Model skupnega izvajanja izobraževalnih programov srednjega poklicnega izobraževanja v gradbeništvu - izobraževalni program:
Tehnologija z vajami posreduje dijakom temeljna strokovno-teoretična znanja, ki so osnova in dopolnilo k praktičnemu pouku in praktičnemu izobraževanju v delovnem procesu.
Informativni cilji |
Formativni cilji
dijak: |
Socializacijski cilji
dijak: |
Posebnosti v izvedbi |
1. letnik
|
GRADBENI ELEMENTI |
|
|
|
- nosilni elementi zgradbe;
- nenosilni elementi zgradbe;
- načini izvedbe gradbenih del;
- monolitna;
- montažna;
- polmontažna;
- konstrukcijski sistemi;
- masivni;
- skeletni.
|
- spozna funkcijo nosilnih in nenosilnih elementov zgradbe ter zna izbrati ustrezne materiale;
- razlikuje načine izvedbe, razloži vzroke za izbor določenega načina;
- razlikuje konstrukcijske
- sisteme in spoznava pomen pravilne konstrukcijske zasnove objekta.
|
- Razvija sposobnost samostojnega mišljenja ter povezovanja teoretičnega in praktičnega znanja.
- Razvija čut za odgovorno strokovno delo.
|
Vaja:
|
PRIPRAVLJALNA GRADBENA DELA |
|
|
|
- organizacija gradbišča;
- pripravljalna dela;
- preiskave terena;
- zemeljska dela;
- prenos podatkov iz načrta v teren;
- zakoličevanje;
- profiliranje;
- zunanja ureditev;
- varstvo pri delu.
|
- spozna pomen ustrezne org. gradbišča;
- spozna osnovna pripravljalna dela;
- seznani se s pomenom in načini preiskav terena;
- seznani se z načini izvajanja zemeljskih del, osnovnim orodjem in gradbenimi stroji;
- spozna načine prenašanja podatkov;
- usposobi se za izvedbo enostavne zakoličbe;
- spozna postopek prenosa tlorisnih in višinskih podatkov iz načrta za teren.
|
- Razume pomen upoštevanja predpisov varstva pri delu.
- Razvija čut za strokovno odgovornost.
|
Vaja:
- skicira primer organizacije manjšega gradbišča,
- zakoličba in prenos podatkov iz načrta na teren
|
GRADBENI ELEMENTI |
|
|
|
- temelji,
- zidovi,
- stebri,
- mednadstropne konstrukcije,
- preklade,
- nosilci,
- AB zidne vezi,
- loki,
- oboki,
- kupule,
- stopnice,
- strehe,
- dimniki,
- ventilacije,
- okna in vrata,
- izolacije.
|
- spozna nalogo posameznega gradbenega elementa;
- razume nujnost uporabe ustreznega materiala;
- razume različne obremenitve in deformacije ab plošč;
- spozna različne načine izvedbe;
- razloži deformacijo oziroma poškodbo kot posledico strokovne napake;
- nariše gradbeni element oziroma izdelati maketo;
- spozna uporabo in sestavne dele shunt, schiedel, kovinskih in keramičnih dimnikov;
- seznani se z načini vzidav oken in vrat;
- spozna nalogo, materiale in načine izvedbe za hidroizolacijo, toplotno in zvočno izolacijo;
- določi hidroizolacije za kopalnico, balkon, oziroma teraso.
|
- Pridobiva poklicno identifikacijo.
- Razvija občutek za sodelovanje z drugimi gradbenimi poklici.
- Razvija poklicno odgovornost.
- Razvija ekološko zavest.
