Izobraževalni program: ŠIVILJA-KROJAČ (šs)
Sprejeto na 35.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 14. 1. 2000
PRAKTIČNI POUK
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
315 |
315 |
|
2. |
315 |
315 |
|
3. |
374 |
374 |
|
skupaj |
|
1004 |
1004 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Dijaki:
1. letnik
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Dijak |
Dijak |
||
SPOZNAVANJE POKLICA IN DELOVNEGA MESTA |
|
Pridobi sposobnost reševanja problemov v različnih situacijah, še posebej ob delovnih nesrečah. |
|
ROČNI ŠIVI |
|
|
|
|
|
Si z delom oblikuje delovne navade in sposobnost strokovnega komuniciranja. |
Izdelava vajenic z ročnimi vbodi - 2 vajenici. Izdelava vajenice za izdelavo gumbnic - 2 vajenici. Izdelava vajenice za prišivanje gumbov, stiskačev in zapencev - 1 vajenica. |
NAVADNI ŠIVALNI STROJ, STROJNO ŠIVANJE |
|
|
|
|
|
Pridobi ustrezen odnos do dela s strojno opremo. |
|
STROJNI ŠIVI |
|
|
|
|
|
Izdelava vajenice za šivanje na papir - 2 vajenici. Izdelava vajenice za šivanje na tkanino - 2 vajenici. Sestavljanje trakov z različnimi strojnimi šivi: 3 x navaden šiv, 3 x angleški šiv, 3 x francoski šiv. Strojno robljenje 4 vajenic. Našivanje etiket - 10 etiket. Sestavljanje trakov s karo vzorcem - 8 x. |
|
IZDELAVA ENOSTAVNIH TEKSTILNIH IZDELKOV |
|
|
|
|
|
Razvija čut za varno delo ob upoštevanju tehnoloških predpisov. Razvija čut za estetski videz. |
Krojenje in robljenje namiznih prtov - 2 kosa. Robljenje serviet - 12 kosov. Izdelava posteljine - 2 kosa. Krojenje in šivanje predpasnikov - 2 kosa. |
ŽENSKO KRILO |
|
|
|
|
|
Razvija čut za samostojno, odgovorno, estetsko in strokovno delo. Ob samostojnem delu si pridobiva samozavest in zanesljivost. |
Izdelava elementov za izdelavo krila: Krojenje in šivanje nepodloženega krila - 1 kos. Krojenje in šivanje podloženega krila -1 kos. Krojenje in šivanje modnega krila po meri - 1 kos. |
BLUZE IN SRAJCE |
|
|
|
|
|
Pridobi delovno samozavest. Razvija natančnost in hitrost. Razvija čut za estetski videz. |
Elementi za izdelavo bluze: Krojenje in šivanje otroške in ženske bluze ter moške srajce - po 1 kos. |
ŽENSKE HLAČE |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost in hitrost. Razvija čut za estetski videz. |
Izdelava elementov: Krojenje in šivanje enostavnih ženskih hlač - 1 kos. |
SPALNA SRAJCA |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost in hitrost. Razvija čut za estetski videz. |
Krojenje in šivanje spalne srajce - 1 kos, |
MOŠKA IN ŽENSKA PIŽAMA |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost in hitrost. Razvija čut za estetski videz. |
Krojenje in šivanje pižame - 1 kos. |
2. letnik
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
ŽENSKE KLASIČNE HLAČE |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija čut za estetski videz izdelka. Pridobi delovno samozavest. |
Izdelava elementov za ženske klasične hlače: Krojenje in šivanje ženskih klasičnih hlač: |
ŽENSKA OBLEKA |
|
|
|
|
|
Razvija čut za estetski videz. Razvija natančnost in pravočasnost. Razvija čut za varno delo ob upoštevanju tehnoloških predpisov. |
Izdelava elementov za žensko obleko: Krojenje in šivanje ženske obleke - 1 kos. |
ŽENSKA MODNA BLUZA |
|
|
|
|
|
Razvija čut za estetski videz. Razvija kontrolo in samokontrolo. Razvija čut za varno delo ob upoštevanju tehnoloških predpisov. |
Krojenje in šivanje ženske modne bluze - 1 kos. |
ŽENSKA MODNA OBLEKA |
|
|
|
|
|
Razvija čut za samostojno, odgovorno, estetsko in strokovno delo Ob samostojnem delu si pridobiva samozavest in zanesljivost. |
Krojenje in šivanje ženske modne obleke - 1kos. |
DVODELNA ŽENSKA OBLEKA |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost in hitrost. Razvija čut za estetski videz. Pridobi delovno samozavest. Razvija kontrolo in samokontrolo. Razvija čut za varno delo ob upoštevanju tehnoloških predpisov. |
Izdelava elementnov za žensko dvodelno obleko: |
ŽENSKI BREZROKAVNIK |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost in hitrost. Razvija čut za estetski videz. Razvija kontrolo in samokontrolo. |
