Model skupnega izvajanja izobraževalnih programov srednjega poklicnega izobraževanja v gradbeništvu - izobraževalni program:
Praktični pouk je temeljni strokovni predmet, ki združuje in dopolnjuje teoretična znanja iz drugih strokovnih predmetov.
Informativni cilji |
Formativni cilji
dijak: |
Socializacijski cilji
dijak: |
Posebnosti v izvedbi |
1. letnik |
UVAJANJE V DELOVNO OKOLJE |
- spozna delovna sredstva in delovno okolje,
- spozna osnovna pravila varstva pri delu,
- spozna pripravo in ureditev delovnega mesta,
|
- spozna odnos posameznik - skupina in pravila vedenja v delovnem okolju;
|
|
MERJENJE IN ZARISOVANJE GRADBENIH ELEMENTOV |
- zna uporabljati osnovna orodja in pozna merilne postopke,
- osvoji merilne tehnike in prenos dimenzij v realno okolje,
- uri se v pripravi, merjenju in zarisovanju,
- zna določiti pravokotnico ali določen kot,
- zna preveriti horizontalnost,
- zna prenesti višinsko koto,
- zna izračunati ustrezno koto iz delovnega načrta – skice.
|
- spozna pomen natančnosti,
- razvija pozitiven odnos do dela,
- spozna pomen strokovne odgovornosti,
- razvija vztrajnost in natančnost pri delu,
- razvija pripadnost poklicu.
|
Vaja: uporaba in kontrola merilnih instrumentov. |
SREDSTVA ZA DELO |
- Pozna osnovna orodja in načine vzdrževanja
- Pozna in uporablja naprave za varno delo
- Usvoji osnovne tehnike uporabe orodij
- Spozna obdelovalne lastnosti materialov
|
- Razvija sposobnost opazovanja in delovno spretnost
- Oblikuje pozitiven odnos do materialnih sredstev
|
Vaja: utrjuje in pridobiva rutino pri obdelavi materialov |
OSNOVNA ZIDARSKA DELA |
- Spozna tehniko zidanja, ometavanja, armiranja in betoniranja
- Spozna osnovne gradbene materiale in njihovo uporabo
- Zna oceniti kvaliteto opravljenega dela
|
- Spozna povezanost poklicev v gradbeništvu
- Razvija občutek za natančnost pri delu
|
Vaja: izvedba različnih gradbenih del |
ODRI |
- Pozna normative postavljanja odrov
- Pridobi potrebne spretnosti pri postavitvi lahkih premičnih in nepremičnih odrov
|
- Razvija čut za odgovornost za pripravo delovnih pripomočkov za sodelavce
|
Vaja: izdelava lahkega premičnega in nepremičnega odra |
2. letnik |
ZIDANJE |
- zna zidati vse vrste zidov iz opeke, betonskih blokov in siporeksa,
- zna zidati loke in oboke,
- zna zidati dimnik,
- usvoji zidanje kamnitih zidov,
- pozna materiale, in ukrepe varstva pri delu,
- zna sprotno kontrolirati in ocenjevati kvaliteto izdelka.
|
- razvije sposobnost natančnega opazovanja in pridobi delovno spretnost.
|
Vaja: izdelava različnih tipov zidov glede na način zidanja in uporabljeni material s sprotno kontrolo. |
OMETI |
|
|
|
- notranji ometi sten
- ometi stropov,
- fasadni ometi.
|
- spozna tehniko ometavanja,
- spozna vrsto materiala,
- zna ocenjevati kvaliteto opravljenega dela,
- pridobiva delovno spretnost.
|
- oblikuje svoje interese in mesto v tem poklicu,
- se zave odgovornosti svojega dela in razvija natančnost in pristop k delu.
|
Vaja: izdelava ometa z naučenimi gibi rok za ometavanje. |
VZIDAVE |
- usvoji tehniko vzidave okenskih in vratnih podbojev,
- zna vzidati ograje in razne okvirje,
- spozna način prikazovanja odprtin v načrtih,
- iz načrta zna povzeti potrebne podatke,
- pridobi rutino pri izmerah in zarisovanju,
- spozna pomen standardizacije v panogi.
|
- razvija natančnost pri delu,
- razvija zavest strokovne odgovornosti,
|
Vaja: vzidava raznih okvirjev in podbojev. |
ZIDARSKA DELA PRI KANALIZACIJI |
- pozna profiliranje in meritve,
- pozna vgrajevanje betonskih cevi,
- zna izvajati projektirane rešitve na terenu,
|
- Razvija poklicno identifikacijo
|
Vaja: vgrajevanje betonskih in drugih cevi. |
KLASIČNI OPAŽI |
- spozna osnovne konstrukcijske elemente opaža (preklade, plošče, stebrov, enostranskih in dvostranskih sten),
- spoznava prednosti in tehnične rešitve znanih opažnih sistemov.
|
- formira svoj poklicni profil,
- spozna pomen strokovne odgovornosti in krepi samozavest,
- razvija sposobnost reševanja zahtevnejših problemov.
|
Vaja: izdelava raznih tipov opažev. |
3. letnik
|
ARMATURA |
- pozna krivljenje in polaganje enostavne armature
- pozna vezanje armature,
- spozna izdelava armature po načrtu,
- pozna armiranje z mrežami,
- pozna funkcijo in pravilno lego armature v nosilnem elementu,
- pozna način predstavitve armature v armaturnem načrtu.
|
- razvija čut odgovornosti pri delu.
|
Vaja: izdelava preprostih armatur. |
IZOLACIJE |
- pozna funkcijo toplotne, zvočne in hidro izolacije in mesta ter načine vgradnje
- pozna tehnike vgradnje različnih vrst izolacij
- poznava različne vrste materiala in njihove izolacijske karkteristike
- zna kritično oceniti posamezne materiale
|
- spoznava pomen uporabe naravnih materialov na udobnost bivanja in ekologijo.
|
Vaja: polaganje različnih vrst izolacij. |
RUŠENJA IN SANACIJA |
- zna pripraviti delovno mesto,
- pozna ukrepe varstva pri delu pri rušitvenih delih,
- usvoji tehniko izvajanja rušenja,
- usvoji osnovne tehnike sanacije ometov, betona in hidroizolacije.
|
- razvija zavest o strokovni odgovornosti,
- spozna teamsko delo.
|
Vaja: prikaz pripravljalnih in rušitvenih del. |
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
Predmet |
Znanja |
zidanje, ometavanje, vzidave, priprava odrov in opažev, izdelava armature ter izoliranje;
rušenje in sanacija; |
gradbeništvo, tehnologija |
pozna tehnične lastnosti materialov v gradbeništvu; |
zidanje, ometavanje, vzidave, priprava odrov in opažev, izdelava armature ter izoliranje;
rušenje in sanacija; |
tehnologija |
pozna tehnologijo izvedbe del v gradbeništvu (zidanje, ometavanje, izoliranje, priprava opažev in odrov, rušitvena in sanacijska dela); |
osnovni konstrukcijski elementi (preklade, plošče); |
gradbeništvo |
pozna dimenzioniranje in vrste nosilcev; |
zidanje, ometavanje, vzidave, priprava odrov in opažev, izdelava armature ter izoliranje;
rušenje in sanacija; |
gradbeništvo, tehnologija |
obračunska pravila pri izdelavi kalkulacij; |
gradbena dela;
rušenje in sanacija;
zidanje, ometavanje, vzidave, priprava odrov in opažev, izdelava armature ter izoliranje;
rušenje in sanacija; |
gradbeništvo |
osnovni varnostni ukrepi pri delu na gradbišču;
poznavanje gradbenih elementov; |