- Spozna pomembnosti natančnega in strokovnega dela.
|
Vaja:
- skiciranje in izdelava modelov gradbenih elementov,
- risanje detajlov,
- analiziranje tehničnih podatkov iz prospektov proizvajalcev,
Ogled:
- grabenih elementov na gradbišču, razstavi, sejmu,
- prospektov,
- vzorcev izolacijskih materialov.
|
TEMELJI |
|
|
|
Vrste
zakoličevanje |
- spozna s plitvim in globokim temeljenjem;
- pozna tehnologijo izvedbe plitvih temeljev: točkovnih, pasovnih, temeljnih plošč in posebnih oblik;
- pozna tehnologijo izvedbe globokih temeljev: pilotov, vodnjakov, kesonov;
- zna upoštevati dejavnike, ki vplivajo na obliko in izvedbo temeljev;
- zna zakoličiti enostavni objekt;
- zna upoštevati dejavnike, ki vplivajo na obliko temeljev
|
- razvije odnos do varovanja okolja;
|
Vaja:
- Izdelava modelov različnih vrst temeljev in jih med seboj primerjajo.
|
2. letnik |
SPLOŠNI POJMI PRAVNIH PREDPISOV VARSTVA PRI DELU |
- spozna zakonodajo s področja o varstvu pri delu in zaščiti pred požarom;
- spozna zakonodajo s področja varstva za gradbeništvo;
|
- Zna poiskati vire informacij za področje varnosti pri delu.
- Razvija pozitiven odnos do varnega dela v skladu s predpisi.
|
|
OSEBNA VARSTVENA OPREMA |
- pozna osebno varstveno opremo ter način in pomen njene uporabe;
- zna izbrati delovnim pogojem ustrezno osebno varnostno opremo;
|
- Razvija sposobnost predvidevanja v danih okoliščinah.
- Spozna odnos vzrok-posledica.
|
VAJA:
- uporaba osebne varstvene opreme.
|
VARSTVO PRI DELU
ureditev gradbišča, transportne poti |
- spozna nevarnosti pri delu;
- pozna normative in ukrepe za varno delo;
- pozna normative in ukrepe za ureditev delavnic in gradbišč;
- pozna razporeditev transportnih poti, skladišča, lope, deponije in vertikalni transport na gradbišču;
|
- Razvija poklicno identifikacijo.
- Razvija sposobnost natančnega opazovanja.
- Spozna pomen osebne odgovornosti pri upoštevanju varstvenih ukrepov.
|
VAJA:
- signalizacija z rokami in zastavicami.
VAJA:
- izdelava tlorisa ureditve gradbišča za enodružinsko hišo.
|
SKLADIŠČENJE MATERIALA NA GRADBIŠČU |
- zna določiti prostor in način skladiščenja in deponiranja materiala na gradbišču;
|
- Razvija sposobnost logičnega sklepanja.
- Navaja se na delo v skupini.
|
VAJA:
- označitev območij potrebnih skladišč, deponij, strojne opreme in komunikacij na tlorisu gradbišča.
- VAJE (33 ur) laboratorij Ugotavljanje fizikalnih in kemijskih lastnosti materialov
|
GRADBENA DELA V GLOBINI |
- spozna postopke varnega dela v globini;
|
- Razvija inovativnost.
- Razvija sposobnost in čut odgovornosti za varovanje sodelavcev v delovnem procesu.
|
VAJA:
- grafična predstavitev varovalnih elementov.
|
GRADBENA DELA NA VIŠINI |
- pozna nevarnosti gradbenih del na višini in pozna varne načine dela;
|
- Razvija sposobnosti zaznavanja nevarnosti in ustreznega ukrepanja za preprečevanje nesreč.
|
VAJA:
- grafična predstavitev potrebnih varstvenih ukrepov pri delu.
|
DELO NA STREHAH IN MONTAŽNA GRADNJA |
- spozna nevarnosti dela na strehah ter montažnih gradnjah in pozna ukrepe za varno delo;
|
- Spozna nujnost natančnega izvajanja predpisov in navodil za delo.
|
- Ogled gradbišča in ugotavljanje upoštevanja normativov varstva pri delu.
|
ROČNO IN MEHANIZIRANO ORODJE |
- zna varno uporabljati ročno in mehanizirano orodje pri svojem delu;
|
- Spozna pomen medsebojne odvisnosti med tehniko in človekovo dejavnostjo.