Izdelava elementov za ženski brezrokavnik - 3 vajenice. Krojenje in šivanje ženskega brezrokavnika - 1 kos. |
3. letnik
Informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
DETAJLI ZA LAHKO ŽENSKO JOPICO |
Dijak |
Dijak |
|
|
osvoji posamezne elemente ženske jopice: žepe, fazone in rokavni razpor, se nauči pravilnega razporedja delovnih operacij in ga upošteva pri izdelavi |
Razvija samostojno, odgovorno, estetsko in strokovno delo. Razvija kontrolo in samokontrolo. |
Izdelava elementov za žensko jopico: |
ŽENSKA LAHKA JOPICA |
|
|
|
|
obvlada izdelavo elementov ženske jopice: žepi, razpori, fazona, osvoji vrstni red delovnih operacij ženske jopice (brez podloge), zna pravilno izdelati krojno sliko za žensko jopico brez podloge in s podlogo, |
Razvija čut za samostojno strokovno delo. Razvija natančnost in pravočasnost. |
Krojenje in šivanje ženske lahke jopice brez podloge 1 kom. |
DETAJLI ŽENSKIH VETROVK |
|
|
|
|
osvoji posamezne elemente za žensko vetrovko (letvica, zapestnik, skrito zapenjanje), se nauči pravilnega razporedja, |
Razvija čut za estetski videz. Razvija čut za natančnost in hitrost. |
Izdelava elementov: |
ŽENSKA VETROVKA |
|
|
|
|
zna pravilno, racionalno izdelati krojno sliko za žensko vetrovko, zna vrstni red delovnih operacij in jih upošteva pri izdelavi, zna izbirati pravilen material za žensko vetrovko, |
Razvije natančnost in estetski videz. Pridobi delovno samozavest. |
Ženska vetrovka: |
DETAJLI ŽENSKE OBLEKE ZA POSEBNE NAMENE |
|
|
|
|
osvoji posamezne elemente (ovratnik, zapestnik, nabor), spozna vrstni red delovnih operacij in jih upošteva pri izdelavi, |
Razvije kontrolo in samokontrolo. Razvije natančnost in pravočasnost. |
Izdelava elementov za žensko obleko: |
ŽENSKA OBLEKA ZA POSEBNE NAMENE |
|
|
|
|
spozna in osvoji vrstni red delovnih operacij in ga upošteva pri izdelavi, zna izbirati pravilno tkanino in medvlogo za ženske obleke, |
Razvije natančnost in hitrost. Razvija natančnost in samokritičnost. |
Ženska obleka: |
DETAJLI ZA DVODELNO OBLEKO |
|
|
|
|
osvoji posamezne elemente (skrito zapenjanje, gumbnice, fazona), zna smotrno uporabiti material, spozna vrstni red operacij, |
Natančnost in samokontrola. Razvija čut za estetski videz. |
Izdelava elementov za dvodelno obleko: |
DVODELNE OBLEKE |
|
|
|
|
zna racionalno narediti krojno sliko za dvodelno obleko, spozna in osvoji vrstni red delovnih operacij, zna izbirati primerno tkanino in pomožni material glede na model, |
Razvija natančnost in hitrost. Pridobi delovno samozavest. |
Dvodelna obleka: |
ELEMENTI MOŠKIH HLAČ |
|
|
|
|
obvlada izdelavo posameznih elementov, obvlada vrstni red operacij, zna uporabiti sredstva za varno delo |
Razvija čut za estetski videz izdelka. Pridobi delovno samozavest. |
Krojenje in šivanje detajlev za moške hlače. |
MOŠKE HLAČE |
|
|
|
|
obvlada izdelavo žepov, razpora in pasu, obvlada vrstni red delovnih operacij, |
Razvija natančnost. Razvija čut za estetski videz. |
Krojenje - šivanje moških hlač. |
ELEMENTI ŽENSKE JOPICE |
|
|
|
|
zna pravilno izdelati krojno sliko, zna pravilno izdelati elemente za jopico, |
Ob samostojnem delu dobi samozavest in zanesljivost pri delu. |
Izdelava elementov za jopico. |
ŽENSKA JOPICA |
|
|
|
|
zna pravilno ukrojiti žensko jopico, zna pravilno izbrati tkanino in medvlogo, |
Razvija natančnost in hitrost šivanja. |
Vaje: izdelava posameznih detajlov. |
IZDELAVA DETAJLOV ZA ŽENSKI PLAŠČ |
|
|
|
|
sposobnost razumevanja izdelave detajlov, |
Zanesljivost izdelave detajlov. |
Vaja: izdelava preoblečenih gumbnic, paspolirani žep, karo fazona, žep z letvico. |
ELEMENTI ZA MOŠKI SUKNJIČ - PLAŠČ |
|
|
|
|
zna pravilno izdelati športni žep, žep z letvico, žep s poklopcem in fazono, |
Razvija samokontrolo. Pridobi natančnost in hitrost. |
Krojenje in šivanje posameznih elementov. |
MOŠKI SUKNJIČ |
|
|
|
|
zna pravilno izdelati krojno sliko, obvlada operacije dela, |
Razvija čut za samostojnost, estetsko in strokovno delo. |
Krojenje - šivanje moškega suknjiča. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Tehnologija konfekcije |
|
|
Poznavanje tekstilij |
|
|
Osnove konstruiranja - konstruiranje krojev |
|
|
Estetika oblačenja |
|