zavest o strokovni odgovornosti in se začenja zavedati zahtev po kritičnem presojanju situacij. |
Laboratorijske vaje:
Ogled: izobraževalni film o preizkusih mehanskih lastnosti gradiv. |
ŽELEZO IN NJEGOVE ZLITINE |
|||
|
|
Krepi odnos do svojega strokovnega področja. Razvija sposobnost kritičnega presojanja kvalitete nekega izdelka. Zave se odnosov med materiali, tehnologijo, kvaliteto in ceno izdelka. Razvija občutek za sistematičnost. |
Vaja: iskanje oznak za dano jeklo in litino v priročniku po različnih standardih. Ogled: izobraževalni film o toplotnih obdelavah jekel. |
BARVNE KOVINE |
|||
|
|
Razvija občutek za sistematičnost. Zaveda se odgovornosti pri ravnanju z okolju neprijaznimi kovinami in zlitinami. |
|
OSNOVE STROJNIH ELEMENTOV |
|||
VIJAČNE ZVEZE, NAVOJI, VIJAKI |
|||
|
|
Razvija intelektualne sposobnosti. Sposobnosti za prostorsko predstavo, natančnost, učinkovitost, doslednost, sistematičnost. |
Vaje: določanje značilnih mer iz tabel. |
SORNIKI, ZATIČI IN VSKOČNIKI |
|||
|
|
Ogled: vzorci zatičev, sornikov in vskočnikov. |
|
ZVEZE PESTA Z GREDJO |
|||
|
|
Razvija zanesljivost, gospodarnost |
|
NERAZSTAVLJIVE ZVEZE |
|||
|
|
Krepi odnos do kvalitete. Zaveda se relacije kvaliteta – gospodarnost. |
Vaja: branje risbe enostavnega varjenega dela. Ogled: izobraževalni film o varilnih postopkih. |
VZMETI – ELEMENTI ZA PROŽNE ZVEZE |
|||
|
|
Razvija odnos do varnosti pri delu in pozitivno naravnanost do varovanja okolja. |
Vaja: skica vzmeti. |
ELEMENTI, KI OMOGOČAJO KROŽNO GIBANJE |
|||
|
|
Razvija odnos do varnosti pri delu in pozitivno naravnanost do varovanja okolja. |
Vaja: skica gredi. |
LEŽAJI |
|||
|
|
Razvija odnos do varnosti pri delu in pozitivno naravnanost do varovanja okolja. |
Vaja: skica enostavnega sklopa s kotalnimi ležaji. |
MEHANIZMI |
|||
|
|
Razvija odnos do varnosti pri delu in pozitivno naravnanost do varovanja okolja. |
Vaja: izdelava modelov mehanizmov in opazovanje kinematike. |
TEHNOLOGIJA PREOBLIKOVANJA |
|||
|
|
Krepi odnos do poklica. Razvija natančnost. Razvija samoiniciativnost. |
|
OSNOVE ODREZAVANJA |
|||
|
|
Razvija čut za gospodarno ravnanje z orodjem, stroji in materialom. |
|
ROČNO ODREZOVANJE |
|||
|
|
Razvija natančnost. Krepi odnos do kvalitete izdelka. |
Ogled: izobraževalni film o obdelovalnih postopkih strojne obdelave kovin |
TEHNOLOGIJA SPAJANJA |
|||
|
|
Dobi pregled nad uporabnostjo in pomeni spajanja v obdelovalni tehniki kovin. Razvija odnos do varnosti pri delu in pozitivno naravnanost do varovanja okolja. Se zaveda pomembnosti kvalitete zvara pri obremenjenih spojih. |
Vaje:
|
2. letnik
VSEBINE IN Informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
PREGLED NEKOVINSKIH MATERIALOV |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija odnos do varnosti pri delu in pozitivno naravnanost do varovanja okolja. |
|
BRUSILNA SREDSTVA |
|||
|
|
||
LES |
|||
|
|
Izboljša sposobnost za opazovanje lastnosti lesa. |
Prikaz: vzorci različnih vrst lesa. |
POLIMERI (PLASTIKA IN GUMA) |
|||
|
|
Razvija odnos do varnosti pri delu in pozitivno naravnanost do varovanja okolja. |
Vaje: izdelava pojmovne mape umetnih mas, ki se uporabljajo v kmetijski tehniki in kmetijstvu. |
KOMPOZITI |
|||
|
|
Razvija odnos do varnosti pri delu in pozitivno naravnanost do varovanja okolja. |
Vaje: primerjava trdnosti neojačanih in ojačanih plastičnih mas na osnovi podatkov iz literature. Ogled: izobraževalni film o izdelavi sintranih izdelkov. |
ZAŠČITA GRADIV |
|||
|
|
Razvija odnos do varnosti pri delu in pozitivno naravnanost do varovanja okolja |
Vaje: primer korozijske zaščite na področju kmetijske tehnike in kmetijstva. |
GONILA |
|||
|
|
Razvija odnos do varnosti pri delu in pozitivno naravnanost do varovanja okolja. |
Vaja:
|
IZDELAVA IN OBDELAVA VALJASTIH IZVRTIN |
|||
|
|
Razvija odnos do varnosti pri delu in pozitivno naravnanost do varovanja okolja. |
|
OBDELOVALNI STROJI |
|||
|
|
Zaveda se pomembnosti vestnega in pravočasnege vzdrževanja strojev in naprav. |
|
STROJNO ODREZAVANJE |
|||
|
|
Razvija odnos do varnosti pri delu in pozitivno naravnanost do varovanja okolja. |
|
STRUŽENJE |
|||
|
|
Se zaveda pomembnosti postopkov struženja pri oblikovanju kovin. |
|
BRUŠENJE |
|||
|
|
Razvija natančnost. |
|
CEVOVODI |
|||
|
|
Razvija odnos do varnosti pri delu in pozitivno naravnanost do varovanja okolja |
Vaja: branje elementov iz kataloga. |
OSNOVE ELEKTRONIKE |
|||
|
|
Razvija odnos do varnosti pri delu in pozitivno naravnanost do varovanja okolja. |
Ogled: primeri elektronskih delov (iz odsluženih računalnikov, električnih naprav, strojev). |
OSNOVE KRMILJENJA, REGULACIJE IN AVTOMATIZACIJE |
|||
|
|
Razvija sposobnost za logično mišljenje. Se zaveda pomena sodelovanja med strokovnjaki različnih področij. Razvija smisel za skupinsko delo. Razvija sposobnosti za sistematično delo. |
Ogled: sestavni deli krmilnih in regulacijskih sistemov na modelih. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
Predmet |
Znanja |
|
Tehnologija obdelave, obdelovalni stroji |
Računalništvo |
|
Osnove kemije |
Gonilni stroji Kmetijska pridelava in reja |
|
Krmiljenje, regulacija, avtomatizacija |
Gonilni stroji Kmetijska mehanizacija |
|
Osnove odrezovanja in rezanja Zaščita gradiv z olji in mastmi Strojni elementi za razstavljive zveze Ležaji Mehanizmi Tehnologija spajanja Kovanje |
Gonilni stroji |
|
Ročni in strojni postopki mehanske obdelave kovin Tehnično risanje Tehnologija spajanja |
Praktični pouk |
|
Tolerance |
Matematika Praktični pouk |
|
Zaščita gradiv |
Gospodarsko poslovanje |
|
Elektronika |
Materiali Gonilni stroji Kmetijska mehanizacija |
|