- Razvija sposobnost ustreznega odzivanja v različnih netipičnih situacijah.
|
VAJA:
- iz posnetka gradbišč analizira nevarnosti in predlaga potrebne varnostne ukrepe.
|
ELEKTRIČNE NAPELJAVE NA GRADBIŠČU |
- pozna nevarnost in zna zaščitno ukrepati pri okvarah na električnih napeljavah na gradbišču;
|
- Spozna nujnost komunikativnih in kooperativnih odnosov med sodelavci v delovnem procesu in do strank v poslovnem procesu.
|
- Ogled gradbišča, kjer poteka delo z gradbenimi stroji in napravami ter nevarnostmi električnega toka – analiza upoštevanja varstvenih ukrepov.
|
RAVNANJE Z NEVARNIMI SNOVMI |
- zna ravnati varno pri delu z nevarnimi snovmi na gradbišču;
|
- Razvija osebno, moralno in strokovno odgovornost.
- Spozna pomen delovne hierarhije s poudarkom n
- Spozna prevzem odgovornosti za izbrano rešitev problema v praksi.
|
VAJA:
- pravilno ravnanje z nevarnimi snovmi.
|
3. letnik |
|
|
|
ZGODOVINSKI PREGLED RAZVOJA JAVNIH SPOROČIL DO 20. STOLETJA |
spozna zgodovinski razvoj sporočil v povezavi z razvojem urbanega okolja:
- Mezopotamija
- Egipt
- stara Grčija
- Rim
- srednji vek
|
- Razvija odnos do pomena sporočil v okolju.
|
|
RAZVOJ OGLAŠEVANJA V 20. STOLETJU
|
pozna uporabnost novih tehničnih pridobitev:
- fotografija,
- film,
- tv,
- radio.
|
- Spozna ustvarjalne možnosti, ki jih ponujajo pridobitve industrijske revolucije.
- Spozna razvoj le-teh.
|
VAJE:
- prostoročno skiciranje oglasa v svinčniku na izbrano temo.
|
PREGLED OGLASNIH SPOROČIL |
pozna raznovrstnost možnosti oglaševalstva:
- obrtniški izveski,
- stenske poslikave,
- označevanje dostopnih poti,
- pojav samostojnih panojev in oglasnih tabel,
- pomični oglaševalni sistemi,
- lebdeči oglasni objekti,
- druge oglaševalske posebnosti.
|
- Razvija ustvarjalnost na poklicnem področju.
|
VAJE:
- prostoročno skiciranje obstoječih oglasov v svinčniku na terenu.
|
OBLIKOVANJE OGLASOV |
pozna osnovne oblikovalske pojme in razlikuje izdelke:
- zaščitni znak,
- logotip,
- tipologija,
- ogledni pano,
- obeleževalna tabla,
- oglasni pano,
- grafična oprema prostora,
- format:
- merilo prostora,
- arhitekturno meril;
|
- Razvija ustvarjalne sposobnosti in smisel za oblikovanje izdelkov.
|
VAJE:
- prostoročno oblikovanje oglasa v svinčniku in barvah na izbrano temo in izbrano podlago - v manjšem merilu - kot krajši seminar;
- izbira in analiza teme;
- sestava in oblikovanje teksta;
- izdelava logotipa;
- Barvna kombinacija- vsaj dvobarvno;
- izbira tipologije pisave.
|
DELOVNA SREDSTVA IN ORODJA |
pozna orodja in pripomočke za delo po različnih skupinah in za različne potrebe;
- črkoslikarska orodja;
- montažna orodja;
- stroji in naprave;
- tiskarske tehnike;
- delovni pripomočki:
- lestve,
- odri,
- dvigala,
- zavarovanja;
|
- Spozna prednosti sodobnih orodij in načinov obdelav, kakor tudi vrednosti klasičnih postopkov.
|
|
OSNOVNE SAMOLEPILNE FOLIJE |
- pozna materiale in njihovo uporabo za izdelavo samolepilnih montažnih segmentov oglasov na različnih mestih - zunaj, v prostorih, ...;
- pozna osnovne priprave in računalniške pripomočke za obdelavo oziroma izrezovanje likovnih elementov iz raznih folij;
- loči kvaliteto materialov trajnost in obstojnost folij uporabnost folij;
- zna prenesti risbe na folijo;
- pozna klasično – ročno izrezovanje in računalniško izrezovanje;
|
- Razvija občutek za gospodarno ravnanje z materiali.
|
VAJE :
- izrezovanje prej pripravljenih osnutkov iz več barvnih folij in nanašanje na enostavne podlage.
|
RAČUNALNIK KOT ORODJE ZA DELO |
- pozna računalniško opremo in prednosti uporabe le-te pri oblikovalskih in obdelovalnih postopkih;
- spozna uporabnost računalniške opreme in digitalnega fotoaparata;
- spozna programsko opremo za:
- oblikovanje,
- izrezovanje,
- animacijo;
|
- Razvije občutek za uporabnost računalniške opreme.
- Spozna prednosti in slabosti dela z sodobno tehniko.
|
VAJE:
- v računalniški učilnici spoznavanje opreme in njene uporabnosti (Scanner, rezalnik, digitalni fotoaparat).
|
POSEBNOSTI OBDELAV PODLAG |
- pozna zahtevnejše obdelave in priprave podlag za nadalnjo obdelavo:
- stene in stenske obloge,
- lesene površine,
- umetni materiali ( PVC, HDPE, LDPE, PMMA, ABS;
- pozna zahtevnejše postopke: impregnacije podlag, ravnanje podlag, barvanje in lakiranje, površinske zaščite;
|
- Razvija sposobnost za zahtevne obdelave, kjer so potrebni:
- natančnost,
- odnos do dela in materiala,
- odgovornost
|
VAJE:
- ogledi objektov opremljenih z zahtevnimi izdelki oglaševalske tehnike.
|
OSNOVE FOTOGRAFIJE |
- spozna razvoj fotografije, glavne fotografske tehnike, fotoaparate in postopke obdelav – razvijanja;
|
- Razvija občutek za nujnost interdisciplinarnosti več področij pri zahtevnejših delih.
|
VAJE:
- računalniško obdelovanje fotografij (scanniranje, izrezovanje, zamenjava barv, posebni efekti, solarizacija).
|
KLASIČNE ČRKOSLIKARSKE TEHNIKE |
- razvija ročne spretnosti in spozna klasična posto
- izris osnutkpovečava in pomanjšava,
- preslikave,
- izrezi folij,
- montaža na podlago,
- ročne poslikave;
|
- Razvija natančnost, vztrajnost in inovativnost.
|
VAJE: risarsko na papirju:
- prerisovanje,
- povečevanje,
- preslikave,
- barvanje.
|
POSEBNE FOLIJE
lastnosti in uporaba |
spozna najzahtevnejše obdelave oziroma uporabnost
- materialov:
- klasične folije,
- elastične in mehke “soft” folije,
- fluorescentne folije,
- refleksne folije,
- transfer folije,
- folije za tisk,
- folije za zaščito,
- folije za posebne efekte
|
- Razvija sposobnost prepoznavanja posebnih pogojev obdelav izdelkov in materiale, ki so za to potrebni.
|
VAJE:
- nanašanje folij na zahtevne podlage – po možnosti posebne, kvalitetne folije s predhodnim ročnim in strojnim izrezovanjem.
|
NORMATIVI MATERIALOV IN ČASA
- normativi porabe materialov,
- normativi porabe časa
|
- poišče in uporabi materialne in časovne normative za konkretno delo;
- pozna pomen racionalne rabe materialov in časa;
|
- Razvija čut za natančnost in rutino pri iskanju normativov.
|
VAJA:
- izdelava materialnega in časovnega normativa za slikopleskarsko delo.
|
STRUKTURA CENE
elementi strukture cene. |
- pozna postopek končnega oblikovanja cene črkoslikarskih del;
- pozna pomen posrednih in direktnih stroškov na oblikovanje končne cene;
|
- Razvije sposobnost vrednotenja slikopleskarskih del.
- Pridobi občutek za določitev reda velikosti pri oblikovanju cene.
|
|